۲۱۰۰۴۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

تیم ملی والیبال آمریکا را سرویس کردیم؟!

تیم ملی والیبال ایران در بازی تکراری مقابل آمریکا ۳-۱ شکست خورد.

عصر ایران: تیم ملی والیبال ایران در بازی تکراری مقابل آمریکا ۳-۱ شکست خورد. در بعضی برنامه های ورزشی بعد از شکست در بازی نخست، به جای آمریکا از «ایالات متحده» نام برده شد شاید برای اینکه فکر نکنیم مقابل آمریکا شکست خورده ایم.

در هر دو حال تفاوتی نمی کند، در یک مسابقه ورزشی یکی از طرفین پیروز می شود و طرف دیگر شکست می خورد. پیش از این هم در مسابقات ورزشی پرچم ایران بالاتر از آمریکا نشسته است.

دو نمونه فراموش ناشدنی یکی پیروزی زنده یاد علیرضا سلیمانی مقابل بومگاتنر آمریکایی بود و دیگری در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و در بازی یی که آن را «بازی قرن» نام گذاشتند . همان بازی که با دو گل حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا آمریکا را شکست داده ایم اما ...

والیبال البته فقط والیبال است اما چه کنیم که هر وقت بازیکنان دو تیم والیبال ایران و آمریکا برای زدن سرویس پشت خط قرار می گرفتند ذهن به مشهد می رفت و یاد پلاکاردی می افتاد که چند خانم در تجمع دلواپسان دست شان گرفته بودند با این متن: «ما دندانپزشکان، دهان آمریکا را سرویس می کنیم »!

تیم ملی والیبال آمریکا را سرویس کردیم؟!

این شعار در کنار پلاکارد نوشته هایی مانند « آمریکا برو ببینیم با!» و چند شعار دیگر در این هفته بیش از هر عکس دیگری دیده شد و در شبکه های اجتماعی همرسانی. اینکه خرده بگیریم چقدر در یک تجمع اعتراضی استفاده از چنین ادبیاتی درست است یا نه قطعاً موافقان و مخالفانی دارند.

آنها که فرمان دارند این کار را بکنند می گویند:«در دعوا حلوا خیرات نمی کنند و برو کنار باد بیاد!» و مخالفان هم گله می کنند در سرزمینی که بیش از هر چیزی شعر و ادبیات وجود دارد مگر نمی توان با ادبیات محترمانه تری شعار داد و مخالفت کرد و اصولاً کار دندانپزشک مگر جز سرویس - به معنای مرتب کردن- دندان است؟!

حساب مسابقات ورزشی را که جانمایه اش دوستی افزایی و پیوند دادن آدم ها به همدیگر است باید از مجادله های سیاسی دور نگاه داشت.

تیم ملی والیبال آمریکا را سرویس کردیم؟!

همان طور که شادی پس از گل بازیکن جوان پرسپولیس مقابل تیم عربستانی نه تنها هیچ گرهی را نگشود که باعث تولید حجم انبوهی از فحاشی شد که در فضای مجازی میان کاربران دو کشور دست به دست شد خوب است از رفتار بازیکنان دو تیم والیبال ایران و آمریکا هم درس بگیریم. آنها در خلال مسابقه با هم رقابت می کنند، کُری می خوانند و برای پیروز شدن می جنگند اما به محض پایان سوت بازی به همدیگر دست می دهند و به بازی های آینده فکر می کنند.

تیم ملی والیبال «فرهاد ظریف» دارد و تیم دیپلماسی ایران « جواد ظریف» .هر دو کوتاه قامتِ بلند همت هستند و مردم به آنها اعتماد دارند.

طبعاً منتقدانی هم دارند که کار آنها را نمی پسندند اما به جای تلاش برای «سرویس کردن» دهان طرف مقابل به آنها روحیه بدهیم. اشتیاق برای بلند کردن پرچم و نام و آوازه ایران. نه اینکه دست به رفتارهایی بزنیم که یک چشم شان به پشت سر باشد و چشم دیگر به رقیب پیش رو! گاهی اوقات این رفتارهای پرشور اما کمتر پخته کمر می شکند ...

تردید نکنیم که این دو «ظریف» برای مردم به میدان می روند. دعایمان را بدرقه شان کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      بیگ لایک

    • فروزان

      اینم تربیت قشر به ظاهر تحصیل کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج