۲۰۷۸۷
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

باکس آفیس سینماهای آمریکا و کانادا

فروش میلیونی جدایی نادر از سیمین در آمریکا

«جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی این هفته در ۲۶۱ سینما ۳۴۸ هزار دلار فروخت و ضمن اینکه بیستمین فیلم پرفروش بازار آمریکای شد، مجموع فروش خود را پس از ۱۳ هفته به ۶.۱ میلیون دلار رساند.

خبرآنلاین

:فیلم علمی تخیلی «بازی‌های گرسنگی» در اولین هفته اکران در بازار جهانی ۲۱۴ میلیون دلار به دست آورد.

این فیلم به کارگردانی گری راس از جمعه تا یکشنبه در ایالات متحده و کانادا ۱۵۵ میلیون دلار فروخت و در فهرست بهترین فروش افتتاحیه فیلم‌ها در بازار آمریکای شمالی در رده سوم قرار گرفت.

آخرین فیلم «هری پاتر» بیا ۱۶۹.۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ و «شوالیه تاریکی» با ۱۵۸.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۰۸ در صدر این فهرست هستند. با این تفاوت که «هری پاتر» و «بتمن» هر دو مجموعه‌های سینمایی شناخته‌شده بودند.

از سوی دیگر، «بازی‌های گرسنگی» رکورد بیشترین فروش هفته اول یک فیلم غیردنباله‌ای را جابجا کرد. اولین «گرگ و میش» با ۶۹.۶ میلیون دلار رکورددار قبلی بود.

«بازی‌های گرسنگی» در سطح بین‌المللی شروعی به نسبت آرام‌تر داشت و در ۶۷ بازار شامل بریتانیا، آلمان، فرانسه، روسیه و استرالیا ۵۹.۳ میلیون دلار به دست آورد و توانست تنها در چند روز فروش جهانی خود را - با احتساب بازار آمریکای شمالی - به ۲۱۴.۳ میلیون دلار برساند.

گذشته از این، «بازی‌های گرسنگی» توانست در آمریکای شمالی بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی را داشته باشد که خارج از فصل شلوغ تابستان و فصول تعطیلات اکران شده است. «آلیس در سرزمین عجایب» مارس پیش با ۱۱۶.۱ میلیون دلار کار خود را آغاز کرد و تا پیش از این رکورددار بود.


«بازی‌های گرسنگی» در اولین هفته اکران در بازار جهانی 214 میلیون دلار فروخت

جنیفر لارنس، استنلی توچی، وس بنتلی، جاش هاچرسن، الیزابت بنکس، لیام همسورث و وودی هارلسن در «بازی‌های گرسنگی» بازی می‌کنند که بر مبنای اولین قسمت از یک سه‌گانه ادبی پرفروش نوشته سوزان کالینز ساخته شده است.

داستان در دوران پس از یک وقوع یک فاجعه جهانی در کشوری به نام پانم روی می‌دهد، جایی که قبلا به نام آمریکای شمالی شناخته می‌شد. کشور از کنگره و 12 ناحیه تشکیل شده است. هر سال از هر ناحیه یک پسر و یک دختر انتخاب می‌شوند تا در مسابقه‌ای به نام «بازی‌های گرسنگی» که از تلویزیون پخش می‌شود، تا حد مرگ با هم مبارزه کنند. در این بین دختری جوان با بازی لارنس داوطلب می‌شود در آخرین مسابقه جای خواهرش شرکت کند.

شرکت لاینزگیت که «بازی‌های گرسنگی» را روانه سینماها کرده قصد دارد دومین بخش این سه‌گانه با عنوان «Catching Fire» را نوامبر 2013 اکران کند و انتظار دارد قسمت آخر با عنوان «Mockingjay» را در قالب فیلمی دوقسمتی به نمایش درآورد.

فروش بسیار خوب «بازی‌های گرسنگی» در آمریکای شمالی باعث شد مجموع فروش فیلم‌ها این هفته به 214 میلیون دلار برسد که در مقایسه با هفته مشابه پارسال 76 درصد بیشتر است. مجموع فروش فیلم‌ها از ابتدای سال 2012 تاکنون نیز رقمی در حدود 2.4 میلیارد دلار است که 19 درصد بیشتر از پارسال است.

کمدی اکشن «خیابان جامپ شماره 21» با بازی جونا هیل و چانینگ تیتم که هفته پیش پرفروش‌ترین فیلم ایالات متحده و کانادا بود، این هفته با 21.3 میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت و مجموع فروش داخلی خود را به 71.1 میلیون دلار رساند.

فیلم انیمیشن «لوراکس دکتر سوس» که بر مبنای قصه‌ای کودکانه نوشته دکتر سوس ساخته شده، فیلم علمی تخیلی «جان کارتر» ساخته اندرو استنتن و فیلم اکشن «قانون شجاعت» به کارگردانی مایک مکوی و اسکات وو فهرست پنج فیلم پرفروش را کامل کردند.

درام «بچه اکتبر» به کارگردانی اندرو اروین و جان اروین در هفته اول اکران در 390 سینما 1.7 میلیون دلار فروخت و در رده هشتم قرار گرفت. این فیلم با بازی ریچل هندریکس، جیسن برکلی و جان اشنایدر درباره یک دانشجوی سال اول است که متوجه می‌شود در کودکی از سقط جنین جان سالم به در برده و خانواده‌ای دیگر او را بزرگ کرده‌اند.

«جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی این هفته در 261 سینما 348 هزار دلار فروخت و ضمن اینکه بیستمین فیلم پرفروش بازار آمریکای شد، مجموع فروش خود را پس از 13 هفته به 6.1 میلیون دلار رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ...tanha

      in film, vaghean sababe eftekhare ma iranihast............... bayad a'hsand gof be aghaye farhadi.............

    • جنگجوی نااشنا

      ایول ایوله ایول ، فرهادی رو برم ایول .

      زنده باشی فرهادی . مبارک باشه

    • ماهك

      پس كي تو ايران اكران ميشه ؟؟؟

    • رضا

      در باغ سبز رو نشونمون دادن همین

    • کمال

      به این میگن اقتدار و افتخار ملی و ایرانی
      درود بر شرفت اصغر جون
      درود بر ایران و ایرانی

    • یوسف

      چو ایران نباشد تن من مباد

    • X

      به اقای فرهادی تبریک میگم باعث افتخاره ولی کاش یه چهره بهتری رو از ایران به نمایش میذاشتن ! که لااقل با این همه اکران بین المللی دیدگاه دنیا نسبت به ایران عوض میشد! این اسکار به خاطر هدف های سیاسی بود که نشون بدن تو ایران همش بدبختی وفقر و خشونت وجود داره یه کشور تماما جهان سومی بدون زیبایی!!

    • امید

      خوب آره یه افتخار بزرگی البته اگه بتونن آقای فرهادی نگهش دارن در ایران و ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج