۲۱۳۲۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

"دروغ سیزده" بلای جان اینترنت شد!

انتشار خبر قطع اینترنت تا شهریور ماه در فضای مجازی که از آن به عنوان "دروغ سیزده" یاد می‌شود.

خبرگزاری فارس: انتشار خبر قطع اینترنت تا شهریور ماه در فضای مجازی که از آن به عنوان "دروغ سیزده" یاد می‌شود، کاربران و مسئولان را چنان آشفته و عصبانی کرد که به نظر می‌رسد حتی کام منتشرکنندگان این خبر را نیز تلخ کرده باشد.

برای دومین سال پیاپی "دروغ سیزده" برخی رسانه‌ها اخم وزارت ارتباطات را در هم کرد که با توجه به تکرار این موضوع در دو سال پیاپی، روابط عمومی وزارت ارتباطات، در تکذبیه‌ای با عنوان "کسب وجهه با درج شوخی سیزده تکراری"، خبر مذکور را از چند جهت قابل تامل دانسته است.

این دومین سال است که در سیزدهم فروردین ماه، خبری نادرست و پر حاشیه در ارتباط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر می‌شود و در روزهای بعد مشخص می‌شود که این خبر، چیزی جز دروغ سیزده نبوده است.

در سال گذشته این خبر در رابطه با شبکه ملی اطلاعات بود و انتشار آن، با واکنش و تکذیب شدید روابط عمومی وزارت ارتباطات همراه شد.

امسال نیز برای دومین سال پیاپی، خبری جنجالی در قالب دروغ سیزده در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات و قطع اینترنت از شهریورماه در کشور، در فضای مجازی منتشر شد.

امسال نیز روابط عمومی وزارت ارتباطات، به روش سال قبل، برخورد بسیار سختی با عاملان انتشار خبر داشت تا نشان دهد شوخی با موضوع اینترنت و شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان برای این وزارت خانه قابل چشم پوشی نیست.

این وزارت خانه روز گذشته در اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: "مسولان این سایت خبری و سایت‌‌هایی که این خبر را منعکس کرده‌اند، خواسته یا ناخواسته، به عنوان ارگان تبلیغاتی غرب، عمل کرده و با فراهم آوردن خوراک خبری برای این رسانه های معاند، زمینه سوء استفاده از مطلبی بی پایه و اساس را فراهم کرده اند و باید هر چه سریع تر اقدام مقتضی نسبت به انتشار جوابیه ذیل را انجام دهند".

در پایان این قضیه توجه به چند نکته خالی از لطف نیست.

نخست اینکه به نظر می رسد یکی از دلایل تکرار این موضوع در دو سال پیاپی، ذات منحصر به فرد و ویژگی‌‌های خاص حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با جدیدترین و به روز ترین خدمات و قابلیت‌ها سر و کار دارد.

به همین ترتیب نیز کاربران این حوزه، پیش از دیگران با سرویس‌‌ها و فناوری‌های جدید درگیر هستند و از آنها مطلع می‌شوند.

از سوی دیگر، دروغ سیزده سال‌ها است که در دهکده جهانی اینترنت و حوزه فناوری اطلاعات جا افتاده است.

کاربران اینترنت و علاقمندان به فناوری، طبق روال هر سال منتظر دروغ سیزده بزرگترین شرکت‌های IT هستند.

دورغ‌هایی که در عین مشهود و واضح بودن دروغ، ایده‌های جالبی هستند و گاهی همین ایده‌های باورنکردنی سال‌‌های بعد، به واقعیت تبدیل شده‌اند.

شاید دلیل اینکه این شوخی برای نخستین بار با وزارت ارتباطات انجام شده و دو سال پیایی نیز تکرار شده، همین پیشینه و روال جاری است که باعث می‌شود علاقمندان به IT و مرتبطان با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این وزارت ‌خانه را با نگاه متفاوتی نسبت به ۱۸ وزارت خانه دیگر کشور ببینند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج