۲۱۳۰۵۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته برترین ها

این روزها نمایش «تونل» به کارگردانی سیامک احصایی در تماشاخانه باران در حال اجرا است با هنرنمایی فاطمه معتمد آریا و شبنم مقدمی و...نمایشی در مورد جنگ که البته ریتم کندی دارد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته برترین ها



برترین ها - ایمان عبدلی: در این ستون قرار بر این است که پیشنهاداتی داشته باشیم، برای آخر هفته ها، پیشنهاداتی فرهنگی که حالمان را خوب کند و در عین حال جوری باشند که لذت این کیفور شدن، در وجودمان ته نشین شود، به مرور غالب های متنوع این ستون جمع و جور کسب هویت می کنند و امیدواریم که بعدتر با مشارکت خوانندگان چرخ این ستون را بچرخانیم، به زبان ساده تر: از پیشنهادات فرهنگی وزین شما، استقبال می کنیم.

اکران : اگر قصه ها و نهنگ عنبر را ندیده اید ببینید ضرر نمی کنید ، در میان فیلم های (هنر و تجربه) هم پردیس کوروش و سینما فرهنگ و خانه هنرمندان به تازگی شاهکار بهرام بیضایی را اکران کرده اند ، «باشو غریبه کوچک» را روی پرده ی سینما دیدن لطف دیگری دارد از دست ندهید ، در همین سینماهایی که ذکر شد، فیلم «پریدن از ارتفاع کم » در حال اکران است ، رجبی کارگردان فیلم یکی از فیلمنامه نویس های فیلم «پرویز» بوده است و بی جهت نیست که ایده ی اصلی فیلم و روند تبدیل شدن یک آدم عادی به انسانی پیش بینی ناپذیر، شبیه به پرویز است بازیگران اصلی فیلم؛ نگارجواهریان و رامبد جوان می باشند.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته برترین ها

کنسرت : اگر قصد کنسرت دارید از فرصت استفاده کنید که با شروع ماه رمضان بساط کنسرت برچیده می شود ،فریدون آسرایی پنجشنبه در دوسانس در سالن میلاد نمایشگاه برنامه دارد،جمعه، شب امید حاجیلی است آنهایی که هوس اجراهای پر انرژی دارند، حاجیلی را از دست ندهند. شنبه هم «محسن یگانه» اجرا دارد ،ارکستر سمفونیک هم که بعد از چند سال تعطیلی بازگشایی شده است در تالار وحدت با صدای سالار عقیلی و محمد معتمدی دوباره شروع به کار می کند .

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته برترین ها

کتاب : «حاجی بابای اصفهانی» نام کتابی به قلم جیمز موریه از کتاب های کلاسیک است که شاید جزو اولین متونی باشد که یک خارجی در مورد ما قلم می زند، فضای روایی کتاب که در حین روایت کردن داستانش از خصوصیات مردم ایران می گوید، فضای جالب توجهی است کتاب را البته نمی توان به صورت رسمی پیدا کرد مگر در بساط دستفروش ها خواندنش لطف خاصی دارد ضمن اینکه لازم نیست کتاب را یک نفس بخوانید ،هر بخش کتاب ضمن اینکه در ارتباط با بخش های دیگر است ماهیت مستقل دارد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته برترین ها

کیوسک : روزنامه ی اعتماد سه شنبه ها ضمیمه ای دارد که از خیلی هفته نامه های این روزها با محتوا تر است ، سید علی میرفتاح،عبدالجواد موسوی اسداله امرایی ، هوشنگ گلمکانی و..از نویسندگان ثابت «کرگدن» هستند ،هفته نامه فضای متفاوتی دارد و در هفته با زوم کردن روی موضوعی خاص نگاه های متفاوتی نسبت به آن موضوع پیش روی مخاطب می گذارد پیشنهاد می کنم کرگدن را امتحان کنید متین و دلنشین است داستان شعر طنز امیخته با نگاهی انتقادی به سبک زندگی امروز با قیمت ۳هزار تومان.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته برترین ها

نگارخانه : نمایشگاه آثار هنری شاگردان هانیبال اخلاص به مناسبت ۸۵ سال تولدش در نگارخانه لاله از جمعه شروع می شود و تا ۳۰ خرداد ادامه دارد، ساعت بازدید هم ۱۶ تا ۲۰ است،ابوالقاسم سعیدی هم در تولد نود سالگی اش برای اولین بار در گالری تازه تاسیس "شهریور" سی اثر از مجموعه ی آثارش را به نمایش می گذارد ، نگارخانه ها در مجموع این روزها خیلی پر رونق نیستند.

تماشاخانه: این روزها نمایش «تونل» به کارگردانی سیامک احصایی در تماشاخانه باران در حال اجرا است با هنرنمایی فاطمه معتمد آریا و شبنم مقدمی و...نمایشی در مورد جنگ که البته ریتم کندی دارد، اما اگر با حواس جمع و تمرکز به تماشایش بنشینید نکات زیاد جالب توجه ای دارد ،بازی ها همه در سطح بالایی هستند خصوصا بازیگر جوان نمایش : روح الله حق گوی ،نمایش دیالوگ های جالبی دارداما متاسفانه در شخصیت پردازی لنگ می زند، در ضمن از آن دست کارهایی است که حس عمیقی دارد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته برترین ها

آلبوم : «نگاه» آلبوم جدید محسن یگانه در ادامه ی فضای کارهای او منتشر شده است ،علاقه ی وافر یگانه به موسیقی ترکی در این آلبوم هم نمود خاصی دارد به طور مثال در قطعه ی (چقدر دیر) که به نظر کاور یک آهنگ ترکی است ، قطعه ی (درکم کن) با توجه به ملودی۸/۶ قابل پیش بینی است که هیت می شود، البته این قطعه از تنظیم خوبی برخوردار است ،قطعه ی(دیوار) در ترانه تقریبا تازگی دارد اما لرزش صدای یگانه در گام های بالا کمی از کیفیت کار او می کاهد در مورد بقیه ی قطعات هم گذر زمان بیشتر کیفیت کار را نشان خواهد داد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته برترین ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كامبيز

      اين شد يه خبر درست و حسابي....

    • ستاره

      فوق العاده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج