۲۰۸۸۱۰
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

مادری که دخترش را قهرمان کرد +عکس

«جیم مور» عکاس و اهل تگزاس در آمریکاست؛ او وقتی می‌خواست برای دختر پنج ساله‌اش جشن تولد بگیرد، تصمیم گرفت به جای پوشاندن لباس‌های سیندرلاییِ پفی و صورتی، از او عکس‌هایی در لباس و حالت پنج زن مطرح جهان بگیرد؛ زنانی که با از خود گذشتگی و فداکاری زندگی امروز زنان را آسان‌تر کرد‌ه‌اند.

ایسنا: «جیم مور» عکاس و اهل تگزاس در آمریکاست؛ او وقتی می‌خواست برای دختر پنج ساله‌اش جشن تولد بگیرد، تصمیم گرفت به جای پوشاندن لباس‌های سیندرلاییِ پفی و صورتی، از او عکس‌هایی در لباس و حالت پنج زن مطرح جهان بگیرد؛ زنانی که با از خود گذشتگی و فداکاری زندگی امروز زنان را آسان‌تر کرد‌ه‌اند.

جیم مور آگاهانه زنانی را انتخاب کرد که برایش بسیار محبوب‌تر از شاهزاده‌های «دیزنی‌لند» بودند، چون آن‌ها در دنیای واقعی زندگی می‌کردند.

مور درباره این تصمیم در سایتش این طور نوشته است: «من به دنبال یافتن ایده و مدل‌ برای عکس‌های تولد پنج‌سالگی «اِما» همه‌جا را گشتم، اما هر مدلی که پیدا کردم دختر کوچولوهای زیبایی بودند که شبیه شاهزاده‌های دیزنی‌لند لباس پوشیده بودند. من هم دیزنی‌لند را دوست دارم، اما این من را به فکر انداخت؛ این شاهزاده‌ها شخصیت‌های خیالی هستند که یک نویسنده آن‌ها را خلق کرده و آن‌ها حالا تبدیل به رؤیای غیرواقعی بیشتر دخترها شده‌اند.»

شاهزاده‌های دیزنی‌لندی، جیم مور را راضی نمی‌کرد و او می‌خواست تولد دخترش بامعناتر باشد. بنابراین به فکر زنانی واقعی افتاد، زنانی که می‌خواست دخترش آن‌ها را بشناسد. زنانی که اِما بدون ملاقات واقعی با آن‌ها، بتواند از آن‌ها درس بگیرد و در زندگی‌اش تغییرات مثبت ایجاد کند.

جیم مور و دخترش «اِما» به مناسبت تولد پنج‌سالگی او، پنج زن را انتخاب کردند، زنانی مستقلی که برای رسیدن به حقوق خود تلاش‌های زیادی کرده‌ و همچنان می‌کنند. در هریک از پنج عکس اِما دقیقاً شبیه این زنان قهرمان، لباس پوشیده و موهایش را شبیه آن‌ها درست کرده است.

پنج زن انتخابی اِما و مادرش، این‌ها بودند:

1- «سوزان برانل آنتونی» زنی که در آمریکا برای حقوق زنان و حقوق مدنی جنگید و در به رسمیت شناخته شدن حق رأی زنان در آمریکا نقش ویژه‌ای داشت.

2- «کوکو شانل» طراح مد فرانسوی است که نگاهی نو به لباس‌های زنانه داشت و بسیاری محدودیت‌ها را با داشتن موهای کوتاه در پوشش زنان تغییر داد.

3- «املیا ارهارت» نخستین زنی بود که پرواز تک نفره را در عرض اقیانوس اطلس تجربه کرد و در یکی از پروازهای خود همراه با هواپیما ناپدید شد.

4- «هلن کلر» با وجود ناشنوایی و نابینایی نوشتن و حرف زدن آموخت و نخستین نابینا - ناشنوایی بود که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او همچنین چندین مقاله و کتاب درباره ناشنوایی و نابینایی و حقوق زنان نوشت.

5- «جین موریس گودال» دانشمند انگلیسی است که در حوزه رفتارشناسی جانوران فعالیت می‌کند، او سال‌ها در آفریقا بر روی رفتار شامپانزه‌ها تحقیق کرده و بسیاری تصورات درباره آن‌ها را تغییر داده است. او اکنون برای زندگی مسالمت‌آمیز انسان‌ها و حیوانات تلاش می‌کند.

علاوه بر عکس‌‎هایی که اما مور با لباس و حالتی شبیه به زنان یاد شده دارد، در عکس ششم پیکسلی رو لباسش نصب کرده که بر آن نوشته شده: «اِما برای انتخابات 2044».

مادر اِما معتقد است این عکس‌ها که میان دخترش و این زنان تاثیرگذار ارتباط برقرار کرده می‌تواند به دخترش ارزش نهادن به آزادی را بیاموزد. جیم مور می‌گوید: «دختر من در خانواده سلطنتی به دنیا نیامده اما در جایی متولد شده که می‌تواند رأی بدهد، پزشک، خلبان، فضانورد و حتی رئیس‌جمهور شود. البته اگر بخواهد و این از واقعیت برمی‌آید نه فانتزی. من می‌خواستم او ارزش‌های این زنان شگفت‌انگیز را بشناسد، کسانی که ضد همه‌چیز برخاستند تا اِما همه‌چیز داشته باشد».

مور عکس‌های اِما را بر سایت عکاسی و صفحه اجتماعی خودش قرار داده و هزاران لایک و نظر دریافت کرده است. حتی سایت او برای یک مدت از کار افتاده بود چون سِرور سایت نمی‌توانست جوابگوی این همه بازدیدکننده باشد.

ترجمه و فرآوری: ایسنا - آزاده شمس

مادری که دخترش را قهرمان کرد +عکس
اِما با لباس و حالت سوزان برانل آنتونی

مادری که دخترش را قهرمان کرد +عکس
اِما در نقش کوکو شانل

مادری که دخترش را قهرمان کرد +عکس
وقتی اِما، املیا ارهارت می‌شود

مادری که دخترش را قهرمان کرد +عکس
اِما موهلن کلر

مادری که دخترش را قهرمان کرد +عکس
اِما در لباس و حالتی شبیه جین موریس گودال

مادری که دخترش را قهرمان کرد +عکس
اِما مور، کاندیدای ریاست جمهوری ۲۰۴۴
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sasan

      خیلی جالب وآموزنده بود برای نسل امروز که فقط پای ماهواره نشسته اند وباسرعت صوت درحال کپی از هنرپیشه های غربی وترک وعرب هستند.کمی هم به اسطوره های وطنی بپردازید

    • یه مرد

      با صلابت و اقتدار و اعتماد به نفسی که توی چهره اش پیداست من مطمئنم این دختر خوبم در سال2044 کاندیدای ریاست جمهوری کشورش میشه.(خداوند همه دخترهای دنیا مخصوصا پاک دخترهای خوب ایرانی رو توی پناه خودش حفظ کنه.آمین)

    • ماهک

      واقعا جالب و اموزنده بود خیلی خوشم اومد افرین به مادر این دختر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج