۲۰۹۹۶۰
۳ نظر
۵۰۵۰
۳ نظر
۵۰۵۰
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش

اتریش و تحصیل در این کشور هنری زیبا، همواره با استقبال افراد مختلف در یک سده اخیر رو به رو شده است.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش



برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد. با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش

27 گفتار

، به معرفی فرصت های تحصیلی و اخذ بورسیه تحصیلی در کشورهای دنیا به ویژه اروپا، مطالبی ارائه شد. در این گفتار به معرفی فرصت های تحصیلی و بورسیه در کشور اتریش در مرکز اروپا می پردازیم.


تاملی در تاریخ!

اتریش و تحصیل در این کشور هنری زیبا، همواره با استقبال افراد مختلف در یک سده اخیر رو به رو شده است. آدولف هیتلر، رهبر خونخوار و نژاد پرست حزب نازی آلمان در اوایل قرن بیستم میلادی، به عنوان یک نقاش، قصد حضور در دانشگاه هنرهای زیبای وین کرد که مورد پذیرش قرار نگرفت. نقاشی زیر، توسط هیتلر کشیده شده است

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش

اتریش نیز مانند فنلاند و نروژ و حتی آلمان، یکی از مقاصد بسیار مهم تحصیلی برای ایرانیان متقاضی تحصیل در قاره سبز است. کیفیت بالای آموزش در کنار فرصت های تحصیلی رایگان، بستری را فراهم کرده است تا این کشور آلمانی زبان، حتی برای دانشجویان متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی نیز جذاب باشد. اتریش با آن که به نسبت آلمان و نروژ، کشور کوچک تری هست، اما به خاطر نزدیکی به کشور جمهوری چک، بلاروس و آلمان، راه دسترسی به مراکز صنعتی و تحصیلی مختلفی را برای متقاضیان تحصیل در این کشور فراهم می کند. اتریش در حوزه شنگن قرار دارد و فرصت های صنعتی متنوعی را برای علاقمندان به تحصیل و زندگی در این کشور فراهم کرده است.

تحصیل در این کشور عموما رایگان با هزینه های بسیار پایین اتفاق می افتاد که به همین دلیل، اتریش همواره برای متقاضیان تحصیل در اروپا، بسیار جذاب است. تعاملات فرهنگی و صنعتی خوب بین ایران و اتریش به ویژه پس از انقلاب، بستری را فراهم کرده است تا تجار، فعالان اقتصادی و صنعتی و حتی تحقیقاتی دو کشور بتوانند مراودات خوبی را با هم در دستور کار داشته باشند. برنامه هسته ای ایران که در یک دهه اخیر مورد توجه بوده است، عموما در وین، پایتخت موسیقی اروپا پیگیری می شود. همانند گفتارهای قبلی، این سلسله مطالب هیچ توصیه خاصی را برای علاقمندان به تحصیل در فلان کشور ارائه نمی کند و تنها به ارائه نکات عینی و تجربه های موفق این عرصه به متقاضیان محترم و خوانندگان سایت برترین ها می پردازد و مسئولیتی در قبال صحت و سقم مطالب پرتال های ارائه شده نمی پذیرد.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش

سایت مشهور تحصیل در اتریش، یک مرجع خیلی خوب برای افرادی هست که سریعترین زمان را برای دریافت اطلاعات راجع به فرصت های تحصیلی و بورسیه و حتی زندگی در این کشور میخواهند. به نشانی http://www.studyinaustria.at/study_in_austria مراجعه کنید.

البته پرتال .oead نیز مرجع خوبی در کنار سایت فوق الذکر می باشد.

https://goo.gl/۴PRNH۹

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش

کلیه فرصت های تحصیلی در اتریش در این دو سایت ارائه و قابل دسترس علاقمندان می باشد.

پرتال استادی واهل، ازدیگر سایت های خوب اتریشی درباره فرصت های تحصیلی و بورسی در این کشور می باشد که بررسی آن نیز به علاقمندان تحصیل در کشور اتریش توصیه می شود.

http://www.studienwahl.at/Content.Node/homepage.en.php

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش

نکته ۵۳۴: ده ها دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور زیبای اتریش، مورد تائید اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف قرار گرفته است و در صورتی که نیاز به ارزشیابی و معدل سازی مدرک آینده خود در ایران دارید، باید همواره این فهرست را که در گفتار اول و نکات قبلی اشاره کردیم، در نظر داشته باشید. البته تصور نکنید که ۱۰۰ درصد دانشگاه و مراکز آموزشی دولتی و خصوصی اتریش مورد تایید است. همواره، دانشگاه مد نظر خود را با این اداره کل چک کنید. ویدئوی زیر، نگاهی دارد به تحصیل در کشور اتریش



نکته 535: زبان غالب تحصیل در دانشگاه های این کشور برای مقاطع غیر از دکترا و پسا دکترا، معمولا زبان آلمانی می باشد. بنابراین در صورتی که خواهان تحصیل در کشورهایی هستید که دانشگاه های انگلیسی زبان و مردمی آشنا به زبان انگلیسی در اختیار دارند، کشورهای اسکاندیناوی و ایرلند و انگلیس، باید در دستور کار شما باشد که بعضا فرصت های تحصیلی و بورسیه ای متنوعی را برای دانشجویان خارجی ارائه می کنند. اما یادگیری زبان آلمانی نیز خالی از لطف نیست چرا که سوئیس و بلژیک به این زبان تکلم دارند و بنابراین یادگیری این زبان در ایران، برای افرادی که نگاه بلند مدت به کار و زندگی و تحصیل در کشورهای آلمانی زبان پیشرفته دارند، ارزشمند است و یادگیری آن به زبان لهستانی یا روسی جهت تحصیل در لهستان و روسیه اولویت دارد.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش

نکته ۵۳۶: برخی از دانشگاه های اتریش برای مقاطع کارشناسی، این اجازه را به دانشجو می دهند که در دوره های زبان آلمانی، پیش از شروع تحصیل رسمی خود، ثبت نام کنند. اما این قضیه برای اکثریت دانشگاه ها مرسوم نیست و بهتر است علاقمندان به تحصیل در این کشور، زبان آلمانی را تا مقطع متوسط در ایران فرابگیرند. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که شاید در صورتی که زبان آلمان را ندانید و برای تحصیل رایگان در مقطعی در دانشگاه های آلمان ثبت نام کرده باشید، سفارت آلمان در تهران از اعطای ویزای تحصیلی به شما امتناع کند. همواره این مورد را با سفارت اتریش در تهران و بخش فرهنگی و کنسولی چک کنید تا با مشکلی مواجه نشوید. در بخش ویزای شنگن، توصیه هایی در این زمینه ارائه کردیم.

نکته ۵۳۷: یادگیری زبان آلمانی در ایران به دلیل امکانات و موسسات آموزشی متنوعی که برای آموزش این زبان وجود دارد، ظرف شش ماه به صورت فشرده و اثربخش، امکان پذیر است و نیاز نیست که داوطلبی برای آموزش این زبان، ده ها هزار یورو در یکی از کشورهای آلمانی زبان برای گرفتن مدرک زبان جهت ورود به دانشگاه ها هزینه بکند. مگر آن که قصد دیگری داشته باشد. موسسه گوته و حتی قطب راوندی و کانون زبان ایران، انتخاب بسیاری از متقاضیان ایرانی پیش از ورود به این کشور بوده است.

نکته ۵۳۸: اتریش، مردم نژاد پرست ندارد و فضای فرهنگی و هنری در این کشور، فرصت و بستر خوبی را برای حضور دانشجویان و فعالان تحقیقاتی و صنعتی و بازرگانی در ایران و کشورهای دیگر برای حضور امن و ایمن در اتریش فراهم کرده است.

نکته ۵۳۹: دو کشور اتریش و آلمان دارای دانشگاهی متنوع در رشته های مختلف و اعتبار بین المللی هستند و برای اکثر قریب به اتفاق رشته های تحصیلی به دانشجویان علاقمند توصیه می شوند. این توصیه برای متقاضیان تحصیل در رشته های فنی و مهندسی، فلسفه و حتی موسیقی و معماری، بسیار زیاد است. آکادمی هنرههای زیبای وین، همواره با استقبال علاقمندان به تحصیل در رشته های هنری، همراه است. در نشانی : https://www.akbild.ac.at/portal_en/akbild_startpage درباره این آکادمی اطلاعات لازم را کسب کنید.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش

متقاضیان اخذ بورس تحصیلی در مقاطع دکترای هنری در اتریش می توانند آخرین اطلاعات لازم را از طریق نشانی https://www.akbild.ac.at/portal_en/art-research/center-for-doctoral-studies/grants-for-phd-candidates کسب کنند.

البته دانشگاه هنرهای کاربردی وین نیزمیتواند انتخاب خوبی برای علاقمندان به تحصیل در رشته های متنوع هنری، در پایتخت موسیقی اروپا باشد.

http://dieangewandte.at/english

نکته ۵۴۰: در صورتی که به زبان آلمانی آشنایی ندارید و برای یادگیری این زبان پر کاربرد اروپایی نیز علاقه ای در شما وجود ندارد، باز امکان ادامه تحصیل شما در هر مقطعی به زبان غیر آلمانی و انگلیسی وجود دارد. نگران نشوید و به جست و جو و بررسی های مطالعاتی خود بر روی دانشگاه و مراکز آموزشی آن بر اساس تخصص و علایق خود ادامه دهید.

نکته ۵۴۱: در نکته های قبلی درباره شیوه یافتن فهرست دانشگاه های آلمان، توصیه های لازم داده شده است. به نشانی http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_universities_in_Austria _ مراجعه کنید. دانشگاه فنی وین را باید یکی از برترین دانشگاه های فنی و مهندسی اتریش دانست که همواره بااستقبالایرانیان متقاضی تحصیل در اتریش مواجه میشود. این دانشکاه در نشانی https://www.tuwien.ac.at/en/tuwien_home قرار دارد.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش

یکی از دانشگاه های معروف اتریش و اروپا، دانشگاه دولتی وین می باشد که در اواخر قرن سیزدهم توسط پادشاه رادولف پنجم، پادشاه وقت اتریش تاسیس شد و امروزه با بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو و محقق از اقصی نقاط جهان و قریب به نیم میلیارد یورو بودجه، از برترین مراکز تحقیقاتی و از مقاصد اصلی تحصیل ایرانیان در این کشور به شمار می رود. رشته های متنوع و کیفیت عالی تحصیل دراین کشور، دانشگاه وین را در رتبه ممتاز اداره کل ارزشیابی وزارت علوم قرار داده است. http://www.univie.ac.at/en

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور اتریش

نکته ۵۴۲: بسیاری از دانشگاه های اتریش، بر اساس توافق نامه تبادل دانشجو ۱ ، با یکدیگر تعامل دارند. بنابراین اگر در یکی از دانشگاه های اتریش پذیرفته شده اید و علاقمندید یک ترم تحصیلی در یکی از دانشگاه های جمهوری چک یا بلاروس تحصیل کنید، این فرصت در خلال تحصیل شما در مقطعی که قبول شدید، وجود دارد. برای این کار، با بخش پذیرش یا بین الملل دانشگاه مقصد رایزنی کنید.

نکته ۵۴۳: در صورتی که قصد گرفتن واحد در یکی از دانشگاه های حوزه شنگن را به عنوان دانشجوی تبادلی در آینده دارید، بر اساس قوانین حوزه شنگن، می بایست از کشور ثانی درخواست روادید دانشجویی کنید. چرا که روادید دانشجویی شما تنها برای تردد ۹۰ روزه در محدوده شنگن معتبر است و نه بیش تر. در صورت نیاز برای اقامت بیشتر، باید جداگانه درخواست ویزای تحصیلی بکنید.

نکته ۵۴۴: برخی دانشگاه های اتریش برای مقاطع دکترا و پسا دکترا به زبان انگلیسی می باشد و شما می توانید با مکاتبه با اساتید و دانشگاه های مورد نظر خود، درباره اخذ پذیرش رایگان و حتی دریافت بورسیه تحصیلی مکاتبه کنید و با توجه به حضور گسترده دانشجویان ایرانی در این دو کشور، شانس پذیرش شما در صورتی که از رزومه خوبی برخوردار باشید بالاست.

نکته ۵۴۵: در صورتی که مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در دانشگاهی به زبان انگلیسی گذرانده باشید، احتمال آن که از نیازمندی مدرک زبان انگلیسی در اتریش معاف بشوید زیاد است. جهت اطلاعات بیش تر در این زمینه، توصیه میکنیم با بخش پذیرش دانشگاه مقصد مکاتبه کنید.

نکته ۵۴۶: در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشگاههای اتریش، برای یک ترم تحصیلی، مبالغی را از دانشجویان دریافت می کنند. اما این مبالغ که بعضا به زیر ۶۰۰ یورو در یک ترم می رسد، سنگین نیست و قابل قیاس با دانشگاه های شهریه ای اروپا نمی باشد.

نکته ۵۴۷: تحصیلات در بیشتر دانشگاه های اتریش و آلمان برای دانشجویان خارجی رایگان است.

نکته ۵۴۸: ترجمه رسمی مدارک به زبان آلمانی الزامی نیست و شما می توانید مدارک خود را توسط یک مترجم رسمی به زبان انگلیسی ترجمه و به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسانید.

نکته ۵۴۹: مهمترین شرط در گرفتن پذیرش از دانشگاه های اتریش قبولی در همان رشته در یکی از دانشگاه های ایران و داشتن گواهی اشتغال به تحصیل است. این مسئله اصلی ترین شرط برای گرفتن پذیرش است. در واقع دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور ایران را به منزله امتیاز اصلی دادن پذیرش تحصیلی می دانند و پس از آن معدل و نمرات شخص مورد بررسی قرار می گیرد. نداشتن گواهی اشتغال به تحصیل در ترم جاری در رشته مورد درخواست در ایران به منزله نگرفتن پذیرش می باشد. معمولا بین ۴ هفته تا ۶ هفته طول می کشد تا دانشگاه پس از دریافت مدارک نتیجه را با پست ارسال کنند. به این موضوع در هنگام اقدام کردن برای پذیرش در مقاطع کارشناسی اتریش توجه کنید.

نکته ۵۵۰: در مورد رشته های هنر, قبولی در آزمون عملی ورودی نیاز است. و تا قبل از شرکت در آزمون هیچ پذیرشی ( اعم از رسمی و غیر رسمی) به دانشجو داده نمیشود. حضور فرد در آزمون الزامی است ( فرستادن نمونه کار کافی نمیباشد).تاریخ برگزاری آزمونهای عملی هر ترم در وب سایت دانشگاه اعلام میشود. برای ورود به اتریش جهت شرکت در آزمون ورودی نیاز به دعوتنامه نمی باشید. فقط کافی است برگ داوطلبان شرکت در آزمون ورودی را پر کرده برای دانشگاه ارسال نمایید. برگ تایید دانشگاه دال بر شرکت شما در آزمون ورودی که همراه با تاریخ برگذاری آزمون است برای شما حکم دعوتنامه را دارد و سفارت اتریش در ایران به انضمام این برگه به شما روادید ورود جهت شرکت در آزمون ورودی را ابلاغ می نماید.

نکته ۵۵۱: دانشگاه های اتریش هر سال دو بار اقدام به صدور پذیرش می نمایند (ترم مارچ و اکتبر). برای اقدام جهت اخذ پذیرش هم مدارک دانشجو حداقل می بایست ۳ ماه قبل از صدور پذیرش، در دانشگاه های اتریش تحویل داده شده باشند. البته این قضیه برای همه دانشگاه ها صادق نیست و استثنائاتی نیز وجود دارد که باید با بخش پذیرش دانشگاه مکاتبه کنید.

نکته ۵۵۲: برخی از دانشگاه های اتریش مانند دانشگاه معروف پلی تکنیک وین ۲ ،از متقاضیان مقطع دکترا، موافقت یک استاد را مبنی بر سرپرستی پایان نامه دکترا را به عنوان شرط لازم برای پذیرش می داند. بنابراین تلاش کنید چه برای دانشگاه های اتریش و چه برای دانشگاه های آلمان، با استاد یا دپارتمان مورد علاقه خود در ارتباط بوده و بر اساس رشته ای که قصد ادامه تحصیل دارید، اظهارنامه هدف مدون و منطقی آماده و ارسال کنید.

نکته ۵۵۳: معمولا مدرک کاردانی، مورد قبول دانشگاه های اروپا نیست برای اقدام جهت مقطعی بالاتر. اما برای کسب اطلاعات بیش تر فقط با هماهنگ کننده رشته ای که قصد ارسال پرونده دارید، رایزنی کنید و نکته ۵۲۰ را جدی بگیرید!

نکته ۵۵۴: اخذ پذیرش تحصیلی یا حتی دریافت بورس از دانشگاه های اتریش و آلمان و حتی سوئیس، تضمینی به دریافت روادید دانشجویی نیست. باید حتما مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید دانشجویی را که سایت سفارتخانه های این کشور ها اعلام شده است، در زمان مقرر ارائه کنید. این سه کشور، در اعطای روادید دانشجویی به نسبت کشورهای اسکاندیناوی و جنوب اروپا در سال های اخیر سخت گیری در برابر دانشجویان ایرانی نشان داده اند.

نکته ۵۵۵: تنها افرادی که یک مقطع را در دانشگاه های اتریش و آلمان به زبان آلمانی گذرانده اند، از ارائه مدرک زبان آلمانی معاف هستند.

نکته ۵۵۶: داشتن مدرک کارشناسی مترجمی زبان آلمانی یا کارشناسی ادبیات زبان آلمانی از دانشگاه های ایران، هیچ گونه معافیتی را برای علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های اتریش و آلمان جهت عدم نیاز به اخذ مدرک زبان آلمانی ایجاد نمی کند. شما حتی اگر چنین مدارک دانشگاهی در اختیار دارید، می بایست در آزمون های رسمی در تهران برای اخذ مدرک زبان آلمانی در سطوح اشاره شده در نکات بعدی شرکت کنید. این آزمون ها را از سفارت اتریش در تهران نیز میتوانید بپرسید.

نکته ۵۵۷: موسسه آموزش زبان آلمانی ۳ که از مراکز رسمی و معتبر آموزش زبان آلمانی و برگزاری امتحانات رسمی درمقاطع مختلف می باشد، می تواند برای متقاضیان تهرانی مورد استفاده باشد.

نکته ۵۵۸: در صورتی که متقاضی تحصیل به زبان آلمانی در دانشگاه های اتریش هستید، باید مدرکی دال بر آشنایی به زبان آلمانی را در سطحی که مورد تایید دانشگاه مقصد هست ارائه کنید. برای این کار، نیازمندید تا در آزمون های رسمی که هر از گاهی در تهران برای سنجش سطح زبان آلمانی دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشورها برگزار می شود، شرکت کنید. اطلاعات مربوط به آزمون های رسمی زبان آلمانی و موسسات مجاز برگزار کننده آن را در سایت موسسه گوته ۴ ملاحظه کنید. سطوح زبان آلمانی از A۱ تا C۱ را شامل می شود که برای پذیرش در دانشگاه های اتریش، آلمان و حتی سوئیس، نیازمند اخذ مدرک در یکی از این سطوح می باشید.

نکته ۵۵۹: اخذ پذیرش تحصیلی و حتی بورس از دانشگاههای اتریش خیلی سخت و مشکل نیست و الزامی ندارد تا حتما از مشاوره های مربوطه استفاده کنید. با راهنمای ارائه شده میتوانید به صورت کاربردی، با دانشگاه های مربوطه مورد علاقه مکاتبه کرده و سپس نسبت به شانس پذیرش اقدام کنید.

نکته ۵۶۰: شمار زیادی از ایرانیان دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه های اتریش که اطلاعات برخی از آنان از طریق وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی قابل شناسایی و بررسی می باشند، می تواند به عنوان مشاوران با تجربه برای متقاضیانی که در فرآیند اخذ پذیرش نیازمند راهنمایی های ارزنده هستند، در نظر گرفته شود. سایت ایرانیان اتریش میتواند منبع اطلاعات خوبی برای علاقمندان باشد. http://www.irani.at

نکته ۵۶۱: بهترین مشاور برای کسب اطلاعات عمومی درباره اتریش، آگاهی از فرصت های تحصیلی، تحقیقاتی و فرهنگی در این کشورها، ارتباط با سفارت اتریش در تهران ۵ و سفارت خانه های ایران در وین ۶ و برلین ۷ می باشد.

نکته ۵۶۲: قبلا هم درباره امکان تغییر رشته در یک دانشگاه پس از ورود به آن جا، توضیح دادیم که این کار باید با هماهنگی دانشگاه و بر اساس یک کار ارزیابی و رایزنی دقیق صورت بگیرد. هیچ گاه بر اساس احتمالات و تصورات شخصی یا گفته های غیر رسمی اشخاص متفرقه یا موسسات مجاز / غیر مجاز، به سفری که نهایتش مشخص نیست، رهسپار نشوید. دانشجویان زیادی هستند که به واسطه ورود به دانشگاه های اتریش و به هر روشی، در یک رشته ای که باب میلشان نیست پذیرش گرفته و رهسپار این دانشگاه ها می شوند، به امید آن که رشته خود را به رشته دیگری تغییر می دهند. اما به واسطه n تا فاکتور، این برنامه می تواند عملی نشود و شما دو گزینه خواهید داشت. یا برگشت به وطن یا سر و کله زدن با رشته ای که مورد علاقه و میل شما نیست تا انتهای خط. متاسفانه موسسات اعزام به دانشجو، با ارائه چنین توصیه ها و قول های آبگوشتی مبنی بر تغییر رشته در دانشگاه مقصد پس از ورود به دانشگاه، هزینه و وقت شمار زیادی از متقاضیان را هدر داده اند. شما قربانی بعدی نشوید!

نکته ۵۶۴: احتمال این که شما به عنوان مهندس متالوژی، در مقطع کارشناسی ارشد متالوِژی یکی از دانشگاه های اتریش پذیرش بگیرید و بعد به رشته MBA یا مهندسی برق تغییر رشته بدهید، یک در هزار نیست! اما تا پیش نیازهای مربوط به پذیرش در این دو رشته را نداشته باشید، شانسی برای اشغال یکی از صندلی های این رشته ها نخواهید داشت.

نکته ۵۶۶: در رشته های هنری در دانشگاه های اروپا، علاوه بر مدارک عمومی که از همه متقضیان درخواست می شود، امتحان ورودی یا ارسال نمونه کار عملی از متقاضیان درخواست می شود. اطلاعات تکمیلی درباره این گونه رشته ها را باید از مسئول پذیرش دانشگاه مقصد سوال کنید. این قضیه برای متقاضیانی که خواهان تحصیل در رشته های موسیقی، معماری و طراحی هستند در اتریش بیش از دیگر متقاضیان صدق می کند.

نکته ۵۶۷: برخی از دانشگاه های آلمان، از متقضیان ثبت نام در دانشگاه های این کشورها، گواهی صلاحیت خصوصی ورود به دانشگاه ۸ را درخواست می کنند. این گواهی به این دلیل از متقاضیان درخواست می شود تا دانشگاه مطمئن شود که شما هیچ منعی برای ادامه تحصیل در کشور خود ندارید و توانایی ادامه تحصیل در رشته های دانشگاهی را دارید. این گواهی را معمولا از سه طریق می توانید اخذ کنید. یکی گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاهی که در حال تحصیل هستید. دوم اگر در آزمون سراسری کارشناسی ارشد یا دکترا در ایران شرکت کرده اید و کارنامه یا گواهی ثبت نام در آزمون دارید. سوم گواهی عدم ممانعت از تحصیل که می توانید در صورتی که از دانشگاهی در ایران فارغ التحصیل شدید، نامه ای مبنی بر عدم ممانعت از تحصیل را از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد یا واحد همکاری های بین المللی اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم در تهران کسب کنید. این مدارک بعد از دریافت، باید ترجمه رسمی و به تائید وزارت خارجه برسد.

نکته ۵۶۸: اگر دانشگاهی، چنین گواهی را از شما درخواست کرد ، حتی الامکان ساختار و مفادی که الزاما باید در این گواهی قید شود را استعلام کنید تا حتما ساختار نامه و گواهی صادر شده، با نظر دانشگاه مقصد مطابقت داشته باشد. مثلا برخی از دانشگاه ها از متقاضیان درخواست کرده اند که مراکز رسمی و آموزشی صادر کننده این گواهی برای شما، در نامه قید کنند که شما ممانعتی برای ادامه تحصیل در فلان رشته که متقاضی ثبت نام هستید نیز ندارید! به هر حال هیچ ساختار رسمی برای این گواهی وجود ندارد و هر دانشگاهی سلیقه ای عمل می کند. به هر حال بهترین راه حل برای رفع این چالش، تعامل اثربخش با واحد پذیرش دانشگاه مقصد می باشد.

نکته ۵۶۹: آژانس همکاری های بین المللی اتریش در زمینه تحصیلات ۹ ، تحقیقات و فناوری، یکی از معتبرترین مراکز جهت اطلاع درباره فرصت های تحصیلی، بورسیه و شرایط و ضوابط تحصیل و تحقیق در این کشور است. همواره این پرتال را در نظر داشته باشید.

نکته ۵۷۰: آخرین برنامه های درباره فرصت های تحصیلی، بورس های دولتی و خصوصی و ضوابط و شرایط تحصیل در کشور آلمان را نیز مستقیم از پرتال رسمی اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم و تحقیقات ۱۰ این کشور دنبال کنید.

نکته ۵۷۱: تحصیل در مقطع دکترا در اتریش مانند آلمان به ۲ شیوه امکان پذیر است. یکی از طریق دکترا به روش انفرادی ۱۱ که در این شیوه، دانشجو موظف است تحت سرپرستی یک استاد، بر روی یک موضوع تحقیقاتی توافق شده کار کند و نتیجه کار را به صورت پایان نامه مکتوب و دفاعیه شفاهی ارائه کند. این شیوه در دانشگاه های این کشور بسیار مرسوم است. این شیوه یک شیوه ساختار نیافته می باشد و حق بیش تری برای دانشجوی دکترا برای انتخاب موضوع تحقیق و هم چنین گذراندن دروس پیش نیاز قائل است. روش بعدی، از طریق ثبت نام در یک دوره دکترای ساختار یافته ۱۲ و منسجم هست که دانشجو موظف است بر اساس پلنی که برای دوره از قبل تنظیم شده است، نسبت به انتخاب دروس و مطالعه بر روی پروژه تحقیقاتی میان رشته ای ۱۳ اقدام کند. هر کدام از روش ها، بر اساس قابلیت های فردی و ظرفیت های علمی و تجربی شما قابل بررسی و اقدام است. مثلا دانشگاه برلین، رشته هایی که برای دکترای انفرادی ارائه کرده، ظرفیت ها و شرایط متفاوتی در قیاس با رشته هایی که برای دوره های ساختار یافته دکترا برنامه ریزی نموده است دارد. با مراجعه به بخش PhD در پرتال دانشگاه ها، می توانید اطلاعات بیش تری کسب کنید.

یکی از دانشجویان درباره تجربه تحصیل در اتریش صحبت میکند

https://www.youtube.com/watch?v=r۷۷PJ۶rRgH۸


1- Exchange student agreement

2- www.tuwien.ac.at/en/

3- http://monson.nu/Home.aspx

4- http://www.goethe.de

5- www.bmeia.gv.at/teheran

6- www.iranembassy-wien.at

7- www.iranembassy.de

8- Proof of special university entrance qualification

9- www.oead.at

10- www.bmbf.de/en

11- Apprenticeship Model

12- Doctoral degree program

13- Interdisciplinary research project
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      با سلام،
      خیلی ممنون از راهنمایی های شما.

    • فرزانه

      عالی بود. ممنون از راهنمایی شما.

    • سیلان

      سلام وقتتون به خیر من فوق لیسانس جامعه شنای هستم دانشگاه دولتی مدرک زبان ندارم ایامیتونم در رشته خودم بورسه بشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج