۲۱۰۷۴۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شادی عربستان از شرایط فعلی بازار نفت

در پی افزایش ارزش دلار و نگرانی‌ها درباره نتایج نشست این هفته اوپک، بهای نفت در بازار آسیا با کاهش مواجه شد.

خبرآنلاین: در پی افزایش ارزش دلار و نگرانی‌ها درباره نتایج نشست این هفته اوپک، بهای نفت در بازار آسیا با کاهش مواجه شد.

۱۲ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک، جمعه این هفته در وین نشست برگزار می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود با وجود عرضه بیش از اندازه نفت در بازارهای جهانی، اوپک تصمیم به حفظ سقف تولید فعلی ۳۰ میلیون بشکه در روز بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهای نفت وست‌تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژوییه ۷ سنت کاهش یافت و بشکه‌ای ۶۰ دلار و ۱۳ سنت دادوستد شد. بهای نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه ژوییه با ۱۵ سنت کاهش، بشکه‌ای ۶۴ دلار و ۷۳ سنت معامله شد.

بانک یونایتد اورسیز سنگاپور اعلام کرد که بهای نفت در بازارها در حال کاهش است و دلیل این امر، تاثیر افزایش ارزش دلار و نگرانی‌ها درباره عرضه بیش از اندازه نفت در بازار در آستانه برگزاری نشست این هفته اوپک است.

روز سه‌شنبه در بازار توکیو، هر دلار در مقابل ۱۲۴ ممیز ۶۵ ین معامله شد. عصر روز دوشنبه در بازار نیویورک هر دلار در مقابل ۱۲۴ ممیز ۸۱ ین داد و ستد شده بود. افزایش ارزش دلار در مقابل ین از دسامبر سال ۲۰۰۲ بی سابقه بوده است.

افزایش ارزش دلار سبب می‌شود خرید نفت برای خریدارانی که از ارزهای ضعیف‌تر استفاده می‌کنند، گران‌تر تمام شود و همین موضوع سبب کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش بهای نفت می‌شود.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند اعضای اوپک در نشست روز جمعه در وین درباره ادامه سقف فعلی تولید نفت موافقت کنند. اعضای اوپک در حال حاضر ۳۰ درصد از نفت‌خام مورد نیاز جهان را تولید می‌کنند.

اوپک در ماه نوامبر با وجود عرضه بیش از اندازه نفت در بازارها، از کاهش سقف تولید خود خودداری کرد. بیش از سه سال و نیم است که اعضای اوپک روزانه ۳۰ میلیون بشکه نفت روانه بازار می‌کنند.

این اقدام اوپک -که سبب کاهش بیش از پیش بهای نفت در بازارها شد- یک تاکتیک برای افزایش تقاضا و آسیب زدن به تولیدکنندگان غیرنفتی به ویژه تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا قلمداد شد.

علی النعیمی، وزیر نفت عربستان سعودی روز دوشنبه در پاسخ به سوالی در این باره که آیا این راهبرد کارساز است یا خیر، گفت «پاسخ این سوال مثبت است و میزان تقاضا در حال افزایش است. میزان عرضه نیز به تدریج در حال کاهش است. این حقیقتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. بازار در حال رسیدن به ثبات است.»

او همچنین گفت «می‌بینید که من استرس ندارم، زیرا از شرایط بازار خشنود هستم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج