جاباما
۲۱۲۳۵۴
۵ نظر
۶۳۵۹
۵ نظر
۶۳۵۹
پ

۱۰۰ کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها

نگاهی به کارتون خاطره انگیز بل و سباستین

یک سگ سفید بزرگ وفادار در کنار پسری بازیگوش و مهربان به نام سباستین، یادآور کارتون خاطره انگیزی برای کودکان دهه شصت ایران است که تیتراژ نوستالژیکش همواره در اذهان کودکان دیروز باقی مانده است.

نگاهی به کارتون خاطره انگیز بل و سباستین



برترین ها: یک سگ سفید بزرگ وفادار در کنار پسری بازیگوش و مهربان به نام سباستین، یادآور کارتون خاطره انگیزی برای کودکان دهه شصت ایران است که تیتراژ نوستالژیکش همواره در اذهان کودکان دیروز باقی مانده است .

نگاهی به کارتون خاطره انگیز بل و سباستین

همان طور که شاید تاکنون مشاهده کرده باشید، پرتال برترین ها در روزهای فرد به ارائه مروری بر کارتون های خاطره انگیز دهه شصت و اوایل دهه هفتاد شمسی که از تلویزیون ایران پخش شد می پردازد و تلاش می کند یادآور لحظات خوب و خاطره انگیزی باشد که میلیون ها جوان امروز که کودکان دیروز بودند، آن را به خاطر دارند .

تا کنون بیست کارتون از یکصد کارتون نوستالژیک را از واتو واتو تا چوبین ، مورد بحث و بررسی قرار دادیم که خوشبختانه با استقبال مخاطبان عزیز سایت برترین ها نیز مواجه شد. در گفتار امروز، به بررسی یکی دیگر از کارتون های خاطره انگیز دهه شصت می پردازیم. کارتون "بل و سباستین" را باید یکی از خاطره انگیز ترین و جالب ترین کارتون های دهه شصت دانست که همواره با استقبال مخاطبان کودک ایرانی در آن دوران مواجه شد. قطعا بازپخش این کارتون ژاپنی از شبکه های امروز سیما، می تواند نظر کودکان امروزی دهه هشتاد و نود شمسی را نیز جلب کند. کودکانی که اسیر شبکه های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی و کامپیوتری آمریکایی قرن بیست و یکم شده اند .

نگاهی به کارتون خاطره انگیز بل و سباستین

کارتون خاطره انگیز بل و سباستین Belle and Sebastian در اوایل دهه هشتاد میلادی توسط کارخانه انیمیشن سازی ژاپنی ها ساخته شد و پس از آن در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران به نمایش در آمد. ناهید امیریانفر از صدا پیشه گان مطرح ایران، نقش صدا پیشه گی سباستین را ایفا کرد . ایزابل، مادر سباستین، خواهر و پدر بزرگ وی نیز در این مجموعه کارتونی جالب حاضر بودند. این کارتون، در واقع اقتباسی از رمان Belle et Sébastien نوشته سیسلی اوبری، نویسنده، کارگردان و هنرپیشه مطرح فرانسوی است که چند سال پیش در سن ۸۱ سالگی درگذشت. فیلم رزهای سیاه نیز توسط این خانم فرانسوی نوشته و کارگردانی شد .

نگاهی به کارتون خاطره انگیز بل و سباستین

( تصویر نویسنده کتاب بل و سباستین - از جوانی تا پیری )

شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن، کار توزیع و انتشار جهانی این انیمیشن ۵۲ قسمتی را بر عهده داشت. در ساخت این کارتون، شرکت هایی چون ام کا، ویژوال هشتاد و توهو نیز مشارکت داشتند. توشیوکی کاشیواکورا، کار طراحی سناریو کارتون بل و سباستین را انجام می داد و کار طراحی شخصیت ها توسط سویچی سکی انجام می گرفت از شخصیت پردازان انیمیشن مطرح ژاپنی است. این مجموعه کارتونی در سال ۱۹۸۱ میلادی در ژاپن و فرانسه پخش شد و شبکه کابلی نیکلودئن آمریکا نیز بارها به انتشار آن تا سال ۱۹۸۴ میلادی ادامه داد .

نگاهی به کارتون خاطره انگیز بل و سباستین

سرویس کودکان شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیستان نیز در فاصه سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰، این مجموعه را پخش کرد. کارتون نوستالژیک بل و سباستین، در واقع ماجراجویی های یک پسر جوان بازیگوش به نام بل است که در روستایی کوچک کوهستانی، به همراه سگ وفادارش (سباستین) به خلق ماجراهای مختلفی می پردازد .

کوهستانی در حوالی پیرنه فرانسه، زمینه این بازی را فراهم می کند، همانطور که هایدی در کوهستانی در آلپ و ژان وال ژان در جنوب فرانسه، خاطرات زیادی را برای ما تداعی کردند. بل به خاطر این که مادر ندارد، همواره از طرف بچه های دیگر مورد تحقیر قرار می گیرد، بنابراین تنها دوست وی، سگ پشمالوی سفیدی به نام بل می شود که به طور اتفاقی در حالی که در حال تعقیب توسط مجرمانی هست، آشنا می شود .

نگاهی به کارتون خاطره انگیز بل و سباستین

سباستین بخاطر این سگ که مورد حمایت خانواده اش نیز نمی باشد، مجبور به ترک آن ها می شود و به همراه سگ کوچولویش به نام پوچی Poochie که همواره در کنار بل و سباستین پرسه می زند و برای کارتون بازها، یادآور سگ پرین نیز هست، سفر پر ماجرایی را آغاز می کنند. سباستین هفت ساله، در این کارتون خاطره انگیز پر ماجرا، مانند پرین در باخانمان، به دنبال مادرش هست. سباستین از زمان بچگی، با پدربزرگ نانتی خود به نام سیسیل زندگی می کند و مادر بزرگش ان ماری. همانند چوبین، به دنبال گمشده عاطفیش است.

به نظر می رسد، سناریوی نوستالژیک کودک به دنبال مادر، تراژدی جذابی برای طراحان کارتون در سراسر جهان به ویژه امپراطوری انیمیشن سازی ژاپن است که نمونه این دست از کارها را بارها مشاهده کردیم. قسمت اول، سباستین می تواند بل را پیدا کند و در قسمت بعدی، به تلاش سباستین برای حفاظت از جان این سگ کوهستانی سفید می پردازد. در سومین قسمت این مجموعه کارتونی، بل و سباستین مجبور می شوند شبی را در کوهستان و به دور از اهالی روستا که به دنبال این سگ هستند، سپری کنند. در نهایت، سباستین به این نتیجه می رسد که باید به همراه دو سگ بزرگ و کوچکش، روستا را ترک کند.

برخورد با قاچاقچیان، ملاقات با سارا دخترمهربان و مارجراهای دیگر، ۵۲ اپیزود این کارتون خاطره انگیز را تشکیل می دهد. سباستین را همواره با یک شال گردن قرمز می بینیم و کیفی کوچک نیز همیشه بر گردن بل هست که تصویری زیرک و باهوش و وفادار از آن در این کارتون به اذهان مخاطبان ارائه می کند. بل و سباستین در سفر پر ماجرای آن ها در اطراف اروپا، بازها زندان می روند و با شخصیت های مختلف و آدم های گوناگون آشنا می شوند که در قسمت، داستانی جالب را برای مخاطبان خردسال رقم می زنند .

نگاهی به کارتون خاطره انگیز بل و سباستین

( تصویر کتاب بل و سباستین نوشته سسیل اوبری فرانسوی )

کتاب بل و سباستین، در شبکه اجتماعی گودریدز هم مورد بحث و بررسی علاقه مندان جهانی کتاب قرار گرفته است که در نشانی http://www.goodreads.com/book/show/1518879.Belle_et_S_bastien قابل مشاهده است. درباره این کارتون و کتاب مربوطش، فیلم سینمایی هم ساخته شده است که یکی ازآن ها در سال 2013 میلادی توسط نیکولاس وانیر فرانسوی و با نویسندگی ژولیت سیلز، ساخته شد .

نگاهی به کارتون خاطره انگیز بل و سباستین

پررتال رسمی کارتون بل و سباستین در نشانی اینترنتی http://www۳.nhk.or.jp/anime/archives/joly_index.html قرار دارد. از کتاب خانم سسیلی، تا کنون اقتباس های مختلفی ارائه شده است که نمونه از آن در سایت آمازون قابل مشاهده می باشد. بررسی ها نشان می دهد که میلیون ها نفر در سراسر جهان، در شبکه های اجتماعی و حتی وبلاگ ها، از دیدگاه ها و خاطرات خود درباره این کارتون نوستالژیک مطالب زیادی را نوشته اند و تصاویر و ویدئوهایی از این کارتون خاطر انگیز را به اشتراک گذاشته اند که نشان دهنده اهمیت این کارتون برای کودکان چنددهه اخیر در سراسر جهان است .

به هر حال قابلیت و قدرت کارتون های خاطره انگیز، برای خیل عظیمی از علاقمندان به کارتون، بسیار بالاست و شاید به همین خاطر است که کارتون را یک رسانه مهم برای تاثیر گذاری بر ملت ها و کودکان می دانند. تاثیرگذاری خارق العاده ای که کارخانه انیمیشن سازی ژاپنی ها، آن را به خوبی درک کردند و کسب و کار گسترده ای را از اواسط قرن بیستم آغاز و تا امروز ادامه داده اند. در ادامه، لینکهای جالبی از این کارتون برای علاقمندان سایت برترین ها ارائه شده است .

دانلود تیتراژ صوتی کارتون بل و سباستین

نگاهی به کارتون خاطره انگیز بل و سباستین

تیتراژ کارتون بل و سباستین



قسمتی از کارتون خاطره انگیز بل و سباستین



قسمت اول کارتون بل و سباستین



فهرست عناوین ۵۲ قسمت کارتون بل و سباستین

اگر دنبال عناوین این کارتون نوستالژیک هستید، عناوین اصلی اپیزودهای مختلف کارتون در زیر ارائه شده است. دیدار بل و سباستین به عنوان عنوان قسمت اول و پایانی خوش، به عنوان قسمت آخر این کارتون خاطره انگیز می باشد .

1- "Belle Meets Sebastian"
۲- "The Hunt for Belle"
3- "A Night in the Mountains"
۴- "The Journey Begins"
5- "Escaping Smugglers"
۶- "A Visit to Jail"
7- "Meeting Sarah"
۸- "A Promise to Sarah"
9- "Farewell to Sarah"
۱۰- "The Case of the Missing Sheep"
11- "Puppy Love"
۱۲- "Operation Substitute"
13- "The Runaway Car"
۱۴- "An Act of Bravery"
15- "Billy the Kid Bank Robber"
۱۶- "The Old Man By the Sea"
17- "Phantoms on a Ship"
۱۸- "Smuggled on Board"
19- "The Secret of the Castle Ghost"
۲۰- "The Ghost's Revenge"
21- "Kidnapped"
۲۲- "Chased by the Desperados"
23- "Mistaken Identities"
۲۴- "Double Crossed"
25- "Meeting at the Mountain"
۲۶- "Isabel's Scarf"
27- "Three Sisters"
۲۸- "Building a New Home"
29- "Belle and Sebastian are Separated"
۳۰- "It's a Boy!"
31- "Reunited at Last"
۳۲- "When Johnny Comes Marching Home"
33- "Sebastian Loses His Best Friend"
۳۴- "Come Back to Me!"
35- "One Mistake After Another"
۳۶- "Poisoned!"
37- "The Big Sleep"
۳۸- "Mom Didn't Forget Me"
39- "Don't Drink the Water"
۴۰- "Belle is Captured"
41- "Help! Save Belle"
۴۲- "Make New Friends and Keep the Old"
43- "On a Train Bound for Battle"
۴۴- "The Underground Railroad"
45- "A Kind Inspector Garcia"
۴۶- "Climbing a Wall of Stone"
47- "A Storm Brews"
۴۸- "A Snowy Reunion"
49- "The Devil's Corridor"
۵۰- "Belle Risks Her Life"
51- "Mom Makes Up Her Mind"
۵۲- "A Happy Ending"
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فیلمش فوق العادست. پیشنهاد میکنم حتما حتما ببینید.

    • بدون نام

      یادش بخیر چقدر منتظر می شدیم تا موقع پخش این کارتون دوست داشتنی برسه ای کاش همون کارتون ها و برنامه های کودک قدیمی رو حالا برا بچه هاو نو ه هامون پخش می کردند

    • ازاده

      خدایا دعا میکنم دوباره پخشش کنن خیلی دلتنگ بچگیام هستم...

    • ایرانی

      من ازسگش میترسیدم اما همه قسمتهاشو نگاه میکردم یادش بخیر کاش بازم پخش میشد

    • المیرا

      می شه تو سايته تون بزاریم لطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج