جاباما
۲۰۸۴۹۹
۳ نظر
۵۰۴۵
۳ نظر
۵۰۴۵
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

فرصت های تحصیلی کاملا رایگان در کشور نروژ

به نظر می رسد در دو دهه اخیر، نگاه مثبت متقاضیان ایرانی تحصیل در اروپا به کشور نروژ و مراکز آموزشی و پژوهشی آن به خصوص در زمینه نفت و گاز و رشته های مختلف مهندسی، بستری برای تعامل بیش تر با این کشور را سبب شده است.

فرصت های تحصیلی کاملا رایگان در کشور نروژ



برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد. با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.


فرصت های تحصیلی کاملا رایگان در کشور نروژ

فرصت های تحصیلی کاملا رایگان در کشور نروژ


25 گفتار و بیش از 450 نکته مهم در تحصیل در خارج از کشور تا کنون در پرتال برترین ها ارائه شده است. امروز به معرفی فرصت های تحصیلی در نروژ می پردازیم.

نروژ، یکی از مقصدهای تحصیلات عالیه ایرانیان در دهه های اخیر بوده است که به دلیل کیفیت عالی آموزشی و هم چنین، رایگان بودن کلیه مقاطع تحصیلی برای دانشجویان خارجی به ویژه در مقاطع دکترا و پسا دکترا، با استقبال گسترده ایرانیان متقاضی تحصیل در خارج از کشور رو به رو شده است. در چند سال اخیر به دلیل پولی شدن سیستم آموزشی سوئد برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، نروژ و فنلاند به عنوان دو کشور منطقه اسکاندویناوی، به عنوان مقاصد اصلی تحصیلی شمار زیادی از هموطنان قرار گرفته است. کشور سردسیر و ثروتمند نروژ، هیچ گاه یکی از مقاصد اصلی دانشجویان ایرانی برای تحصیل در اروپا نبوده است.

شاید عدم شناخت کافی از وضعیت جغرافیایی، فرهنگی و علمی این کشور به نسبت دیگر مقاصد تحصیلی ایرانیان در قاره سبز، زمینه های این ناآگاهی و تعامل ضعیف را فراهم کرده باشد.اما به نظر می رسد در دو دهه اخیر، نگاه مثبت متقاضیان ایرانی تحصیل در اروپا به کشور نروژ و مراکز آموزشی و پژوهشی آن به خصوص در زمینه نفت و گاز و رشته های مختلف مهندسی، بستری برای تعامل بیش تر با این کشور را سبب شده است. از آن جایی که دانمارک و سوئد در چند سال اخیر، سیستم معافیت شهریه برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا را لغو کرده اند، نروژ در کنار فنلاند با حفظ معافیت شهریه برای دانشجویان خارجی، در رقابت بیش تری برای جذب دانشجو و محقق باشند. در این گفتار به ارائه نکات ضروری جهت آشنایی متقاضیان تحصیل در این کشور می پردازیم. با ما همراه باشید...

فرصت های تحصیلی کاملا رایگان در کشور نروژ

نکته ۴۷۵: در صورتی که علاقمند به تحصیل در کشور نروژ در مقطع کارشناسی می باشید، اکثر رشته های این مقطع در دانشگاه های نروژ به زبان نروژی می باشد. همان طور که در سوئد و فنلاند نیز، به زبان سوئدی و فنلاندی باید درس بخوانید. بنابراین می بایست با این زبان در کشور خود تا حدودی آشنا شوید تا در صورت نیاز، برای پذیرش تحصیلی در این مقطع با مشکل زبان رو به رو نشوید. اما تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور، عموما به زبان انگلیسی می باشد و داشتن یک مدرک نشان دهنده آشنایی شما به زبان انگلیسی در حد استانداردهای مورد قبول دانشگاه های نروژ، برای اقدام برای پذیرش ضروری می باشد. این مدرک الزاما نباید آیلتس یا تافل باشد.

در صورتی که در دانشگاهی به زبان انگلیسی تحصیل کردید، می توانید یک گواهی ممهور به امضای دانشگاه برای اثبات این ادعا ارائه کنید تا از نیاز به ارائه مدارک بین المللی مربوطه معاف شوید. معمولا دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کرده اند، قادر به فراهم کردن چنین گواهینامه جایگزین آیلتس و تافل هستند. این در واقع English language proficiency exemption می باشد که باید در گواهینامه صادره، medium of instruction حتما زبان انگلیسی در آن قید شود. اگر میخواهید تجربه عملی و کاربردی اقدام برای تحصیل در نروژ را داشته باشید، ویدئوی زیر، به شما آموزش می دهد.



نکته ۴۷۶: اگر به هر دلیلی قصد یادگیری زبان نروژی دارید و می خواهید یکی از مقاطع تحصیلی در این کشور را آغاز کنید یا در مجموعه های صنعتی و علمی آن مشغول به کار شوید، یادگیری زبان نروژی باعث می شود تا ظرف مدت کوتاهی، زبان سوئدی را نیز یادبگیرید. به دلیل آن که زبان سوئدی و نروژی دارای ریشه های مشترک فراوانی می باشند و با یک پشتکار شش ماهه، می توانید زبان سوئدی را نیز آموخته و فرصت های علمی و شغلی خود را در اسکاندیناوی گسترش دهید. این یک تجربه عینی و عملی است و تنها یک شعار نیست.

نکته ۴۷۷: تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در دانشگاه های نروژ رایگان است اما به دلیل معافیت دانشجویان از پرداخت شهریه، امکان دریافت بورس تحصیلی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ضعیف است. به متقاضیان توصیه می شود حتی الامکان در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا و پسا دکترا با اساتید مربوطه در دانشگاه های مقصد، جهت دریافت کمک هزینه کوتاه مدت و بلند مدت رایزنی کنند. حتی الامکان، زمانی نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی برای تحصیلات رایگان در مقطع ارشد و دکترا در نروژ اقدام کنید، که بتوانید از پس هزینه های گران زندگی در این کشور گران اروپا برآیید.

نکته ۴۷۸: برخی از دانشگاه های نروژ مانند دانشگاه اسلو ۱ که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد و ۵ پژوهشگر و فارغ التحصیل آن تا کنون موفق به دریافت جایزه نوبل در رشته های فیزیک، اقتصاد و شیمی شده اند، از سابقه طولانی و موفقی در عرصه های تولید علم در جهان برخوردارند و به همین دلیل، رقابت میان دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاه های نروژ بسیار شدید است. اما تنوع دانشگاه و رشته تحصیلی سبب شده است تا متقاضیانی با رزومه متوسط به بالا بتوانند فرصت های تحصیلی خوبی را در این کشور پیدا کنند. ایرانیان زیادی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که پیش تر، در گفتار شانزدهم، شیوه ارتباط با دانشجویان جهت ارتقای شانس پذیرش تحصیلی را توضیح داده بودیم.

فرصت های تحصیلی کاملا رایگان در کشور نروژ

برای آشنایی عملی با ظرفیت های دانشگاه اسلو، پیشنهاد میکنیم ویدئوی زیر را در چند دقیقه مشاهده کنید.



دانشگاه علم و صنعت نروژ یا تورنهایم نیز اخیرا یکی از مقاصد مورد توجه ایرانیان متقاضی تحصیل در این کشور شده است که دکتر Torbjørn Digernes هم اکنون مدیریت آن را بر عهده دارد. نشانی این دانشگاه در آدرس : http://www.ntnu.edu است و آشنایی ویدئویی با آن در نشانی http://video.adm.ntnu.no/openVideo قرار دارد.این دانشگاه حدود ۴۰ مقطع کارشناسی ارشد و ده ها فرصت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا و پسا دکترا در اختیار دانشجویان خارجی قرار داده است که جای تامل دارد. بخش دکترا را مستقیما در نشانی http://www.ntnu.edu/phd قرار دارد.

فرصت های تحصیلی کاملا رایگان در کشور نروژ

نکته ۴۷۹: در صورتی که علاقمند به تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ می باشید و زبان نروژی هم نمی دانید، این احتمال وجود دارد که دانشگاه به واسطه مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی و با بررسی ریز نمرات شما در دبیرستان، پذیرش مشروط ۲ برای تحصیل در نروژ بدهد. در این صورت باید یکسال زبان نروژی را خوانده و سپس وارد دانشگاه شوید. جهت کسب اطلاعات بیش تر باید به سایت دانشگاه ها مراجعه کرده و با بخش پذیرش آن ها، پرسش های خود را مطرح کنید. این لیست در نشانی http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_universities_in_Norway در دسترس می باشد که حاوی ده ها دانشگاه و مراکز آموزش عالی در این کشور می باشد.

در صورتی که علاقمند به تحصیل در مراکز و موسسات خصوصی نوین این کشور هستید، لیست زیر را پیشنهاد میکنیم که در زمینه های کشاورزی، موسیقی، معماری، هنر و فرهنگ و حتی مهندسی، رشته های تحصیلی خوبی را ارائه کرده است. اما همواره پیش از اقدام، اعتبار آن را از طریق وزارت علوم ایران چک کنید. شیوه آن را در گفتار اول اشاره کردیم :

• Ansgar School of Theology and Mission (Kristiansand)

• Atlantis medisinske høgskole (Oslo)

• Baptistenes Teologiske Seminar

• Barratt Due Institute of Music (Oslo)

• Bergen Deaconess University College (Bergen)

• Bergen School of Architecture (Bergen)

• Betanien Deaconal University College (Bergen)

• Bjørknes College (Oslo)

• Campus Kristiania (Oslo)

• Den norske balletthøyskole (Oslo)

• Norwegian Eurythmy College (Oslo)

• Noroff University College (Kristiansand)

• Norwegian University College for Agriculture and Rural Development |

نکته ۴۸۰: نروژ در فهرست ۵ کشور گران دنیا برای زندگی می باشد. بنابراین رایگان بودن شهریه نمی تواند شرط لازم و کافی برای عزیمت به این کشور و تحصیل در شهرهای گران نروژ باشد. پیش از انتخاب این کشور برای تحصیل، تلاش کنید تا از وضعیت هزینه های اسکان، خورد و خوراک و حمل و نقل ماهانه اطلاعات لازم را کسب کنید. متقاضیان همیشه سوال میکنند که چطور به آخرین اطلاعات دسترسی داشته باشیم. مشاهده و بررسی لینکها و پرتال های اطلاعاتی زیر، قویا توصیه می شود :

http://mylittlenorway.com/۲۰۱۰/۰۴/do-you-really-want-to-live-in-norway

http://www.meganstarr.com/۲۰۱۳/۰۳/۳۰-things-you-should-know-before-moving-to-norway.html

http://www.lifeinnorway.net/۲۰۱۳/۰۷/۵-reasons-to-consider-moving-your-family-to-norway

پرتال زندگی در نروژ یکی از منابع ارزشمند برای راهنمایی شما جهت زندگی و کار و تحصیل در این کشور می باشد.

نکته ۴۸۱: پذیرش در مقطع دکترا و پسا دکترا در دانشگاه های نروژ، معمولا بر اساس موقعیت های ۳ استخدامی است که دانشگاه ها بر اساس نیاز و ظرفیت خود هر از گاهی اعلام می کنند. بنابراین باید همواره بخش فرصت های استخدامی در دانشگاه مقصد خود را بررسی و چک کنید.

نکته ۴۸۲: برخی از مراکز آموزش عالی در نروژ، هنوز به تائید کامل سیستم ارزشیابی تحصیلی اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم نرسیده اند. برای تحصیل در این مراکز در صورتی که بعدا خواهان استفاده از مزایای دارا بودن مدرک دانشگاهی نروژی خود هستید، باید فهرستی از دروس رشته ای که انتخاب کرده اید را قبل از اقدام به پذیرش و تحصیل، با کارشناسان نروژ این وزارت خانه در میان بگذارید تا ارزشیابی و معادلسازی شود. مانند کالج دانشگاهی دیاکونووا ۴

نکته ۴۸۳: از طریق پرتال رسمی معرفی فرصت های تحصیلی در نروژ، می توانید به آخرین اطلاعات و اخبار درباره فرصت های تحصیلی و بورس در دانشگاه های این کشور دسترسی پیدا کنید. برای هر دانشگاه و رشته مورد نظر، بر اساس نیازمندی های پذیرش آن، می بایست پرونده جداگانه ارسال کنید. یکی از روشها، مشاهده اطلاعات ارائه شده در لینک http://www.studyinnorway.no/Study-in-Norway/Scholarships می باشد.

فرصت های تحصیلی کاملا رایگان در کشور نروژ

یکی از به روز ترین منابع درباره فرصت های بورسیه برای دانشجویان خارجی، در این لینک قابل دسترس می باشد که اطلاعات کافی و جامع را در اختیار متقاضیان تحصیل در این کشور با بورسیه، ارائه می کند. گفتنی است کشور ثروتمند نروژ، یکی از بالاترین کمک هزینه های تحصیلی را به دانشجویان خارجی در جهان ارائه می دهد که برای همین، تحصیل در این دانشگاه همواره جذاب است.

نکته ۴۸۴: حتی اگر برای دوره های زبان نروژی در دانشگاه های این کشور اقدام می کنید، داشتن مدرک آیلتس و تافل حتی با نمره کم الزامی می باشد.

نکته ۴۸۵: دوره های مهندسی نفت و گاز در دانشگاه های نروژی، معمولا با فعالیت مشترک با شرکت های بزرگ نفتی این کشور برگزار می شود. حتی اگر بر اساس تجربه خود در این زمینه، یک فرصت استخدامی کوتاه مدت را به دست آوردید، می توانید با تقویت رزومه خود و کسب تجربه عملی جهت فعالیت در عرصه نفت و گاز نروژ، شانس خود را برای پذیرش با بورس در مقطع دکترا در برترین دانشگاه های نروژ افزایش دهید. این راهکار، تجربه عملی شماری از دانشجویان ایرانی دانشجوی دکترا در نروژ می باشد. دانشگاه استاوانگر، یکی از مقصدهای اصلی دانشجویان ایرانی برای مقاطع دکترا می باشد. به نشانی http://www.uis.no/frontpage مراجعه کنید

فرصت های تحصیلی کاملا رایگان در کشور نروژ

اگر میخواهید تجربه دانشگاه دانشجویان خارجی این دانشگاه را در چند دقیقه مطلع شوید ویدئوی زیر کمک خوبی خواهد بود



نکته ۴۸۶: نروژ همانند دیگر کشورهای اروپایی که شاید در زمینه های خاصی در علم و صنعت پیش رو باشند، در زمینه معماری، موسیقی یا برخی از رشته های پزشکی، مقصد ممتازی در قیاس با دیگر کشورهای اروپا نباشد. پیش از انتخاب رشته مورد نظر جهت تحصیل در نروژ، امکان سنجی مطلوبی نسبت به مطالعه بر روی دانشگاه هایی که پتانسیل بالایی در زمینه مورد علاقه شما دارند، انجام دهید تا بهترین انتخاب را بر اساس توانایی خود انجام دهید.به عنوان مثال، تا زمانی که ایتالیا، فرانسه و اتریش، در زمینه معماری، صاحب سبک و فناوری در قاره سبز هستند، انتخاب نروژ برای تحصیل در این رشته خیلی توصیه نمی شود. اما باز به این معنی نیست که شما از مطالعه و بررسی دقیق تر عقب نشینی کنید!

نکته ۴۸۷: مساله اسکان و یافتن محل اقامت مطلوب برای دانشجویان، موضوعی است که بهتر است در خلال اقدام برای اخذ پذیرش و بورس تحصیلی، در دستور کار خود قرار دهید. به دلیل اجاره بهای سنگین محل سکونت در نروژ در قیاس با دیگر کشورهای اروپایی و محدودیت فضا، یافتن محل اقامت مناسب بر اساس بودجه شما، شاید ماه ها به طول بیانجامد.

نکته ۴۸۸: بهترین مشاوران شما برای ادامه تحصیل در نروژ، پرتال های دانشگاه های این کشور، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های نروژ، سفارت نروژ در تهران ۵ و سفارت ایران در نروژ ۶ می باشد.

نکته ۴۸۹: این که کشور نروژ، سردسیر، گران و دور دست به نسبت سایر کشورهای اروپایی برای ایرانیان است، جای تردیدی نیست. اما همه این موضوعات دلیل خوبی برای در نظر نگرفتن پتانسیل های علمی و صنعتی این کشور نفت خیز اروپای شمالی جهت ادامه تحصیل و کسب تجربه های ممتاز در عرصه های علمی و عملی نمی باشد.

نکته ۴۹۰: این تصور نادرست است که فقط متقاضیانی که معدل بالا، مقالات نمایه شده در آی اس آی یا فارغ التحصیل دانشگاه های ممتاز داخلی یا خارجی هستند، شانس ورود به مقاطع عالی تحصیلی در نروژ را دارند. تجربه دانشجویان راه یافته به دانشگاه های نروژ در رشته های مختلف نشان می دهد که در اختیار داشتن حداقل استانداردهای لازم برای پذیرش در دانشگاه های این کشور نیز توانسته است فرصت های بسیاری را در اختیار متقاضیان قرار دهد. در گفتار های قبلی، درباره معدل پایین ها هم نکاتی اشاره کردیم. یادتان هست؟

نکته ۴۹۱: اخذ روادید دانشجویی از سفارت نروژ در تهران، نیازمند مدارک خاصی می باشد که مخصوصا تهیه گواهی تمکن مالی برای برخی از متقاضیان دریافت روادید، آسان نیست. پیش از اقدام برای پذیرش در یکی از دانشگاه های نروژ، مدارک لازم برای اخذ روادید و شرایط مربوطه را مرور کنید.

نکته ۴۹۲: یک دانشجو در نروژ، مجاز است حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در این کشور کار کند. این موضوع را برای تامین برخی از هزینه های ماهانه خود در این کشور در نظر داشته باشید.

نکته ۴۹۳: به طور متوسط یک دانشجو در نروژ، ماهانه ۹۰۰۰ کرون نروژ برای تحصیل و زندگی در این کشور نیاز دارد. اگر فکر میکنید با این ارقام، می توانید در دانشگاههای دیگر اروپا که بعضا مجانی هستند نیز تحصیل کنید و فشار کم تری را متحمل شوید، نروژ را از دستور کار خارج کنید. اکنون قیمت هر کرون نروژ با هر کرون سوئد (اردیبهشت ۱۳۹۴) تقریبا برابر می باشد.

نکته ۴۹۴: بخاطر موقعیت اقتصادی، صنعتی و جغرافیایی نروژ، انتخاب یک دانشگاه و اقدام برای ادامه تحصیل در این کشور، به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که شاید این وابستگی برای دیگر کشورهای اروپایی کم تر باشد. همواره همه جنبه ها را با هم بسنجید و نسبت به انتخاب نهایی در نروژ اقدام کنید.

نکته ۴۹۵: دانشگاه های علم و صنعت نروژ ۷ ، دانشگاه استاوانگر ۸ در کنار دانشگاه اسلو، از مقاصد اصلی تحصیل ایرانیان در رشته های فنی، مهندسی و علوم انسانی در این کشور بوده است. در نکات بالا، درباره این دانشگاه ها اطلاعات خوبی ارائه کردیم که این نکته تنها جنبه یادآوری داشت. دانشگاه برگن نیز میتواند انتخاب خوبی باشد که پس از این دو دانشگاه به آن توجه کنید. http://www.uib.no

فرصت های تحصیلی کاملا رایگان در کشور نروژ


1- http://www.uio.no/english

2- Conditional admission

3- position

4- Diakonova University College

5- www.norway-iran.org

6- www.iran-embassy-oslo.no

7- Wwww.ntnu.edu

8- www.uis.no


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاسی

      سلام،کمک هزینه هایی که کشو نروژ به دانشجوهای خارجی میده به اندازه کافی هست؟خوابگاه هم داره؟

    • Esmaeil

      باسلام و عرض خسته نباشید.
      بنده اسماعیل پاداشی هستم از استان مازندران شهر قائمشهر.
      دارای مدرک کارشناسی معماری بامعدل ۱۵/۵۰ در دانشگاه غیرانتفاهی،خواستم بدونم برای اقامت تحصیلی در نروژ یا هر جای دیگر اروپا مثل سوئد یاحتی کانادا آیا بدون داشتن مقالهisi و مدرک زبان آیلتس یا تافل آکادمیک میشود اپلای شد و ویزا اقامت دانشجویی در آن کشور مقصد اخذ کرد؟
      سوال بعدی بنده اینه که از صفر تا صد این موضوع چقدر هزینه میبرد؟
      و...سوم اینکه زمان پیگیری از چه تایمی میباشد؟
      و..آخر:آیا سوای تحصیل عرصه برای شکوفایی استعدادهای دیگر مثلا موسیقی باز است که زیر چتر دانشگاه مربوطه بخواهیم پیگیر باشیم؟
      و..در آخر رشته های فنی و حرفه ای که فاقد مدرک پیش دانشگاهی میباشد،و یکی از مدارک برای ارساد همین مدرک پیش دانشگاهیست حال با این شرایط که آموزش و پرورش پیش دانشگاهی را برای رشته های فنی و حرفه ای معاف کرده و بنده این مدرک رو ندارم راه چدره چیس و چه باید کرد؟؟؟
      لطفا کامل با جزئیات هر چه تمامتر کلمات را به نگارش در آورید
      بسیار سپاسگزارم

    • محمد

      من‌ هفده سالمه و الان ‌دهم هستم آرزوم تحصیل در اسلو نروژه اما متاسفانه در خانواده بسیار متوسط هستم که از هزینه های مالی بر نمیاییم. متاسفانه شاید من این آرزو را با خود در گور ببرم زیرا رویایی دست نیافتنی بیش نیست. من حتی زبان نروژی هم بلد نیستم و حتی ریاضیم هم ضعیف هست. معدل شونزده دارم. هیچکس یک اضافه پر درامد و بی استعداد نمی خواهد‌ خدا نگهدار.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج