جاباما
۲۱۰۷۵۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سخنان یادگار امام در سالگرد ۱۴ خرداد

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی رئیس موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در مراسم بیست‌وششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

مهمترین محورهای سخنان سیدحسن خمینی به شرح ذیل است:

* این روز گرامی و بزرگ را که مصادف شده با نیمه شعبان، سالروز میلاد منجی عالم بشریت گرامی می داریم و قبل از هرچیز از خدای بزرگ مسئلت می‌کنیم که ما را جزو یاران حضرت صاحب العصر(عج) و همچنین جزو پیروان خدوم امام عظیم الشان‌مان قرار بدهد.

* قبل از اینکه چند کلامی را خدمت دوستان به رسم ادب عرض کنم و آماده بشویم از سخنان گهربار رهبر انقلاب استفاده کنیم، جا دارد از همه تقاضا کنم با نثار فاتحه ای در سالروز ارتحال امام بزرگوارمان، قرائت کنند. (شعار حضار: این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده)

*با اشاره به ویژگی امام زمان از دیدگاه امام خمینی ره: دو ویژگی ممتاز را در این منظر که ویژگی‌های منحصر به فرد شخصیت بزرگوار صاحب عصر(عج) هستند، بیان می‌کنم؛ اولین ویژگی که امام می‌فرمایند این است که در دوره حضرت صاحب است که عدالت به طور کامل بسط پیدا می‌کند. در دوره آن بزرگوار است که عدالت توسعه کامل پیدا می‌کند. نکته‌ای در کلمات‌شان دارند که می‌فرمایند هیچ‌کدام از پیامبران این توفیق را پیدا نکردند که عدالت را به طور کامل بسط بدهند.

* شرایط و اسباب در دوره ائمه مهیا نبوده و تنها در دوره امام زمان(عج) است که در روایات هم داریم که عدالت به معنای کامل توسعه پیدا می‌کند. این ویژگی را امام به عنوان ویژگی منحصر به فرد حضرت صاحب عصر بیان می‌کنند.

* آن بزرگوار این تقدیر را دارد که می تواند جهان را آمیخته با عدل کند. عدل را امام، رفع انحراف معرفی می‌کنند. انحراف را هم از عقل بشر می‌زداید و هم از عرصه مادی بشر و هم انحراف را از جهات روحی برمی‌دارد. جامعه‌ای است که همدوش و همراه حضرت صاحب می شود، جامعه ای است که در آن انحرافات مالی و مادی و روحی و عملی نیست و بالاتر از آن، انحراف عقلی نیست. تعبیر می‌فرمایند که تصحیح عقاید همه مردم می‌شود.

* دفائن عقول از زیر زمین کدر مادیت بیرون می آید؛ در روایات داریم که حضور حضرت باعث می شود که علم تکامل پیدا کند. این یک ویژگی بزرگ است که هیچ کس نتوانست و آن بزرگوار می تواند؛ بهشت بشریت در پیش روی اوست.

* ویژگی دومی که در کلام امام برای دوره صاحب العصر(عج) مورد اشاره قرار می‌گیرد، زندگی برادروار است. می‌گویند مواردی داریم که وقتی حضرت ظهور می‌کند، مردم برادروار زندگی می‌کنند.

* پیشینه تاریخ بشر سرشار از نزاع ها و هم‌نوع کشی‌هاست و چه مقدار که در تاریخ انسان‌ها از نوع خود کشتند و از بین بردند. همین امروز در جامعه اسلامی که سابقا آنها را مرتجعین منطقه می‌خواندیم، منطقه را به چه آشوبی کشاندند و برادری جامعه اسلامی را چه‌سان مورد هدف گرفتند. آنچه تحت عنوان واژه‌های مقدس برای خود برگزیدند از آرمان مهدویت چه مقدار به دور است.

* آرمان مهدویت آرمان همدلی و برادری و برابری است. آرمان با هم زیستن است. ما در این روزها نمی‌توانیم سخن بگوییم و خون گریه نکنیم از آن حوادثی که در عراق، سوریه، یمن، بحرین و مناطق دیگری از سرزمین‌های اسلامی واقع می‌شود. جامعه اسلامی امروز آبستن حوادث بسیار تلخی است که نطفه نامقدس آن را بی تردید کسانی گذاشتند که علاقه‌ای به جامعه اسلامی ندارند و سرشار از بغض و کینه هستند.

* گروهی در کشور همسایه ما به اسم دین سر می برند و آتش می زنند و جز اینکه انسان کشی راه می اندازند، چهره بدی از شخصیت مبارک پیامبر جلوه می‌دهند.

* امام بزرگوار ما آمد که امت اسلامی یکپارچه شود. زمینه سازی ظهور حضرت یعنی همین که برادروار و همراه و همدوش باشیم. اقوام و گروه‌های مختلف، شیعه و سنی چه بلایی امروز در جامعه اسلامی در تمام این کشورها آمده است. گروهی خشن و نامقدس و غلط و بیراهه، تمام جوامع اسلامی را هدف قرار دارند و بدتر آنکه اینها به نام دین انجام می‌شود.

* انقلاب ما انقلاب برادری و محبت بود و پیام ما این بود که فردای بهتر زیر سایه امام زمان(عج) می‌سازیم. قرار بود پرچم را به دست کسی بدهیم که عقل را توسعه می‌دهد و جهان را آمیخته عدالت می‌کند. کنار گوش‌مان گروهی با حمایت خارجی‌ها و در راس آنها صهیونیست‌ها چه فجایعی به بار آورده اند. جای آن ندارد که جامعه اسلامی خون گریه کند؟

* این فاجعه‌ای که در سوریه اتفاق می‌افتد، این فاجعه ای که در یمن اتفاق می‌افتد. مردمی آمده‌اند حکومتی را تشکیل داده‌اند، یک امت مسلمان، امتی که اتکایش به نیروی مردمی خودش است، محاصره می‌شوند و حتی نزدیک ترین و ابتدایی ترین وسایل را به او نمی‌رسانند.

* وجود مبارک امام زمان حضرت صاحب الامر عج، آینده بشریت را خواهد ساخت. اسلام آن بزرگوار، اسلام رحمت است، اسلام عطوفت است، اسلام برادری است.

امام فرمود ویژگی دوره امام زمان ویژگی زندگی برادروار است. خداوندا این مردم بعد از ۲۶ سال به گرد ضریح امام گرد آمده اند کسی که در این جامعه تذکار ذکر تو و یادآور علی و اولاد علی بود و بعد از سال‌ها دینداری را در این جامعه پرچم برافراشت. خداوندا مردم ما را در اوج برادری قرار بده. رهبری معظم انقلاب، مسئولان نظام و خدمتگزاران به نظام اسلامی در هر رده ای که هستند توفیقاتشان را بیفزای.

روح بلند امام و فرزندان امام و همه حق داران به ما، کسانی که بودند و امسال نیستند، همه آنها که در راه آرمان‌های امام گام زدند و امروز پیش ما نیستند و برای غربت امام خون گریه کردند و امروز نیستند همه را بر سفره کریمانه سیدالشهدا مهمان بفرما. همه جانبازان و ایثارگران و همه آنها که زحمت کشیدند، این انقلاب بارور شود، امروز زیر چتر درخت بارور جمهوری اسلامی بنشینیم و استفاده کنیم، بر توفیقات آنها بیفزا. از کسانی که تلاش وافری کردند برای برگزاری مراسم تقدیر می کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج