جاباما
۲۱۰۵۷
۱۵ نظر
۵۰۱۶
۱۵ نظر
۵۰۱۶
پ

خرابکاری «عماد طالب زاده» در ترانه محبوب

عماد طالب زاده نوروز امسال در تجربه ای عجیب به بازخوانی ترانه «کودکانه» پرداخت که البته نه تنها برایش تبعات خوبی در پی نداشت که با واکنش تند و تیز مخاطبان فرهاد هم رو به رو شد.

خرابکاری «عماد طالب زاده» در ترانه محبوب

تماشا: هر سال عید که می شود خیلی از تیتر ویژه نامه های نوروز نشریات حول و حوش این جمله معروف ترانه «کودکانه» فرهاد مهراد می چرخد: «بوی عیدی، بوی توپ». ترانه ای با شعر شهیار قنبری و موسیقی اسفندیار منفردزاده که با نگاهی لطیف و مهربان، نوستالژی عید را در ذهن همه دوستداران موسیقی تداعی می کند و با گذشت سال ها از انتشار آن، هنوز هم گرد کهنگی روی آن ننشسته و هنوز هم لذتبخش است.

ماندگاری و تاریخ مصرف نداشتن این ترانه باعث شده که حتی در برنامه های تلویزیونی هم بارها از آن استفاده شود. بگذریم که «پوران گلفام» هم بارها اعتراض را نسبت به پخش آثار همسرش در رسانه ملی اعلام کرده و به شدت هم پیگیر ماجراست تا بتواند کپی رایت آثار فرهاد را انحصارا در اختیار خود بگیرد تا کسی به هر عنوانی نتواند از ترانه های این بزرگ مرد موسیقی، استفاده کند.

در سال های اخیر بازخوانی های فراوانی از ترانه «کودکانه» شده و هنرمندان و خواننده های مختلفی این ترانه فرهاد را به سبک و سیاق خودشان خوانده اند. خواننده هایی از هر سبک و سیاق و هر نگرش و اعتقادی. تاثیرپذیری بالای مخاطب از این کار، باعث شده بود که خواندن آن باعث شود هر هنرمندی خیلی زود در زوم مخاطبان قرار بگیرد و بتواند خودی نشان دهد. خواننده های آن ور آبی هم در این بین بیکار ننشستند و بارها از این کار، کاورها و بازخوانی های رنگارنگی را با تنظیم ها و ملودی های مختلف منتشر کردند تا داد طرفداران فرهاد به هوا برود.

بنیامین و یک بازخوانی جالب

دو سال پیش بود که بنیامین بهادری در نخستین اجرای زنده اش، «بوی عیدی» فرهاد را با تغییراتی در شعر و ملودی به صورت زنده در برج میلاد و با استقبال شدید مخاطبانش خواند تا پس از مدت ها یک بازخوانی نوآورانه از این اثر در بین خواننده های نسل جدید شنیده شود. این بازخوانی توانست تا حدودی مورد توجه اهالی موسیقی قرار بگیرد و بازخوردهای خوبی را نیز برای بنیامین در پی داشت.

رپرها هم وارد گود شدند!

اقبال عمومی بازخوانی بنیامین از این قطعه باعث شد رپرهای بازار زیرزمینی موسیقی هم وارد گود شوند و هرکدام به عناوین مختلف ادای دینی به فرهاد مهراد داشته باشند! خوانش هایی که در برخی اوقات توهینی بزرگ به شعور مخاطب به حساب می آمد و با اعتراض های گسترده ای رو به رو شد ولی اوج داستان در عید سال 91 بود. این مطلب را از دست ندهید!

بوی عیدی، بوی توت!

قطعا همه اهالی موسیقی شناخت خوبی از «حمید طالب زاده» دارند. خواننده خوش اخلاق قطعه «همه چی آرومه» که با همین یک قطعه مورد توجه گسترده ای قرار گرفت و چهره شد. پس از موفقیت او، برادرش (عماد طالب زاده) هم در سایه حمید وارد عرصه صداپیشگی شد و با پخش ویدئوهای خوش رنگ و لعاب و قطعایت اغلب تین- پاپ روی اینترنت و شبکه های ماهواره ای توانست طرفدارانی را برای خود دست و پا کند. او نوروز امسال در تجربه ای عجیب به بازخوانی ترانه «کودکانه» پرداخت که البته نه تنها برایش تبعات خوبی در پی نداشت که با واکنش تند و تیز مخاطبان فرهاد هم رو به رو شد.

طرفداران مهراد در موضع گیری هایی تند علیه این خواننده خواهان حذف زودهنگام آن از تمام سایت های موسیقی شدند و تا حدودی در رسیدن به خواسته شان موفق شدند. آنها اعتقاد داشتند «افتضاحی» (به گفته آنها) که با صدای این «ناخواننده» (باز هم به گفته آنها) و با نام «بازخوانی» منتشر شده، نه تنها توهینی به شخصیت هنری مهراد است بلکه همه خاطرات خوب و نوستالژی هایی که از او در ذهن همه ثبت شده را نابود می کند.

طرفداران «فرهاد» همچنان بر سر مواضعشان هستند و اشتباه تاریخی «طالب زاده» در خواندن ترانه «کودکانه» هم باعث شده که این جوان هیچ پاسخی نتواند به آنها بدهد و در سکوت کامل فرو رفته است.

شاید برای شما هم جالب بوده اگر شنیده باشید که طالب زاده در خوانش متن این ترانه به جای «بوی عیدی، بوی توپ» خوانده «بوی عیدی، بوی توت!». درباره ملودی و تنظیم هم بهتر است خودتان قضاوت کنید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reyhoon

      این کار از روی بی فرهنگی بوده...

    • NIMOOL

      اقا زیاد سخت نگیرید قدیما حتما مردم توپ گیرشون نمیومده الان توت!!!
      میوه انقدر گرون شده فقط می تونین برین میوه فروشی بوش کنین بعد خوشحال باشین ویتامین کافی گرفتین منظور خواننده این بوده حتما.......

    • afgm

      ............................................................................................................................................
      به جای این نقطه ها هر چی دلت میخواد به طالب زاده بگو .

    • alireza

      بابا عیبی نداره حالا یه سوتی کوچیکو انقد گندش نمیکنن مثلا خواننده کشورتونهاااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • مبينا

      ببخشيدا ولي بي فرهنگ اونيه كه به خواننده كشورش احترام نميذاره ناخواننده هم خودشونن.

    • نیکتا

      به نظرم بهتره با حرفایی مثل ناخواننده یا کسی که در سایه برادرش بزرگ شده در شان نه شما و نه این خوانندست.
      اینا توهینه .
      توهین نکنید فقط انتقاد و دفاع از حق.

    • سمن

      اولین این که صدای آقای طالب زاده هیچ نقصی نداره دوم این که ایشونالان بیشتر طرفدارا رادارن ودارن کولاک می کنن !

    • شکیلا

      صدای اقای عماد طالب زاده خیلی هم قشنگه دلتون هم بخواد

    • مینا

      واقعآ سطح شعورتون در همین حد هستش ک ب خواننده جوانی مثل عمادطالب زاده ک تازگی شهرت یافته اینطوری توهین کنید انسان ممکن الخطاست

    • ایرانی قهرمان ایرانییییی

      همه اونایی که چوب لا چرخ عماد میذارن ایشالاه کور بمیرن مادرشون بمیره

    • نگار

      واقعا که ....وقتی صداش انقدر خوبه یا آهنگ های قشنگ میخونه ازش تعریف نمیکنید ولی حالا به خاطر یه اشتباه کوچیک انقدر بی ادبی می کنید .......حالا یه اتفاقی بوده دیگه .....پیش میاد... این همه اهنگ خوب خونده حالا یکیش خیلی خوب نشده ولی انقدر هم بدنبود که شما گفتین

    • هوادار

      اقا دلش خواست به شما چه شما لياقت عماد روندا
      رين اصلا هم بد نخوند بهتر بنيامينه شعرو بدتر كرد بوي قهو اخ يعني چي ازهمينجا ميگم عاشقتم عماد بوسسسسس

    • سوگل

      aslan eshkalii nadareh alakii miain bozorgesh mikonid lotfan dg shooresho dar nayarin khaheshan be kasii ham marboot nemisheh be khode emad va milad marboot misheh man khodam be shakhseh ashegheh emaaaaaaaaaaaaaaaaaaadam

    • سپیده

      واقعا خجالت داره به کسی که این همه آهنگ خوب خونده حالا تو یه آهنگ اونم ی کلمه اشتباه کرده اینقدر توهین بشه مثلا هموطنتونه آقای طالبزاده از همین جا میگم شما بهترینی

    • مبینا

      انقد بیییی فرهنگ انقد حسوووود که همش دنبال یه سوژه میگردید تا بگید ما هم آدمیم واقعا که یه کم با شعور باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج