۲۱۲۵۲۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

میزان افزایش تعرفه دندانپزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه دولت تصمیم گرفته افزایش ۱۴ درصدی تعرفه دندانپزشکی است که ابلاغ شده است و این موضوع در حد نرخ تورمی بود که دولت پیش بینی می کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه دولت تصمیم گرفته افزایش ۱۴ درصدی تعرفه دندانپزشکی است که ابلاغ شده است و این موضوع در حد نرخ تورمی بود که دولت پیش بینی می کرد.

دکتر هاشمی در حاشیه افتتاح یونیت دندانپزشکی دانش آموزی افزود: در مورد ارزشگذاری نسبی خدمات دندانپزشکی مشابه آنچه در پزشکی انجام شد شورای عالی سلامت دهان و دندان تصمیم می گیرد که در حال حاضر مشغول رایزنی با انجمن ها و نظام پزشکی است.

وی گفت: در ادامه تصمیم شورای عالی سلامت به شورای عالی بیمه پیشنهاد می شود و امیدواریم در آن جا هم تصمیم منطقی گرفته شود و بتوانیم یک نرخ گذاری متناسبی در مناطق مختلف کشور داشته باشیم.

نرخ گذاری خدمات دندانپزشکی

هاشمی با بیان اینکه نرخ گذاری خدمات دندانپزشکی جزو وظایف هیئت وزیران است افزود: وزارت بهداشت در کنار صنف و همکاران کار کارشناسی انجام می دهد، دبیرخانه شورای عالی بیمه بررسی های کامل را به ثمر می رساند و سرانجام به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و از آن جا نیز به هیئت وزیران می رود.

وی گفت: بنابراین نرخ گذاری خدمات دندانپزشکی یک روند طولانی دارد که بخشی از آن فرآیند به عهده وزارت بهداشت و همکاران دندانپزشک دولتی است.

وزیر بهداشت درباره ادامه طرح تحول سلامت و اینکه از روند کار راضی هستید یا نه؟ افزود: مهم مردم هستند که باید راضی باشند و این موضوع را رسانه ها می توانند با مطالعات میدانی نشان دهند.

هاشمی گفت: آنچه ما می بینیم بزرگواری مردم است که با وجود مشکلات موجود در مقام مقایسه با گذشته احساس می کنند در این زمینه اقدامات نسبتا خوبی را انجام داده است.

وی افزود: ممکن است مردم کارهایی که در خیلی از جاها انجام می شود و حضور پزشکان به خصوص در مناطق محروم و دور دست را نبینند، اما در عین حال مشکلات زیر ساختی ما کم نیست.

بیمه ها مشکلات تعهدی دارند

وی درباره همکاری بیمه ها نیز افزود: بیمه ها مشکلاتی دارند، تعهداتی را که انجام دادند با این پیش بینی بوده است که اعتباراتشان محقق و منابع شان تامین می شود و طلب هایشان را از دستگاه های مختلف دریافت می کنند و بعد آن ها خواهند توانست اعتبارات لازم را در اختیار بیمارستان های ما قرار دهند.

هاشمی با بیان اینکه با همکاری بیمه ها در حال پیشبرد امور مربوط به طرح تحول سلامت هستیم گفت: در اجرای این طرح یک بخش دریافت کنندگان خدمت هستند و بخش دیگر ارائه کنندگان خدمت یعنی پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، آزمایشگاه، رادیولوژی و کارکنان وزارت بهداشت و همه همکارانی که در گروه خدمات هستند که رضایتمندیشان خیلی مهم است تا با میل و رغبت بیشتری بتوانند به کارشان ادامه دهند.

۳هزار کلینیک دندانپزشکی دانش آموزی

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه افتتاح یونیت دندانپزشکی دانش آموزی در مدرسه قدس گفت: ۳ هزار کلینیک دندانپزشکی برای درمان و پیشگیری بیماری های دهان و دندان ایرانیان به ویژه دانش آموزان در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

از زمان اجرای طرح تحول سلامت در بخش دهان و دندان همکاری آموزش و پرورش با وزارت بهداشت خیلی خوب بوده است.

وی با بیان اینکه به دلیل تعطیلات مدارس کار اصلی ما از ابتدای سال تحصیلی جدید شروع خواهد شد افزود: در همین فرصت کوتاه پیش از تعطیلات برای ۸۵ درصد دانش آموزان پایه اول مقطع ابتدایی وارنیش فلوراید انجام و آموزش های بهداشتی داده شده است.

هاشمی گفت: امیدواریم با شروع سال تحصیلی جدید در سراسر کشور ثبت نام الکترونیکی در خصوص تعداد دندان های ناسالم در دهان دانش آموزان انجام شود تا مواردی که لازم است طی دو سال آینده کشیده یا ترمیم شود.

دکتر هاشمی با بیان اینکه طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان از جمله طرح هایی است که اثرات آن در آینده مشخص می شود گفت: با اجرای این طرح سال های بعد شاهد تغییر جدی در رعایت بهداشت دهان و دندان خواهیم بود.

وی درباره تعداد مراکز بهداشت دهان و دندان در کشور افزود: در مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش تهران حداقل یک مرکز اینچنینی لازم است که تاکنون شش مرکز دائر شده است و ظرف چندماه آینده کامل خواهد شد.

هاشمی گفت: در سراسر کشور شرایط مان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر خیلی بهتر است چرا که مراکز بهداشتی در آن جا مستقر است و همه یونیت های این مراکز نوسازی و بیش از ۶ هزار یونیت به همراه نیروهای طرحی نیز در آنجا مستقر شده است.

حاشیه شهرها، مشکلات ادامه دارد!

وی با بیان اینکه در حاشیه شهرها مشکل وجود دارد افزود: ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر حاشیه شهرها قرار است زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار گیرد و به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز دایر می شود که می توانند خدمات ارائه کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر آمار مراکز بهداشت دهان و دندان در سراسر کشور را ندارم گفت: آنچه مسلم است اینکه ما ۳ هزار کلینیک را برای درمان و پیشگیری در سال جاری بهره برداری کامل می کنیم.

هاشمی افزود: بعضی از این مراکز فقط در شیفت صبح در هفته دو نوبت استفاده می شد یا فقط صبح ها به کار پیشگیری می پرداختند که بعد از ظهرها هم در قالب خرید خدمتی که از همکاران می شود فعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه همه خدمات در مراکز بهداشت دهان و دندان برای دانش آموزان رایگان خواهد بود تاکید کرد: هر کاری که برای دهان و دندان بچه های ایرانی در مقطع ابتدایی لازم باشد ظرف دو سال آینده انجام می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی وضعیت طوری شده درد گرفت
      زنگ بزنی چهارتا کلینیک قیمت بگیری
      خودبخود خوووووب میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج