۲۱۱۳۲۳
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

واکنش پزشکان عمومی به حقوق ۱۷ میلیونی

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی در واکنش به دریافتی های ۱۷ میلیونی پزشکان عمومی، تاکید کرد: از وزارت بهداشت خواسته ایم لیست مراکزی که چنین پرداختی هایی دارند، اعلام کنند.

خبرگزاری مهر: نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی در واکنش به دریافتی های ۱۷ میلیونی پزشکان عمومی، تاکید کرد: از وزارت بهداشت خواسته ایم لیست مراکزی که چنین پرداختی هایی دارند، اعلام کنند.

دکتر عزت‌الله گل‌علیزاده روز شنبه در نشست خبری که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه ۸۰ هزار پزشک عمومی عضو سازمان نظام پزشکی هستند، گفت: آمار دقیق و مستند از پزشکان عمومی فعال نداریم.

وی با اعلام اینکه ۵ درصد این پزشکان فوت شده‌اند و ۵ درصد به خارج از کشور مهاجرت داشته اند، افزود: در حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار پزشک عمومی در استخدام وزارت بهداشت هستند و ۱۸ تا ۲۰ هزار پزشک عمومی نیز طرف قرارداد با بیمه‌ها هستند که به معنی آن است که این پزشکان نیز مطب فعال دارند.

گل علیزاده ادامه داد: حدود ۱۰ هزار نفر دستیار داریم که تا زمان فارغ‌التحصیلی به عنوان پزشک عمومی تلقی می‌شوند. جمعا حدود ۳۰ هزار پزشک عمومی باقی می‌ماند که ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر از آنان مشغول آماده شدن برای دستیاری هستند. در مجموع ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر نیز یا به حرفه پزشکی نمی‌پردازند یا کنج کتابخانه‌ها مشغول آمادگی برای آزمون دستیاری هستند.

وی با عنوان این مطلب که در حدود ۸۵ درصد خدمات نظام سلامت توسط پزشکان عمومی ارائه می گردد، گفت: باید جایگاه پزشک عمومی در نظام سلامت کشور تعریف شود. آنچه که در قانون در این زمینه مورد توجه قرار گرفته طراحی پزشک خانواده و نظام ارجاع و سطح‌بندی خدمات است.

گل علیزاده در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر لحاظ دریافت‌های چند میلیونی برای پزشکان عمومی و عدم استقبال پزشکان از این موضوع گفت: چنین ادبیاتی را قبول ندارم. از همکاران‌مان در وزارت بهداشت خواسته‌ایم لیست مراکزی که با این اعداد و ارقام برای جذب پزشکان عمومی اقدام می‌کنند را اعلام کنند تا همکاران ما بتوانند ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها از سال ۸۴ ، افزود: متاسفانه بنا به دلایلی این طرح در نیمه راه رها شد. از آنجا که حقوق و دستمزد پزشکان را نمی‌پرداختند، ۱۵۰۰ نفر از پزشکان فعال در این طرح قید پزشک خانواده روستایی را زدند و همین امر ضریب ماندگاری در روستاها را کاهش داد.

گل علیزاده ادامه داد: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، مقداری وضعیت معیشتی همکاران بهتر شده است. البته همه چیز پول نیست و قطعا سلامت مردم در اولویت است. ما دنبال آن نیستیم که نان را در دامن پزشکان عمومی بگذارند. ما به دنبال احیای نام پزشکان عمومی هستیم که به حاشیه رانده شده‌اند و همین امر باعث بی‌بند و باری در نظام سلامت شده است.

وی افزود: از طرف دیگر روز به روز با بخشنامه‌های مختلف، دایره فعالیت‌ پزشکان عمومی محدودتر شده است و همین امر سبب شده است که پزشکان عمومی به گوشه رانده شده و قید پزشکی را بزنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      مرسی اقای دکتر اعلام کنند مابرویم بلکه ازخجالت زن وبچه مان دربیاییم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هم بدنبال رفتن به اين مراكز هستم.
        لطفا شعار ندهيد و آدرس بدهيد تا بدترين روستا ها هم كه باشد ميرويم...

      • معلم

        با مدرک دکترا با 10 سال تحصیلات عالیه و 20 سال سابقه با کاری 100 برابر پزشک عمومی سخت تر 1/800 حقوق می گیرم خدایا

        7 سال هم تو بدترین و مرزی ترین روستا ها کار کردم

    • بدون نام

      سلام ، این آقای وزیر با این اقدامات و بیانات اخیرش زده اند روی دست آقای احمدی نژاد کاش ایشون در دولت قبلی هم حضور داشتند تا ترکیب کامل میشد . به هر حال الان کلید بی توجهی و افترا به پزشکان دست ایشونه !!! ما در دورترین نقاط بلوچستان حقوق هشت میلیون را سراغ داریم نه بیشتر !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج