جاباما
۲۱۲۵۱۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ابتکار: لاک‌پشت‌ها به استقبال ما آمده بودند!

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت با تمام توان برای مقابله با پدیده ریزگردها و مدیریت آن ورود کرده است.

ایسنا: معصومه ابتکار در جلسه کارگروه مقابله با ریزگردها در استانداری خوزستان، اظهار کرد: از استاندار خوزستان بابت تلاش​های ارزنده در جهت هماهنگی و پیگیری​های لازم در سطح استان، تشکر می‌کنیم. این تلاش‌ها حاکی از همکاری خوب در سطح استان در زمینه موضوع ریزگردها و اجرایی شدن مصوبه دولت و برداشتن گام​هایی است که با همه مشکلات و کاستی​ها به خوبی در جریان است.

وی افزود: با توجه به مصوبه دولت در زمینه مقابله با پدیده ریزگردها که در سال گذشته تصویب شد، در آن موقع بازدیدی هوایی از استان داشتیم و طی آن بازدید، سازوکارهای استانی برای اجرای این مصوبه تعیین شد.

ابتکار ادامه داد: همچنین در بازدیدی که از مسیر اهواز به سمت ماهشهر داشتیم، دیدیم این منطقه یکی از کانون‌های ایجاد گرد و غبار در خوزستان است. این منطقه بدترین کانون ایجاد گرد و خاک است که در آن اراضی کشاورزی به دلیل زراعت دیم و کاهش بارندگی، رها شده و در حاضر بسیاری از آن اراضی دیگر کشت نمی​شوند.

وی گفت: مساله گرد و غبار استان خوزستان برای دولت یازدهم از اهمیت فوق​العاده​ای برخوردار است و دولت با تمام توان خود برای مقابله با این مساله و مدیریت آن ورود کرده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: ارائه گزارش​های بسیار خوب از جانب سازمان​های مختلف کشور حاکی از اراده جدی برای ادامه برنامه​ها در زمینه مقابله با ریزگردها است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کارهایی که سازمان جنگل‌ها و مراتع در سال‌های قبل انجام داده، با وجود همه خشکسالی​ها و مشکلات، کماکان از عوامل تثبیت کننده گرد و غبار محسوب می​شوند. بعضی کارهای انجام شده و گونه​های انتخاب شده و شیوه​ها درست بوده و باید از این تجربیات و همچنین تجربیات نوین برای حل معضل ریزگردها استفاده کرد.

ابتکار گفت: پیشنهاد می​کنم در زمینه مقابله با ریزگردها، از مشارکت مردم بیشتر استفاده شود و یک جریان اجتماعی در این رابطه شکل بگیرد. با توجه به وسعت بسیار زیاد این پدیده، اگر نتوانیم با زمان پیش رویم و سرعت و کیفیت کافی را نداشته باشیم؛ با تاخیرها و رشد فزاینده کانون​های گرد و غبار، کارها نتیجه کافی نخواهد داشت.

وی با اشاره به حادثه پیش آمده برای قایق حامل مسئولان در جریان بازدید امروز از تالاب هورالعظیم، عنوان کرد: در بازدید امروز از تالاب هورالعظیم، دیدیم که کماکان از دو دریچه آب به تالاب وارد می‌شود و بخش احیاشده، بسیار سرسبز و سرحال بود. شاید به خاطر این بود که ما ذوق‌زده شدیم و خواستیم به زیر آب هم سر بزنیم! البته ماهیان خوب و لاک‌پشت‌های مختلفی در تالاب دیدیم، به ویژه لاک‌پشت فراتی که گونه‌ای در معرض خطر است را هم دیدیم که به استقبال ما آمده بودند!

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ادامه پیگیری‌ها در زمینه احیای تالاب‌های خوزستان، افزود: همه مناطق کشور مهم هستند و هیچ تبعیضی بین آنها قائل نیستیم. همه تالاب‌ها باید حفاظت شوند و همه رودخانه‌های کشور باید احیا شوند.

وی ادامه داد: ما منابع آب محدودی داریم و باید در مدیریت آنها مخصوصا رودخانه کارون و تالاب‌های خوزستان به دلیل اهمیت ویژه آنها توجه بیشتری شود ولی در کنار همه اینها تقاضایی که در بخش کشاورزی داریم اصلاح الگوی مصرف آب است.

ابتکار تصریح کرد: میزان برداشت از منابع آب باید بازنگری و اصلاح جدی شود؛ با این الگوی فعلی کشاورزی، برداشت آب و میزان مصارف از آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی و رودخانه‌ها و سدها نمی‌توان ادامه داد.

وی گفت: باید برنامه‌های ملی خود را در مدیریت منابع و مصارف آب با وضعیت موجود انطباق دهیم و امکان تاخیر در زمینه مقابله با ریزگردها وجود ندارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان ضمن اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار که ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه سال جاری در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: حتما باید کاربردی کار شود و از تشریفات اجتناب کنند زیرا طبق دستورالعمل دولت در سال جاری و کاهش هزینه‌های جاری، ابلاغ شده است که برگزاری سمینارها تقریبا محدود به موارد بسیار کاربردی و ضروری باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج