۲۱۱۰۸۸
۲ نظر
۵۰۴۰
۲ نظر
۵۰۴۰
پ

بهترین خودروهای زیر ۲۰ هزار دلار سال ۲۰۱۵

در شرایطی که در کشورمان با بوجه ۲۰ هزار دلاری تنها می توان از بین چند خودرو ناشناخته چینی، یکی را انتخاب کرد؛ در بازارهای جهانی با همین رقم، گزینه های خوشنام بسیاری وجود دارد. با بهترین خودروهای زیر ۲۰ هزار دلاری سال ۲۰۱۵ آشنا شوید.

بهترین خودروهای زیر 20 هزار دلار سال 2015





روزنامه هفت صبح - ارسلان سلیمانیان: در شرایطی که در کشورمان با بوجه 20 هزار دلاری تنها می توان از بین چند خودرو ناشناخته چینی، یکی را انتخاب کرد؛ در بازارهای جهانی با همین رقم، گزینه های خوشنام بسیاری وجود دارد. با بهترین خودروهای زیر 20 هزار دلاری سال 2015 آشنا شوید.

کسانی که علم «مدیریت تولید» می دانند، به این موضوع اشراف دارند که «تحصیل و تامین منابع»، «پروسه تولید» و «مهندسی ارزش» (Value Engineering) سه ضلع مثلث طراحی و تولید محصول بوده و به نوعی این سه رکن را می توان از ارکان مهم و تاثیرگذار در موفقیت یا عدم موفقیت یک محصول در بازار دانست.

با آنکه صنعت خودروسازی کشور بیش از چهار دهه است که از فعالیتش می گذرد و روی کاغذ توانمندی هایی همچوم «مالکیت برند ملی» و «صادرات خودرو به بازارهای خارجی» را در کارنامه داشته و به آنها می بالد اما در عمل صنعت خودروسازی ایران را می توان یکی از سردرگم ترین و افسارگسیخته ترین صنایع کلان کشور دانست.

صنعتی که بعد از گذشته چهار دهه از آغاز به کارش هنوز نمی داند که «سازنده» است یا «مونتاژکار»؟! صنعتی که هنوز به شناخت درستی از مشتری و مخاطبان خود نرسیده؛ صنعتی که دو غول بزرگ آن، برای پرداخت بدهی های خود دست به دامان وام های چند صد میلیون تومانی می شوند و صنعتی که بعد از گذشت 10 سال از تولید نخستین محصول به اصطلاح «ملی»اش، قیمت آن را همزمان با افزایش قیمت ارز بالا می برد!

شاید در میان فاکتورهای اثرگذار در موفقیت محصولات داخلی (که نام بردن و تعریف سهم هر یک از آنها در این معادله، از حوصله این نوشتار خارج است)، فاکتور «مهندسی ارزش» را می توان از مظلوم ترین عناصری نام برد که در سال های اخیر همواره زیر سایه سنگین شعار زدگی پنهان شده است.

آیا به راستی صنعت خودروسازی به نقطه ای رسیده که بتواند در این آشفته بازار تحریم و گرانی های روزافزون وظیفه خود را به درستی بر دوش بکشد؟! سهم مشتری ایرانی که در سال های اخیر به حداقل ها راضی بوده در این آشفته بازار چیست؟! آیا وقتی پژو 206 هاچ بک تیپ 2 با درصد بالای «داخلی سازی شده» قیمت بالای 34 میلویم تومانی می یابد و تندر 90 که زمانی قرار بود جایگزین پیکان شود قیمت 45 میلیون تومانی یافته یا حتی پرایدی که نزدیک دو دهه است که بخشی از تاریخ و فرهنگ ترافیک کشور شده قیمت 20 میلیونی می یابد، می توان به دنبال خودرویی به صرفه بود؟!

شاید برای انتخاب بهتر نیاز باشد که تعاریفی چون «ارزش در مقابل پول پرداختی» و یا «به صرفه بودن» عوض شوند تا آنکه کف مبلغ پرداختی برای خرید محصول مطلوب افزایش یابد اما در بازارهای جهانی خبری از این آشفتگی و سردرگمی در تعاریف نیست. آنجا حساب و کتاب خاص خود را دارد و «خودرو اقتصادی» در قالب مشخصی از مهندسی ارزش تعریف شده. خودرویی با حداقل نرم های ایمنی، سطح تجهیزات استاندارد و البته برچسب قیمت مشخص؛ قیمتی که در بدترین حالت ممکن نباید از مرز 20 هزار دلار تجاوز کند و عموما رنج قیمتی زیر 20 هزار دلار را شامل می شود.

به تازگی موسسه کیفیت سنجی بزرگراه های آمریکا فهرستی از بهترین و قابل اعتمادترین خودروهای زیر 20 هزار دلاری سال را منتشر کرده که محصولات مطرحی را شامل می شود؛ خودروهایی که در پس قیمت نسبتا ارزان، حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

فورد ماستانگ

بهترین خودروهای زیر 20 هزار دلار سال 2015

شاید قرار گرفتن یک خودرو اسپورت آمریکایی (اصطلاحا ماسل کار) در صدر این فهرست برای بسیاری عجیب باشد؛ چرا که ده هاست عادت کرده ایم هر کجا صحبت از خودروهای اقتصادی و قابل اعتماد باشد، اسم ژاپنی ها و آلمانی ها را بشنویم.! اما فورد ماستانگ مدل ۲۰۱۵ با چهره ای بازطراحی شده و پیشرانه کم مصرف دقیقا همان چیزی است که طرفداران خودروهای آمریکایی انتظارش را می کشیدند.

صرف نظر از به روز رسانی شکل و شمایل ماستانگ جدید، طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۷۸۵، ۱۹۱۶ و ۱۳۸۱ میلیمتر اعلام شده تا ماستانگ به لحاظ ابعادی نسبت به مدل پیشین خود رشد داشته باشد.

محصول اقتصادی فورد قرار است با دو پیشرانه ۶ و ۸ سیلندرراهی بازار شود که هر دو پیشرانه منحصرا برای این خودرو طراحی و ساخته شده است. یک پیشرانه ۲.۳ لیتری با آرایش V شکل که توانایی تولید ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ پوند بر فوت گشتاور را داراست به همراه یک پیشرانه حجیم پنج لیتری از نوع ۸ سیلندر، پیشرانه هایی هستند که مشتریان ماستانگ جدید می توانند یکی از این دو را برای خود سفارش دهند.

گفتنی است آنکه پیشرانه ۵ لیتری ماستانگ که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ پاند بر فوت گشتاور را تولید و در اختیار راننده قرار می دهند، قوی ترین نیروی محرکه ای است که تاکنون به صورت استاندارد روی ماستانگ به کار گرفته شده است. این پیشرانه تمام آلومینیومی که مجهز به فناوری نوین پاشش مستقیم سودخت بوده، به میزان ۱۵ درصد سوخت کمتری را نسبت به مدل پیشین ماستانگ می سوزاند.

ماستانگ جدید هم اقتصادی هست و هم جوان پسند و البته با اصالت. آیا همین برای قرار گرفتن آن در صدر این فهرست کافی نیست؟!

مزدا ۳

مزدا ۳ را همگی می شناسیم. همان خودرو با پرستیژ ژاپنی که خیلی زود توانست در دل راننندگان ایرانی جا باز کند. این خودرو که در دو نسل متوالی در کشورمان عرضه شد و بازار مناسبی را برای خود دست و پا کرد، حالا به عنوان یکی از بهترین گزینه های زیر ۲۰ هزار دلاری سال انتخاب شده است. البته طبیعی است که این اتفاق برای ما قابل هضم نباشد؛ چرا که وقتی قیمت مدل صفر کیلومتر نسلی قبلی آن در کشورمان رقم حیرت برانگیز ۱۴۰ میلیون تومانی یافته و قیمت نمونه های کارکرده آن با عمر بیش از پنج سال هم از حدود ۷۰ میلیون تومان (یعنی بیش از ۲۰ هزار دلار) آغاز می شود، باید هم نتوانیم با اقتصادی بودن مزدا ۳ کنار بیاییم!

بهترین خودروهای زیر 20 هزار دلار سال 2015

اما مزدا ۳ جدید با قیمت پایه تنها ۱۷ هزار دلار و موتور دولیتری ۱۵۵ اسب بخاری که ۷.۵ لیتر سوخت را در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش می سوزاند، توانست رقبا را از میدان به در سازد و سزاوارانه در سکوی دوم فهرست بهترین خودروهای اقتصادی سال قرار گیرد.

جالب آنکه نسل نو ومزدا ۳ علاوه بر این موفقیت، توانست عنوان بهترین طراحی داخلی خودروهای زیر ۳۰ هزار دلاری که توسط همین موسسه انتخاب شده را نیز از آن خود سازد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا پای نسل نو مزدا ۳ که امتحان خود را در بازارهای جهانی پس داده به ایران باز خواهد شد یا نه؛ هر چند ناگفته پیداست که حتی اگر پاسخ مثبت باشد هم نباید منتظر قیمت منطقی و اقتصادی این خودرو در کشورمان باشیم!

نیسان ورسا

جمع و جور، ایمن، کم استهلاک و خوش چهره. این تمام ویژگی هایی نیست که سبب شده نیسان ورسا (Versa) در اینه فهرست قرار گیرد، بلکه قیمیت باورنکردنی ۱۲ هزار دلاری این خودرو به روز و مدرن سبب شده تا نتوان از ورسای جدید چشم پوشید!

بهترین خودروهای زیر 20 هزار دلار سال 2015

باورتان می شود که در بازارهای آزاد با تنها ۱۲ هزار دلار می توان یک خودرو ژاپنی با برند «نیسان» و موتور ۱.۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخاری خریداری کرد؟! آن هم با اقساط بدون بهره ۱۲ الی ۳۶ ماهه! اما وقتی که خبری از انحصارگرایی و سیاست زدگی صنایع کلان و جلسات شورای رقابت (!) نباشد، می توان اینچنین ایمنی و راحتی را با نازل ترین قیمت در اختیار مشتری گذاشت.

نیسان ورسای جدید هر چند توانایی های دینامیکی میخکوب کننده ای ندارد (و قرار هم نیست که داشته باشد) اما با چهره ای مدرن و کیفیت ساخت بالا می تواند گزینه مناسبی برای خریداران میانسال یا حتی جوان باشد. محصولی که در ظاهر به اصطلاح «خودرو دانشجویی» به نظر می رسد اما در باطن حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

برخورداری از تجهیزات استانداردی چون شش کیسه هوای ایمنی، ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری و سامانه نویگیشن هوشمند با نشانگر لمسی سبب شده تا ورسا در این بازه قیمتی، محصولی مجهز به شمار آید؛ ضمن آنکه نیسان برای مشتریانی که اهمیت بیشتری به توانایی های حرکتی خودرو می دهند یک پیشرانه دو لیتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته است. این خودرو ۱۲ هزار دلاری در بازارهای جهانی با گارانتی ۹۶ هزار کیلومتری عرضه می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر دلار در ایران به قیمت واقعی زیر ۱۲۰۰ تومان برسد خیلی از مشکلات حل میشود

      پاسخ ها

      • سال 97

        کجای کاری ای عزیز که دلار به 12000 تومان رسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج