۲۰۹۱۴
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

مسکن ارزان قیمت مهر به تهران می آید؟

مدیر اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران با اشاره پرداخت تسهیلات مسکن مهر به زمین‌های خالی دارای کاربری مسکونی سطح شهر، گفت: اگر مجبور باشیم، در شهر تهران هم پروژه مسکن شروع می كنیم و این امر مانعی ندارد.

ایسنا: مدیر اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران با اشاره پرداخت تسهیلات مسکن مهر به زمین‌های خالی دارای کاربری مسکونی سطح شهر، گفت: اگر مجبور باشیم، در شهر تهران هم پروژه مسکن شروع می كنیم و این امر مانعی ندارد.

تقی رضایی با بیان اینکه مردم به سکونت در داخل شهر تمایل دارند، اظهار کرد: در این راستا در مناطق خوب شهر مالکان زمین‌ها برای دریافت تسهیلات مراجعه هایی داشته اند که در این موارد روی قیمت ساخت نظارت کرده و آن را نهایی می کنیم.

پرداخت تسهیلات مسکن مهر به زمین های خالی دارای کاربری مسکونی سطح شهر

وی به زمین های خالی سطح شهر اشاره و اضافه کرد: در مورد زمین‌هایی که متعلق به نیروهای مسلح است قاعده خاصی وجود دارد و باید دستور فرمانده معظم کل قوا درمورد آنها وجود داشته باشد.

مدیر اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران ادامه داد: اگر این زمین ها دارای کاربری مسکونی باشند و پروانه بگیرند و بخواهند به اعضای واجد شرایط خودشان و یا مردمی که شروط لازم مسکن مهر را دارند واحد مسکونی بدهند، در صورتی که توازن منطقه به هم نخورد برای ساخت مسکن مهر تسهیلات پرداخت می کنیم.

رضایی افزود: به‌طور کلی متولی زمین های بلاتکلیف داخل شهرها شهرداری ها هستند و اما دولت هم باید وضعیت زمین های بلاتکلیف را مشخص کند و از آنها برای تامین مسکن، فضای سبز ،درمانی ،آموزشی و ... استفاده کند و حتی دستور رییس جمهوری این بود که دستگاه های دولتی باید زمین های خالی و بلا استفاده را در اختیار مسکن مهر قرار دهند و ما نیز بسیاری از زمین ها را با استفاده از این بند گرفته ایم.

استقبال از نوسازی بافت های فرسوده

مدیر اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری در پی اجرای مسکن مهر و از محل خط اعتباری این طرح، تصریح کرد: با این اقدام در پی احیا بافت های فرسوده، تولید مسکن نیز انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به این که برای بافت های فرسوده مصوب در طرح های تفصیلی شهری تسهیلات ۲۰ الی ۲۵ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد پرداخت می شود،گفت: سود تسهیلات برای واجدان شرایط مسکن مهر پایین تر است.

رضایی با اشاره به اینکه سیاست گذاری دولت در این بخش موجب استقبال مالکان واحدهای موجود در بافت و همچنین انبوه سازان نسبت به نوسازی شده است،اظهار کرد: در کنار نوسازی بافت های فرسوده با اجرای طرح مسکن مهر ملکی زمین‌های خالی سطح شهر سامان‌دهی می شوند.

پوشش بخشی از کمبود مسکن با تکمیل ساختمان های نیمه کاره

مدیراداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران وجود ساختمان های نیمه کاره در داخل شهر را در حوزه کاری شهرداری دانست و تصریح کرد:با تکمیل این ساختمان ها بخش مشخصی از کمبود مسکن پوشش داده می شود اما تعیین تکلیف این ساختمان ها در حوزه اختیارات شهرداری است که قطعا برای آنها برنامه ریزی دارد.

رضایی با بیان اینکه ممکن است وزارت راه و شهرسازی نیز ساختمان های نیمه کاره داشته باشد،خاطرنشان کرد:سعی می کنیم وضعیت ساختمان هایی که مربوط به خودمان است مشخص کنیم تا آسیبی به سیما و منظر شهری نرساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج