جاباما
۲۱۳۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

وقتی سیما دو فیلم را غیب کرد!

خبر صداوسیما با یک پرش بلند از روی دو فیلم گشت ارشاد و زندگی خصوصی، با انکار وجود آنها، از فروش حدود ۳ میلیارد تومانی آنها هم صرف نظر کرد و انگار نه انگار که اصلا چنین فیلم هایی اکران شده اند.

وقتی سیما دو فیلم را غیب کرد!

تماشا : در بخش خبری 14 شبکه اول در میانه خبرها، آیتمی با عنوان آغاز سال خوب سینمای ایران روی آنتن رفت. گزارشی که ژین، خبرنگار واحد مرکزی خبر در حوزه سینما و تلویزیون، تهیه کرده بود با محور قراردادن فیلم قلاده های طلا و نظرات مردمی درباره آن، نگاهی به فروش فیلم ها داشت. ژین در این گزارش اعلام کرد که فیلم قلاده های طلا با فروش حدود 2 میلیارد تومان اول است و فیلم های انتهای خیابان هشتم و فیتیله و ماه پیشونی هم دوم و سومند.

وقتی سیما دو فیلم را غیب کرد!

جالب اینجا بود که خبر صداوسیما با یک پرش بلند از روی دو فیلم گشت ارشاد و زندگی خصوصی، با انکار وجود آنها، از فروش حدود ۳ میلیارد تومانی آنها هم صرف نظر کرد و انگار نه انگار که اصلا چنین فیلم هایی اکران شده اند. حتی اعلام اول کردن قلاده های طلا درحالی بود که در برنامه هفت، گشت ارشاد با فروشی بالای یک میلیارد تومان، صدرنشین اکران نوروزی اعلام شده بود.

ژین در این گزراش هیچ اشاره ای به حواشی اکران در ابتدای امسال نکرد و با پایان بندی: «شروع خوب امسال نویدبخش سال خوبی برای سینماست»

وقتی سیما دو فیلم را غیب کرد!

گزارش اکران نوروزی اش را به سبک گزارش های داخلی واحد مرکزی خبر، پرامید و بدون حتی یک انتقاد بست. حال آن که فروش نوروزی امسال به مراتب از فروش نوروزی پارسال کمتر بود. اما یادمان نرود که رویکرد رسانه ملی در برابر دو فیلم حاشیه ساز گشت ارشاد و زندگی خصوصی، رویکرد تازه ای نیست. اوج این گونه برخورد گزینشی را همه ما در زمان موفقیت های پی در پی اصغر فرهادی و جدایی نادر از سیمین به یاد داریم.

هنوز مدت زمان زیادی از روز تاریخی دریافت اسکار توسط فرهادی نگذشته است و هنوز یادمان نرفته که، رسانه ملی اصلا به رویش نیاورد که چنین اتفاقی افتاده! این رویکرد حتی در سکوت خبری در برابر عدم اعلام نتایج مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس و تیم های آن هم قابل توجه است آن هم در حالی که شبکه ۳، مسابقات تیم های انگلیسی را به صورت زنده روی آنتن می برد!

انتخاب گزینشی و عبور از کنار بعضی خبرها و نگفتنشان در دنیای امروز که مملو از رسانه های مختلف است تنها صداوسیما را از میدان رقابت به بیرون پرتاب می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج