جاباما
۲۱۳۶۶۶
۵ نظر
۵۰۱۵
۵ نظر
۵۰۱۵
پ

۱۵ عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

در ادامه با هم تصاویر بسیار نادری را می‌بینیم که برخی از آن‌ها به قدری جالب هستند که حتی اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هم نباشید باز هم از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد.

zoomit.ir - محسن کریمی: عکاسی این روزها با وجود گوشی‌های هوشمند کاری بسیار ساده است و هر زمان که اراده کنیم قادر به عکسبرداری از هر سوژه‌ای هستیم. اما پیشتر عکاسی کار ساده‌ای نبود، چرا که نیاز به دوربین عکاسی داشت. با این حال عکس‌های تاریخی وجود دارد که اغلب ما را متحیر می‌کنند. در ادامه ۱۵ عکس تاریخی جالب را با هم می‌بینیم.

چه شاهد تصویری از لحظه افتتاح جایی باشیم یا ثبت یک لحظه حساس در تاریخ بشریت را ببینیم در هر حالت به فناوری که به انسان کمک کرده تا این لحظات را ثبت کند افتخار می‌کنیم. در ادامه با هم تصاویر بسیار نادری را می‌بینیم که برخی از آن‌ها به قدری جالب هستند که حتی اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هم نباشید باز هم از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد.

افتتاح دیزنی لند

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

دیزنی لند حالا یکی از ستون‌های اصلی صنعت توریسم در ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید. تصورش سخت است که وقتی سال‌ها پیش دیزنی لَند بالاخره افتتاح شد مردم چه حسی داشتند.

پل گلدن گیت در حال ساخت (۱۹۳۷)

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

پل گلدن گیت یکی از شاهکارهای مهندسی در زمان خود بود با این حال شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که سال‌ها بعد از این پل با عنوان یکی از عجایب امروزی جهان یاد شود.

شیر استودیو فیلمسازی MGM

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

اگر از علاقه‌مندان به فیلم‌های هالیوودی باشید احتمالا در نمای آغازین فیلم‌های هالیوودی قدیمی تصویر غرش یک شیر را دیده‌اید. در تصویر بالا لحظه‌ی ثبت تصویر این شیر را بعنوان لوگوی استودیوی Goldwyn مشاهده می‌کنید که بعدها به استودیوی Metro-Goldwyn-Mayer تبدیل شد.

پناهگاه زیرزمینی هیتلر (۱۹۴۵)

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

به نظر می‌رسد که این اولین عکس گرفته شده از پناهگاه زیرزمینی هیتلر پس از مرگ او باشد.

برج ایفل در حال ساخت (۱۸۸۸)

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

طبق یک جمله معروف، کسانی که به شهر پاریس می‌روند یا عاشق هستند یا در این شهر عاشق می‌شوند. نماد پاریس برج ایفل است و تصور این شهر بدون برج ایفل دشوار است. شاید برای خیلی از ما جالب باشد که بدانیم زمانی که برج ایفل ساخته می‌شد شهر پاریس چه ظاهری داشت.

سد Hoover قبل از آبگیری (۱۹۳۶)

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

شاید این تصویر از جمله تصاویری باشد که هرگز ندیده‌ایم، سد معروف هوور آمریکا قبل از این که آب داشته باشد.

کنده‌کاری روی کوه راش‌مور (۱۹۳۲)

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

تصویر چهار رییس جمهور آمریکا یعنی جرج واشنگتن، توماس جفرسون، تئودور روزولت و آبراهام لینکلن روی این کوه کنده کاری شده است و عکسی که در بالا مشاهده می‌کنید متعلق به جرج واشنگتن است. برای درک عظمت این کنده‌کاری‌ها کافی است تا اندازه سر این رییس جمهور آمریکا و کارگران مشغول کار را با هم مقایسه کنید.

اولین فروشگاه والمارت (۱۹۶۲)

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

تصورش سخت است که از یک مغازه به این سادگی، یک امپراتوری جهانی در زمینه سوپرمارکت بنیان گذاشته شد. یک نکته هم جالب است و آن هم اینکه تصویر بالا اولین عکس رنگی است که تا اینجای کار در این مقاله به آن اشاره شده است!

ساخت مجسمه آزادی (۱۸۸۴)

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

یکی از نکات بسیار مهمی که در رابطه با این عکس وجود دارد این است که مجسمه آزادی در پاریس ساخته شده است و این که چنین مجسمه بزرگی چطور به آمریکا منتقل شده نکته جالب و عجیبی به نظر می‌رسد.

بیتلز Abbey Road

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

اشتباه نکنید این همان تصویر معروف Abbey Road متعلق به کاور آلبوم این گروه نیست که برعکس شده باشد. بلکه تصویر رد شدن اعضای گروه بیتلز از روی خط کشی عابر پیاده است که امروزه کاربرد آن برای ما بخوبی مشخص است (تصویر اصلی را اینجا ببینید). به محل و نحوه پارک شدن فولکس سفید در هر دو عکس دقت کنید. به نظر شما جالب نیست. این عکس در سال ۲۰۱۲ در یک حراجی به مبلغ ۲۵۰۰۰ دلار فروخته شد.

نجات‌ مسافران تایتانیک توسط RMS Carpathia در سال ۱۹۱۲

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

همه مسافران کشتی تایتانیک غرق نشدند. در تصویر بالا تعدادی از این مسافران را مشاهده می‌کنید که توسط کشتی RMS Carpathia نجات پیدا کردند. RMS Carpathia اولین کشتی بود که به نجات مسافران تایتانیک شتافت. البته شاید جالب باشد که بدانید RMS Carpathia نیز در سال ۱۹۱۸ و در جریان جنگ جهانی اول غرق شد.

توده یخ شناوری که تایتانیک را غرق کرد (۱۹۱۲)

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

حالا که صحبت از تایتانیک شد شاید خوب باشد که تصویری از توده یخ شناوری که باعث غرق شدن این کشتی مجلل شد با هم ببینیم. از تصویر بالا با عنوان توده یخ معروف که تایتانیک را غرق کرد یاد می‌شود.

عکس خانوادگی که روی کره ماه باقی ماند (۱۹۷۲)

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

این عکس خانوادگی توسط چارلز دوک فضانورد آپولو ۱۶ در سال ۱۹۷۲ روی کره ماه جا گذاشته شد. این عکس به خوبی توسط لایه‌های حفاظتی پوشانده شده تا سالم باقی بماند.

اولین تصویر از فضای بیرونی کره زمین (۱۹۴۶)

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

به نظر شما چطور ممکن بود که تصویری از خارج از جو کره زمین گرفته شود آن هم زمانی که خبری از هیچ برنامه فضایی نبود؟ جریان از این قرار است که سربازان دوربینی را به یک موشک قبل از شلیک آن متصل کردند و موشک را پرتاب کردند.

تیم گوگل (۱۹۹۹)

15 عکس ناب تاریخی که متحیرتان می‌‌کنند

در مورد این عکس توضیح خاصی نیاز نیست. همه ما می‌دانیم که این تیم در ادامه راه خود چگونه دنیای اینترنت و زندگی امروزی ما را متحول کردند. این‌طور نیست؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فوق العاده بود

    • محسن یوسفی

      خیلی جالب بود.

    • meisam

      خیلی جالب بود ...مرسی

    • محمد

      زیاد هم متحر کننده نبود

    • بدون نام

      عبور از خط عابرپياده درخياباني خلوت جاي احسنت گفتن داره .بايد ما هم بعضي مسائل رابهتر ياديگيريم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج