۲۰۸۶۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بازار مسکن از چه زمانی شروع می شود؟

با وجود آنکه امروز برای تمامی‌اقشار و اصناف بازار کار به عنوان اولین روز کاری سال ۹۱ محسوب می‌شود، اما به نظر می‌رسد بنا نیست تعطیلات نوروزی بازار خرید و فروش مسکن به این زودی به پایان برسد.

دنیای اقتصاد : با وجود آنکه امروز برای تمامی‌اقشار و اصناف بازار کار به عنوان اولین روز کاری سال ۹۱ محسوب می‌شود، اما به نظر می‌رسد بنا نیست تعطیلات نوروزی بازار خرید و فروش مسکن به این زودی به پایان برسد.

طوری که بالاترین مقام صنف اتحادیه مشاوران املاک تهران زمان آغاز خرید و فروش‌های جدید مسکن را نیمه دوم ماه آینده- اردیبهشت- اعلام می‌کند.

برخلاف روال سال‌های گذشته که در هفته دوم شروع سال اولین معاملات خرید و فروش مسکن_هر چند انگشت شمار- به ثبت می‌رسید امسال هنوز در بازار مسکن معامله جدیدی اتفاق نیفتاده است.

به این ترتیب بازار خرید و فروش مسکن در پایتخت در دو هفته ابتدایی سال ۹۱ به دلیل نبود عرضه و تقاضای جدید طی این مدت، هنوز با نوسان جدی روبه‌رو نشده است.

مصطفی قلی خسروی ريیس اتحادیه املاک تهران معتقد است اغلب متقاضیان خرید و فروش بازار مسکن قبل از شروع سال جدید معاملات خود را انجام داده اند و روند کنونی بازار نشان می‌دهد که شروع معاملات حداقل از ۱۵ اردیبهشت ماه خواهد بود.

به گفته خسروی به دلیل تمام نشدن تعطیلات هنوز عده زیادی از مردم در مسافرت و میهمانی به سر می‌برند و همین موضوع، دليل محکمی ‌برای ثبت نشدن معامله تازه در دفاتر آژانس‌های املاک است.

بنابر چنین فرضی اگر شروع اوج‌گیری‌ معاملات در سال جدید در ماه آینده اتفاق بیفتد می‌توان به یک نشانه و یک فرصت جدید در بازار مسکن رسید؛ نشانه ای بابت عدم تغییر قیمت در سال جدید و فرصتی برای خریداران قبل از شروع دور جدید معاملات مسکن.

به تعبیری دیگر گفته‌های ريیس اتحادیه املاک مبنی بر شروع معاملات جدید بازار مسکن از ۱۵ اردیبهشت ماه نویدی تازه برای خریداران مسکن در این بازه زمانی خواهد بود که در چنین فرصتی قبل از هر گونه تغییر قیمت به خرید خانه اقدام کنند.

هم‌اكنون ميانگين قيمت مسكن در تهران متر مربعي ۲ميليون تا ۲‌ميليون‌و۲۰۰هزار تومان است كه براساس پيش‌بيني‌ها اين عدد تا نيمه ماه آينده تغييري نخواهد كرد.

بازار مسکن از چه زمانی شروع می شود؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج