۲۱۰۷۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پشت پرده استعفای بلاتر

شوک استعفای بلاتر در حالی رخ داد که تنها ۵ روز از انتخاب وی برای پنجمین دوره ریاستش می‌گذشت و مرد شماره یک فیفا از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید اما سوال اینجاست: چرا بلاتر استعفا کرد؟

خبرگزاری فارس: شوک استعفای بلاتر در حالی رخ داد که تنها ۵ روز از انتخاب وی برای پنجمین دوره ریاستش می‌گذشت و مرد شماره یک فیفا از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید اما سوال اینجاست چرا بلاتر استعفا داد؟

جواب شایعات را رئیس بازرسان FBI اینگونه عنوان کرد: به گفته این مقام مسئول در پلیس فدرال بعد از اینکه دبیر کل فیفا دستگیر شد سرنخ‌ها به دریافت رشوه توسط بلاتر ختم می شود و این خبری است که با وجود دلایل کافی همچنان نیاز با اعتراف دستگیر شدگان دارد.

بلاتر بعد از انتخاب به عنوان ریاست فیفا برای پنجمین بار خود را از اتهامات وارده پاک دانست و گفت: این اتهامات هیچ ارتباطی به من ندارد و قول می دهم در ۴ سال پیش رو تمام تشکیلات را پاک و خالی از تبانی و رشوه کنم اما به یک‌باره ورق برگشت و پیرمرد ۶۹ ساله بعد از تحولاتی که در ۵ روز اخیر رخ داد جلوی دوربین‌ها آمد و طی یک سخنرانی کوتاه و چند دقیقه‌ای خبری استعفای رسمی خود را اعلام و به گوش همگان رساند.

چرا بلاتر که از سال ۱۹۹۸ بر کرسی ریاست فیفا ریشه دوانده بود تصمیم به برکناری و عزل خود گرفت؟

مرد سوئیس استعفایش را به بی اعتمادی و فضای مسموم شکل گرفته در تشکیلات فیفا نسبت داد و این در حالی بود که ساعاتی پیش دست راست بلاتر ژروم والکه با دستور دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا بازداشت شد.

مطابق با اسناد رو شده از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده،‌ والکه شخصا در پرداخت‌های غیرقانونی نقش داشت. بیانیه کمیته مالی و اعتباری فیفا این را رد کرد اما خود والکه به آن‌ اعتراف کرد.

رسانه‌های آمریکایی خبر از دست داشتن مستقیم بلاتر در دریافت رشوه را علنی اعلام کردند اما تحقیقات به جایی رسیده که ۱۴ متهم اصلی پرونده همچنان به دست داشتن وی اعتراف نکرده‌اند.

باید دید در چند روز آینده این اتهامات ثابت خواهد شد یا خیر و آیا تمام عواقب بزرگترین رسوایی تاریخ فوتبال جهان با یک استعفای ساده برای مرد فاسد سوئیسی خاتمه خواهد یافت یا ماجرا به شکل دیگری رقم خواهد خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج