۲۱۲۸۸۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جاسوسی‌‌ رژیم اسرائیل ‌از مکان‌های ‌مذاکرات‌

وال استریت ژورنال نوشت : بررسی‌ها نشان می‌دهد نهادهای جاسوسی اسرائیل به جاسوسی از هتل‌هایی می‌پرداخته‌اند که مذاکرات ایران و شش قدرت جهان در آنها برگزار می‌شده است.

خبرگزاری صدا و سیما: وال استریت ژورنال نوشت : بررسی‌ها نشان می‌دهد نهادهای جاسوسی اسرائیل به جاسوسی از هتل‌هایی می‌پرداخته‌اند که مذاکرات ایران و شش قدرت جهان در آنها برگزار می‌شده است. این نشریه آمریکایی نوشت : هنگامی که کاسپرسکی شرکت پیشرو در امنیت سایبری سال گذشته به وجود یک ویروس رایانه ای پی برد که عمدتا گفته می شود توسط جاسوسان اسرائیلی مورد استفاده قرار گیرد ، تصمیم گرفت بررسی کند چه افراد دیگری در فهرست هدفهای آن بوده اند. این شرکت میلیون ها دستگاه رایانه در سراسر جهان را بررسی کرد و به سه هتل مجلل اروپایی مظنون شد.

محققان لابراتوار زائو متعلق به شرکت کاسپرسکی متوجه شدند این سه هتل یک وجه مشترک داشتند. هر کدام از این هتل های هدف قرار گرفته قبلا میزبان مذاکرات پر مخاطره بین ایران و قدرت های جهانی بر سر محدود کردن برنامه هسته ای تهران بوده اند.

بر اساس گزارش کاسپرسکی که وال استریت ژورنال و کارشناسان امنیتی آن را بررسی کرده اند ، شرکت کاسپرسکی در حال حاضر به این نتیجه رسیده است که این نرم افزار جاسوسی، نسخه بهبود یافته ای از دوکو است_ ویروسی که برای اولین بار توسط کارشناسان امنیت سایبری در سال ۲۰۱۱ کشف شد. مقامات فعلی و سابق آمریکا و بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری بر این باورند که دوکو برای انجام حساس ترین عملیاتهای جمع آوری اطلاعات اسرائیل طراحی شده است.

مقامات ارشد ایالات متحده سال ۲۰۱۴ متوجه شدند اسرائیل از مذاکرات هسته ای ایران جاسوسی می کند ، موضوعی که برای اولین بار وال استریت ژورنال ماه مارس در مورد آن گزارش داد. مقامات آمریکایی در آن زمان جزئیاتی در مورد تاکتیکهای اسرائیل ارائه دادند.

یافته های کاسپرسکی که انتظار می رود این شرکت مستقر در مسکو روز چهارشنبه افشاء کند ، اطلاعات تازه ای در مورد استفاده از یک ویروس مخفی در تلاشها برای جاسوسی را فاش می کند. مشخص شدن این اطلاعات همچنین ممکن است اولین شواهد ملموس درباره هدف قرار گرفتن مذاکرات هسته ای باشد و اینکه چه کسی این کار را انجام داده است.

هیچ تلاشی برای جمع آوری اطلاعات برای سازمان های جاسوسی اسرائیل ، با اولویت تر از ایران، از جمله مذاکرات پشت درهای بسته نیست که وارد مرحله نهایی شده است.

کاسپرسکی در راستای سیاستهای خود، از اسرائیل به عنوان جایی که مسئول این هک ها شناسایی شده نام نبرده است . اما محققان در شرکت کاسپرسکی اعلام کرده اند به دلایلی بسیار ظریف به ارتباط داشتن اسرائیل با این نرم افزار جاسوسی مشکوک هستند.به عنوان مثال، گزارش شرکت کاسپرسکی « دوکو بِت « نام دارد. بت حرف دوم از حروف الفبای عبری است.

محققان در شرکت کاسپرسکی اذعان کرده اند بسیاری از سوالات پاسخ داده نشده است از جمله در این مورد که چگونه این ویروس مورد استفاده قرار گرفت و اینکه ممکن است چه اطلاعاتی دزدیده شده باشد. محققان می گویند یکی از احتمالات این است که مهاجمان توانسته باشند از مکالمه ها استراق سمع کرده و فایل های صوتی را دزدیده باشند. این اقدامات با بدست گرفتن کنترل سامانه های هتل صورت گرفته است که به رایانه ها، تلفن ها، آسانسورها و آژیرها متصل هستند و این امکان وجود داشته است که برای جمع آوری اطلاعات هر زمان لازم بود روشن یا خاموش شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج