۲۰۹۳۰
۹۶ نظر
۵۳۸۴
۹۶ نظر
۵۳۸۴
پ

توصیه هایی برای داشتن کودکان دوقلو

شاید در نظر اول دوقلوداری کار وحشتناکی به نظر برسد. بله سخت است، اما یادتان باشد که قبل از شما هم پدر و مادران زیادی دوقلو داشته‌اند. اگر درباره این کوچولوها بیشتر بدانید زایمان و بزرگ کردن‌شان راحت‌تر خواهد بود.

توصیه هایی برای داشتن کودکان دوقلو

توصیه هایی برای داشتن کودکان دوقلو

برترین ها: دیدن دوقلو‌ها با لباس‌های مشابه و شباهت کامل به یکدیگر، در هرسنی که باشند، برای همه جذاب است. دیدن ۲ کودک دوقلو در کالسکه‌های دونفره هم می‌تواند لبخند به لبان هرکسی بیاورد. برای والدین دوقلو‌ها هم همیشه دیدن آن‌ها لذت‌بخش است. شنیدن خنده‌های کودکانه و آرامش خیال از این‌که کودک‌شان هیچ‌وقت تنها نخواهد بود. برای مادر حداقل خوبي‌اش این است که دیگر تا مدت‌ها کسی از شما نمی‌پرسد خب دوباره کی می‌خواهی بچه‌دار شوی؟ شما همه دردسر‌های‌تان را در یک نوبت کشیده‌اید. اما فقط یک مادر که نوزادی را به دنیا آورده و بزرگ کرده می‌تواند درک کند که بزرگ کردن دوقلو‌ها چقدر کار سختی است. تصور کنید آرام کردن نوزادی که گریه می‌کند، شیر دادن به او، حمام کردنش و حتی تامین مخارجش چقدر کار سختی است، خب حالا همه این‌ها را دوبرابر کنید. متوجه می‌شوید که داشتن دوقلو چندان کار آسانی نیست. برای بزرگ کردن دو نوزاد باید شما هم به اندازه دو مادر کار کنید و این بدون دانستن راه‌های میانبر و نکته‌هایی در مورد دوقلو‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود.


بارداری با دو جنین

در سال‌های اخیر میزان دوقلوزایی رشد چشمگیری داشته است. به طور طبیعی در هر زایمان احتمال دوقلوزایی یک درصد است و 2 درصد از کل نوزادان هر جمعیت دوقلو هستند. اما به طوری کلی عواملی وجود دارند که شانس دوقلو زایی را بیشتر می‌کنند. وراثت یکی از آن‌ها و شاید شایع‌ترین علت باشد. دوقلوزایی در خانم‌هایی که سابقه این پدیده را در خانواده‌شان دارند، شیوع بیشتری دارد. به خصوص اگر این سابقه خانوادگی در سمت مادری آن‌ها باشد. حاملگی دوقلویی در بعضی نژاد‌های خاص هم بیشتر است. خانم‌های آفریقایی‌ها و سیاه‌پوستان بیشتر احتمال دارد با 2 جنین باردار شوند. طبق رکوردهای کتاب گینس بیشترین آمار تولد دوقلو‌ها در قاره آفریقا بوده است.

تعداد حاملگی‌هاي قبلی هم هرچقدر بیشتر باشد ممکن است باعث شود مادر در حاملگی بعدی‌اش دوقلو باردار شود. اما مسئله‌ای که در سال‌های اخیر بیشتر باعث دوقلوزایی شده، بالا رفتن سن حاملگی است. با بالا رفتن سن مادر‌ها در زایمان اول و بعضی اختلالات هورمونی، تعداد تخمک‌هایی که در هر دوره ماهانه به داخل رحم آزاد می‌شوند ممکن است بیشتر از یک عدد باشد و همین، شانس دوقلوزایی را بالا می‌برد. به غیر از این عامل، پیشرفت تکنولوژی و علم درمان ناباروری و به کارگیری هورمون‌ها باعث شده خانم‌هایی که تا پیش از این نابارور تشخیص داده می‌شدند، قادر به بارداری باشند اما باید توجه داشت که شانس چند قلوزایی در این روش‌ها افزایش می‌یابد. داروهای بارداری باعث آزاد شدن چند تخمک می‌شوند و در حاملگی‌های خارج رحمی و لقاح مصنوعی هم پزشکان برای بالا‌تر بردن شانس موفقیت همزمان از چند تخمک بارور شده استفاده می‌کنند که همین مسئله می‌تواند باعث چند قلوزایی شود. دو قلوزایی در زنان قد بلندی که از روش آی‌وی‌اف استفاده می‌کنند هم بیشتر است.

حتی عوامل محیطی هم می‌توانند به دوقلوزایی کمک کنند. تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که نطفه اکثر دوقلوهای دوتخمی در ماه‌های تیر و مرداد تشکیل می‌شود و در ابتدای زمستان یعنی ماه‌های دی و بهمن کمترین باروری‌های دوقلویی رخ می‌دهد. دانشمندان معتقدند طولانی‌تر بودن روز در فصل تابستان ممکن است عامل ترشح بیشتر هورمون تحریک‌کننده فولیکول‌های تخمدان و در نتیجه بالا رفتن احتمال دوقلوزایی در زنان باشد.


در زمان حاملگی باید حواس‌تان به چه چیزهایی باشد

حاملگی با ۲ جنین می‌تواند با خطراتی هم همراه باشد. کنده شدن جفت، زایمان پیش از موعد، وزن کم نوزادان در هنگام زایمان، مشکلات خونی و زردی نوزادی در انتقال خون بین ۲ جنین، دیابت حاملگی برای مادر و پره اکلامپسی يا بیماری فشار خون مادر در زمان حاملگی، مشکلاتی هستند که می‌توانند در هر زایمانی اتفاق بیفتند، اما احتمال‌شان هنگام حاملگی دوقلو‌ها کمی بیشتر است. به همین دلیل مراقبت از سلامت مادر از‌‌ همان هنگامی که پزشک در زمان سونوگرافی به او می‌گوید که صدای ۲ قلب را می‌شنود و ۲ کیسه جنینی می‌بیند، یعنی زمانی که مادر می‌فهمد که صاحب دوقلو شده است، باید دوبرابر شود.

تغذیه و استراحت مناسب و معاینه منظم توسط پزشک، جزء اصول بارداری است، اما در زمان حاملگی دوقلو، میزان اسید فولیک دریافتی باید کمی بیشتر باشد و حداقل تا ماه سوم حاملگی ادامه داشته باشد. میزان پروتئین رژیم غذایی و مکمل‌های آهن هم در این نوع بارداری‌ها باید بیشتر از حالت عادی باشد تا مشکلات خونی و وزن‌گیری برای نوزادان به وجود نیاید. حاملگی با یک جنین اضافه به این معنی است که باید به ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که در حاملگی‌های عادی توسط مادر مصرف می‌شود هم اضافه کرد. مادر باید مراقب اضافه وزن خودش هم در زمان حاملگی باشد. به طور عادی خانم باردار باید روزانه ۳۰۰ کالری به ازای هرجنین به میزان کالری‌های دریافتی خود اضافه کند و بیشتر غذا بخورد. این کار شاید با توجه به بزرگ‌تر شدن رحم و فشار به معده، کمی سخت باشد اما مشورت با پزشک و متخصص تغذیه می‌تواند در انتخاب رژیم غذایی مناسب به مادر کمک کند. در ماه‌های آخر بارداری مادر باید کاملا تحت نظر پزشک باشد و زمان زایمان و نوع آن حتما توسط پزشک و با توجه به آزمایش‌هاي انجام شده در مورد موقعیت جنین‌ها و میزان مایع آمنیوتیک و وضعیت جفت‌ها صورت بگیرد. در زایمان طبیعی فاصله به دنیا آمدن بین قل‌ها معمولا کمتر از یک ساعت است و از آنجا که معمولا وزن نوزادان دوقلو کمتر از بقیه نوزادان است در صورت طبیعی بودن شرایط، زایمان به صورت طبیعی برای مادر چندان سخت نخواهد بود. اگرچه اغلب به خاطر فشار جنین‌ها به جفت، بسیاری از حاملگی‌های دوقلویی توسط سزارین پایان می‌يابند.


مراقب افسردگی باشید

در چند ماه اول تولد دوقلو‌ها ممکن است زندگی سختی داشته باشید. به فشار‌ها و استرس مادر شدن مضاعف، باید احتمال افسردگی پس از زایمان را هم اضافه کنید. به همین دلیل حتما باید حواس‌تان باشد که درگیر این بیماری نشوید. ذهن‌تان را باز کنید، در هر فرصتی که بدست می‌آورید خودتان را ریلکس کنید و به خوبی‌های داشتن دوقلو‌ها فکر کنید. انعطاف‌پذیر باشید و در ‌‌نهایت اگر احساس کردید میل شدیدی به گریه کردن دارید یا احساس بیهودگی می‌کنید، حتما به پزشک مراجعه کنید.


برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید

ابتدا برای خودتان و ساعت‌های کارتان یک برنامه قابل انجام بریزید و سپس سعی کنید نوزادان‌تان را هم با این برنامه‌ها تطبیق دهید. ممکن است عجیب به نظر برسد اما نوزادان هم به تدریج می‌توانند با برنامه شیر خوردن و خوابیدن منظم، خود را همراه کنند. برنامه‌ریزی را در همه کار‌ها طبق یک لیست انجام دهید تا بین انواع وسایل بچه و پوشک و نوزادانی که جیغ می‌کشند، سردرگم نشوید. سعی کنید وسایل مورد نیاز روزانه را دوتا دوتا کنار بگذارید و از هرکدام به میزان لازم تهیه کنید. از هرچیزی یک لیست تهیه کنید. از نوبت پزشک گرفته تا زمان واکسیناسیون نوزادان و زمان حمام کردن آن‌ها و داروهای مورد نیازشان. با این روش شلوغی کار‌ها باعث نمی‌شود چیزی را فراموش کنید.


از دیگران کمک بخواهید

غرور و خجالت را کنار بگذارید. با کسی که تعارف ندارید. این کاری نیست که بتوانید به تنهایی انجام دهید. مادرانی که دوقلو دارند به خصوص در سال اول به شدت به کمک دیگران نیازمندند. از مادران دیگری که دوقلو دارند، راهنمایی بخواهید. از همسرتان بخواهید در نگهداری آن‌ها به شما کمک کند. موقع حمام کردن حتما باید کسی همراه‌تان باشد وگرنه ممکن است در حالی که مشغول شستن یک نوزاد هستید برای نوزاد دیگر اتفاقی بیفتد یا اینکه سرما بخورد. برای شیر دادن نوزادان هم ممکن است به کمک احتیاج داشته باشید. اگر برایتان مشکلی است، سعی نکنید همزمان هر دو نوزاد را با هم در بغل بگیرید.


برای همسرتان شیفت شب بگذارید

این‌که مجبور باشید برای شیردادن یا تر و خشک کردن ۲ نوزاد در شب چند بار بیدار شوید واقعا طاقت فرساست. بهتر است از همسرتان خواهش کنید کمی از مسئولیت‌ها را در شب به عهده بگیرد تا شما بتوانید استراحت کنید. با این روش هردوی شما به میزان کافی خواب خواهید داشت.


آنها دو بچه هستند

  • شما می‌توانيد همزمان به هر 2 کودک خود شیر بدهید.
کار سختی نیست، فقط کافی است کمی صبر داشته باشید. به طور طبیعی می‌توان از هر سینه به یک کودک شیر داد و معمولا تا زمان گرسنگی دوباره کودکان سینه‌های مادر پر از شیر می‌شود. نگران نباشید. سعی کنید روی زمین بنشینید و به چیزی تکیه بدهید و همزمان 2 کودک را روی سینه‌تان نگهدارید. اگر این کار برای‌تان سخت است می‌توانید اول به یکی از نوزادان شیر بدهید و همزمان نوزاد دیگر را روی پای‌تان روی یک بالش نگه دارید. بعضی از مادران به طور متناوب نوزادان را با شیر خشک و شیر مادر تغذیه می‌کنند اما این کار ممکن است باعث شود دوقلو‌ها دیگر به شیر مادر توجه نشان ندهند.
  • از‌‌ همان ابتدا برای خرید عجله نکنید.
در ماه‌های اول نوزادی، دوقلو‌ها را می‌توانید در یک گهواره یا تخت نوزاد هم بگذارید. از یاد نبرید که آن‌ها ۹ ماه را در یک رحم کوچک با هم به سر برده‌اند و خوابیدن روی یک تخت چندان برایشان کار سختی نیست. سعی کنید به تدریج وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید تا از نظر مالی هم تحت فشار نباشید. برای خریدن تخت نوزاد تا ۴ ماهگی هم می‌توانید صبر کنید یعنی زمانی که نوزادان تازه یاد می‌گیرند غلت بزنند.
  • دوقلو‌ها بیشتر احتمال دارد در معرض بیماری‌های تنفسی باشند.
از آنجا كه این نوزادان با احتمال بیشتری به صورت نارس به دنیا می‌آیند، احتمال بیماری‌های تنفسی هم در آن‌ها بیشتر است. اگر دوقلوهایی دارید که زود‌تر از ۳۲ هفته به دنیا آمده‌اند، باید حواس‌تان به بیماری‌های تنفسی باشد. ممکن است این نوزادان در چند هفته اول زندگی به تنفس اکسیژن از لوله تنفسی احتیاج داشته باشند. در ماه‌های اول زندگی آن‌ها هم باید کاملا مراقب سرماخوردگی‌ها و دیگر بیماری‌های تنفسی باشید.
  • دوقلو‌ها به غیر از شیر مادر، بیماری‌ها را هم با هم تقسیم می‌کنند.
مثل بقیه برادر و خواهر‌ها، مریض شدن یکی از بچه‌ها ممکن است باعث ابتلای دیگري هم بشود، با این فرق که در دوقلو‌ها به خاطر این‌که نزدیکی بیشتری وجود دارد و همیشه در سال اول زندگی در کنار هم هستند، بیمار شدن یکی بیشتر اوقات باعث بیمار شدن دیگري هم می‌شود. به همین دلیل اگر یکی از دوقلو‌ها بیمار شد بهتر است برای مدتی او را دور از دیگری نگهدارید. شما نمی‌توانید با این کار احتمال ابتلا را کاملا از بین ببرید اما می‌توانید آن را تا حد زیادی کنترل کنید. این کار در ماه‌های اول زندگی که نوزادان تحرک کمتری دارند، ساده‌تر است.
  • دوقلو‌ها ممکن است به هم شبیه باشند اما باید متوجه تفاوت‌ها هم باشید.
این نکته مربوط به زمانی است که دوقلو‌ها کمی بزرگ‌تر شده‌اند و شناخت‌شان از محیط اطراف در حال شکل‌گیری است. شما باید با هرکدام از آن‌ها به طور مجزا رفتار کنید و فکر نکنید واکنش‌ها و رفتارهای یکی باید حتما در قل دیگر هم وجود داشته باشد. ممکن است یکی از دوقلو‌ها کمی دیر‌تر راه بیفتد یا کمی دیر‌تر صداهای شبیه حرف زدن تولید کند. این مسئله نباید باعث نگرانی شما شود. توجه به این نکته به خصوص در دوقلوهای غیر همسان بسیار مهم است، چون درست است که این 2 نوزاد همسن هستند و با هم به دنیا آمده‌اند اما ممکن است خصوصیات ژنتیک کاملا متفاوتی داشته باشند.


از خانه بیرون بروید

نگهداری از دو نوزاد کمی بیشتر از یک کار تمام وقت است. به همین دلیل ممکن است ناگهان به خودتان بیایید و ببینید که یک هفته است که از خانه بیرون نرفته‌اید. تکرار این ماجرا می‌تواند باعث افسردگی و خستگی شما شود. سعی کنید حتی اگر شده با نوزادان، گاهی از خانه بیرون بروید تا حال‌تان عوض شود. در‌‌نهایت باید توجه داشته باشید که صاحب ۲ فرزند شدن دلیل نمی‌شود که همسرتان و رابطه شخصی بین خودتان را فراموش کنید. بزرگ کردن دوقلو‌ها نباید تمام زندگی شما را به خود اختصاص بدهد. بعد از چند ماه اول سعی کنید به تدریج به زندگی عادی بازگردید. شاید مایه خوشحالی‌تان شود که بدانید بزرگ کردن دوقلو‌ها هرسال آسان‌تر می‌شود. با بزرگ شدن آن‌ها، دیگر آن‌ها با هم می‌خوابند. با هم بازی می‌کنند و کمتر از کودکان دیگر مزاحم والدین‌شان می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرضیه

      من مامان المان و النای 19 ساله هستم.همسرم هرگز کمکم نمیکنه بلکه همیشه منو به خاطر اینکه به حرفش گوش ندادم و بچه ها رو سقط نکردم ملامت میکنه. برای من خیلی سخته که به تنهایی به بچه ها برسم و مدتی هم هست که دارم داروی ضد افسردگی میخورم اما اینها مانع از این نمیشود که بچه هایم نرسم من عاشق کوچولوهام هستم و تمام سعیم رو میکنم که خوب بزرگشون کنم و بهشون برسم

      پاسخ ها

      • فاطمه

        سلام مرضیه جان، خواهر من هم دو دختر دوقلوی ناز دارد. در زمان نوزادی کوچولوها، او هم بسیار خسته می شد و با اینکه مادر شوهر و پدر شوهر و همچنین همسرش بسیار به او کمک می کردند گاهی وقت ها از فرط خستگی گریه می کرد! حالا به آن روز ها می خندد و همه ی جذابیت های داشتن بچه های دوقلو هنوز برای او و ما عادی نشده است. اصلا مهم نیست کسی کمکتان نکند، مهم این است که شما مادر دو فرشته ی ناز و دوست داشتنی هستید که خیلی ها آرزوی داشتنشونو دارند. من که از حالا تا آخر دنیا به شما غبطه می خورم!

    • سحر

      عالیه شما مادر نمونه ای هستید

    • محمد

      منم به تازگی متوجه شدم خانمم دو قلو بارداره ، اولش شوکه شدم ولی حالا که فکر می کنم می بینم اینها نعمتی هستند که خدا به من و همسرم داده و باید شاکر باشیم و تمام سعیمونو واسه تربیت و بزرگ کردنشون بکشیم هر چقدر هم که سخت باشه. خانم مرضیه هم مطمئن باشه هیچ پدری نمی تونه عاشق بچه هاش نباشه و قطعاً همسر شما هم همینطوره

      پاسخ ها

      • samaneh

        خدا حفظشون کنه مبارکا باشه :)

    • نرگس

      باسلام باسونوگرافی ازتخمدانهایم متوجه شدم 2تخمک که اندازه سمت راستی21 سمتچپی19بود حالا من چند در صدامکان لقاح 2قولو دارم؟

      پاسخ ها

      • مریم

        سلام منم توی سنوگرافی دو تا فیلکول داشتم سمت راستی 21 وچپی 19 من چطور چند درصد احتمال داره دوقلو داشته باشم؟؟

    • فاطمه

      سلام.
      هیچی به بزرگی نعمت دوقلوداشتن نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من دوست دارم دوقلو داشته باشم

      • ش

        من دوتا بچه دارم خیلی دلم می خواست دوقلو داشته باشم ولی نشد یه دختر ۵ساله دارم با یه پسر ۲ساله کاش بچه اولم یا دومم دوقلو می شد الان اگه براییبرای بچه سوم اقدام کنم دوقل و بشه خیلی سخته چون بچها تعدادشان زیاد میشه هیجا هم نمی شه رفت پول زیادی هم می خوام خانواده ماهم همش دوقلو میاره، فقط منم که ندارم

    • روهینا

      سلام من دوست دارم دوقلو داشته باشم, یکی پسر باشد یکی دختر باشد

    • علی

      منم با خانمم تازه فهمیدیم که قراره خدا بهمون دوتا نی نی دختروپشر بده. واقعا هدارو شکر می کنم برای این نعمتی که بهم داده. درضمن مرضیه خانم شما مادر فداکاری هستید و همچنانکه دوستمون گفت هیچ پدری نیست که بچهاشو دوست نداشته باشه و نگران نباشید چون خیلی از مردها هستن که یا حوصله بچه داری رو ندارن یا اینکه قدیمی و سنتی فکر می کنن. پس کمک نکردن همسرتون رو به حساب دوست نداشتن بچه هاتون نزارید. یه درضمن دیگه اینکه تو این دوران خیلی مهمه که آدم به اوضاع پیرامونش دید مثبت داشته باشید

    • اندیشه

      واقعا نگه داری از دوقلو مشکله. خیلی هم مهمه که اطرافیان درکت کنن. منم گاهی احساس افسردگی میکنم چون بیشتر وقتمو خونم و مشغول نگه داری از گوگولوهام. ولی وقتی به یاد سختی هایی که برای به دست آوردنشون میوفتم خداروشکر میکنم. اسماشون محمد حسن و محمد حسینه.

    • فاطمه

      سلام.من ااااارزومه ک دوتا کوچولوی دوقلو داشته باشم.اونم دو جنس مخالف...مرضیه جون برام دعاکن ک خدابهم دوقلوهای نازنازی بده مثل تو.توهم نگران نباش خداخودش کمکت میکنه و حتما بابای کوچولوها ب اشتباهش پی میبره

    • مهدس

      من دوست دارم 6 قولو داشته باشم همشم پسر

    • دژاکام

      سلام من وهمسرم دوست داریم صاحب فرزند دوقلو شویم یک فرزندپسر9ساله هم داریم مادرفرزندم29سال دارد

    • ناری

      مرضیه جون خوش به حالت ...شوهرت نمیدونه خدا چه لطفی بهتون داشته ..من و همسرم هم خیلی دوست داریم مثل تو 1 دوقلوی ناز داشته باشیم تازه من شاغلم و میدونم که خیلی برام سخت خواهد بود ..صبر داشته باش و هر وقت خسته شدی به آینده ی زیبا و نزدیک فکر کن که فرزندای قشنگت بزرگتر شدن و چقدر بهت کمک میکنن و برات سرگرمی و آرامشن ..خوش به حالت

    • موسی

      سلام سلام . منم به عنوان یه پدر زودهنگام که همش 4 ماهه عروسی کردم دیروز متوجه شدم که خانم باردارم دو فرشته ناز تو شکمش داره اولش هردو شوکه شدیم و مادرش گریه کردو الن تو این ماه مبارک که روزه ایم خدارو شکر میکنیم و منتظر دیارشونم! خدا خودش خلق میکنه و خودشم ....

    • مرجان

      سلام من خودم دوقلو هستم آرزومه که دوقلو نصیبم بشه الان قصد بچه دار شدنو ندارم ولی اگه راهی باشه که بدونم بچم دوقلو میشه درنگ نمیکنم و بچه دار میشم به همه اونایی که دوقلو دارن میگم که واقعا قدر موقعیتتونو بدونین خیلی موهبت بزرگیه
      حالا اگه کسی راه حلشو میدونه یا فکر میکنید که شرایطی هست که به دوقلو زایی کمک میکنه به منم بگین
      برای همتون آرزوی سلامتی و خوشبختی در کنار بچه هاتون میکنم
      امیدوارم اونایی که دوقلو دارن یا منتظرش هستن باندازه کافی قدرت و روحیه شو داشته باشن مطمئن باشین وقتی بزرگ شن میفهمین که از بزرگ کردن 2 بچه با فاصله سنی خیلی آسون تر و شیرین تره
      برای منم دعا کنید که ایشالا خدا در آینده بهم دوقلو بده

    • ابوالفضل

      آبجی مرضیه بدون هیچ پدری از بچه بدش نمیاد شاید دلیل بی توجهی همسرتون دلیل اقتصادی یا از این قبیل چیزا باشه که به مرور زمان نه تنها کم میشه بلکه به دوست داشتنو علاقه م تبدیل میشهوپس نگران نباش

    • زینب

      مرضیه عزیزم من برات دعا می کنم من خودم یه بچه دارم و می دونم چقدر سخته بای تو که دو تا داری هر وقت دلت از شوهرت می گیره اگه نمی تونی حضوری باهاش حرف بزنی تصویرش توی ذهنت بیار و همه ی حزف هایی که تو دلت بهش بگو من این کار انجام میدم و همیشه هم آروم می شم .

    • دوقلوها

      ما دو قلوییم خیلی حس خوبیه
      خیلی وابسته اییم

    • سارا

      من عاشق دوقلوم خیلی دوست دارم داشته باشم من عاشق دوقلوی پسرم خوشبحال هرکی که داره وخدا براش نگهشون داره تو فامیل شوهرم همه دو قلو دارن خود شوهرم هم دو خواهر دوقلو داره خداکنه نصیب من هم بشه

    • دوقلوها

      من با خواهرم دوقلو هستيم.خواهرم چند سال پيش ازدواج كرده و الان 2تا فرزند داره كه دوقلو نيستن.من تازه با خانومم ازدواج كردم ميخواستم بدونم احتمالش هست كه فرزند ما دوقلو بشه.يعني اينكه وراثتي كه ميگن تاثير داره ميتونه از طرف مرد هم منتقل بشه؟

    • شیوا

      من ارزومه که خدا دوقلو بهم بده.کاش خدا صدام رو بشنو

    • درسا ودلسا

      سلام من 6ماهه كه فهميدم مامان دوتا كوچولو ام
      ..وخداروشكر ميكنم واسه اين نعمت بزرگي كه خدابه من وهمسرم داده.انشاالله روزي همه بشه برام دعا كنيد كه به سلامتي به اخر برسونم وخدا كمكم كنه.

    • بدون نام

      یه خانمی اینجا بوده سه بار باردار می شه هر بار دوقلو بار چهارم که باز باردار می شه باز دوقلو شوهرش وادارش می کنه بره سقط کنه می گفت همکارام بهم می خندند مسخره ام می کنند و ... خانمه می ره سقط شون می کنه این ماجرا دهن به دهن مردم اینجا هنوز می چرخه چون واقعا جزء نوادر روزگاره همچو اتفاقاتی...می گن روز قیامت بچه ای رو که سقط کنی جلوتو می گیره می گه به چه گناهی منو کشتی گناه سقط بزرگه چه برسه به اینکه دوقلو رو سقط کنن واقعا گناه داشتن

    • مرجان

      سلام به همه دوستان از همه خواهش میکنم برای من هم دعا کنن من دوقلو خیلی دوست دارم هر دوشون پسر اما الان به یکیش هم راضیم همسرم مراحل طلاق رو انجام داده ورو خدا برام دعا کنید باردار بشم شوهرم و خیلی دوست دارم برام دعا کنید
      این ماه اخرین شانسم بود امپول hcg دوتا زدم قرص پرژسترون هم میخورم دعا کنید باردار بشم
      یاعلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو رویان تضمینی چندقلو میزایی

    • مریم

      باسلام

      من هم طی یک سونوگرافی متوجه شدم که یک تخمک 21 درسمت راست و یک تخمک 16 میلی در سمت چپ دارم میخوام بدونم احتمال دوقلو زاییم چقدره و 11 ماه است که ازدواج کردم و سنم هم 35 هستش

    • مژگان

      همه ی شمایی که دو قلو دارین واصه منم دعا کنین.خدا به همه ی اونایی که بچه می خوان به حق بزرگیش هر چند تا که می خوان بده. به منم یه دو قلوی سالم بده من آرزومه که دو قلو داشته باشم خیلی خیلی زیاد دوست دارم دو قلو داشته باشم خدایا به منم یه جفت فرشته ناز بده

    • ندا

      سلام من امروز سونو گرافی رفتم شکمم خیلی بزرگ بود می دونید 8 قولو حامله هستم می ترسم راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • علیرضا

        سلام
        چاخان نکن ...... ووو

    • نسیم

      سلام منم خیلی بچه دوقلودوست دارم اماشبیه هم باشه

    • هوشنگ

      آخه دروغی بگوکه راه داشته باشه تویه قلوبیاربقیش پیش کش

    • آفتاب

      سلام .منم دولو میخوام ...

    • رقیه حسنی

      سلام .یه دختر کو چلو دارم اسمش ساجدست عاشقشم دوست دارم خدا بهم دو قلو بده یکی دختر و یکی پسر.

    • مليحه

      سلام دوستان:
      انقد دو قلو دوست دارم كه شبا خوابشو مي بينم . تو خانوادمونم سابقش هست خالم دو قلو داره خاله ي شوهرم 3قلو داره خيلي ام باحالن . كاش بچه منم دو قلو شه

    • فروغ

      سلام شما خیلی بی شور هستید

    • محمد

      من 9هفته است متوجه شدم خانمم 2 قلو داره، عاشق سه تاشونم، خدا کمک کنه سختیهاشم تحمل می کنیم.امیدوارم همه به آرزوهاشون برسن.

    • زهرا

      سلام من دوقولو باردارم خیلی هم خوشحالم

    • ابوالفضل

      ما هم دو قلو داریم به اسم شامبال و اجی که خیلی خو شگل

      پاسخ ها

      • نگار

        ببخشید این اسما یعنی چی؟

    • مهدیه

      وای خدای من میشه منم دو قلو داشته باشم،وقتی دو قلو میبینم از خودم بیخود میشم میخوام برم یه کلینیک که دو قلو بیارم کسی تجربه ای اگه داره ممنون میشم بگه،ورزشکارم و به هیچ وجه نمیخوام سزارین کنم

    • رضوان

      سلام . من یک ذختر ناز به اسم نرگس دارم . 7 ماهه که متوجه شدم دارم مادر یک جفت دوقلو هم می شود اولش برام شوکه اور بود اما حالا خدا را شکر می کنم دخترم و همسرم و همه فامیلمان که تا حالا دوقلو نداشتم بی صبرانه منتظر تولد این دوقلو ها هستند . نمی دانم دوقلو داشتن سخت است یا شیرین است.

    • آرزو

      یکی ازآرزو هام دوقلو داشتنه منم دوقلو میخوام.ولی امکانش صفره خوشا به حالت مرضیه خانم.

    • ليلا

      من دوتا بچه دوقلو دارم خداراشكر ميكنم

    • مریم

      من و همسرم قبل از شروع سال 93 متوجه شدیم که خدا قرار است به ما یه جفت دوقلو بدهد. اولین باری که در سونوگرافی این خبر را شنیدم نمی دانستم از خوشحالی چکار کنم. اصلا باورم نمیشد. دوقلوها همیشه برام جالب بودن. خیلی دوستشون دارم و خدا رو شکر میکنم که این نعمت بزرگ ر. به ما داده. توی فامیلهای خودم هم اولین کسی هستم که دوقلو باردارم و این برای همه جالبه.

    • شهناز

      من‏ ‏خودم‏ ‏دوقلو‏ ‏هستم‏ ‏خیلی‏ ‏دوست‏ ‏دارم‏ ‏دوقلو‏ ‏داشته‏ ‏باشم‏ ‏‏ ‏

    • سانى

      منم ٢ قلو دارم،تازه الان ٥ ماهه استراحت مطلقم يه ذره خسته شدم ولى خدا رو شكر مى كنم.دعا كنيد

    • رها

      منم دوست دارم دوقولو باردار شم یه خواهروبرادردوقلو دارم همسرم هم عاشق بچه است دعا کنید خدا بهم یه پیرودختر سالم وزیبا بده.

    • المیرا

      سلام من عاشق دوقلوهام توروخدابرام دعاکید خدا این فرشته های زیبارو به منم هدیه کنه.ممنون میشم.خیلی نعمت بزرگیه آدم مادربشه البته یه پسر4ساله دارم ولی دخترم میخوام

    • سعیده

      سلام خوش بحالت که دو قلو داری، من دوست دوست دارم دو قلو دختر داشته باشم ،چون پسرم خیلی دوست داره دوتا خواهر داشته با شه ولی چکنم که دکتر گفته دیگه نباید باردار شوم .لطفابرام دعا کنید.

    • فریبا

      من هم دو تا پسر دوقلو دارم اسمشون اراد وأرتینه.2 سال دارن بزرگ کردنشون خیلی سخته.

    • نجمه

      منم دودخترهشت ساله ودوساله دارم ولی ارزو دارم خدابهم دوقلو پسر بده توروخدا برام دعاکنید.تازه سابقه فامیلی هم داریم.مادر ودوتا از خاله هام دوقلودارند .چیکار کنم؟

    • اعظم

      سلام منم ارزو دارم دو قلو داشته باشم توروخدا برام دعا کنید قسمت ما هم بشه

    • زهرا مرتضوی نیا

      سلام.خوبین من عقد کرده ام اختلاف سنی منو همسرم 9 ساله و خودم 24 سالمه به خاطر اختلاف سنی که با همسرم دارم تصمیم دارم بعد از عروسی انشاالله به زودی بار دار شم خیلی دوست دارم 3 قلو باشه انشاالله که خدا بهمون میده اخه همسرمم 2 قلو بوده منتها اون یکی گویا موقع زایمان از بین رفته کاش منم 2 قلو بیارم

    • زینب

      من دوقلو دارم هردو هم دخترند خیلی دوستشون دارم

    • هستی

      برای منم دعا کنید من به یکیشم راضیم حالا اگه دوتا شد که چه بهتر...التماس دعا

    • بدون نام

      سلام منم خیلی دو قلو دوست دارم

    • مریم

      سلام منم خیلی دو قلو دوست دارم

    • فاطمه

      من عاشق دوقلو ام خیلی دوقلو دوست دارم خاهشا بگید چکار کنم تا دوقلو بیارم به ایمیلم ارسال کنید چکار کنم

    • الهام

      ای خدا جون یعنی میشه منم دوقلو داشته باشم من عاشق دوقلو هستم خوششششبحال کسایی که دو قلو دارن.من هنوز ازدواج نکردم ولی برام دعا کنید که در آینده دوقلو دار شم

    • نسرين

      سلام منم خيلي دوست دارم دوقولو غيرهمسان داشته باشم ولي نمي دونم بايد چيكار كنم شنيدم مي شه اين كارو كرد ولي نمي دونم بايد كجا برم توروخدا اگه مي دونيد كمكم كنيد من خيلي عجله دارم

    • بدون نام

      سلام به همگی منم دوقولو دختر باردارم
      ۱۴
      روزه دیگه به دنیا میان خیلی اسمشون رو میخوایم بزاریم ترنم و تبسم برام دعا کنید

    • سمانه

      سلام من یک پسردوست داشتنی پرتحرک 7ساله ذارم حدودسه هفته است فهمیدم باردارم وامروزتوسونوگرافی دوساک حاملگی رویت شده ولی قلب ایجادنشده.خیلی میترسم آخه اصلاآمادگی واغصابشوندا رم البته دکترگفت مهم تشکیل قلب هردوشونه احتمال داره یکیشون تشکیل نشه .برام دعاکنید

    • بدون نام

      سلام منم دلم خیلی دوقلو میخواد سالم باشن

    • مهدی

      سلام منو خانومم چهارسال قبل از ازدواج دوست بودیم باهم از همون قبل ازدواج دلمون میخواست بچه هامون دوقلو بشن هم خانواده ی من دوقلو دارن هم خانواده ی خانومم و خداروشکر الان که دو ساله ازدواج کردیم فهمیدیم خانومم دوقلو حاملس واقعا حس خوبیه خدارو هم خیلی شکر میکنیم که دوتا فرشته ی دختر و ی پسر نصیبمون شده واسمون دعا کنید که سالم باشن ایشالا شما هم بچه هاتون دو قلو بشن التماس دعا

    • سعید

      سلام من خانمم خیلی خیلی دوقلو دوست داریم برامون دعا کنید خداوند ب ما دوقلو بده

    • بدون نام

      من که خیلی زیاد دوست دارم

    • بدون نام

      منم دوقلو دوست دارم برای منم دعا کنید

    • بدون نام

      سلام منم دوقلو دوست دارم دارم الان فکر کن حامله م.چکار کنم تا دوتا بشه........

    • مصی

      سلام عزیزان .لطفا راهنمایی کنید .من عاشق دوقلو هستم و 30سالمه و 8ساله ک شوهرم جلوگیری طبیعی کرده بدون دارو وقرص .حالا قصد حاملگی داریم و میخام دوقلو باشه .لطفا راهکارهایی واسه تعداد دفعات نزدیکی و غذا و دارو و طب سنتی و....به من معرفی کنید ممنون میشم

    • سحر

      سلام دوستان من هم یه دختر و یه پسر دوقلو دارم عاشقشون هستم اما روانی شدم .خیلی سخته

    • فهیمه

      من دوپسر دوقلو دارم چهار سال دارن خودشم در پارساباد غریبم واقعا خیلی سختی کشیدم ولی در عوض خیلی خیلی دوستشون دارم قل منن عشقمن

    • مرین

      من خیلی دوست دارم دوقلو بیارم تونم 2 تا بار اول دوتا پسر بار دوم دوتا دختر البته مامانم دوقلو آورده ان شا الله نصیبم بشه برام دعا کنیدر.

    • بدون نام

      وااااااای هیچوقت فکر نمیکردم این همه ادم عاشق دوقلو باشن.
      من همسرم.برادرزاده هام.دخترخاله عام وپسرعمه های مامانم و‌.....همه دوقلوان خداااااا به ما هم بده چی میشه
      ذعا کنید همسرم ی کوچولو بیشتر پسر دوس داره البته فقط ی کوچولو

    • بدون نام

      سلام .منم دوقلو حامله بودم ولی الان بیست روزه که دوقلوهام سقط شدن تو ماه چهارم حاملگیم .الان خیلی ناراحتم وعصبی شدم .برام دعاکنید

    • الهام

      من دوقلو پسر دارم بنام بردیا و برسام الان یکسال ونه ماهشونه پوستمو کندن تا بزرگ شدن ولی لذتی ک ما مادرای دوقلو از بچه هامون میبدیم بقیه نمیبرن خداروشکر

    • الی

      با سدام به همه مادران عزیز
      شوهرم پسر دوس داره چون تو خونوادشون همه دخترن منم عاشق دخترم که لباسای رنگی تنش کنم از خدا میخوام اول فرزندانی سالم بهگ بده و بعد هم ازش میخوام 2 قلوی دختر و پسر بده تا هم شوهرم و هم من راضی باشبم
      واسم خیلی دعا کنید

    • دلسا

      سلام به دوستان خوبم منم همیشه یکی ازآرزوهام داشتن فرزنددوقلوبوده خداکنه که همه به اون چیزی که خدامقدرکرده برسن

    • زهرا

      سلام. منم دوپسردوقلو دارم که یه سالشوونه ولی خیلی سخته دست تنهایی بزرگ کردم , انشاا... هرکی دوست داره به حق این ماه عزیز بچه دار بشه و دوقلو

    • فاطمه

      سلام. منم خیلی دوقلو دوست دارم, همسرم دوقلو هست, عمه و عاموم هم دوقلو دارن میخوام بدونم امکان داره منم دوقلو بیارم ؟

    • بدون نام

      س‌منم‌دو‌قلو‌می‌خوام‌دو‌تا‌پسر‌ولی‌سالم.ولی‌خدا‌بهم‌نداد‌حالا‌سه‌تا‌دختر‌دارم‌خیای‌هم‌دوستشون‌دارم

    • دختری27 ساله

      سلام
      من مجردم
      عاشق بچهای دقلو هستم
      الهی زود ازدواج کنم با همسری خوب و صالح
      خدای مهربونم بهم دوتا فرشته ناز بده دختر و پسر
      شما مهربونا هم برام دعا کنید
      مرسی

    • مهسا قره باغی

      سلام میخواستم بدونم من کلا خونواده ی شوهریم دوقلون شوهرم پدرشوهرم مادرشوهرم همشون دوقلوهستن ولی توخوانواده ما اصلا دوقلونداریم میخواستم بدونم چنددرصداحتمال داره من دوقلو باردارشم درضمن آیا میشه فهمید که دوقلوها همسان میشن یا غیرهمسان؟

    • فهیمه

      منم خیلی دو قلو دوست دارم، یه دختر یه پسر برام دعا کنید

    • فهیمه

      منم خیلی دو قلو دوست دارم، یه دختر یه پسر برام دعا کنید

    • سوگند

      سلام منم حامله م سنوگرافی. رفتم گف دوساک جنین دیده میشه٬ینی دوقلو دارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خش‌به‌هال‌دوقلوها

    • محمد

      سلام من دو برادر دو قلو دارم دوستان ازتون خواهش میکنم واسه مادرم دعا کنید که به تونه برادرمو بزرگ کنه مادرم الان خیلی براش سخته شب ها نمی تونه بخوابه ازتون خواهش میکنم دعا کنید تا بتونه این دونعمت الهی رو بزرگ کنه مرسی

    • زهرا

      سلام دوستان من دو پسر نه ساله و چهارساله دارم ناخواسته دوباره باردار شدم دوقلوپسر الان دوسالشونه خیلی خیلی خیلی برام سخت گذشت اینروزا تنها تنها بزرگشون کردم هیچکس کمکم نکرد جز شوهرم وقتی خونه نبود برام خیلی سخت میگذشت همش به خودم فحش میدادم که چرا سقطشون نکردم الان مه دارم براتون مینویسم اومدم تو اتاق دارم گریه میکنم خیلی خیلی کم اوردم چکار کنم که بتونم ادامه بدم به زندگیم میترسم دوباره فردابشه دوباره این همه کار انجام بدم

    • رها

      سلام من دوتا دختر دارم پانزده و هشت ساله خدا بام دوقلو بهم داده سه سالشونه دختر و پسر هستند الان سه تا دختر دارم و یه پسر.خیلی سخته ولی خیلی هم شیرینه.من اکثرا تو بزرگ کردنشون تنها بودم شوهرم و دختر بزرگم خیلی کمکم کردند.خانواده شلوغی هستیم و بچه هام تنها نیستند و از همه مهمتر که سالم هستند از این بابت خدا رو شکر میکنم

    • مهدیس

      توروخدا برای منم دعا کنید دو قلو دوس دارم خیلی

    • بدون نام

      سلام منم ارزوی دوقلو دارم یعنی میشه

    • بدون نام

      سلام من دوقلو دوست دارم .دوتاپسردارم دوست دارم دوتا دخترداشته باشم اونم دوقلووهمسان .برام دعاکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج