۲۰۸۰۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جدول پرفروش‌ترین فیلم های نوروزی

با کم شدن تعداد سینماهای «گشت ارشاد» در تهران و رسیدن به ۱۶ سینما، فروش این فیلم در تهران طبق آمار غیر رسمی و بر اساس گفته‌های پخش کننده و عوامل فیلم به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مهر:

با کم شدن تعداد سینماهای «گشت ارشاد» در تهران و رسیدن به ۱۶ سینما، فروش این فیلم در تهران طبق آمار غیر رسمی و بر اساس گفته‌های پخش کننده و عوامل فیلم به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

نام فیلم
کارگردان
تهیه کننده
تعداد روزهای اکران فروش فیلم
گشت ارشاد سعید سهیلی سعید سهیلی هفت ۵۰۰ میلیون تومان
قلاده‌های طلا ابوالقاسم طالبی محمد خزاعی هفت ۴۵۰ میلیون تومان
انتهای خیابان هشتم علیرضا امینی سیدجمال ساداتیان هفت ۱۲۴ میلیون تومان
خصوصی حسین فرحبخش عبدالله علیخانی هفت ۸۸ میلیون تومان
فیتیله و ماه پیشونی آرش معیریان احمد نجفی هفت ۲۶ میلیون تومان


این در حالی است که شرایط اکران برای فیلم «قلاده‌های طلا» مساعدتر شده و با وجود اختلاف فروش ۱۵۰ میلیون تومانی با «گشت ارشاد» در دو، سه روز گذشته فروش فیلم ابوالقاسم طالبی ۲۰۰ میلیون تومان نسبت به روزهای اول اکران، افزایش پیدا کرده است. «قلاده‌های طلا» طبق اعلام سازمان سینمایی حوزه هنری جمعه چهارم فرودین ماه ۶۴ میلیون و شنبه پنجم فروردین ۶۳ میلیون تومان فروش داشته است.

ترتیب فروش فیلم‌های اکران نوروز ۹۱، در چند روز آینده تغییر خواهد کرد. چرا که علاوه بر سینماهای حوزه هنری که از دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» گرفته شده، به زودی بنا به اعلام مدیر فرهنگی شهرداری تهران، کلیه سینماهای شهرداری نیز این دو فیلم را از پرده‌های اکران پایین می‌کشند. این شرایط بیش از همه به نفع فیلم «قلاده‌های طلا» است.

حوزه هنری اولین نهادی بود که در تهران اعلام آمادگی کرد اکران فیلم‌های سعید سهیلی و حسین فرحبخش را در تهران متوقف کند. این توقف در حالی اتفاق افتاد که سازمان سینمایی طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود هیچ نهادی و سازمانی بدون هماهنگی با این سازمان، نمی‌تواند خودسرانه فیلمی را از پرده سینماهای تهران و شهرستان‌ها بردارد.

«گشت ارشاد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی و با بازی حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی و نیوشا ضیغمی در بخش مسابقه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد و شورای نظارت و ارزشیابی نیز بدون هیچ مشکلی پروانه نمایش این فیلم را صادر کرد.

با صلاحدید شورای صنفی نمایش، این فیلم برای اکران نوروز ۹۱ انتخاب شد و جالب اینجاست که هیچ مشکلی از مرحله ساخت تا اکران این فیلم وجود نداشت، اما «خصوصی» به کارگردانی حسین فرحبخش و تهیه‌کنندگی عبدالله علیخانی نیز با وجود نمایش در بخش مسابقه جشنواره سی‌ام فیلم فجر و گرفتن گروانه نمایش با مخالفت‌های شدید گروه‌های سیاسی زمان اکران مواجه شد.

فیلم «خصوصی» با بازی فرهاد اصلانی، هانیه توسلی، لعیا زنگنه، سعید نیکپور و کاظم هژیرآزاد درباره زندگی خصوصی ابراهیم کیانی است که رازهایی وجود دارد و تلاش برای مکتوم نگهداشتن آنها او را گرفتار برزخی غریب می‌کند.

علیخانی گفت این فیلم تا آماده شدن نسخه فیلم جایگزین در پردیس ملت،اریکه ایرانیان، پارس، پردیس ملت، زندگی، جوان، عصرجدید، گلریز، میلاد،مرکزی، حافظ، جی، آسمان آبی، پردیس کیان، پایتخت،ماندانا و قدس روی پرده می‌ماند.

همچنین به گفته‌ علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم «گشت ارشاد»، فعلا اکران این فیلم در سینماها آفریقا، ایران، پردیس شکوفه (میدان شهدا)، مرکزی، پایتخت، فلسطین، اریکه ایرانیان و پردیس زندگی ادامه دارد.

از سوی دیگر، «قلاده‌های طلا» که در میان اکران نوروزی با وجود مشکلات پیش آمده برای دو فیلم نامبرده، بهترین شرایط اکران را به دست آورده است، به دلیل موضوع ملتهب در بخش مسابقه جشنواره سی‌ام پذیرفته نشد و زمان نمایش در جشنواره نیز مورد اعتراض کارگردان نسبت به نحوه حضور در جشنواره قرار گرفت.

حتی شایعات زیادی مبنی بر توقیف و اکران نشدن این فیلم وجود داشت و بارها کارگردان در مصاحبه‌های مختلف این مسئله را مطرح کرد، اما این فیلم در بهترین شرایط اکران شد و احتمالا با شرایط فعلی پرفروش‌ترین فیلم نوروز ۹۱ می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج