جاباما
۲۱۲۵۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

هتل "خشت خام" ، گرانترین هتل شد

هتل ملک التجار یزد با قدمتی بالغ بر ۳۰۰ سال اکنون یکی از گرانترین هتلهای یزد است که به لحاظ تاریخی و معماری شاهکارش به یکی از جاذبه های گردشگری این استان تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر: هتل ملک التجار یزد با قدمتی بالغ بر ۳۰۰ سال اکنون یکی از گرانترین هتلهای یزد است که به لحاظ تاریخی و معماری شاهکارش به یکی از جاذبه های گردشگری این استان تبدیل شده است.

هتل تاریخی ملک التجار که به عنوان اولین هتل خشت خام درجهان شناخته شده است حدود ۳۰۰ سال قبل در یکی از بازارهای مهم در بافت تاریخی شهر یزد ساخته شده و متعلق به خاندان علی عسگر خان شیرازی معروف به ملک التجار است.

براساس کشفیات جدیدی که به تازگی در پی لایه برداری در حین مرمت از روی اندودهای حیاط به دست آمد تاریخ ساخت آن بر اساس کتیبه های کشف شده تا عصر صفوی و به تاریخ ۱۱۰۶ هجری قمری است.

هتل "خشت خام" ، گرانترین هتل شد

ورودی این خانه مانند روزگار خود دارای کوچه ای دراز و باریک با دیوارهای بسیار بلند است و چهار نسل از این خاندان در آن زندگی کرده اند خانه ملک التجار در دو طبقه و پیرامون حیاط مستطیل شکلی بنا شده است.

این خانه ازنظر تزئینات داخلی یکی از شاهکارهای معماری که نقش دیواره ها با رنگ های طبیعی و طاقنماها از آن جمله است.

نگارگر این تزئینات هنرمندی شیرازی بوده و همچنان که مشهود است این بنا از حیث شیوه و اسلوب کار و نقاشی های آن همانند نارنجستان شیراز است. یکی از مهمترین ویژگی های این هتل اتاقهای خاص آن است که می توان به اتاق آیینه واتاقهایی با نقاشی های ماهرانه اشاره کرد که مرحوم ملک التجار این اتاقها را برای همسرانش توسط نقاشان شیرازی در حدود ۲۰۰ سال پیش ساخته است.

هتل "خشت خام" ، گرانترین هتل شد

اکنون این خانه که توسط سازمان میراث فرهنگی مرمت شده است به هتلی با ۱۶ اتاق دو تخته و چهار اتاق یک تخته و سه اتاق سه تخته تبدیل شده و توسط بخش خصوصی اداره می شود به همین دلیل مدیر این هتل از گردشگران ورودی برای بازدید از این هتل هزار تومان ورودی دریافت می کند.

اما این هتل یکی از گرانترین اتاقها را در استان یزد دارد به نحوی که اتاقهای VIP این هتل شبی ۴۰۰ هزار تومان اجاره داده می شود اما اتاقهای معمولی و دو تخته آن نیز شبی ۱۲۰ هزار تومان برای ایام غیرپیک فروخته می شوند.

به همین دلیل این هتل به غیر از معماری شاهکارش به یکی از گرانترین هتلهای یزد شناخته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • marmar

      o la la.......

    • منصوره

      حقیقتش خوشحالم از این کار فرهنگی و زیبا ولی اون کولره وسط حیاط خیلی مسخره است لطفاً برش دارین اون که جزو آثار باستانی نیست و اون چراغهای توی باغچه هم اصلاً زیبا نیست لطفاً ناراحت نشید گاهی اوقات انتقادها سازنده می شن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج