۲۱۴۲۱۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

اکبر آقا اوستای تیکه ها

وقتی اکبر عبدی به حسن روحانی گیر می دهد

اکبر عبدی اینبار در برنامه خندوانه به رئیس جمهور، حسن روحانی گیر داد و از کلید او گفت گه انگار گم شده است.

وقتی اکبر عبدی به حسن روحانی گیر می دهد





هفته نامه تماشاگران امروز - محمد تاجیک: اکبر عبدی اینبار در برنامه خندوانه به رئیس جمهور، حسن روحانی گیر داد و از کلید او گفت گه انگار گم شده است. اما پیش از این هم او بارها در رسانه ها به این و آن طعنه هایی زده بود و نکات جذابی گفته بود و نمونه هایی از آنها را در ادامه می خوانید:

اکبر عبدی جدا از شخصیت محبوب و بازی های عالی و متفاوتش روی پرده سینما، از آن آدم هایی است که صحبت کردن با او بسیار لذت بخش است و حرف زدن ساده و صریحش با وجود تند و تیز بودن، به دل می نشیند. عبدی البته تیکه های خیلی معروفی دارد که حتی در مجامع رسمی گفته و همه را روده بر کرده است؛ اما تقریبا هیچ کدام از آن حرف ها به دلیل لحن و ادبیات عامیانه اش و لغاتی که این بازیگر به کار می برد، قابل انتشار نیستند. امیدواریم در آینده بتوانیم پای صحبت های اکبر عبدی بنشینیم و گفت و گوی مفصلی با او داشته باشیم. اما تا آن زمان چند نمونه از حرف های او را در رسانه های مختلف برایتان آورده ایم تا با این چهره تجدید دیداری کرده باشیم.

وقتی اکبر عبدی به حسن روحانی گیر می دهد

ماجرای جایزه گرفتن از یک فرشته

اکبرعبدی: به حمید فرخ نژاد تبریک می گویم برای اینکه حقش بود که جایزه ببرد چون بازیگر خوبی است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اکبر عبدی در گفت و گو با شرق: «من در ۲۳ سالگی اجاره نشین ها را بازی کردم. فکر کنید اگر آن زمان به من جایزه می دادند چه حسی پیدا می کردم؛ کلی ذوق می کردم؛ ولی الان ۵۳ ساله هستم و حتی اگر این جایزه ها را سه سال قبل گرفته بودم خیلی فرق داشت اما الان دیگر برایم تاثیری ندارد. حتی توقع ها را هم بالا می برد. مردم ما هم که یک کلاغ چهل کلاغ می کنند و اگر ماشین شاسی بلند سوار شوم فکر می کنند به دلیل جایزه است. مردم کاری با من کرده اند که دیگر جایزه گرفتن به چشمم نمی آید.

خاطرم است وقتی می خواستم برای فیلم «مادر» جایزه بگیرم از سینما بهمن که خارج شدم آقایی به من گفت اگر امکان دارد به منزل ما بیایید. چون بچه ای دارم که عاشق دیدن شماست. قرار بود به جشنواره بروم و جایزه بگیرم اما همه اینها را رها کردم و همراه ایشان به منزل شان رفتم. ایشان دختری داشت که فلج بود اما مغز خوبی داشت. کار آن آقا ساختن جام های بلوری بود. دخترش روی بعضی از این ظرف ها نقش و نگار می کشید و پدرش روز بعد در کوره آن را به اثری جدید تبدیل می کرد.

یک از این ظروف را به من هدیه دادند و خدا را شکر کردم که اگر تا آن لحظه از جشنواره جایزه نگرفتم اما یک جایزه از دست یک فرشته دریافت کردم. موقع برگشتن در میدان انقلاب دوستان با من تماس گرفتند و گفتند که تا ۲۰ دقیقه دیگر خودت را به سالن اختتامیه برسان. وقتی رسیدم جشنواره، داشتند کاندیدادها را اعلام می کردند تا در تالار را باز کردم نام من را صدا کردند. افتخارم هم این بود که جایزه ام را از دست رئیس دولت اصلاحات گرفتم. منظورم این است که اگر آن موقع جایزه را نمی گرفتم برایم مهم نبود چون قبلا جایزه ام را از دست یک فرشته گرفته بودم. حالا می خواهم از اینجا به آقای حمید فرخ نژاد و همسرشان تبریک بگویم. حق ایشان بود که جایزه را ببرد چون بازیگر خوبی است.

ماجرای علاقه لیلا حاتمی به کرسی خانه اکبر عبدی

اکبر عبدی: علی حاتمی یک بار هم نشد نمازش را یک ساعت دیر بخواند. خاطرم است برای امام حسین (ع) قیمه درست می کرد و خودش پیاز خرد می کرد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

وقتی اکبر عبدی به حسن روحانی گیر می دهد

اکبر عبدی در گفت و گو با شرق: «مدت ۱۹ سال در منزل مرحوم علی حاتمی در فرمانیه اتاقی داشتم که از من می خواست آنجا بمانم. ایشان تا زمان فوت شان در همان خانه زندگی کرد و من چون همیشه پرکار بودم، نتوانستم در هزاردستان بازی کنم.»

اکبر عبدی در پاسخ به این سوال که چرا از شما خواسته بود در آن خانه بمانید؟ گفته: «به این دلیل که این حد من را دوست داشت و نمی خواست دائما به نازی آباد بروم. ایشان یک بار نشد نمازش را یک ساعت دیر بخواند. وقت اذان نمازش را می خواند و قضا هم نمی شد. خاطرم است برای امام حسین (ع) قیمه درست می کرد و خودش پیاز خرد می کرد. خیلی مرد بود و بامرام. دخترش لیلا، من را عمو اکبر صدا می کند. یک روز دختر مرحوم علی حاتمی ۱۷-۱۶ ساله بود که به من گفت عمو اکبر اگر کرسی دارید من می خواهم به منزل شما بیایم تا آن را ببینم. از مرحوم حاتمی اجازه گرفتیم و لیلا را به منزل مان بردیم. ایشان تا این اندازه به من اطمینان داشت و من را مانند خانواده اش می دانست و ناموسش را به من سپرد. خدا رحمتش کند. من هم الان نذر ایشان را ادامه می دهم.»

انتقاد شدید اکبر عبدی از تهیه کننده افراطی ها

تهیه کننده افراطی ها سه میلیارد تومان سود کرده ولی طلب من را نمی دهد.

۱۳۸۹/۱۲/۲۹

اکبر عبدی در گفت و گو با زندگی ایرانی: «آخر سال است و دوست ندارم خیلی از این و آن گله کنم. اما بدقولی ها و بی مسوولیتی ها واقعا اذیتم می کند. من هنوز از خیلی ها طلب دارم. از آقای کمالی پور و شمس، تهیه کننده فیلم شرط اول، گلایه دارم چون هنوز دستمزد من را نداده اند. از آقای اطیابی هم همین طور چون ۶۰درصد دستمزد بازی من را پرداخت نکرده اند.

وقتی اکبر عبدی به حسن روحانی گیر می دهد
اکبر عبدی در فیلم شرط اول

من در این فیلم با پای شکسته و در شرایط خیلی سخت بازی کردم و به نظرم درست نیست اینطور رفتار شود. جالب است بدانید سرمایه گذار کار 250 میلیون تومان از فروشگاه شهروند پول تبلیغات گرفته اما دستمزد ما را ندادند. امسال آقای بابائیان برای فیلم افراطی ها به تعهد خود عمل نکردند و مغایر با توافقاتی که داشتیم پیش رفتند. ایشان با من دست دادند و قول دادند که نظر من را جلب می کنند. اما با اینکه دو سه میلیارد تومان از این فیلم درآمد کسب کردند بدهی شان را ندادند. از جمشید حیدری هم سه میلیون طلب مالی دارم.»

واکنش اکبر بعدی به موفقیت های فیلم فرهادی: افتخار این اتفاق برای مادر من هم هست

1390/12/05

اکبر عبدی در مصاحبه با نسل امروز: «من کاری به اسکار ندارم. همین که اصغر فرهادی و همکاران شان باعث می شوند که توجه دنیا به سینمای ایران جلب شود برایم باعث خوشحالی و افتخار است. از هر دریچه ای که به این ماجرا نگاه کنیم اتفاق افتخارآمیزی است. مثل این می ماند که یک فوتبالیست ایرانی برود و در یک تیم مطرح اروپایی بازی کند. افتخار این اتفاق برای مادر من هم هست.»

نظر جالب اکبر عبدی درباره مردانگی علی حاتمی در حق مخملباف و تاثیرات محمدعلی فردین بر سینما

مخملباف سر فیلم حاجی واشنگتن به سینماهای این فیلم حمله کرد ولی علی حاتمی بعدها برای سلامتی همسر مخملباف مثل بچه ها گریه می کرد.

1391/12/23

اکبر عبدی در مصاحبه با شرق: «همین آقای مخملباف یکی از کسانی بود که اوایل انقلاب سر اکران فیلم «حاجی واشنگتن» به سینما آزادی هجوم برد.

خیلی از افراد هستند که این طوری بودند و نمی خواهم نامی از آنها ببرم اما همین آقای مخملباف بعدها وقتی همسرش دچار سانحه سوختگی شد، آقای حاتمی با اینکه خودش بیمار بود برای سلامتی همسر ایشان مانند بچه ها گریه می کرد و 10 روز تمام شب و روز با من در بیمارستان بود. جالب است بعدها آقای مخملباف می گفت من اگر ماهی دو سه بار فیلم «سوته دلان» را نبینم ماه من تمام نمی شود. البته خیلی از بزرگان سینما یا مرحوم شدند یا در ایران نیستند. مردم مجبور هستند من را به جای آنها قبول کنند. به خاطر مرحوم فردین 300 سینما در کشور راه اندازی شد. بهترین مکان ها تبدیل به سینما می شد چون فیلم های شان فروش داشت.»

اکبر عبدی: علی مطهری حرف دل مردم را می زند

1392/10/26

نظر اکبر عبدی در برنامه شام ایرانی درباره علی مطهری: «واقعا آدم جیگرداریه که حرف دل مردمو می زنه. نمی دونم به خاطر باباشه که چیزی بهش نمیگن یا اینکه واقعا جیگر داره.»

انتقاد اکبر عبدی از خانه نشین شدن ناصر تقوایی

1391/12/23

وقتی اکبر عبدی به حسن روحانی گیر می دهد
اکبر عبدی و ناصر تقوایی

اکبر عبدی در برنامه خوشاشیراز: «دوست داشتم اگر روزی قرار بود سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر بگیرم این جایزه را برای فیلم سینمایی «ای ایران» به کارگردانی «ناصر تقوایی» می گرفتم. هر فیلمی از ناصر تقوایی خود کلاس درس بزرگی برای تمامی هنرمندانی است که با او کار می کنند. نباید امروز استادی چون تقوایی خانه نشین باشد بلکه باید شرایطی فراهم شود تا او در سال 10 بازیگر زن و 10 بازیگر مرد به جامعه معرفی کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر اکبر عبدی،مرد هزار چهره سینمای ایران و مرد تک چهره در زندگی بیرون از سینما.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج