جاباما
۲۱۱۶۴۴
۲ نظر
۵۱۸۸
۲ نظر
۵۱۸۸
پ

شخصیت شناسی

فرهاد مجیدی؛ یک خردادی تمام عیار

خردادی ها آدم های پیچیده ای هستند و به راحتی دم به تله نمی دهند. اهل خطر کردن نیستند و تا همه جوانب را نسنجند بی گدار به آب نمی زنند.

فرهاد مجیدی؛ یک خردادی تمام عیار
مجله زندگی ایده آل - شقایق جعفری: خردادی ها آدم های پیچیده ای هستند و به راحتی دم به تله نمی دهند. اهل خطر کردن نیستند و تا همه جوانب را نسنجند بی گدار به آب نمی زنند. سفر کردن با خردادی ها بسیار لذتبخش است چون به شدت بذله گو و شاداب هستند و نههایت لذت را از لحظه لحظه زندگی شان می برند. از طرف سرزندگی و پر جنب و جوش بودن شان هم دلیل خوبی است تا دنبال ورزش های سخت و فعالیت های پرتحرک بروند.

شاید برای اثبات این تفاسیر، فرهاد مجیدی و خردادی بودنش دلیل خوبی باشد. او هم متولد این ماه است و خصوصیات اخلاقی مشابه زیادی با خردادماهی ها دارد اما کشف این ویژگی ها تنها به کمک برادرش فرزاد مجیدی ممکن بود که در این سال ها هر کسی او را می شناسد.

فرهاد مجیدی؛ یک خردادی تمام عیار

از شاخه ای به شاخه دیگری می پرند

خردادی ها در کودکی و نوجوانی کاملا بی هدف و کم تلاش هستند، بنابراین کمتر اتفاق می افتد که از همان سال های اولیه زندگی به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند اما نکته مهمتر اینکه در این موقعیت متولدان این ماه دو دسته می شوند؛ دسته ای که با همان بی هدفی سنین نوجوانی بزرگ می شوند و زندگی می کنند و عده ای دیگر که بعد از شاخه به شاخه ای دیگر پریدن های متعدد دهدفی را مشخص و تمام تلاش خود را برای موفقیت در آن به کار می برند؛ درست مثل فرهاد مجیدی که در مرز ۳۸ سالگی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران است.

برادرش با تاکید می گوید: «من در هدفمندی و پشتکار کسی را مثل فرهاد ندیده ام؛ نه اینکه از برادرم تعریف کنم نه! فرهاد بعد از انتخاب فوتبال حرفه ای، تمام ذهنش را متمرکز کرد تا در آن بهترین باشد.»

خوش بین اما محتاط

متولدان این ماه خودخواهی ویژه خودشان را دارند و تنها در شرایطی عصبانی و ترش رو می شوند که اوضاع بر وفق مرادشان نباشد. گاهی در شرایط سخت تصمیم گیری، اراده خود را از دست می دهند و مدیریت موقعیت از دست شان خارج می شود.

عصبانیت و خودخواهی بزرگترین دلیلی است که خردادی ها را از کسب موقعیت های بزرگ و مهم بازمی دارد. در این شرایط تنها یک راهنما و دوست نزدیک می تواند آنهار ا از جهل ناشی از خودبینی آگاه و مسیرشان را تغییر دهد.

معمولا نسبت به اطراف شان خوش بین و مثبت هستند اما نه آنقدر که به راحتی به هر کسی اعتماد کنند. از افراد سودجو متنفرند و به محض شناختن این افراد رابطه شان را با آنها قطع می کنند.

فرزاد مجیدی درباره این ویژگی های برادرش اینطور توضیح می دهد: «خب، مسلم است که فرهاد به خاطر شرایط و محبوبیتش همیشه مورد توجه باشد و آدم های زیادی دور و اطرافش باشند اما او همیشه مراقب آدم های نزدیک خود هست و تمام رفتارهایشان را زیر نظر دارد.»

منضبط و خوش مشرب

متولدین خرداد هوش و ذکاوت بالایی دارند و ذاتا درخشان و خوش قلب هستند. از طرفی مردان این ماه عاشق چالش و مبارزه های هوشمندانه اند و تا پیروزی دست از رقابت برنمی دارند. زندگی خردادی ها حساب و کتاب دارد، پس بی نظمی را تاب نمی آورند. تصمیمات ناگهانی سیستم برنامه ریزی آنها را به هم می زند و به سرعت کلافه می شوند.

فرهاد مجیدی هم از خردادی های منضبط و مقید به زمان است تا جایی که برادرش معتقد است: «فرهاد کاملا حواسش به زمان و وقت انجام دادن کارهایش هست. همیشه به موقع می خوابد، سر وقت تمرین کرده و هر زمان لازم باشد تفریح می کند و همه چیز او روی برنامه است.»

خردادی ها در رفت و آمدهای دوستانه و فامیلی بسیار خوش صحبت و محبوب هستند به حدی که در نبودشان همه از آنها یاد می کنند.

مردان همیشه برنده

خردادی ها از باخت و شکست متنفرند و تمام تلاش شان را می کنند تا دل دیگران را به دست می آورند. تاثیر نگاه های مشوق دیگران در زندگی شخصی و حرفه ای آنها به حدی پررنگ است که آنها حاضرند تا آخرین نفس های خود بجنگند تا رضایت دیگران را به دست بیاورند. درست مانند این بازیکن که به گفته برادرش باختن را اصلا دوست ندارد.

او می گوید: «فرهاد تمام تلاشش را در فوتبال به کار گرفت. پس این ویژگی حتما در مورد او صدق می کند. در واقع هم من اینطوری هستم و هم فرهاد چون از ابتدا به یک چیز خیلی علاقه داشتیم. فرهاد زحمت می کشید و می جنگید چون همیشه می گفت باید به خاطر مردم بازی کنم و برنده باشم.»

متولدان این ماه با وجود بی اعتنایی نسبت به اظهارنظرها و پچ پچ های دیگران درباره خودشان، حساس و پیگیر هستند، پس تا می توانید از آنها تعریف کنید.

فرهاد مجیدی؛ یک خردادی تمام عیار

در مورد آنها بی عدالتی نکنید

از بزرگترین نقاط ضعف خردادی ها بی حوصلگی و دلتنگی شان است که زود به زود سراغ شان می آید که اگر به سرعت راهی برای غلبه بر آن پیدا نکنند، بدجنس و بدخلق می شوند. آستانه تحمل آنها در مواجهه با مشکلات بالا است اما اگر خسته از کار روزانه باشند و موضوعی در طولانی مدت فکرشان را مشغول کرده باشد به سختی می توان خنده های آنها را دید.

خردادی ها حاضرجوابند و نمی گذارند کسی حق شان را پایمال کند پس در برخورد با آنها باید جانب انصاف و حق را رعایت کنید. فرزاد مجیدی درباره این خصیصه برادرش اینگونه توضیح می دهد: «شاید بیشترین چیزی که فرهاد را آشفته و عصبانی می کند، بی انصافی و بی عدالتی است چون او کارهایش را طوری انجام می دهد که به اصطلاح مو لای درز آن نمی رود.»

پایبند آداب و رسوم

خردادی ها عاشق خانواده و دستخپت مادرشان هستند. آداب و رسوم آنها را خسته نمی کند تا جایی که ممکن است ساعت ها پای خاطره پدربزرگ ها و مادربزرگها بنشینند و کلافه نشوند. دورهمی های خانوادگی و گذران وقت با همسر و فرزندان را به قرارهای خسته کننده دو نفره و بحث های کاری ترجیح می دهند. آنها قادرند زمان طولانی را با فرزندانشان بازی کنند و برای یاد دادن مهارت های مختلف با آنها وقت بگذارند.

فرهاد مجیدی هم که معمولا با دو فرزند خود زمان های زیادی را سپری می کند از همان خردادی های خانواده دوست است. فرزاد مجیدی می گوید: «ما بیشتر اوقات تعطیلات مان را با خانواده می گذرانیم و فرهاد هم از آن دسته مردهایی است که به شدت وابسته به خانواده است و تمام انرژی باقیمانده بعد از کار و فوتبالش را صرف آنها می کند.

صادق و خوش صحبت

مردان متولد خرداد از آن دسته مردهای رک گو و جسور هستند که به سرعت عیب تان را به شما گوشزد می کنند و به خاطر همین اخلاق شان از اینکه کسی پشت سرشان غیبت کند اصلا خوش شان نمی آید.

خردادی ها اصولا درباره موضوعات مختلف قضاوت نمی کنند چون معتقدند باید زمانی اظهارنظر کنند که اطلاعات کاملی درباره آن مسئله داشته باشند.

فرزاد مجیدی درباره رک گویی برادرش اینطور توضیح می دهد: «فرهاد صادق است و حرفی که باید بزند، می زند اما هیچ وقت کسی را با حرف هایش ناراحت نکرده است. زبان تلخی ندارد و چون لجباز نیست همیشه با ملایمت درباره مسائل با دیگران حرف می زند. فرهاد همیشه به ما می گوید باید طوری حرف بزنیم که حرف هایمان را گوش کنند نه فقط صدای مان را بشنوند.»

از ویژگی های منفی متولدان این ماه تودار بودن شان است. آنها تمام اتفاقاتی که در چند دقیقه برایشان رخ می دهد را تا چند روز مرور می کنند و بارها به حرف هایی که شنیده اند، فکر می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خردادی

      ^_^

    • 135

      :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج