۲۱۳۱۲۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سند سازی علیه برنامه هسته ای ایران

سفیر و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در وین از سندسازی سازمان های جاسوسی در آمریکا علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران سخن گفت و ادعاهای مطرح شده مبنی بر انجام فعالیتهای ممنوع در منطقه مریوان را در همین راستا ارزیابی کرد

ایرنا: سفیر و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در وین از سندسازی سازمان های جاسوسی در آمریکا علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران سخن گفت و ادعاهای مطرح شده مبنی بر انجام فعالیت های ممنوع در منطقه مریوان را در همین راستا ارزیابی کرد.

رضا نجفی، درباره اتهام های بی اساس با عناوینی چون ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به رسمیت نمی شناسد .

' ما بارها در موارد مختلف اعلام کرده ایم که اسناد جعلی است و سازمان های جاسوسی در آمریکا علیه برنامه های هسته ای ایران سند سازی کرده اند. مورد اخیر مطروحه در دادگاه های آمریکا با عنوان عملیات ملی نیز بر این امر صراحت دارد. '

سفیر و نماینده جمهوری اسلامی در آژانس ؛ همچنین به ادعای اخیر در گزارش آژانس مبنی بر انجام فعالیت های ممنوع در منطقه مریوان ایران اشاره کرد و گفت: ما اعلام کردیم که حاضریم بازرسان آژانس را به منطقه مریوان ببریم و به هر نقطه ای که می خواهند دسترسی مدیریت شده بدهیم اما آژانس هیچ پاسخی نداشت. این نشان می دهد اطلاعات نادرستی به آژانس داده شده است.

نجفی درباره نشست امروز شورای حکام نیز گفت: در مجموع اکثر کشورها در حمایت از توافق های اخیر صحبت و اظهار امیدواری کردند که مذاکرات هسته ای تا پایان ماه ژوئن به سرانجام برسد.

وی ادامه داد : به نظر ما امکان رسیدن به توافق تا پایان ماه ژوئن وجود دارد به شرط آن که طرف های مقابل از اراده سیاسی لازم برخوردار و همچنان به توافق های گذشته پایبند باشند.

سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین از پشتیبانی دگرباره جنبش عدم تعهد از برنامه های هسته ای ایران خبر داد.

نجفی همچنین بیانیه جنبش عدم تعهد را قرائت کرد که در آن بر حمایت چند باره این جنبش از برنامه های هسته ای ایران تاکید و از توافق اخیر کشور های ۱+۵ و ایران در لوزان سوئیس استقبال شده است .

در این بیانیه، جنبش غیر متعهدها بار دیگر بر حق کشورها برای برخورداری از فناوری هسته ای صلح آمیز تصریح کرده است .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج