جاباما
۲۱۱۱۴۴
۵۰۴۱
۵۰۴۱
پ

عجایب بی‌نظیر طبیعت +عکس

احتمالش کم است که نام این عجایب به گوش شما خورده باشد، اما به اطمینان می‌توان گفت که شما قطعا مجذوب این مکان‌های دیدنی خواهید شد.

فرادید: احتمالش کم است که نام این عجایب به گوش شما خورده باشد، اما به اطمینان می‌توان گفت که شما قطعا مجذوب این مکان‌های دیدنی خواهید شد.

به گزارش گاردین، دست طبیعت فراتر از دست هر نقاشی می‌تواند مناظری را ترسیم کند که انسان را به حیرت وا می‌دارد. به هیچ وجه نمی‌توان نیروی خارق‌العاده این مکان‌ها را انکار کرد.

غار یخی مندِن‌هال - آلاسکا، ایالات متحده

فرض کنید که اطرافتان پر از یخ است و نور آبی شدیدی می‌تابد. سفر به غار یا گودال یخی مندِن‌هال فرصتی تکرار نشدنی برای رفتن به داخل یک یخچال طبیعی را برای شما محیا می‌سازد. این غار ۱۹.۳ کیلومتری که به علت گرمایش جهانی هر سال از طول آن کاسته می‌شود در جنوب شرقی آلاسکا واقع شده است. در اطراف این غار مناطق بکری وجود دارد. مسیرهای پیاده‌روی آن فوق‌العاده زیبا است، البته باید مراقب خرس‌ها، جوجه‌تیغی‌ها و عقاب‌های منطقه نیز باشید.

عجایب بی‌نظیر طبیعت +عکس

تپه‌های شکلاتی - جزیره بُهُل، فیلیپین

شاید با دیدن این تصویر یاد بازی‌های ویدئویی بیفتید، اما «تپه‌های شکلاتی» در واقع آرایش‌های عجیب جغرافیایی هستند که در طبیعت جزیره بُهُل شاهد آن هستیم. حدود ۱۷۷۶ عدد از این پُشته‌ها در مساحت ۵۰ کیلومتر مربعی منطقه پراکنده شده و به نام تپه‌های شکلاتی معروف هستند. اما چرا این نام عجیب برای تپه‌ها انتخاب شده است؟ دلیلش این است که پشته‌های جزیره بهل پوشیده از گیاه است و در فصل‌های گرم سال به رنگ قهوه‌ای درمی‌آیند، به همین دلیل به این نام مشهور شده‌اند. گفتنی است این تپه‌ها از جذابیت‌های گردشگری فیلیپین هستند.

عجایب بی‌نظیر طبیعت +عکس

آبشار هِلمکِن - بریتیش کلمبیا، کانادا

در دل جنگل‌های کاج پارک ولس گرِی به چندین آبشار زیبا می‌رسید. آبشار هلمکن دیدنی‌ترین آبشار بین آن‌ها است. به جرات می‌توان گفت که ساخت این پارک برای محافظت از آبشار هِلمکِن بوده است. ارتفاع آبشار هلمکن ۱۴۱ متر است و اگر از بالای آبشار مناظر اطراف را نگاه کنید کمال زیبایی هنرمندان طبیعت را درک خواهید کرد. پایین آبشار در زمستان‌ها یخ می‌بندد که طول آن به ۵۰ متر می‌رسد.

عجایب بی‌نظیر طبیعت +عکس

دره تارا - شهر ژابلیاک، مونته‌نگرو

عمیق‌ترین رودخانه اروپا در رود تارا است که عمیق‌ترین بخش آن ۱۳۰۰ متر عمق دارد. میانگین عمق گرند کنیون آمریکا حدود ۱۶۰۰ متر است بنابراین فاصله زیادی با دره تارا ندارد. این رود ۸۲ کیلومتری از پارک ملی دورمیتور عبور می‌کند. بهترین راه کاوش در این منطقه استفاده از قایق است.

عجایب بی‌نظیر طبیعت +عکس

غارهای ساحلی بِناگیل - پرتغال

زمانی که به اینجا می‌روید حس می‌کنید در جهانی دیگر هستید. این غار تنها یک نمونه از غارهایی است که در نزدیکی روستای بناگیل واقع شده است. تنها راه ممکن به این غارها از طریق آب است که می‌توان با یک قایق پارویی به آنجا رفت. حتی اگر هوا خوب باشد، می‌توان تا آنجا شنا کرد.

عجایب بی‌نظیر طبیعت +عکس

کانیو کریستالِس - سرانیا دِلا ماکارِنا، کلمبیا

با یک نگاه می‌توان فهمید چرا نام این مکان کانیو کریستالِس (فوران کریستالی) است: رنگین‌کمان مایع. هر سال بین ماه‌های سپتامبر و نوامبر شرایط رودخانه جوری می‌شود که رنگ‌های متفاوتی در آن شکل می‌گیرد. بر اثر تابش خورشید بر گیاهان کف آب، رنگ آن‌ها قرمز می‌شود. رنگ‌های دیگری مانند زرد، قهوه‌ای، آبی و سبز نیز به همین منوال پدید می‌آیند و باعث می‌شود حال و هوای این رودخانه تغییر کند.

عجایب بی‌نظیر طبیعت +عکس

غار کرم شب‌تاب وایتومو - جزیره شمالی، نیوزلند

حدود ۱۲۰ سال پیش این غار کشف شد و به محض ورود به آن حس عجیبی به شما دست خواهد داد. سقف غار به شکلی است که بی‌درنگ شما را یاد فضا خواهند انداخت.

عجایب بی‌نظیر طبیعت +عکس

دریاچه ستاره دریایی - پالائو، اقیانوس آرام

اگر این ستاره‌های دریایی سمی بودند شاید رفتن به آن خیلی هیجان‌انگیز نبود. خوشبختانه تنها دو گونه ستاره دریایی در محیط اینجا وجود دارد که آن‌ها هم برای انسان بی‌خطر هستند. میلیون‌ها ستاره دریایی هر روز از یک طرف دریاچه به طرف دیگر آن می‌روند تا تغذیه کنند. می‌توان در ۴۵ دقیقه و با یک قایق از کورور به این دریاچه رفت. این موجودات زیبا مانند فانوسی درخشان بر روی آب شناور می‌مانند. اگر شنای سطحی با استفاده از لوله تنفسی را بلد باشید، شما هم می‌توانید بین آن‌ها شنا کنید.

عجایب بی‌نظیر طبیعت +عکس

سینوتی ایک کیل - یوکاتان، مکزیک

«سینوتی» نوعی گودال است که بر اثر ریزش سنگ‌بستر آهکی پدیده آمده و آب‌های زیرزمینی را آشکار می‌کند. این واژه از زبان مایا آمده و معنی آن چاه است. سینوتی ایک کیل یک نمونه بزرگ آن است و اهمیتش نیز در مقدس بودنش است. در مسیر شهر باستانی «چیچِن ایتزا» می‌توان این سینوتی را پیدا کرد. این گودال ۴۰ متر عمق داشته و برای شنا کاملا مناسب است. مجموعه مسابقات شیرجه از پرتگاه «رد بول» نیز در این مکان انجام می‌شود و برخی از ماهرترین شیرجه روهای دنیا در آن حاضر می‌شوند.

عجایب بی‌نظیر طبیعت +عکس

سالتس‌ترومن - استان نوردلاند، نروژ

اگر سابقه دریازدگی دارید سفر به این منطقه را فراموش کنید. قوی‌ترین جریان جزر و مدی جهان روزانه در نزدیکی شهر بودو شکل می‌گیرد. بر اثر این اتفاق آب خروشان شده و چندین گرداب نیز در آن پدید می‌آید. قطر بزرگ‌ترین گرداب‌ها آن ۱۰ متر است، بنابراین می‌توان تصور کرد چه حجمی از آب را در برمی‌گیرد. صدای ناشی از تغییرات جزر و مدی بسیار شدید است و می‌توان گفت پدیده سالتس‌ترومن واقعا خطرناک است. بعضی از گردشگران مشتاق با قایق‌های قدرتمند به سمت آن حرکت می‌کنند و زمانی که صاحب قایق موتورها را خاموش می‌کند، آن‌ها بلندی صدا را لمس می‌کنند. افرادی که این کار را تجربه کرده‌اند می‌گویند انگار که گرداب دارد قایق را می‌بلعد.

عجایب بی‌نظیر طبیعت +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج