۲۱۱۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اتاق بازرگانی بحرین روابط با ایران را قطع کرد

اتاق بازرگانی بحرین پیش از این نیز در بیانیه ای خواستار تحریم کالاهای ایرانی در بحرین و سایر کشورهای جنوب خلیج فارس و توقف دادوستد با بازرگانان ایرانی شده بود.

هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع بحرین تصمیم گرفت فعالیت شوراهای بازرگانی مشترک با سه کشور ایران ، عراق و لبنان را متوقف کند. این شوراهای بازرگانی مشترک از سوی اتاق بازرگانی و صنایع بحرین برای تقویت روابط بازرگانی با این سه کشور تشکیل شده بودند.

اتاق بازرگانی بحرین پیش از این نیز در بیانیه ای خواستار تحریم کالاهای ایرانی در بحرین و سایر کشورهای جنوب خلیج فارس و توقف دادوستد با بازرگانان ایرانی شده بود. در مقابل ، وزارت خارجه ایران دیروز سه شنبه با احضار کاردار بحرین، نسبت به صدور حکم اعدام برای یکی از اتباع ایرانی مقیم بحرین ، اعتراض کرد.

اتاق بازرگانی بحرین تاکید کرده است که این تصمیم تا زمان تغییر سیاست های ایران، لبنان و عراق در برابر بحرین ادامه خواهد داشت. چند روز پیش از این وزیر خارجه بحرین نیز از توقف برنامه های این کشور برای واردات گاز طبیعی از ایران خبر داده بود. دلیل این اقدام،عدم پذیرش اقدام علیه حاکمیت، رهبران و وحدت ملی بحرین از سوی ایران، لبنان و عراق ذکر شده است.

بحرین از چند ماه گذشته تاکنون با موجی از اعتراضات مسالمت آمیز برای اصلاحات سیاسی عمیق روبه رو است اما این اعتراضات با سرکوب خشن و خونین دولتی روبه رو شد. دولت بحرین برای سرکوب معترضین داخلی حتی از نظامیان سعودی و اماراتی نیز بهره برد. دولت ایران در بالاترین سطح، ضمن مخالفت با این اقدامات، خواستار خویشتنداری دولت بحرین در برابر مردم معترض خود شد. شماری از نمایندگان پارلمان عراق و حزب الله لبنان هم پیش از این از رفتار دولت بحرین در برابر معترضین انتقاد کرده بودند.

منبع : عصرایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج