۲۰۸۷
۹ نظر
۵۰۶۹
۹ نظر
۵۰۶۹
پ

همه آنچه مي‌خواهيد راجع به كفش «آل‌استار» بدانيد

آل استار، کفش تفریح

فكر مي‌كنيد قديمي‌ترين، محبوب‌ترين و پرفروش‌ترين كفش ورزشي دنيا كدام بوده؟ كفشي كه ۶۰ درصد آمريكايي‌ها حداقل يك جفتش را در كمد خانه‌هاي‌شان دارند و البته متعلق به برندهاي معروف ورزشي مثل «نايك»، «ريبوك»، «فيلا» و... هم نيست؟ حتي «آديداس» و «پوما» هم در توليد آن دخالتي نداشته‌اند.

آل استار، کفش تفریح
فكر مي‌كنيد قديمي‌ترين، محبوب‌ترين و پرفروش‌ترين كفش ورزشي دنيا كدام بوده؟ كفشي كه 60 درصد آمريكايي‌ها حداقل يك جفتش را در كمد خانه‌هاي‌شان دارند و البته متعلق به برندهاي معروف ورزشي مثل «نايك»، «ريبوك»، «فيلا» و... هم نيست؟ حتي «آديداس» و «پوما» هم در توليد آن دخالتي نداشته‌اند. اين كفش محبوب، كفش‌هاي خوش‌فرم ««آل‌استار»» هستند؛ همان‌هايي كه احتمالا خيلي زياد پاي همه ديده‌ايد و خودتان هم لابد يكي از آنها را در جاكفشي‌تان داريد؛ همان كفش‌هايي كه رنگ‌بندي متنوعي دارند، ‌بندي‌اند، نمونه كلاسيكش ساق دارد و در جلو يك پنجه گرد لاستيكي دارد تا هم زيباتر شود، هم محكم‌تر و هم بادوام‌تر باشد. اين كفش ما در اصل، كفش‌هايي بودند توليدي شركتي به نام «كانورس» كه به‌طور فصلي سعي مي‌كرد كفش‌هايي با كفي و لبه‌هاي لاستيكي توليد كند تا كارگران بپوشند. اين قصه ‌مال سال 1908 است اما كم‌كم اين شركت تصميم گرفت توليداتش را گسترده‌تر كند و پول بيشتري به جيب بزند. نتيجه اين جاه‌طلبي شد توليد كفش‌هاي ورزشي؛ از آنجا كه در آن سال‌ها، بسكتبال، ورزش محبوب و همه‌گيري بود، اين كفش‌ها هم مشخصا براي بسكتبال طراحي شدند. نخستين نسخه ««آل‌استاري» كه حالا ما به‌خوبي آن را مي‌شناسيم، سال 1917 توليد شد. امسال تولد 94 سالگي «آل‌استار»هاي عزيزي است كه حالا ديگر زن، مرد، بچه، پير و جوان نمي‌شناسد؛ كفشي كه از همان ابتدا تا الان سعي كرده ظاهرش تغيير نكند (و البته واقعا هم نكرده) و همين باعث شده كساني كه «آل‌استار» مي‌پوشند، احساس كنند اصيل‌بودن را به ظاهرشان آورده‌اند. حالا ديگر خيلي‌ها هستند كه حتي در مهماني‌هاي نيمه‌رسمي هم دست از «آل‌استار» نمي‌كشند. همه مي‌دانند هديه‌دادن يك جفت ««آل‌استار»» قطعا مورد استقبال قرار مي‌گيرد و كسي نيست كه بگويد اين كفش‌ها زشتند! حال كه «آل‌استار» 94 ساله شده، براي تجديد خاطرات، اداي احترام و نوستالژي‌بازي هم كه شده، رفته‌ايم سراغ كفشي كه هنوز هم پرفروش‌ترين و محبوب‌ترين كفش تاريخ است و همچنان مثل بنز مي‌فروشد؛ كفشي كه ستاره بود، ستاره ماند و ستاره خواهد بود.


آل استار، کفش تفریح

«آل‌استار» سال ۱۹۱۷ متولد شد؛ آن هم در رنگ‌بندي طبيعي و معمول‌ مثل قهوه‌اي، سياه و سفيد اما كم‌كم آنقدر محبوب شد كه مجبور شد سليقه‌هاي مختلف را پوشش دهد. فكر مي‌كنيد چه زماني «آل‌استار» آن چيزي شد كه حالا ما مي‌بينيم؟ ۱۵سال بعد يعني در سال ۱۹۳۲ چارلز تيلور، يك بسكتباليست خيلي معروف و محبوب بود كه از «آل‌استار‌ها» خوشش‌ آمد براي همين خودش هم كم‌كم به تيم توليد‌كننده پيوست و سال ۱۹۳۲ بود كه نام او با يك وصله (چاك‌تيلور) روي مچ پاي كفش‌هاي «آل‌استار» اضافه شد. همان لايرودي كه حالا هم در نمونه‌هاي ساق‌دار «آل‌استار» ديده مي‌شود. خيلي زود همه تيم‌هاي بسكتبال در آمريكا آل‌استارهايي با آرم چاك‌تيلور پا كردند، همه ستاره‌ها ديگر اين كفش را مي‌شناختند. ۴‌سال بعد بود كه چاك‌تيلور براي حضور در بازي‌هاي المپيك ۱۹۳۶ از همين نمونه كفش با رنگ‌بندي قرمز و آبي (به نشانه وطن‌پرستي) توليد كرد و ديگر «آل‌استار» جهاني شد.


رنگ‌هاي «آل‌استار»

ابتدا ««آل‌استار»ها با رنگ‌بندي‌هاي طبيعي و معمول وارد بازار شده بودند؛ همان قهوه‌اي و سياه و سفيد اما كم‌كم رنگ‌هاي ديگر هم وارد بازار شدند. بعد از اينكه خانم‌ها هم مشتري «آل‌استار» شدند، رنگ‌هاي قرمز و صورتي، نارنجي و... هم به فهرست توليدات «آل‌استار» اضافه شدند. كم‌كم نمونه‌هاي طرح‌دار با پارچه‌هاي گرافيته‌شده توليد شدند و حالا حتي آل‌استارهاي شبرنگ هم در بازار ديده مي‌شوند.


آل استار، کفش تفریح

موقعيتت را اعلام كن آل‌استار!

  • كفشي براي تمام فصول
كفش‌هاي آل‌استار از همان اول كفش‌هايي براي ورزش كردن بوده‌اند. در اصل فلسفه وجودي آن‌ها، بازي بسكتبال بوده است. براي همين است كه شما نمي‌توانيد از آل‌استار در موقعيت‌هاي حتي نيمه‌رسمي استفاده كنيد. پس فراموش نكنيد، نخستين اصل در استفاده از آل‌استار، اين است كه آن را به‌عنوان كفشي غيررسمي استفاده كنيد. حتي نمونه‌هايي از آل‌استارها كه چرمي هستند، به نمونه‌هاي رسمي نزديك ترند و باز هم كفش‌هايي اسپرت محسوب مي‌شوند. اما در عوض آل‌استارها در موقعيت‌هاي غيررسمي عالي هستند؛ يك جفت كفش مناسب و راحت.

  • آل‌استار هديه بدهيد
يكي از هديه‌هايي كه به‌راحتي مي‌توانيد به دوستان و اعضاي خانواده‌تان بدهيد، كفش‌هاي آل‌استار هستند. راستش را بخواهيد زن، مرد، پير و جوان هم ندارد. فقط بايد بدانيد براي هر سن و جنسي مي‌توانيد چه مدلي برويد.
مردهاي ميانسال: شايد شما بخواهيد براي پدرتان كه سني از او گذشته يك جفت آل‌استار بخريد. پس يادتان باشد، يك مدل كاملا كلاسيك با رنگ‌هايي مثل قهوه‌اي، مشكي يا دودي انتخاب كنيد.

زن‌هاي ميانسال: مادر، خاله يا معلم‌تان، مطمئنا از آل‌استاري كه برايش خريده‌ايد، خوشش مي‌آيد به شرط اين‌كه ساده باشد، رنگي سنگين داشته باشد و البته زنانه هم باشد. رنگ‌هايي مثل كرم يا سفيد هم سنگين هستند و هم زنانه.

نوجوان‌ها: شما دست‌تان باز است كه سراغ نمونه‌هاي خاص‌تر و متفاوت‌تر آل‌استار براي نوجوان‌ها برويد. به‌خصوص نمونه‌هايي كه نقشدارند، پارچه‌هاي طرحدار دارند و...

جوان‌ترها: براي خريد آل‌استار براي يك خانم يا آقاي جوان به ظاهر هميشگي‌اش توجه كنيد. اگر به‌طور كل كلاسيك است، مي‌توانيد نمونه‌هاي كلاسيك اما با رنگ‌هاي شادتر را انتخاب كنيد. اما اگر هميشه اسپرت‌پوش و متفاوتند، سراغ آل‌استارهاي كمي فانتزي‌تر برويد!

  • چه سايزي؟
سايز آل‌استار تقريبا همان سايزي است كه پاي شماست. اما يادتان باشد، اگر نمونه آل‌استاري براي پاييز و زمستان مي‌خريد، به‌دليل اينكه مي‌خواهيد جوراب‌هاي پشمي بپوشيد، كمي بزرگ‌تر برداريد. اما براي بهار و تابستان، آل‌استارتان نيازي نيست كه كمي بزرگ‌تر باشد، چون شما نهايتا يك جوراب نخي پا مي‌كنيد.

  • آل‌استار كجايي؟
خودتان فكر مي‌كنيد آل‌استارها را كجا مي‌شود پوشيد؟ چند جا را ما مي‌گوييم و به بقيه جاها هم خودتان فكر كنيد.

دانشگاه: شما مي‌توانيد از رنگ‌هاي تيره آل‌استارها و نمونه‌هاي ساده‌تر آن براي دانشگاه رفتن استفاده كنيد. حتما خودتان هم مي‌دانيد كه آل‌استارها دختر و پسر ندارند.

مدرسه: يكي از بهترين و راحت‌ترين كفش‌ها براي مدرسه رفتن فرزندتان، كفش‌هاي آل‌استار هستند. اين كفش‌ها (به‌خصوص نمونه‌هاي ساقدارش) به‌دليل اين‌كه مچ پاي فرزندتان را حفظ مي‌كند، سلامت بيشتري هم دارد.

جمع دوستانه: شما با دوستان جوان‌تان قرار مي‌گذاريد كه به يك كافي‌شاپ برويد يا يك شام دسته‌جمعي را در خانه يكي از آن‌ها بخوريد. حالا كه جمع‌تان جوان است و غيررسمي، به‌راحتي مي‌توانيد يك جفت آل‌استار بپوشيد.

پيك‌نيك: فصل پيك‌نيك است. چه چيزي بهتر از يك جفت كفش راحت كه بتوانيد با آن راه برويد، بازي كنيد و احساس راحتي كنيد؟ پس آل‌استارتان را فراموش نكنيد.

در راه سفر: احتمالا در هواي گرم و در تعطيلات پيش رو، شما هم هوس سفر مي‌كنيد. پس مي‌توانيد يك جفت آل‌استار همراه‌تان باشد؛ هم در راه سفر و هم در طول سفر، مطمئنا همراه خوبي براي شماست.


آل استار، کفش تفریح

اين كفش 5 ستاره!

  • يك آل‌استار و يك ظاهر كلاسيك
شايد تعجب كنيد كه مي‌شود در يك ظاهر كلاسيك، كفش آل‌استار پا كرد. اما توجه كنيد كه مي‌گوييم «ظاهر كلاسيك»، نه «ظاهر رسمي»؛ يك ظاهر كلاسيك، ظاهري است كه در عين سادگي، موردپسند همه قرار مي‌گيرد. حالا فرض بگيريد كه يك جفت آل‌استار سرمه‌اي رنگ داريد. براي اينكه با اين آل‌استار، كلاسيك باشيد، سراغ يك شلوار كتان خاكستري برويد؛ شلواري كه تا روي كفش مي‌آيد و نه خيلي تنگ است و نه خيلي گشاد. كاملا معمولي؛ حالا يك پيراهن مردانه براي آقايان يا يك شوميز ساده براي خانم‌ها جواب مي‌دهد. آن هم در رنگي كه شبيه به رنگ كفش باشد. به اين ترتيب شما، ظاهري كلاسيك پيدا مي‌كنيد. اصولا در چنين ظاهري، شما فقط به يك ساعت مچي ساده نياز داريد؛ همين.

  • مراقبت از آل‌استار
براي نگهداري از آل‌استارها بهتر است كه اول از همه هواي آنها را داشته باشيد تا كثيف نشوند اما اگر آل‌استارتان كثيف شد، بهترين كار اين است كه براي تميز شدن‌شان به خشك‌شويي محله‌تان اطمينان كنيد اما اگر تصميم گرفتيد در خانه آنها را تميز كنيد، يك مسواك تميز برداريد و با مايع فرش‌شويي آرام روي پارچه‌هاي آن بكشيد. بعد مسواك را بشوييد و دوباره با آن كف‌ها را حسابي تميز كنيد. در ضمن هيچ وقت براي خشك شدن آنها را روي شوفاژ يا زير آفتاب نگذاريد؛ بگذاريد خودشان گوشه‌اي آرام آرام خشك شوند. يادتان باشد مي‌توانيد هر لنگه كفش‌تان را در پاچه يك شلوار جين كنيد و آن را در لباسشويي بيندازيد. به شرط اينكه شلوار جين را قبلا شسته باشيد و از اينكه رنگ پس نمي‌دهد، مطمئن باشيد. يكي ديگر از راه‌هاي نو كردن آل‌استار هم عوض كردن بندهاي آن است. لاستيك سفيد روي آل‌استار را هم با مايع‌هاي سفيدكننده و از طريق يك مسواك تميز كنيد.

  • يك آل‌استار و يك ظاهر اسپرت
حالا فرض كنيد شما همان يك جفت آل‌استار سرمه‌اي رنگ را داريد و مي‌خواهيد ظاهري اسپرت‌تر داشته باشيد. كار سختي نيست. قطعا در كمد شما يك شلوار جين پيدا مي‌شود. يادتان باشد شلوار جين تنگ يا شلوار جين بگي شما به شلوار جين راسته ارجحيت دارد چون آل‌استار با چنين شلوارهايي شيك‌تر مي‌شود. حالا آقايان مي‌توانند يك تي‌شرت آستين بلند با رنگي تند مثل قرمز انتخاب كنند و روي آن يك پيراهن مردانه آستين كوتاه بپوشند و دكمه‌هاي آن را تا پايين باز بگذارند. خانم‌ها هم سراغ تي‌شرت‌هاي نقشدار يا تاپ بروند.

  • ۸۰۰ ميليون كفش در دنيا
از سال ۱۹۷۰ به بعد بود كه ديگر «آل‌استار» پاي همه ديده مي‌شد. نيازي به سن و سال و جايگاه اجتماعي و جنس نبود؛ ديگر بزرگ‌ترهاي محافظه‌كار هم نسبت به پوشيدن اين كفش‌هاي راحت، مقاومت‌ نشان نمي‌دادند. بعد از آن بود كه طرح‌ها، رنگ‌ها و حتي مدل‌هاي غيرمعمول «آل‌استار» به بازار آمد تا جوان‌ترها هم راضي شوند. حالا هر هفته هزاران جفت‌، «آل‌استار» در سراسر دنيا فروخته مي‌شوند. تا حالا بيش از ۸۰۰ ميليون جفت ««آل‌استار» در دنيا فروخته شده است. هنوز هم آل‌استار‌هاي چاك‌تيلور، به روز هستند، جوان‌پسندند و از همه مهم‌تر، خيلي راحت‌ با ظاهر همه هماهنگ مي‌شوند. اين كفش كه زماني به كفش بسكتبال معروف بود، حالا تبديل شده به كفشي براي اوقات فراغت. از آنجا كه در بهار و تابستان، زمان بيشتري براي پيك‌نيك رفتن و داشتن اوقات فراغت، داريم، سراغ ««آل‌استارها» رفتيم.

  • رنگين كمان آل‌استار
يكي از راه‌هاي نشان دادن آل‌استارها اين است كه شما سعي كنيد، رنگ آل‌استارتان در تمام ظاهرتان تك باشد و تكرار نشود. مثلا شما يك جفت آل‌استار صورتي پا مي‌كنيد. مي‌توانيد براي بقيه بخش‌هاي لباس‌تان سراغ رنگ‌هايي خوش‌تركيب با صورتي برويد نه خود صورتي؛ مثلا خاكستري يا سرمه‌اي يا سفيد. بگذاريد آل‌استارتان به تنهايي در ظاهرتان بدرخشد. در ضمن يادتان باشد آل‌استارهاي رنگ روشن را دائم پا نكنيد چون به هر حال زود كثيف مي‌شوند و با هر بار شستن، مستهلك شده و از ريخت مي‌افتند پس براي انتخاب آل‌استاري كه دائم پاي‌تان است، سراغ رنگ‌هاي تيره‌تر برويد ولي اگر نمونه‌اي مي‌خواهيد كه در موقعيت‌هاي خاص‌تر پا كنيد، مي‌توانيد رنگ‌هاي روشن‌تر و مدل‌هاي طرحدار را هم انتخاب كنيد.

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shokolat

      oooooooooo0o0o0o00000ooh aaaaaaaaaaalie so fantastic kheeeily khosham oumad mer300

    • manije

      hamishe bara dokhtaram AL STAR mikharam

    • امينه

      مرسي

    • l-laleh

      Man ashege allstaram
      tnx alot

    • 000

      kasi midune az koja mishe 1allstar khub kharid?

    • stella

      نظر من این بود که کفش ال استار خیلی شیک هست ومن خودم شخصا میتونم بگم که همه کفشای من ال استارن
      ال استار ساق دار شیک تر از ال استار معمولیه
      بای بای

    • ساناز

      عاشق ال استارم 4 ساله كه غير از اين ال استار كفش ديگه اي نميپوشم و بعد از اين هم نخواهم پوشيد

    • بدون نام

      واقعا عالیه ، بی نظیر

    • احمد

      کفش آل استار استار ساق بلند رو میشه برای فصل تابستان پوشید؟ برای آقایون؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج