۲۰۸۸۹۴
۵۱۴۴
۵۱۴۴
پ

تانک T-۹۰MS، روس ویرانگر

T-۹۰MS جدیدترین شاهکار شرکت تانکسازی معروف Uralvagonzavod است که نسخه ی تولیدی تانک آزمایشی ارتقا یافته ی T-۹۰M بوده و نسبت به پدر خود ، T-۹۰ (معروف به تانک پرنده) ارتقا قابل توجهی یافته است .

وب سایت میلیتاری: T-۹۰MS جدیدترین شاهکار شرکت تانکسازی معروف Uralvagonzavod است که نسخه ی تولیدی تانک آزمایشی ارتقا یافته ی T-۹۰M بوده و نسبت به پدر خود ، T-۹۰ (معروف به تانک پرنده) ارتقا قابل توجهی یافته است . این تانک اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۱ در نمایشگاه نظامی روسیه رونمایی شد اما اطلاعات منتشره از آن محدود و در حد حدس و گمان بود . اما بار دیگر ، روسها جدیدترین اسباب بازی خود را به نمایشگاه Defexpo India ۲۰۱۲ در دهلی نو بردند تا افسانه ی ویرانی این بار بیشتر در معرض عموم قرار گیرد .

تانک T-90MS، روس ویرانگر

تانک T-90MS، روس ویرانگر

تانک T-۹۰MS را میتوان تانک T-۹۰ دهه ی جدید دانست ، چراکه اولین تانک T-۹۰ در سال ۱۹۹۳ و با سیستمهای الکترونیکی و توانایی های دهه ی ۹۰ ساخته شد که هرچند توانایی های زیادی به ارمغان آورده ، اما ۲۰ سال بعد یعنی امروز ، تکنولوژی های الکترونیکی و مدیریت نبرد جدید راه خود را به هر جنگ افزار و سیستمی باز نموده اند ، T-۹۰ هم با ارتقا MS نشان داد در این عرصه قصد ندارد از قافله عقب بماند ، لذا عمده ی تغییرات T-۹۰MS نسبت به سلف خود را میتوان در اضافه شدن سیستم های الکترونیکی شناسایی و کنترل آتش دقیق دانست .

T-۹۰MS دارای توپ اصلی ارتقا یافته ی ۱۲۵ میلیمتری ۲A۴۶M-۵ با لوله ی توپ تقویت شده است که باعث کاهش ۱۵ درصدی پخش شدن گلوله و افزایش در برد موثر توپ گردیده است . همچنین یک تیربار ۷.۶۲ میلیمتری از نوع ۶P۷K به موازات توپ اصلی نصب گردیده است . تانک در کل ۴۰ گلوله ی توپ با خود حمل میکند که ۲۲ گلوله ی آن در حالت آماده در گلوله گذار خودکار قرار دارند و بقیه گلوله ها برای کاهش احتمال انفجار و آسیب به خدمه ، در محفظه ی حفاظت شده ای در پشت برجک تانک قرار گرفته اند .

تانک T-90MS، روس ویرانگر

یکی از ویژگی های دیگر T-۹۰MS که در نگاه اول ، هر بیننده ای را مجذوب میکند ، تیربار کنترل از راه دوری است که در طرف راست روی برجک تانک نصب شده و بنظر میرسد با تیربار ۱۲.۷ میلیمتری ضدهوایی که در نسل های قبلی تانک نصب میشد ، تعویض گشته است . این تیربار ۷.۶۲ میلیمتری برای انهدام اهداف ساکن و متحرک طراحی گشته و مجهز به تثبیت کننده ی دو محوره برای افزایش دقت است . این تیربار مجهز به یک دوربین چشم انداز وسیع برای فرمانده ی تانک است که به وسیله ی آن میتواند دید تیربار را تا ۳۱۶ درجه اطراف و ۶۰ درجه نسبت به افق پوشش دهد .

تانک T-90MS، روس ویرانگر

تانک T-۹۰MS همچنین از گستره ی وسیعی از ارتقا در سیستمهای حفاظتی بهره میبرد که مهمترین آنها ، استفاده از نسل جدید زره های واکنشی موسوم به Relikt است . این زره واکنشی انفجاری ، پیشرفته ترین زره واکنشی روسیه به حساب میرود که در پاسخ به توسعه ی گلوله ی M۸۲۹A۳ توسط ارتش آمریکا برای تانکهای Abrams M۱A۲ ساخته شد و بنابر ادعای سازندگان ، دارای قدرت حفاظت دو برابر نسبت به زره واکنشی Kontakt-۵ (که در تانک T-۷۲ و T-۹۰ نصب شده) است . زره جدید از حفاظت دینامیکی و مواد منفجره ی جدید برای غلبه بر انواع تسلیحات ضدتانک مدرن استفاده میکند .

تانک T-90MS، روس ویرانگر

علاوه بر این لایه حفاظتی ، بخش خدمه ی تانک با لایه ای از فیبر آرامید در مقابل ترکشهای انفجارها محافظت میشود . تانک همچنین همانند نسل های قبل خود از سیستم حفاظت خودکار دودزا با پوشش ۲۷۰ درجه ای استفاده میکند و در جلوی تانک نیز سنسورهای کشف قفل لیزری با پوشش ۹۰ درجه نصب گردیده .

در بخش تحرک ، موتور جدید و قدرتمند V-۹۲S۲F با قدرت ۱۱۳۰ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک با ۷ دنده ی جلو و یک دنده ی عقب در زمینه ی تحرک ، سرعت حداکثر ۷۲ کیلومتر بر ساعت و برد ۵۵۰ کیلومتری به این تانک میدهد که نسبت به وزن ۴۸ تنی تانک ، تحرک بالایی به آن میدهد که انرا میتوان در نسبت قدرت موتور به وزن حدود ۲۳ hp/tonne برای این تانک مشاهده کرد.

اما بخش اصلی ارتقا T-۹۰MS را باید سیستمهای الکترونیکی دانست . تانک T-۹۰MS دارای آخرین تجهیزات ارتباطی ، شناسایی و مدیریت نبرد است که از جمله ی آن میتوان به سیستم یکپارچه ی الکترواپتیک کنترل آتش Kalina متشکل از سامانه دید چند کاناله (روز/شب) توپچی مجهز به مسافت یاب لیزری و یک کانال لیزری دیگر برای هدایت موشکهای لیزری است که با سیستم پردازش ویدئویی یکپارچه گردیده است که امکان ردیابی خودکار موقعیت هدف در هر لحظه برای تصحیح مسیر حرکت موشک را فراهم میکند .

در جایگاه فرمانده تانک نیز شاهد یک صفحه ی Display چند منظوره جدید به منظور مدیریت نبرد ، سیستم موقعیت یابی و ناوبری ماهواره ای GLONASS/GPS و سیستم دید ۳۶۰ درجه ی اطراف تانک به منظور افزایش آگاهی محیطی فرمانده تانک میباشیم . دو عکس زیر بترتیب کابین فرمانده تانک و کابین توپچی تانک را نشان میدهد :

تانک T-90MS، روس ویرانگر

تانک T-90MS، روس ویرانگر

سیستم دید ۳۶۰ درجه ی اطراف تانک که در بخش فرمانده تانک نصب شده از ۴ دوربین مدار بسته که با اختلاف زاویه ی ۹۰ درجه نسبت به یک دیگر در آنتن هواشناسی تانک نصب شده اند تغذیه میشود .

تانک T-90MS، روس ویرانگر

سامانه دید چند کاناله ی توپچی تانک

تانک T-90MS، روس ویرانگر

تانک T-90MS، روس ویرانگر

تانک T-90MS، روس ویرانگر

تانک T-90MS، روس ویرانگر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج