جاباما
۲۱۱۹۲۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

در محیط کاری جدید چطوری خوش بدرخشیم؟

بسیاری از فارغ‌التحصیلان تصور می‌کنند که یافتن شغل سخت‌ترین کار است و بعد از موفقیت در این مرحله همه‌چیز به‌خوبی پیش خواهد رفت. اما باگذشت زمان خواهند فهمید که تصورآن ها درست نبوده است. ما در این مطلب میخواهیم توصیه‌های ارزشمندی به افراد تازه‌کار ارائه دهیم.

وب سایت نیکو: تبریک می‌گویم! دوران تحصیل خود را با موفقیت پشت سرنهاده و کار مناسب خور را پیداکرده‌اید.

از این موضوع خوشحال هستید که رقابت بر سرکار به پایان رسیده است، اما واقعاً این اتفاق افتاده است؟ روزی اول کاری شما خیلی زود فرا خواهد رسید و شما باید تمام تلاش خود را برای ایجاد تأثیر اولیه مثبت روی کارفرما بکنید.

بسیاری از فارغ‌التحصیلان تصور می‌کنند که یافتن شغل سخت‌ترین کار است و بعد از موفقیت در این مرحله همه‌چیز به‌خوبی پیش خواهد رفت. اما باگذشت زمان خواهند فهمید که تصور آن ها درست نبوده است.

در محیط کاری جدید چطوری خوش بدرخشیم؟

انجام بسیاری از کارها با مشکلات فراوانی همراه است و هرروز شرایط کاری سخت‌تر می‌شود و مسائل غیرمترقبه‌ای پیش می‌آیند. خوشبختانه بسیاری از ما این شرایط را تجربه کرده و می‌توانیم توصیه‌های ارزشمندی به افراد تازه‌کار ارائه دهیم:

این موضوع مهم را فراموش نکنید که شما به رییس تان حقوق نمی‌دهید، بلکه او به شما حقوق می‌دهد

در دوران تحصیل هر وقت سؤالی در ذهن شما پیش می‌آمد، این امکان وجود داشت که برای یافتن پاسخ آن به افراد زیادی مراجعه کنید. نیاز به تلاش فراوان برای یافتن پاسخ سؤال نبود، به این دلیل که هزینه هنگفتی صرف شده بود تا شما با در اختیار داشتن منابع متفاوت به‌راحتی پاسخ هر سؤالی را بیابید.

اما در حال حاضر رییس تان به شما حقوق می‌دهد و برای وقت خود ارزش قائل است. او استاد شما نیست و بزرگ‌ترین منابع شما همکاران شما هستند. از آن‌ها استفاده کنید! سعی کنید در انجام کارها با آن‌ها همکاری کنید و کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. قرار نیست کسی وقت خود را صرف آموزش به شما بکند؛ تنها راه یادگیری مهارت‌های لازم انجام کارهای جدید است.

از تلفن خود استفاده کنید

معمولاً در جلسات مشاوره به انجام این کار توصیه می‌شود. با مشورت با افراد باتجربه بسیاری از مشکلات حل خواهند شد. همه باید یاد بگیریم تا در صورت نیاز با افراد که می‌توانند به ما کمک کنند تماس بگیریم و از آن‌ها درخواست کمک کنیم. انجام این کار برای کارمندان تازه‌وارد که معمولاً با ایمیل این کار را انجام می‌دهند ضروری‌تر است. افراد مهمی که می‌توانند به شما کمک کنند معمولاً در طول روز صدها ایمیل دریافت می‌کنند.

هرگز دروغ نگویید - دیگران متوجه دروغ شما می‌شوند

آیا جالب نیست که همیشه پروازها با تأخیر انجام می‌شوند و کارمندان در اولین روزی کاری موفق به حضور در محل کار نمی‌شوند، اما هرگز خلاف آن اتفاق نمی‌افتد؟ یا اینکه چرا همیشه ترافیک برای افراد خاصی مشکل ایجاد می‌کند؟

بهانه‌هایی از این قبیل به‌راحتی قابل‌تشخیص هستند و به شهرت و اعتبار شما به‌عنوان یک کارمند لطمه وارد می‌کنند. متقاضیان زیادی هستند که می‌توانند وظایف شمارا به‌درستی انجام دهند، افرادی که همیشه چنین بهانه‌هایی را عنوان می‌کنند، خیلی سریع کار خود را از دست می‌دهند. کارفرمایان برای رسیدن به نتایج مثبت به کارمندان حقوق می‌دهند، نه برای یادگیری یا شنیدن بهانه‌های کارمندان.

اگر واقعاً مشکلی برای شما پیش‌آمده که موفق به حضور در محل کار نشده‌اید، مدارک لازم برای اثبات صحبت‌های خود را به همراه داشته باشید.

این موضوع را درک کنید که کارهای "راحت" به‌تدریج سخت می‌شوند

ممکن است در روزهای اول کاری موظف به انجام تحقیقات و یا کارهای سازمانی ساده‌ای شوید. ممکن است مسئولیت‌های محول شده برای یک شرکت هوشمند و مبتکر بسیار ابتدایی به نظر رسند. فراموش نکنید که این کارهای راحت برای ارزیابی توانایی‌های شما در نظر گرفته‌شده‌اند و باید همه آن‌ها را بدون نقص و به بهترین وجه ممکن انجام دهید تا قابلیت‌های خود را برای انجام کارها به اثبات برسانید. به‌تدریج به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد و کارهای مهم‌تر و چالش‌برانگیزتری را به شما خواهند سپرد. تمام تلاش خود را برای انجام درست‌کارها بکنید تا به‌زودی تجربیات ارزشمندتر فرصت‌های یادگیری بزرگ‌تری در اختیار شما قرار گیرد.

از کار خود لذت ببرید

بسیاری از افراد به شما توصیه می‌کنند که در محیط کار خود خوش بگذرانید و از انجام کار لذت برید. ممکن است انجام این کار به‌راحتی که گفته می‌شود نباشد، چون فارغ‌التحصیلان معمولاً از چهار سال تحصیل پر از سرگرمی و لذت وارد دنیای متفاوتی می‌شوند که قوانین سخت‌تری بر آن حاکم است.

تنها راحت کنار آمدن با این شرایط متفاوت این است مطمئن شوید به شرکت و کاری که انجام می‌دهید علاقه دارید. اگر احساس کنید که کار خسته‌کننده و کسالت‌آور است، در انجام کار چندان موفق نخواهید بود. سعی کنید با همکاران خود که سابقه کار و تجربیات بیشتری دارند مشورت کنید تا به‌راحتی مشکلات پیش رو حل کنید. دقت کنید که آن‌ها چگونه مشکلات را از سر راه خود برمی‌دارند. سعی کنید جنبه‌های از کار را که به همکاری در انجام آن‌ها علاقه دارید بیابید. به‌این‌ترتیب انگیزه‌ای قوی برای ادامه همکاری با شرکت خواهید داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج