۲۱۱۸۵۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یاغی ها در بازار موبایل

روند نزولی قیمت آیفون در آبان پارسال شدت گرفت به طوری که در این ماه می توانستید آن را ۳۰۰ هزار تومان ارزان تر بخرید. ضربه نهایی در بهمن و اسفند وارد شد و قیمت این گوشی به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

یاغی ها در بازار موبایل





روزنامه هفت صبح: برخلاف خیلی ها من طرفدار خریدن گوشی های تک هستم. به آنها پرچمدار هم می گویند و بعضی ها گوشی گرانقیمت صدایشان می کنند. با این آخری موافق نیستم چون در تب و تاب گوشی های ساخته شده از سنگ ها قیمتی مثل الماس یا لایه های طلا، آیفون اصلا گرانقیمت نیست.

به نظرم پرچمدار لفظ بهتری است؛ به این معنی که یک تولیدکننده بزرگ برای یک سال توی سر خودش زده تا شاید بتواند از آبروی برندش محافظت کند. شاید بعضی ها بگویند همه کارهایی را که با گوشی های تک می توان انجام داد، با گوشی ارزان تر هم می توان انجام داد اما شما که غریبه نیستید، وقتی درباره سرعت پردازنده، کیفیت عکس، سرعت حافظه موقت و دقت صفحه نمایش حرف می زنیم مسئله دیگر فقط یک اختلاف نظر ساده نیست که بتوانیم درباره اش ساعت ها بحث کنیم.

پردازنده اسنپدراگون چهار هسته ای با آخرین فناوری ساخت، حافظه موقت سه گیگابایتی و صفحه نمایش رتینا برای استفاده حرفه ای تر از جهان تلفن های همراه ساخته شده اند. می توانید با آنها تجربه ای به مراتب بهتر از پردازنده های اقتصادی، حافظه موقت معمولی و صفحه نمایش TFT داشته باشید.

با اینحال وقتی پای پول وسط می آید؛ من، همین من که معتقدم پول کیفیت را می دهم تا زندگی بهتری داشته باشم، بیشتر از محاظه کار دیگری در جهان به سرعت از اعتقادات تکنولوژیکی ام دست می کشم. مثلا هیچ وقت حاضر نیستم در همان روز نخست ورود آیفون جدید به بازار ایران یکی از آنها را بخرم. پنج میلیون تومان پول برای خرید وسیله ای که نهایتا دو میلیون و 150 هزار تومان قیمت دارد، دیوانگی محض است. به همین خاطر برنامه ام را طوری چیده ام که بیشتر شبیه استراتژی یک گله گرگ گرسنه باشد.

همان عقب می ایستم و صبر می کنم تا حریف دست و پایش را بزند. وقتی از این کار خسته شد و از نفس افتاد، بهترین زمان براتی حمله کردن به طعمه است. اینطوری هم بهترین گوشی بازار را خریده ام هم پولم را بی محابا دور نریخته ام. می پرسید چطوری؟ خب این گزارش می تواند توضیح دهد که هر کدام از گوشی های تک یا به اصطلاح خودمانی پرچمدار چقدر بعد از اولین نمایش در ویترین فروشگاه های موبایل ایران، خسته می شود و از نفس می افتند؛ اتفاقی که به نظر می رسد همین حالا هم افتاده و اگر واقعا قصد خرید یکی از آنها را دارید، بد نیست به طور جدی درباره اش فکر کنید.

1- آیفون 6

قیمت در اولین حضور: سه تا پنج میلیون تومان

قیمت فعلی: دو میلیون و 150 هزار تومان

یاغی ها در بازار موبایل

مهر ماه سال پیش اولین آیفون های جدید روانه بازار ایران شدند و مثل هر کالای پرطرفداری شایعه های زیادی درباره شان شنیدیم. مثلا می گفتند در پاساژهای معروف فروش موبایل برایشان پیش ثبت نام انجام شده و بعضی ها حاضر شده اند برای اینکه جزو اولین ها باشند تا پنج میلیون تومان خرج کنند. روند نزولی قیمت آیفون در آبان پارسال شدت گرفت به طوری که در این ماه می توانستید آن را ۳۰۰ هزار تومان ارزان تر بخرید.

ضربه نهایی در بهمن و اسفند وارد شد و قیمت این گوشی به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. حتی کار تا جایی پیش رفت که انواع با گارانتی آن با بازی هایی مثل ضمانت نامه و بیمه ارزان تر فروخته مخ شد. حالا هم می توانید با خاطری آسوده یکی از آنها را بخرید چون قیمت شان در پایین ترین حد ممکن است. با اینکه هنوز بعضی فروشنده ها به بهانه رنگ یا پارت نامبر قیمت های غیرمنصفانه ای ارائه می دهند اما آخرین حضور ما در بازار موبایل نشان داد الان با دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می توان یک آیفون ۶ خرید.

زمان انتظار: شش ماه

کاهش قیمت: حدود ۷۵۰ هزار تومان

۲- گلکسی EDGE S۶

قیمت در اولین حضور: سه میلیون تومان

قیمت فعلی: دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

یاغی ها در بازار موبایل

سامسونگ بالاخره دست از سر پلاستیک برداشت برداشت و با عرضه نمونه های جدید خانواده Galaxy نشان داد می تواند با شیشه و فلز هم گوشی های باکلاسی بسازد. منتها این کار بیشتر از اینکه ما را شگفت زده کند، نماینده های فروش این برند را در ایران شگفت زده کرد. آنها که گوشی خودشان را رقیبی برای آیفون ۶ پلاس می دانستند، قیمت محصول جدید را با معیارهای آیفون تعیین کردند. به همین خاطر این گوشی در لحظه ورود به ایران حدود سه میلیون تومان قیمت گذاری شد.

جالب اینکه در همان زمان می توانستید با همان پول یک آیفون ۶ پلاس، یک قاب چرم اصلی و یک ساندویچ هات داگ با نان اضافه بخرید. همین روش قیمت گذاری باعث شد کمر EDGE خیلی زود در بازار ایران شکسته شود.

در انتهای اردیبهشت باید برای خرید این گوشی سه میلیون تومان پرداخت می کردید اما با شروع ماه خرداد قیمت به زیر سه میلیون رسید و فعلا گزارش ها نشان می دهد فروشنده ها حاضرند تا دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان هم با مشتری کنار بیایند. اگر خیلی پا پی قضیه شوید، می توانید فروشنده هایی پیدا کنید که شما را با فاکتور دو میلیون و ۶۳۰ هزار تومانی به خانه بفرستند.

زمان انتظار: یک ماه

کاهش قیمت: حدود ۲۵۰ هزار تومان

۳- گلکسی S۶

قیمت در اولین حضور: دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

قیمت فعلی: یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

یاغی ها در بازار موبایل

آنهایی که قبل از ورود رسمی این گوشی به ایران اقدام به پیش خرید آن کرده بودند و برای تحویل گوشی خود مجبور بودند صف بکشند حدود دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خرج کردند. در بازار آزاد که نیازی به صف نداشت می توانستید S۶ را به قیمت دو میلیون و ۸۵۲۰ هزار تومان بخرید اما حتی این کار هم چندان عاقلانه نبود چون روند سقوط قیمت S۶ با سرعتی باورنکردنی تقریبا از همان هفته اول آغاز شد.

۲۰ روز بعد می توانستید گلکسی S۶ را ۶۰۰ هزار تومان ارزان تر بخرید، آن هم بدون صف! پیگیری های هفت صبح نشان می دهد با ورود به ماه خرداد فروشنده ها از موضع شان کوتاه آمدند و فاکتورهایشان را در مرز دو میلیون تومان صادر کردند. بعد از تعطیلات دو، سه روز اخیر هم مرز دو میلیون شکسته شده و حالا حرف از قیمت یک میلیون و ۹۰۰ تا یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که توی صف ایستاده اند این قضیه احتمالا به مذاق تان خوش نمی آید.

زمان انتظار: یک ماه

کاهش قیمت: حدود یک میلیون تومان

۴- hTC One M۹

قیمت در اولین حضور: دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

قیمت فعلی: یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان

یاغی ها در بازار موبایل

طرفداران وفادار hTC که دل شان برای بدنه فلزی و صیقل کاری شده سری One ضعف می رود در اوایل حضور M۹ باید دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان پیاده می شدند. قطعا قیمت منصفانه ای نبود. اولین کاهش قیمت ۱۵ روز بعد رخ داد و طرفداران hTC توانستند ۱۰۰ هزار تومان تخفیف بگیرند اما این کاهش قیمت باز هم فروش M۹ را تضمین نمی کرد. حالا دو هفته گذشته و پرچمدار hTC مدل S۶، ترجیح می دهد با قیمت زیر دو میلیون تومان در بازار عرضه شود. اگر الان به بازار بروید می توانید آن را با گارانتی اصلی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بخرید. قیمت انواع بدون گارانتی هم به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می رسد.

زمان انتظار: کمتر از یک ماه

کاهش قیمت: حدود ۴۰۰ هزار تومان

۵- آیفون ۶ پلاس

قیمت در اولین حضور: سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

قیمت فعلی: دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

یاغی ها در بازار موبایل

برخلاف آیفون ۶، مدل پلاس با کمی تاخیر وارد ایران شد. احتمالا واردکننده ها پیش خودشان فکر کرده بودند می توانند در ابتدای ورود چاه عمیق تری برای مدل کوچکتر حفر کنند. به همین خاطر اولین ملاقات با آیفون ۶ پلاس در بازار ایران آبان ماه اتفاق افتاد. در این تاریخ فروشنده ها می توانستند برای مدل ۱۶ گیگابایتی آن سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مطالبه کنند. بعضی هایشان به بهانه رنگ پیشنهادهای بیشتری می دادند.

به هر حال اولین کاهش قیمت بزرگ در ماه دی رخ داد. در آن زمان به عنوان خریدار می توانستید گوشی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را به قیمت دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بخرید. این روند تا اسفند ادامه داشت و تنها ۱۰۰ تومان نوسان پیدا کرد. با تمام شدن تعطیلات عید، فروشنده ها که مطمئن بودند باید موجودی انبارهایشان را خالی کنند، قیمت آیفون ۶ پلاس به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

حالا با گذشت شش ماه می توانید یکی از آنها را با قیمت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بخرید و اطمینان داشته باشید اگر گلکسی EDGE S۶ نبود، قیمت ها کمتر از این می شد. در حال حاضر دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان کمترین قیمت گزارش شده برای این محصول در سراسر ایران است که البته فروشنده های کمی را پیدا می کنید که حاضر شوند با این قیمت شما را روانه خانه کنند.

زمان انتظار: شش ماه

کاهش قیمت: حدود یک میلیون تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج