۲۱۳۱۴۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

غولی به نام کنکور

کنکور فرصت طلایی موفقیت جوانان در زندگی تحصیلی و شغلی است که به دلیل استرس و اضطراب بیش از حد از دست می‌رود.

خبرگزاری فارس: همه ما انسان‌ها آزمون‌های متعددی در زندگی در پیش رو داریم که باید پشت سر بگذاریم و کنکور یکی از این آزمون‌هاست.

آزمونی‌ که تاثیر بسزایی در آینده شغلی و زندگی افراد دارد و همین‌ موضوع باعث شده این آزمون نسبت به سایر امتحانات از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار باشد.

بسیاری از دانش‌آموزان این روزها علاوه بر امتحانات پایان سال خود در حال آمادگی برای آزمون سراسری کنکور هستند تا بتوانند آینده تحصیلی و شغلی خود را با این آزمون رقم بزنند.

*شکست از غولی به نام کنکور

حساسیت بیش از حد به این امتحان موجب شده است که افراد کنکوری به دلیل استرس زیاد نتوانند به اندازه کافی و با توجه به تلاش خود نتیجه مطلوب را دریافت کنند.

یک روانشناس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه برخی تمام آرزوها و برنامه‌های زندگی خود را براساس کنکور برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: در صورت عدم موفقیت این افراد در کنکور این افراد سرخورده شده و احساس شکست و ناکامی می‌کنند.

علی محمدی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نقش بسیار زیادی در ایجاد نوع نگرش دانش‌آموزان به کنکور دارند، اضافه کرد: برخی خانواده‌ها موفقیت کودکان خود را در موفقیت تحصیلی و پذیرش در دانشگاه‌های برتر کشور خلاصه می‌کنند.

وی ایجاد نگرش سرنوشت‌ساز بودن کنکور را نشات گرفته از طرز تفکر جامعه دانست و تاکید کرد: کنکور نیز مانند سایر آزمون‌های زندگی است و نباید از آن برای فرزندان خود غول بسازیم.

این روانشناس با بیان اینکه هر چند کنکور به دلیل تاثیری که در آینده تحصیلی و شغلی افراد دارد می‌تواند بسیار موثر باشد، عنوان کرد: این تاثیر به معنی شکست در صورت عدم موفقیت در این آزمون نیست.

همه روانشناسان در کشور توصیه می‌کنند دانش‌آموزان از کنکور یک مشکل برای خود نساخته و با خیالی آسوده برای شرکت در محل آزمون آماده شوند.

هر چه میزان اضطراب و استرس در زمان برگزاری این امتحان کمتر باشد نتیجه حاصله بهتر می‌شود و برای همین به افراد کنکوری توصیه می‌شود به میزان کافی استراحت کنند، تغذیه مناسب داشته باشند و اصول مطالعه را رعایت کنند.

*شرکت ۱۳ هزار دانش‌آموز زنجانی در کنکور

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش زنجان در گفت‌و‌ گو با خبرنگار فارس از حضور ۱۳ هزار و ۵۸۴ دانش‌آموز زنجانی در کنکور سال جاری خبر داد و افزود: آزمون سراسری کنکور در استان زنجان همزمان با سراسر کشور در روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد سال جاری برگزار می‌شود.

محمود شهبازی با بیان اینکه این دانش‌آموزان در ۲۶ حوزه مربوط به آموزش و پرورش حضور می‌یابند، ادامه داد: سه حوزه مربوط به سازمان سنجش نیز در فضای دانشگاه‌های زنجان برای رقابت‌های دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان کنکور مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر در کنکور سراسری در زنجان شرکت کردند، اعلام کرد: در سال جاری شاهد کاهش ۱۴.۸۲ شرکت‌کنندگان کنکور سراسری در استان هستیم.

*خانواده‌ها کودکان خود را در گذر از این دوره یاری کنند

تاثیر نگرش خانواده بر آزمون‌‌ها و گذر از مشکلات در فرزندان موضوعی انکار ناپذیر است در واقع فرزندان در نوع نگرش به مسائل خود تا حدی قابل توجهی از خانواده تاثیر گرفته و نوع نگرش خانواده بر آنان بسیار موثر است.

خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد تاثیرگذار بر فرزندان باید در مدت زمان منتهی به کنکور و به ویژه روزهای پایانی و ساعات منتهی به کنکور با ساده نشان دادن آزمون کنکور و ایجاد آرامش در فرزندان خود نقش خود را در موفقیت فرزندان ایفا کنند.

خانواده دانش‌آموزان با بیان جملات مثبت و ایجاد حس اطمینان از اینکه «شکست در کنکور شکست در زندگی نیست» می‌توانند به فرزندان خود آرامش دهند تا آنان بدون نگرانی و اضطراب از عدم موفقیت در این امتحان حضور پیدا کنند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان کنکور را فرصت طلایی برای موفقیت دانش‌آموزان خواند و اظهار داشت: دانش‌آموزان با تلاش خود در کنکور می‌توانند آینده‌ای روشن برای خود رقم بزنند.

حمید بهبودی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از شرکت‌کنندگان در آزمون کنکور استرس بالایی دارند، اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد از کنکوری‌ها در زمان برگزاری آزمون از اضطراب فراوان رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه والدین می‌توانند در کاهش اضطراب کنکور موثر باشند، ادامه داد: ایجاد محیط آرام و بدون استرس در محیط خانه تاثیر بسزایی در کاهش استرس کنکوری‌ها دارد.

وی به دانش‌آموزان توصیه کرد در روزها و ساعات پایانی باقی مانده به آزمون از مطالعه دست بردارند و عنوان کرد: داشتن استراحت کافی تاثیر زیادی در کاهش استرس دارد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه خواب مناسب و تغذیه سالم در شب قبل از کنکور تاثیر بسیاری مهم در کاهش اضطراب دارد، اعلام کرد: توجه به این نکات در بالا رفتن کارایی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد.

*عدم موفقیت در کنکور پایان دنیا نیست

متاسفانه برخی از افراد موفقیت خود در زندگی و آینده متوقف به موفقیت در کنکور می‌بینند برای همین شکست در این آزمون را یکی از شکست‌های بزرگ زندگی خود می‌بینند و ممکن است مشکلات عدیده‌ای برای خود و خانواده ایجاد کنند در حالی که به نظر روانشناسان و متخصصان امر کنکور نیز مانند سایر آزمون‌های دیگر زندگی بوده و شکست در آن تاثیر بسزایی در زندگی فرد نداشته و نباید موجب دلسردی افراد شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اينجانب فردا کنکور دارم. :(

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج