۲۱۴۲۳
۳۷۱ نظر
۱۴۳۱۸
۳۷۱ نظر
۱۴۳۱۸
پ

راهنمای قدم به قدم اقدامات پس از تصادف رانندگی

در این گزارش سعی می کنیم مرحله به مرحله اقدامات لازم بعد از وقوع تصادف را هم مرور کنیم.

روزنامه هفت صبح: خیلی از رانندگان به علت ناشی بودن یا بی اطلاعی از قوانین، بعد از وقوع تصادف دچار سردرگمی می شوند. با این اتفاق علاوه بر اینکه استرس به خودشان و سرنشینان وارد می کنند، باعث ترافیک و مزاحمت سایر راننده ها هم می شوند. البته از این نکته هم نگذریم که چند وقت یکبار قوانین دستخوش تغییراتی می شوند که در بروز این مشکلات بی تاثیر نیست. در این گزارش سعی می کنیم مرحله به مرحله اقدامات لازم بعد از وقوع تصادف را هم مرور کنیم.


راهنمای قدم به قدم اقدامات پس از تصادف رانندگی

۱- اولین اقدامی که بعد از وقوع تصادف باید طرفین انجام دهند و همه خوشبختانه از آن اطلاع دارند، تماس گرفتن با ۱۱۰ است. وقتی شما با پلیس تماس می گیرید و آدرس محل وقوع تصادف را می دهید نزدیک ترین واحد راهنمایی و رانندگی یک کارشناس تصادف پیش شما می فرستد تا مقصر را تعیین کند.

نکته ضروری ۱: اگر طرف مقابل شما مقصر بود و به شما گفت خودش صافکاری، نقاشی دارد یا فلان جا آشنا دارد یا خلاصه با این جمله های ابتکاری از شما خواست به پلیس زنگ نزنید به نفع تان است زیر بار نروید. چون طرف مقابل از این راه می خواهد در مصرف کوپن بیمه اش صرفه جویی کند و در نهایت احتمالا شما را به صافکاری می برد که با حداقل قیمت، اتومبیل شما را تعمیر کند. در نهایت اگر خیلی نرم پیچانده نشوید و همه چیز خیلی خوب پیش برود بعید است از وضعیت صافکاری اتومبیل تان راضی باشید. پس بهتر است خسارت را از بیمه بگیرید و خودتان با خیال راحت بروید سراغ یک صافکار و نقاش ماهر.
2- دومین اقدام کناربردن اتومبیل از مسیر سواره هاست. یعنی اگر وسط بزرگراه و خیابان پرتردد تصادف کردید لزومی ندارد دقیقا همان نقطه بمانید تا پلیس از راه برسد و مقصر را تعیین کند درصورتی که پلیس ببیند راه را بند آورده اید قطعا هر دو طرف را به دلیل سد معبر جریمه خواهد کرد. اگر مقصر مشخص است و حاضرین سر صحنه می توانند برای پلیس توضیح دهند که مشکلی نیست اما اگر طرف مقابلتان مقصر است و شک دارید بعدا بخواهد ماجرا را وارونه جلوه دهد با موبایل تان از وضعیت خودروها عکس بگیرید و بعد مسیر را باز کنید.

نکته ضروری 2: تصادف ها به دو دسته خسارتی و جرحی تقسیم می شوند. وقتی حتی از بینی کسی خون جاری شود دیگر تصادف جرحی (و نه خسارتی) محسوب می شود و ماجرای دیگری دارد. ناگفته نماند اگر تصادف منجر به فوت رخ داد نباید موقعیت خودروها را به هم بزنید و تا آمدن پلیس و اورژانس باید صبر کنید.


۳- خیلی از کسانی که تازه گواهینامه گرفته اند و راننده شده اند اسم «کروکی» به گوش شان خورده و فکر می کنند برای هر تصادفی باید کارشناس کروکی بکشد. در صورتی که اصلا این طور نیست. طبق آخرین قانون که از اسفندماه سال ۹۰ اعمال می شود شرکت بیمه موظف است تا سقف دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خسارات «تصادفات خسارتی سازشی» را بدون کروکی پلیس پرداخت کند. بد نیست بدانید کروکی ها دو نوع هستند:

کروکی سازش

در بیشتر موارد و مخصوصا تصادف های داخلی شهری از این برگه ها استفاده می شود. وقتی تصادف خسارتی اتفاق می افتد و دو طرف ماجرا آدم های معقولی هستند و قبول می کنند که چه کسی مقصر است و با هم به توافق می رسند، اگر مدارک هر دو طرف (گواهینامه - کارت خودرو - کارت بیمه شخص ثالث و برگه معاینه فنی) کامل بود، برگ کروکی سازش می گیرند و عین انسان های متمدن به بیمه مراجعه می کنند.

کروکی عدم سازش

این کروکی در مورد تصادف های جرحی و فوتی چون نیاز به مراجعه به مراجع قضایی است و تصادف های خسارتی که طرفین در تصادف با هم سازش نمی کنند یا فکر می کنند حتما دیگری مقصر است، استفاده می شود. اگر هم مدارک تان ناقص باشد، کروکی، این مدلی تنظیم می شود. اگر یکی از مدارک همراهتان نبود و کارشناسی که سر صحنه آمده کمی مهربان بود، زنگ بزنید تا مدارک را برایتان بیاورند؛ این جوری برگه کروکی سازش پر می شود که دردسرش کمتر است.


۴- آخرین اقدام بعد از رسیدن پلیس و مشخص شدن مقصر مراجعه به بیمه است. طرفی که مقصر نیست باید خسارت خود را از بیمه شخص ثالث مقصر دریافت کند. پس اگر در تصادفی شما مقصر شناخته شدید دنبال گرفتن خسارت نباشید. هزینه طرف مقابل را که بیمه شما می دهد اما برای اتومبیل خودتان باید از جیب مبارک هزینه کنید، البته اگر بیمه بدنه داشته باشید می توانید با مراجعه به شرکت بیمه کننده خسارت اتومبیل خودتان را دریافت کنید. فقط این نکته را فراموش نکنید که اگر هزینه تعمیر اتومبیل تان با زیر ۱۰۰ هزار تومان حل می شود اصلا سراغ بیمه بدنه نروید. چون در سال های بعد برای تمدید بیمه نامه تخفیف هایی را از دست می دهید که قطعا از مبلغ خسارت تان بیشتر خواهد بود.

نکته ضروری ۳: قبلا وقتی تصادفی صورت می گرفت طرفین تصادف باید با هم به مراکز تعیین خسارات بیمه مربوطه مراجعه می کردند و دسته جمعی کلا خوش می گذشت. با این روند به طور طبیعی تعداد مراجعه کننده ها بیشتر و جلوی مراکز پرداخت خسارت شلوغ تر می شد اما از چندی پیش اعلام شده نیاز نیست هر دو طرف به مراکز بیمه مراجعه کنند. فرد خسارت دیده می تواند به تنهایی با کوپن طرف مقابل به شرکت بیمه برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • parisa

      خیلی مطلب جالبی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جیب مبارک

    • يك زيان ديده

      چند روز قبل زير 1/5 ميليون تومان تصادف داشتم افسر كروكي نداد ولي بيمه پارسيان گفت كروكي ضروري است و نياري خسارت پرداخت نميشه .ناچار به شوراي حل اختلاف رفتم و 70 هزار تومان پول دادخواست دادم وافسر كروكي كشيد و بردم بيمه پول گرفتم. بحث نيروي انتظامي و بيمه دنباله دار و حرف همو نميخونن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز به عنوان کارشناس بیمه خدمتتون عرض میکنم.حتما باید در هر حادثه ترافیکی چه جرحی چه مالی ،کروکی داشته باشید. این در شرایط عمومی بیمه نامه شخص ثالث هم هست. اگر واقعا افسر کارشناس سر صحنه حاضر شده ولی کروکی نداده اشتباه کرده.

      • ali

        خیر آقای کارشناس کارشناس راهور تا خسارت مبلغ 7000000 تومتن را نیاز نیست کروکی بدهد کارشناس بیمه تخ

      • مجید

        نیروی انتظامی از دادن کروکی خوداری میکند و اینقد طرف رو میپچونه تا بره رضایت بده و به بهانه اینکه الان افسر رفته ماموریت برو هفته دیگه بیا طرف رو دنبال نخود سیاه میفرستن چون با دادن کروکی آمار تصادف در اون ناحیه میره بالا که به نفع اون مرکز راهنمایی نیست

    • saeed

      اقا تمام مدارک کسی که با ما تصادف کرده را دارم ولی طرف نمی یاد بیمه اذیت می کنه والا من با اینکه 300 هزار تومان خسارت دیدم بازم بیمه میگه هر دو باید باشن
      اقا من پیشنهاد میدم به کسانی که تصادف می کنند که اگر مقصر نیستند هرگز مدارک را ندهند به مقصر بگزارید هر 2 ماشین را توقیف کنند 1 روز وقت بزارید مجبور می شود که بیاید و هم به مدارکتون می رسید و هم به هزینه ولی اینجوری مثل من باید دنبال مدارک و هزینه بیمه بدوید

      پاسخ ها

      • amin202

        توقیف یعنی بره پارکینگ...پارکینگ ها هم قیمت نگهداری خودروهاشون واسه هر روزش متفاوته...از 5 تومن شروع میشه تا 15 تومن.
        اگرم با جرثقیل ببرن بسته به نوع جرثقیلش 40 یا 70 تومن پول می گیرن...حالا شما فک میکنید میتونید پول اینهمه هزینه توقیف خودروتون رو از مقصری که حاضر نمیشه بیاد بیمه رو بگیرید جای خود دارد...باید برید دادسرا سر همین ندادن هزینه پارکینگ از مقصر شکایت کنید... :)

    • مهران

      آقا سعید منم مشکل شما رو دارم دقیقا طرف نمیآد بریم بیمه خسارتمو بده...چیکار کنم.

    • احمد

      خیلی عالی بود متشکر

    • حسین

      من همین امروز تصادف کردم. طرف قبول کرد که مقصره ماشینم حدود ۱ خسارت خورده
      اشتباهی که کردم این بود که طرف راضیم کرد به افسر زنگ نزدم البته تو جاده بودم و بعید بود افسر زودتر از نیم ساعت برسه. حالا کارت ملی و کارت ماشین طرف رو دارم و قراره فردا ببرم پیش یه صافکار ماهر امیدوارم به خیر بگزره. دیگه اشتباه نمی کنم و منتظر افسر می شم قبل حرکت دادن ماشین ها هم عکس می گیرم.

    • علی

      سلام
      من چند روز پیش با تاکسی پدرم تصادف کردم متاسفانه با یه مزدا 3 جدید برخورد کردم من مقصر شدم گردش به چپ سر چهار راه داشتم
      حالا طرف میخواد هم خسارتشو بگیره که 9 میلیونی میشه و هم افت قیمت ماشینیشو میخواد بگیره متاسفانه تاکسی فقط بیمه شخص ثالث میکنن که سقفش تا سه میلیون هشت صد تومان بیمه بیشتر نمیده و اینطور که معلومه باید بقیشو از جیب پرداخت کنیم لطفا بهم کمک کنید راه کار ی پیشنهادی بهم بگید

      پاسخ ها

      • علیرضا

        راهی نداره.وقتی به ماشینی خسارت وارد میکنید که بی رنگ هستش باید طرف یا از حقش بگذره و یا اینکه خسارتش رو بگیره.شما هم اگه استطاعت مالی نداشتی برات دادگاه اقساط میبنده.

    • رحمانی

      یکی از معضلات، طفره رفتن پلیس از کشیدن کروکی است، وقتی پلیس در صحنه حاضر میشود و مقصر را تعیین میکند به آنها میگوید میزان خسارت مالی کم است، توافقی به بیمه بروید، مقصر هم قبول میکند.
      فردای آنروز مقصر زیر بار نمی رود و میگوید من مقصر نیستم و با تهدید و فشار میخواهد مدارک خود را از طرف مقابل بگیرد، و طرف آسیب دیده هم مجبور است شکایت کند و این میشود یک بار اضافه برای قوه قضائیه.

      پاسخ ها

      • حسین

        من تصادف کردم افسر اومده گفته مقصر اونه مدارک ازش گرفت داد به من الان که رفتیم بیمه چون خسارت منو بیشتر میبینه کارشناس بیمه میگه باید تو رو مقصر اعلام میکرد مقصر تویی نمیدونم این وسط نظر افسر پس چی میشه راهنماییم کنید من چکار کنم

      • بدون نام

        این قرار داد قانونی است که بیمه زیر 7000000 را بدونه کروکی بدهد اگر شک داشت گزارش پلیس را بگیرد نه کروکی

    • بدون نام

      سپاس

    • بدون نام

      سلام مطلب خوب بود اما ناقصه مثلا از زمان رای دادگاه در مورد جرح تا چه مدت باید طرفین به شرکت بیمه مراجعه کنند جهت تشکیل پرونده و سایر اقدامات...
      برخی کلمات بکار رفته خودش غیر متمدن است مثل راننده ناشی لذا همان راننده عدم اگاه از قانون کافیست و...

    • بدون نام

      خیلی باحال بود!

    • نظیر احمد

      ماهم همین مشکلات راداشتیم من تصادف کردم تصادف تبدیل شد به چپ جریان ما ادامه دارد پنج ماه گذشت پلیس راه ایرانشهر چون کارشناس درست حسابی نداره ما دجار مشکل شدیم پرونده تازه رفته استان چون ایرانشهر ساحب نداره همه چیز رامیشه با پول خرید شما جای من بودی چکار میکردی

    • امیر

      من دیروز 19/8/92 با یه خانوم تصادف کردم خانومه قبول نمیکرد مقصره ولی قبل از اینکه افسر راهنمایی بیاد افسر ترافیک اومد گفت مدارک رو جابجا کنید ما هم بیمه ماشینها رو جابجا کردیم متاسفانه این خانومه میگه ماشینت خرجی نداره و میبرمت پیش صافکار خودم صافکار خوب میگه 250 تومان صافکار اون میگه 50 تومان نمیخواد از بیمش استفاده کنه میگه برو هرکاری که میخوای بکن باید از کارم بزنم برم شورای حل اختلاف

    • علی

      همسرم در سال 91 با یک خودروی مزدا3 تصلدف کرده است ماشین مزدا بر اثر عدم توجه به جلو در هنگام پرسه زنی در خیابان سر چهار راه به درب عقب سمت راننده کوبیده است .صحنه به هم خورده بود و پلیس پاز مدتی آمده وگفته چون پراید از فرعی به اصلی در حرکت بوده مقصر است وچون هزینه کمتر از 3م تومان است کروکی نکشیده بودو به علت همین مدت 10 ماه است که گرفتار یک آدم بی وجدان هستم از بیمه 5م بدون داغی گرفته وبا فاکتور جعلی برای 9م دیگر شکایت کرده است به نظر شما با این آدم بای چگونه رفتار کرد.

    • سید اصغر

      سلام یگ سوال دارم درتصادف اگر ماشینی در حال حرکت باشد وشخصی در حال دویدن بخواهد از عرض خیابان عبور کنند وبه ماشین برخورد کنند این مورد چگونه در قانون تعریف شده است این شخص از بغل به وسط یعنی به درب عقب بخورد تشگر

      پاسخ ها

      • amin202

        فقط بزرگراه ها قانونی هست که اگر به عابر برخورد کنید ، عابر مقصره...تو بقیه حالات حتی اگر عابر از رو پل عابر پیاده خودکشی کنه و بیوفته رو سقف ماشینتون،متاسفانه شما مقصرید.

      • بدون نام

        اثبات موضوع اسان نیست ولی اگر شواهد و قراین کافی باشد در چند مورد عابر نیز مقصر میگردد مثلا عابر از خیابان رد میشود ناگهان بر گردد و یا همین مورد شما بتاید کارشناس خبره باشد و اثبات نماید

    • شعیب

      سلام:آقا من ماشینم پرایده یه ماه پیش با یه آردی تصادف کردم که افسر اومد و آردی 100% مقصر شناخته شد اما آقا بیمه نداشت ماشینش رفت پارکینگ-خسارت ما حدود 1 ملیون شد طرف پول هم نداره بده اصلا نه سراغ ماشینش رفته نه به تلفن ما جواب میده.حالا ما باید چکار کنیم کلی هزینه شکایت شده حل اختلاف هم تا 2 ماه دیگه جلسه گذاشته تکلیف هزینه ماشین من چیه.ممنون میشم کمکم کنید

      پاسخ ها

      • amin202

        اصولآ تو شورای حل اختلاف اگر طرف تا 6 ماه برنگرده جلسه ای تشکیل میشه مبنی بر مصادره خودرو...مصادره که کردن با تائید خسارت هزینتونو برمیگردونن.

    • محمد

      سلام : من دوماه پیش یک تصادف درون شهری داشتم که مقصر بودم پس از دریافت کروکی پلیس به دادسرارفتیم زیان دیده شفاها توافق نمود کوپن از ما دریافت کرد و و مابقی خسارت را از بیمه بدنه خودش اخذ نماید حال از کارشناس رسمی دادگستری بدون هماهنگی ما درخواست خسرت مالی و افت قیمت ماشین را نموده که مبلغ حدود پنجاه میلیون تومان است آخه مگر حادثه درون شهری ماشین (آزرا )اینقدر می شود و من هم از نظر مالی فقط یک حقوق بگیر معمولی هستم لطفا راهنمایی کنید

    • بدون نام

      همسرم چند ماه پیش تصادف میکند و طرف مقابل مقصر بوده ولی سند ماشین بنام ما نیست باید چه کنیم ؟

      پاسخ ها

      • amin202

        با کارت سبز یا کارت ماشین هم کارتون تو بیمه حل میشه.

    • مهردادم

      سلام من دو ماه پیش اتوبان قزوین تصادف کردم چندتا ماشین بهوم برخورد کردیم.که بیمه من تا پنج ملیون خسارت داد.حالا راننده پرشیا از من افت قیمت میخواد.درحالی که از بیمه بدنش هم استفاده کرده. حا لا خواستم بدونم چیکار باید چیکار کنم.؟

    • بهروز

      داخل شهر تصادف کردم دورزدن روی خط ممتد,یک تاکس اومدوزد به گلگیر عقب,بعد گفت تو مقصری منم چون رو ممتد دور زدم باور کردم خسارت یارو را دادم بعدش فهمیدم طرف مقصر بوده,با خوم گفتم حتما باید وایستی پلیس بیاد مگر نه سرت کلاه میزارن,منم که ناشی,تا حالا تصادف نکرده بودم

    • کارشناس بیمه

      آقای عزیز لطفا اطلاعات اشتباه به مردم ندید اگه قرار باشه در تصادف زیاندیده با یه کوپن و کوپی مدارک به بیمه بره و مقصر اصلا مراجعه نکنه که خوبه دیگه هر کی ماشینش به هر جا خورد کوپن همسایه را می گیره و میره بیمه خسارت میگیره .اصلا هر بیمه نامه چهارتا کوپن داره به چهارتا ماشین میده یه پورسانت هم میگیره . کاسبه خوبیه نه ....

      پاسخ ها

      • amin202

        اصولاً اگر کسی مقصر نباشه ماشینش به جایی نمیخوره...بلکه به ماشینش میزنن...برای بیمه فرقی نمیکنه...شما برو یه ماشین قراضه بیار که جایی که خورده مطابقت داشته باشه با محل تصادف...اگر شما مقصر نباشید بالاخره هزینه شما باید از بیمه تامین بشه..اصلاً واسه همینه که بیمه شخص ثالث اجباری شده...

    • افشین

      مفید و مختصر. ممنون

    • زهرا کاظم زاده

      من با خانمی تصادف کردم و مقصر شناخته شدم چون گردش به چپ در چهارراه داشتم ماشینشون پراید بود و گلگیرش کمی تو رفته بود . 2 مدرک و 50 هزار تومان دادم و یک مدرک گرفتم ولی از اون روز هرچی زنگ میزنم بیا بریم نشون بدیم ماشینت رو نمیاد قرار میزاره ولی سره قرار حاضر نمیشه . آخرین بار هم گفت حدود 300 یا 400 هزنش میشه بیار دم خونمون مدارک رو بگیر . وگرنه برو شکایت کن. من باید حالا چیکار کنم برم دنبال شکایت ؟؟؟برم دنبال المثنی کارت هام ؟؟؟ کلا ولش کنم ؟؟؟ اگر برم شکایت کنم باید کلی هزینه کنم و در آخر هم هزینه ماشین طرف رو بدم

      پاسخ ها

      • amin202

        مدارکت چی هستن اصلاً؟
        اگر میتونی المثنی بگیری برو بگیر...هیچی دستش نیست.احتمالاً شکایت کنه...عکس هم گرفته باشه زیر بارش نرو...بگو با فتوشاپ درستش کردی....هرکی هم پرسید بگو گم کردی مدارکتو....البته سریعاً یه اعلام مفقودی بکن که بعداً گندش در نیاد!

    • بدون نام

      باسلام
      اخيرا مزخرفاتي تحت "نقد قرآن"ازشخص مجهولي تحت عنوان دکتر!سها در اينترنت پخش شده وي ادعا ميکندمدرس علوم عاليه حوزوي بوده که بيسوادي وي در مقاله اش گواه کذب اوست والا طلبه سال اول هم ميداند که آيه "هذان خصمان اختصموا"چرا اختصما نشد؟يا درانديشه هاي بنيادين اسلامي توسط فلاسفه نظريه تکامل رد شده که وي دايم به آن متمسک ميشود يا دوستان کافيست در اينترنت تطابق مراحل رشد جنين در قرآن با علم روز را سرچ کنند ببينند چند مقاله ضد گفته هاي سها پيدا ميکنند
      گفت برادر حاتم طايي هم خواست مشهور شود رفت در آب زمزم ادرار کرد!!درحاليکه غربيان با تجربيات نزديک به مرگ مؤمن ميشوند ما به سمت دوزخ حرکت ميکنيم چرا؟

      پاسخ ها

      • پورمحمد

        علیکم السلام و رحمه الله و برکلته!
        چرا برای تخریب دین جایی که نا مربوط است مطلب می گذاری ؟ مردم حالیشون است که هدف شما چیه ؟آدم از سیاسی بازی شما حالش بهم میخوره .

      • حمیدرضا

        زنگ طبقه بالا رو بزن

      • بدون نام

        چرا چرند میگی. هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد . مثلا میخواستی چیو اثبات کنی ؟؟؟؟؟

      • محمد

        چیزی مصرف کردی؟؟؟؟ اتفاقا کتاب نقد قران از دکتر سها فوق العاده ترین کتاب روی کل کره زمین هست، اما ارتباطی به این فضا نداره، شما حقوق گرفتی که از ارکان متزلزل دینت دفاع کنی؟؟؟؟ همین مطالب این سایت و درخواست راه حل های تقلب که دوستان زیادی هم مرحمت کرده و تبلیغ تقلب میکنند، یا زیان دیده گانی که با بی اخلاقی مخاطبِ مقصر طرف هستند نمایانگر کارایی دین مردم کشورمون هست.

    • بدون نام

      با سلام
      من تصادفی در سال اخیر داشتم که مقصر شناخته شدم و خودرو مذکور یک فوتی و 2 زخمی داشته است. میخواستم بدونم شرایط بیمه به چه منوال است و چه مقدار دیه تعلق می گیرد؟ و بیمه همخه را متقبل می شود یا نه؟>

      پاسخ ها

      • سعید

        اگر حکم نهایی تصادف در دادگاه همون سال قبل تایید شده باشه کامل بیمه پول دیه رو میده ولی اگر به سال بعد و قیمت دیه جدید برسه راننده مقصر باید مابقی پول دیه سال جدید رو نقدا بپردازه--بیمه فقط پول دیه به قیمت همونسال رو میده هر چند سال که بگذره پرونده به ضرر راننده مقصر هست

    • حسن

      از اینکه عامیانه و مفید بیان کردید ممنونم خیلی عالی بود.

    • سلمان

      سلام
      بنده سواری206مدل93دارم که ماشین سمندازفرعی اومدوگلگیرماشین من وزدبطوریکه گلگیربایدعوض شه ورنگ بخوره میخواستم بپرسم اگه شکایت کنم افت قیمت ازطرف میتونم بگیرم واگه آره چند؟
      درضمن پرونده بیمه هنوزپیش خودم هست ازبیمه خسارت دریافت نکردم هنوز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر میکنم ماشین باید کمتر از 5 سال از مدلش گذشته باشه که افت بهش تعلق بگیره.
        دیگه به هر حال حدودا از 500 تا یه میلیون میتونید افت بگیرید حدودا ولی باید کارشناسی بشه دقیق

    • سید جواد هاشمی

      با سلام وخسته من در کوچه 6متری ساکن می باشم وپارکینگ ندارم ماشین خود را در پیاده رو ومقابل پارگینگ پارک می نمایم حال اگر یکی از پارکینگ خارج شدنی به ماشین بنده تصادف نماید مقصر چه کسی می باشد با تشکر از زحمات شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر شما هستید چون جلوی پارکینگ پارک ممنوع هست

      • بدون نام

        اگر اونور کوچه باشه ایشون مقصره اما اگر جلوی در پارکینگ و همون سمت پارینگ باشه شما مقصرید

    • شیرین عباسی

      سلام من 2 هفته پیش تصادف کردم و مقصرهم بودم و قرار شد از محل بیمه من جبران خسارت بشه که ماشین طرف به تعمیرگاه رفته و بیمه خسارت وارده را پرداخت نموده و در صحنه تصادف من و راننده دیگر رضایت نامه نیرو انتظامی رو امضا کردیم که خودروها پارکینگ نره ولی الان طرف رفته شورای حل اختلاف درخواست افت قیمت داده در صورتی که رضایت داده میتونه بگیره؟

      پاسخ ها

      • علیرضا

        چه بتونه بگیره چه نتونه بگیره وظیفه انسانی شماست که ضرری که به دیگران زدی رو جبران کنی! حالا هر جور راحتی! به این فکر کن که این اتفاق برای شما هم ممکنه بیافته!

    • حمید

      سلام خسته نباشید من قبلا تصادف کردم مهره کمرم شکست.من با موتور بودم طرف زدو فرار کرد نفمیدیم که کی بود الان تازه پیداش کردم.ولی اشناه میخوام بدونم اگه معرفیش کنم چه کارش میکنن زندانی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون متواری شده بیمه فکر میکنم هزینه شو نمیپردازه و خودش باید هزینه رو بده

    • محمد

      سلام.باموتورتصادف كردم باسمند.گواهي نامه وبيمه ندارم.در خيابان راه مستقيم مي رفتيم .ماشيني از روبه رو درمسير خودش جهت پيچيدن در كوچه اي كه سمت راست من بود ناگهان پيچيد وسر جلو سپر سمت شاگرد بامابرخورد داشت.شكستگي و پارگي زانو وخراشيدگي نيمي از صورت اتفاق افتاد.پليس 110وراهنمايي ورانندگي واورژانس امدند.صورت جلسه شد وبااورژانس منتقل بيمارستان شديم.حال بهترين راه چيست؟اياازكروكي سازش ميشوداستفاده كرد؟

      پاسخ ها

      • کیوان

        دمت گرم . گواهینامه و بیمه نداری.کروکی چی ؟ سازش چی ؟ هر بلایی سرت اومده تقصیر خودته . تازه خسارت ماشین هم باید بدی

      • کارشناس بیمه

        خیلی پر رویی . بشین خونه ات رانندگی نکن . گواهینامه نادری - کلاه نداشتی - ترمز نداشتی - رانندگی بلد نبودی - میخوای بیمه بیاد دم خونه ات تا آخر عمر ماهی ده میلیون بهت بده . خوش میگذره ......

      • بدون نام

        اگه شما مقصر نباشین بیمه ی طرف خسارتتونو می ده . من با یه موتور سوار تصادف کردم که مث شما گواهینامه نداشت . بیمه خسارتشو داد. پلیس هم به خاطر گواهینامه و کلاه نداشتن جریمه اش کرد ولی ربطی به خسارت و بیمه اش نداشت.

      • بدون نام

        اگر تصادف مقصر نباشی میتوانی خسارت بگیری نداشتن مدارک جریمه دارد تقصیر را مشخص نمیکند

      • حمیدرضا

        جواب های چرت این سوال رو نخونین.
        ۱.نداشتن گواهینامه فقط جریمه داره و مقصر رو تعیین نمیکنه.
        ۲.قانون خسارت و دیه، بر اساس مشخص شدن مقصر اجرا میشه.
        ۳.اگه می‌دونی طبق قانون مقصر نیستی، میتونی شکایت کنی و به حقت برسی.

      • علی

        درسته گواهینامه نداشتی ولی اگه تو مسیر خودت باهات تصادف کرده مقصر نیستی و شخص ثالث محسوب میشی و بیمه اون طرف باید خسارت خودتو موتورتو بده البته بخاطر نداشتن گواهینامه یک جریمه میشی ولی اصل موضوع مقصر نبودنته که مهمتره

      • علی

        ولی کلا رانندگی بدون گواهینامه خیلی خطرناک اگه خدای نکرده به عابر بزنی و طرف فوت کنه قتل عمد محسوب میشه

    • محمد

      سلام.خودم همسرم وفرزندم باموتور درخيابان 2طرفه اي در مسيري مستقيم ميرفتيم.(فاقدگواهي نامه وبيمه موتور)سمندي هم ازروبه رو مي ميامد كه جهت پيچيدن در كوچه اي كه در سمت راست من بود دور زد تاوارد كوچه شود.سپر سمت راننده باموتور برخورد كردو3نفرمان از سمت چپ بدنمان دچار اسيب شديم.شكستگي كتف وپارگي زانوبابخيه وخراشيدگي شديد صورت همسرم وكش امدن رباط پاو....(همگي سمت چپمان).پليس 110واراهنمايي ورانندگي واورژانس امدند.موتورو ماشين به پاسگاه منتقل شد.سوال وجواب كردندوبااورژانس منتقل شديم.حال باتوجه به عدم گواهي نامه مقصر كيست وچه ميشود؟ايا ميتوانم ديه بگيرم.راهنايي كلي ميخواستم واين قانون 1_پرونده بدون كروكي 2_پرونده سازشي 3_پرونده غيرسازشي چيست؟بهترين راه نسبت به سرايط بنده چيست؟با سپاس فراوان

    • سالاري

      من پريروز تو سه راه تصادف كردم
      من مسير مستقيم ميرفتم و يهو يه پرايد از كوچه بيرون اومد و ميخواست بپيچه به چپ پليس كه اومد به من گفت مقصري من گفتم مسير من مستقيم بوده اما پليس گفت شما تو فرعي بودي و حق تقدم با اونه چون عرض معبري كه شما ميومدي كمتر بوده و كروكي نكشيد. حالا كه قانون رو خوندم ميبينم طبق ماده ١٢٢ در سه راه حق تقدم با كسيه كه مسير مستقيم ميره ولو اينكه عرض معبر مستقيم كمتر باشه
      ايا راهي وجود داره كه از افسر شكايت كنم؟
      بيمه هزينه ماشين اون رو ٧٠٠ تومن تخمين زده و ماشين من ١٢٠ تومن فقط صافكاريش ميشه

      پاسخ ها

      • وحید

        این نظر مربوط به دو سال پیش بود اما برای دوستان دیگه که میخونن و همچین مشکلی دارن جواب میدم:

        در صورتی که به نظر کارشناس تصادف اعتراض داشته باشی تا یک هفته فرصت داری که اعتراض کنی . بعد کارشناس سه نفره میفرستن و هزینش رو هم شما پرداخت می کنی قبلا حدود 500 هزار تومان بود. اگه نظر کارشناس اول تایید نشد میتونی این هزینه کارشناس رو از مقصر بگیری

      • علی

        یک دلیل دیگه هم میتونه داشته باشه درصورتی که شما از سمت راست جاده یا خیابون حرکت نمی کردید مقصر هستید حق تقدم با شما بوده ولی وقتی سمت چپ جاده تصادف بشه یعنی شما انحراف به چپ داشتی و مسیر طرف مقابل رو بستی و مقصر میشی

    • ابراهیم شعبان

      سلام وخسته نباشی
      من یک هفته پیش در صندلی عقب ماشین شرکت خودمان تصادف کردم ومرا با اورژانس به بیمارستان بردند در همان آمبولانس که حالم خوب نبود پلیس یک برگه داد که رضایت داری یانه که من رضایت دادم در بیمارستان بخاطر اعمال جراحی روی دستم انجام دادند من حالا دادگاه رفتم شکایت کنم دادگاه گفته نمیتوانید. شکایت کنید پرونده مختومه شده است.
      اگر ممکن است مرا راهنمایی کنید و ماشین دارای بیمه ایران است و دستم از بازو شکسته و عصب دستم به گفته نماینده پزشک قانونی مدت ۶ ماه طول میکشد عصب دستت به حالت اول برگردد و گرنه دوباره باید جراحی شود.
      چطور میتوانم دوباره شکایت کنم آیا راهی وجود دارد؟
      با تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من هم مشکل شما رو دارم پسرم با دوچرخه بوده ماشین بهش زده دستش پیچ وپلاک شده ولی وقتی رفتم پاسگاه گفتند دو چرخه مقصر صد در صد هست من هم رضایت دادم ولی پشیمونم چون پسرم ۱۷سالش هست وخیلی اذیت شد

    • پاییز

      باسلام وخسته نباشید
      من حدود یک ماه پیش تصادف کردم طرف مقصرشناخته شدماشین خودش باموتور ما رفت پارکینگ،خودم پام شکست گچ گرفتم الان پرونده رفته دادگاه طرف ماشینشو در اورده ولی موتور ما نه،خودم کاراشو کردم الان میخوام درش بیارم 700هزینه تعمیرش میشه چیکار کنم برای گرفتن هزینه و پول پارکینگ؟ ماشینش بیمه بوده میشه از بیمش گرفت

    • امیر

      سلام بنده تصادف کردم طرف مقصر شناخته شد مدارکش دسته منه به بیمه نیومد و میخواد اذیت کنه باید چیکار کنم؟ شکایت کنم یا راه بهتری است؟

    • امیر

      سلام.پدرم راکب موتور سیکلت بوده با ماشین تصادف کرده.چون یکطرفه میرفته مقصر شناخته شده.موتورش بیمه داره.ولی پدرم گواهینامه ندارهومیخواستم بدونم بیمه خسارت موتور و ماشین و شکستگی پاش رو میده؟

      پاسخ ها

      • علی

        بیمه هزبنه درمان رو میده ولی خسارت وسیله چون مقصر بوده نه

      • بدون نام

        فکرکنم چون مقصر بوده و گواهینامه هم نداره هیچی تعلق نمیگیره اگه گواهینامه داشت بیمه هزینه درمان رو میداد ولی
        توی قانون بیمه حوادث راننده اگه گواهینامه نداشته باشی چیزی تعلق نمیگیره

    • قاسم

      با سلام دو روز پیش تصادف کردم شرح تصادف چنین بود جلو ماشین یه چاله بزرگی بود ماشین رو نگه داشتم خواستم دنده عقب بیام تا ماشین رو رد کنم ماشین عقبی بدون اینکه من حرکت کنم زد بهم پلیس اومد من واقعیت قضیه رو گفتم ورفت دیروز به من گفت شما صد در صد مقصرین ولی در محل تصادف سازش در محل زده شده وطرف مقابل که کار ماشینش با صد هزارتومان حل میشه درخواست هفت صد هزار تومان خسارت میکنه ومنم چون بیمم هشت ساله پاره نشده نمیخوام ازش استفاده کنم اولا خواهش میکنم بگین مقصر کیه وثانیا من سازش رو قبول نکنم نتیجش چی میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما مقصر نیستین. اونم خسارت ماشینشو احتمالا با افت قیمت حساب کرده.

      • علی

        چون فقط ایستادی و دنده عقب نرفتی مقصر نیستی

    • هومن

      اگر 1 روز بعد از صحنه ی تصادف بیمه ی خودرو خود را تمدید کنیم آیا بیمه تعلق می گیرد؟

      پاسخ ها

      • علی

        خیر حتی یک ساعت

    • بدون نام

      از توضیحات خوبتان متشکریم

    • جمعه

      باسلام

    • جمعه

      ب

    • جمعه

      با سلام بنده امروز باپراید از دوربرگردان همزمان باپیکان واکه در سمت چپم قرار دشت گلگیر جلو من وعقب در وانت بهم بر خورد کردن ونبود افسر مقصر شناخته نشد لطفا نظر دهید

      پاسخ ها

      • علی

        سوال واضح نیست اگه هر دو درحال دور زدن در دوربرگردون بودید شما مقصرید چون عقبتر بودید ولی اگر کاملا دور زده بودید و در مسیر مستقیم در حال حرکت بودی اون طرف مقصره

    • مهناز

      سلام من چند روز پیش تو اتوبان کاظمی ۵۰متری پل هوایی تصادف کردم نظر کروکی۵۰%من و مقصر دونستن و اون اقا هم به بیمارستان منتقل شد.حالا میخواستم بدونم من احتیاجی به رضایت اون اقا دارم تا ماشینم و از پارکینگ خارج کنم؟

    • عباس

      با سلام من تقریبا چهل روز پیش با یک نیسان تصادف کردم خودم باموتور بودم بردنم بیمارستان پام اسیب دیده بود باتشخیص پزشک چیزی نشون نمی داد خراشهم داشت صبح روز بعدتصادف رفتیم پاسگاه رضایت دادم تمام شد ولی بعد ان روز درد پام شدت گرفت روز به روز هم بدتر شد ایا میتونم دوباره برم شکایت کنم هزینه درمان بگیرم

    • وحید

      سلام
      ن دیروز تصادف کردم
      کوچه کم عرض بود ماشین از جلو اومد
      بهش راه دادم یعنی دنده عقب رفتم به فرعی
      اننده ای که پشت من بود خواست سریع رد شه که ماشین جلویی با سرعت رد شد
      نم نتونست کنترل کنه زد به سپر جلویی من
      الان افسر میگه چون شما جلو عقب کردی و راننده پشتی ات در حاله حرکت مستقیم بوده ، تو مقصری
      منم قبول نکردم
      لان میخوان بفرستن شورا
      چکار باید بکنم ؟

    • رحیم

      حدود 13 ساله که جرثقیل کار میکنم از همون روزها عاشق رانندگی با ماشین سنگین بودم که برم جاده ولی بابام مخالفت میکرد . بعد از گذشت این همه مدت بازم دوست دارم. خیلی از وقتها هی می یاد سراغم که ول کنم جرثقیل و برم تریلی بخرم به عشق جاده رانندگی کنم .ولی بابام میگه نه .
      لطفا مرا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به یه نفر پول بده بزنه به بابات طوری که افقی شه بعد با پول بیمه برو هر کاری خواستی کن

    • امین

      من در حال بار زدن به خودروی باری بودم که خودروی دیگری باخودروی من تصادف کرد وبراثرضربه وارده تعادل خود را از دست داده وازپشت خودروی باری سقوط کردم ومنجر به شکسته شدن پاشنه پایم شد مراحل گرفتن خسارت ودیه چگونه است؟باتشکر

      پاسخ ها

      • علی

        باید همون موقع افسر می اومد کروکی میکشید صحنه رو هم نباید بهم میزدید حالا دیگه طرف باید گردن بگیره

    • بدون نام

      در تصادف هزینه جرثقیل برای بردن ماشین زیاندیده به تعمیرگاه را مقصر باید بدهد یا خود زیان دیده؟؟؟؟

    • مهدی

      دو روز پیش با ماشینی تصادف کردم که انحراف به چپ داشت و طبق نظر کارشناس مقصر اعلام شد
      فردای اون روز مدعی این شد که مقصر نیست ونظر اون افسر کارشناس رو قبول نداره.
      براین عقیده بود که بریم شورای حل اختلاف و کروکی رو ببریم و هزینه سه تا کارشناس رو بده تا شاید نتیجه به نفع اون بشه حالا از این تصمیمش منصرف شده و حاظر نیست نه بریم شورا نه میاد بریم بیمه 4تا کپونش هم دست منه ماشین منم یه چیزی حدود یک تا یک ودویست خرج داره چیکار کنم به نظرتون

    • فرزانه

      مرسی عالی بود

    • عسل

      سلام یکی از دوستانم برادرشون بدون گواهینامه به ماشینی تو کمربندی شهرمون باسرعت صدوبیست به ماشینی که میخواسته دوربزنهداز بریدگی ویهو توقف کرده در جاده تصادف میکنه وماشینش حدود پنج میلیون خسارت پیدامیکنه وبعد دوستش که گواهینامه داشته رومعرفی میکنن به عنوان راننده اونمدکه فقط یه ساله گواهینامه گرفته. سوالم اینه برادر دوستم بدون گواهینامه اگه گردن بگیره ومقصر باشه چقد جریمه میشه وبیمه تقبل میکنه خسارتو؟درضمن ماشین مقابل فقط پونصدهزار خسارت دیده. یااگه دوستش که گواهینامه یکساله داره به گردن بگیره گواهینامه ش سوراخ میشه؟ممنون میشم زود جواب بدید

      پاسخ ها

      • علی

        اگه مقصر باشه که خسارت نمیدن

    • بدون نام

      پدرم و خواهرم با ماشین تصادف کردن.مقصر راننده شد.پدرم دچار خونریزی مغزه و کتفش شکسته.پاشنه پا و سرشم پاره شد.خواهرم شکستگی ساق پا و پلاتین گذاشتن.پزشکی قانونی برای معاینه نیومد.ولی من ازش عکس گرفتم.باید چیکار کنم الان

    • اریانا

      سلام .
      من یه تصادفی کردم که احتیاج به راهنمایی دارم. من چندروز پیش تو یه خیابون اصلی تو کرج تو لاین کندرو تو حرکت بودم که یه خودرو پراید به سمت ماسینم اومد و اینه ماشینمو زد .من که جا خورده بودم ماشینمو خواستم بکشم کنار که رفتم رو جدول کنار خیابون و لاستیک جلوی ماشینم ترکید و کلا از خیابون منحرف شدم واون پراید هم متواری شد . یه ماشین سمند که ماجرا رو دیده بود تعقیبش کرده بود وشماره پلاک پراید رو برداشته بود . حالا که من شکایت کردم وکارشناسی شده و ماشین پراید مقصر شناخته شده اما حالا صاحب پراید میگه که ماشین من خسارت ندیده و من مقصر نیستم . موندم اگه روند شکایت رو طی کنم میتونم ثابت کنم که مقصر انحراف من از جاده ماشین پراید هست ؟؟ میتونم خسارتمو ازش بگیرم ؟ البته راننده سمند ودو نفر همراهش هم گفتند که میتونن واسه شهادت بیان ؟ خواهشن اگه کسی میتونه راهنماییم کنه

    • سهیل شریفی

      هزینه جرثقیل ماشین کسی که مقصر نیست به عهده کیه؟ مقصر یا بیمه یا خودش؟
      ممنون میشم راهنمایی کنید

    • هادی

      سلام..حدودا برج چهار بود که با عابری تصادف کردم..طرف شکایت کرد و تمام مراحل و طی کردیم که رسیدیم به امروز که رای دادگاه صادر شد و 15 میلیون دیه بریدن..منم مدارکم تکمیله..ماشینم بیمه ست..اما یکی بهم گفت که اگه به بیمه اطلاع نداده باشی بیمه دیه رو گردن نمیگیره..تو رو خدا راهنمایی کنید..دارم سکته میکنم

    • sara

      سلام خسته نباشين مرسي خيلي مطالب مفيد و خوبي بود ..من هفتهي پيش با مامانم رفته بوديم بريم پارك كه اي كاش با مامانم نميرفتم و كار خودمو انجام ميدادم من داشتم ميرفت م و دنبال جاي پارك بودم كه يه جاي پارك پيدا كردم ميخواستم برم توي جاي پارك هنوز دندمو جا نزده بودم كه يه پرشيا همين طور كه چراغاش روشن شد دنده عقب از تو پارك اوند تو در عقب ماشين من كه طرف شاگرد و خودشم ميدونست مقصر گفت من اشنا دارم هي زنگ زد و هي گفت الان ديگه ديره كار نميكنن بزارين شنبه منم به مامانم گفتم بزار زنگ بزنم پليس هي ميگفت گناه داره بيمشو بايد نميدونم چيكار كنه و ضرر و اينا زنش كه اومد چادر داشت و از اين بلبل زبونا بود مامان منم حسابي خوشس اومده بود از زنش من زنگزدم به آشنا كه چيكار كنيم و نكنيم گفت كارت ماشين و بگير بزار بره شنبه بياد مرده گفت كارت ماشينم همراهم نيست و اينا منم از پلاكش عكس گرفتم ولي چون اولين بارم بوده هيچي نميدونستم ما اونديم خونه و نبه ظهر زنگ زديم كه بريم زنه هم پشت تلفن مارو هي نفرين و اينا كرد و گفت شوهرم گفته دخترش همين جوري ميومد عقب كه من بش زدم منم نميدونم كه اين مامان من با اينكه تو ماشين بوده به زنه ميگه بلا شما درست ميگين و راستي خود اقاهه ١٥٠به ما داد براي اينكه ماشين درش رفته تو كم رفته بود ولي به هر حال الان بابام زنه گفت بعد ارظهر به شوهرم ميگم چه ساعتي تا برين درست كنيد مامانم گفته بله كه اضا فهي پولو بديم بتون خلاصه الان سه شنبه است و هنوز خبري ازشون نشده بابامم ماشينو درست كرده و مامانم هي به من چيز ميگه و ميگه اين پول حروم پيش ما منم هر چي به مامانم ميفهمونم نميفهمه من مقصر نبودم به نظر شما كي مقصر بوده شرمنده مو بت مو ماجرا رو تعريف كردم و سرتونو درد اوردم ولي براي بقيه تجربه باشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صحنه ی تصادفو خوب شرح ندادین که اون ماشین از کجا اومد و چطور به در عقب خورد می خواستین دنده عقب برین تو پارک یا جلو... هزینه ی شما فقط صافکاری و رنگ نیس اگه ماشینتون از اون قسمت تا حالا نخورده و حالا باید رنگ بشه افت قیمت هم باید بگیرید

      • ارش

        یه کتاب مطلب نوشتی .آخرم معلوم نیست چی شده..

    • کیارش

      سلام خدمت هموطنان عزیز
      من امروز صبح یک تصادف داشتم.پاسداران تقاتع پایدارفرد و گلستان سوم.
      من شمال به جنوب پایدارفرد میومدم که یک خودرو از کوچه و با سرعت بسیار زیاد با درب قسمت شاگرد ماشین من برخورد میکنه.خواهرم قسمت شاگرد بود و دچار شک شدیدی شد.در ابتدا جو کاملا متشندژ بود ولی کم کم اوضاع اروم شد.در ابتدا به ظاهر اتفاق بدی برای سرنشین ماشین من نیوفتاده بود.تماس گرفتیم 110 و مامور راهور اومد و ما تقریبا داشتیم توافق میکردیم که ناگهان حال خواهرم بد شد و در ناحیه گردن و کمر احساس درد میکرد.خلاصه مامور راهور بیسیم زد و اورژانس اومد.بعد از معاینه اورژانس خود اورژانس بیسیم زد و مامور کلانتری اومد.
      ببخشید طولانی شد فقط خواستم بگم که به هیچ وجه تو تصادفات زود تصمیم نگیرید.و به راحتی توافق نکنید.
      البته ناگفته نمونه امروز رو کلا از کار افتادم و تا ساعت 6 بعدازظهر تو بیمارستان بودم.ماشینها هم رفت تو پارکینگ کلانتری.یعنی شروع کلی دردسر برای بعدش.
      اما خوشبختانه حال خواهرم خوبه و به اصتلاح به خیر گذشت.
      راستی یک نکته:وقتی تصادف جرحی اعلام میشه اورژانس بیمار رو میبره بیمارستان تمام اقدامات و مراقبت ها کاملا رایگان حساب میشه.پس اصلا نگران هزینه ها نباشید و به عزیزتون فکر کنید.اگر تفافق کنید و طرفتون سر حرفش بمونه شاید نتونه از پس مخارج بیمارستان بر بیاد و ممکنه یه هزینه اضافی هم رو دوشش بزاره.باقیش چند روز الافی داره که کمی صبور باشید تموم میشه ولی خیالتون راحت راحته.
      پیروز باشید بدون حادثه...

    • دری

      یک ماه پیش پشت چراغ قرمز از پشت به ماشین من زدند، پلیس اومد اما طرف برای جریمه نشدن ، قول داد که خودش ماشین درست می کنه و اجازه کروکی نداد. بعد که دید هزینه ماشینم بیش از ۳۰۰ هزار تومان ، خواست از بیمه اش استفاده کنه . بعد که دید بیمه اش دچار مشکل می شه گفت ۲۰۰ می دم. مدارکم رو بده . گفت می خوای اخاذی کنی . الان هم بعد یک ماه رفته کارت المثنی ماشینشو گرفته . مدارکی که دست من داره یک برک کوپن و کارت ماشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        می خوام برم شورای حل اختلاف، مراحل کار چطوره ؟ چقدر باید هزینه کنم ؟ آیا حل می شه

    • راضیه حقگو

      ديروز تصادف كردم.طرف مقابل مقصر بود راضي نشد به١١٠زنگ بزنم.بیمه نامه رو داد وگواهینامه منو گرفت،امروز راضی نشد بیاد بیمه تا پرداخت خسارت بده،همش با تلفن تهدید میکنه.به نظر شما چه کنم؟ ایا به تنهایی بیمه قبول به پرداخت خسارت میکنه؟

      پاسخ ها

      • علی

        اخه شما که قوانین رو نمیدونید براچی زنگ نزدید به ۱۱۰ اون طرف مقصر بوده بعد شما مدارکتون رو دادید که چی عجبا

    • بدون نام

      این در مورد کروکی عدم سازش یعنی چی؟ بالاخره پلیس با کشیدن کروکی مقصر را مشخص می کند دیگه. کسی می تواند توضیح بیشتری بدهد.

      کروکی عدم سازش:
      این کروکی در تصادف های خسارتی که طرفین در تصادف با هم سازش نمی کنند یا فکر می کنند حتما دیگری مقصر است،استفاده می شود.

      پاسخ ها

      • علی

        زمانی که مقصر گردن نمیگیره باید برید حل اختلاف

    • مريم

      باسلام

      من در تاريخ30 مهر تو جاده اراك تصادف داشتم

      وبعداز حضورپليس و كشيدن كروكي مقصرشناخته نشدم

      م ماشيني كه ازپشت زده بود مقصرشناخته شد

      من ساكن گرگانم و ماشين مقصر اصفهاني بود

      كه بعد از رفتن افسرپليس راننده خسارت من رو نه پرداخت كرد نه مدارك ماشينش رو جهت پيگيري داد و رفت

      من با شماره ماشين ان شخص به شوراي حل اختلاف مراجعه كردم اما گفتن بايد كروكي بياوري وچون خسارت من زير5ميليون است كروكي به من ندادن

      و گفتن بايد بري شكايت كني و وكيل بگيري و بعدنامه قاضي بياوري تا كروكي بدهيم و كلي دوندگي





      ايا انصاف است كسي انقدر راحت بتواند راحت فراركند؟

      براي 300 هزار خسارت ماشين من بايد كلي هزينه وكيل و رفت و امد به اراك و كلي خطرجاني را به جان بخرم؟

      يعني ميشود دين اسلام به اين زيبايي همچين راه هاي در رو براي همچين افرادي داشته باشد؟

      يعني كسي بعد تصادف به همين راحتي ميتواند فرار كند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز مراحل دادگاه برای گرفتن کروکی اون چیزی نیس که فک می کنین یه کار روتینه که روزانه صد ها نفر انجامش میدن. من خودم نیم ساعته انجامش دادم وکیل و این چیزا نمی خواد یه برگه دم در می گیری امضاش می زنن می دن بهت.

      • صیاد

        سلام مریم جان
        دوست عزیز ندانم کاری شما چه ربطی به اسلام داره
        فرار اون آدمم ربطی به اسلام وجمهوری اسلامی نداره
        اسلام میگه مظلوم باید از حقش دفاع کنه و حمایت میکنه ظالم رو هم تقبیح میکنه عیب از ما و مسئولین ما و قوانین ماست نه از اسلام

    • sara

      با سلام
      الان حدود یک سال از تصادف من و خواهرم میگذره و همه مراحل رو طی کردیم و به بیمه رسیدم مقصر باید بیاد به بیمه و ماشینشو نشون بده ولی خودداری میکنه ما باید چیکار کنیم ممنون میشیم راهنمایی کنید اگه دوباره شکایت کنیم کارگر خواهد بود یا نه ؟

    • احسان

      با سلام. من دیروز تصادف کردم. و طرف مقابل مقصر بود. چون اومد تو لاین من. من دیدم طرف داره میاد سمت من. و هرچی کشیدم سمت راست بازم اومد و زد جفت درهام و شیشه ها داغون شد.اما اون یه مقدار جولوتر وایستاد و رفت تو لاین خودش. پلیس هم اصلان گوش نکرد حرف منو .و مقصر من رو اعلام کرد. ولی من من فیلم صحنه تصادف را از دوربین مغازه های اطراف گیر آوردم. و اونخا دیده میشه که اون اومده تو لاین من. لطفا راهنماییم کنین که چیکار کنم؟ و آیا با این فیلم میشه نظر قبلی رو عوض کرد؟ اگه امکانش باشه زودتر راهنماییم کنین واقعا ممنون میشم.آخه فردا باید برم دنبال کاراش. ممن.ن

    • احسان

      سایت سرکاریه آیا؟ که نه به من جواب دادین. نه به خیلی از سوالهای دیگه؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عشقممممم سایته ها، فروم گفتگو که نیس خخخخخخخخخ

    • فلاحتی

      باسلام . من و برادرم یک ماه پیش در ادر بزرگراه به علت اتمام بنزین ماشینمون خاموش شد ماشینو کمی هدایت کردیم به کنار و برادرم برای ریختن بنزین پیاده شد و من تو ماشین نشستم . در همین حین یه ماشین با سرعت خیلی زیادی از پشت زد به ماشین ما که طوری که ماشین چند متر به جلوپرتاپ شد و من از ناحیه پیشانی وسر داری جراحت شد و حدود ۱۲ تا بخیه خورد . به علت اینکه تاریخ گواهینامه برادرم تمام شده بود گفتیم که من پشت فرمون بودم در صورتی که اصلا کسی پشت فرمون نبود و من سرنشین بودم . افسر مقصر و ۵۰/۵۰کرد بعد طی مراحل براب پرداخت دیه که مراجعه کردیم . الان به خاطر اینکه ما گفته بودیم که من راننده بودم نصفدیه به من تعلق میگیره و برادرم که هیچ کارشم نشده دیه کامل چون به اصطلاح سرنشین بوده و خارج از ماشین . ایا میشه کاری کرد که بگیم که چون نمام شده بوده تاریخ گواهینامش ما همچین کاری کردیم چون من واقعا از ناحیه سر خیلی دچار اسیب شدم و واقعا نا حقی که نصف دیه بگیرم با اینکه مقصر هم نبودم .

      پاسخ ها

      • علی

        ببین فکرکنم چون ۵۰ ۵۰ بوده نصف دیه رو بیمه ثالت اون طرف باید پرداخت کنه نصفشم بیمه حوادث راننده که بیمه ماشین خودتونه

    • فلاحتی

      باسلام . من و برادرم یک ماه پیش در ادر بزرگراه به علت اتمام بنزین ماشینمون خاموش شد ماشینو کمی هدایت کردیم به کنار و برادرم برای ریختن بنزین پیاده شد و من تو ماشین نشستم . در همین حین یه ماشین با سرعت خیلی زیادی از پشت زد به ماشین ما که طوری که ماشین چند متر به جلوپرتاپ شد و من از ناحیه پیشانی وسر داری جراحت شد و حدود ۱۲ تا بخیه خورد . به علت اینکه تاریخ گواهینامه برادرم تمام شده بود گفتیم که من پشت فرمون بودم در صورتی که اصلا کسی پشت فرمون نبود و من سرنشین بودم . افسر مقصر و ۵۰/۵۰کرد بعد طی مراحل براب پرداخت دیه که مراجعه کردیم . الان به خاطر اینکه ما گفته بودیم که من راننده بودم نصفدیه به من تعلق میگیره و برادرم که هیچ کارشم نشده دیه کامل چون به اصطلاح سرنشین بوده و خارج از ماشین . ایا میشه کاری کرد که بگیم که چون نمام شده بوده تاریخ گواهینامش ما همچین کاری کردیم چون من واقعا از ناحیه سر خیلی دچار اسیب شدم و واقعا نا حقی که نصف دیه بگیرم با اینکه مقصر هم نبودم .

    • خداداده نارنج

      پدرم 94/5/16 درثانحیه تصادف بابرخورد موترباماشینسنگین فوتشدن حالا خواستم بدونم چه زمانی دیه به ورسه تعلق میگیره چقدر دیه هست مبلغش باتشکر

    • ماندانا

      سلام .حدود 1ماه پیش در شهر ورامین با یک تاکسی تصادف کردم که مقصر شناخته شد .کارت ماشین و بیمه نامه که تا دی ماه اعتبار داره به من تحویل داد.از همان تاریخ به بعد موبایل خودش و خاموش کرده و جواب گو نیست.لازم به ذکر که محل سکونت من کرج است.برای شکایت به شورای حل اختلاف کرج میتوانم شکایت کنم؟

    • فتحی

      دوموتور تصادف کردن یکی در خطویژه بوده دیگری اقدام به گردش به چپ میکند در خط ویژه برخورد میکنند مقصر کدام است متشکرم

    • محسن

      سلام. چند ماه پیش تصادف کردم با مینیبوس
      خسارتشو بیمه داد.خسارت رفت و امدهایش سرویسشو میخواد.میخوام بدونم طبق قانون پول چند روز بیکاریشو من باید پرداخت کنم؟؟
      تورو خدا ج بدین عجله دارم

    • رضا کهنوجی

      سلام .ماشینم بغل درب محل کارم پارک بوده ی نفر با ماشین از روبرو میاد میزنه به ماشینم وسط دو درب فرار کرده اما شماره پلاک شا برداشتم وبه شورای حل اختلاف بردم حالا ش پلاک با آدرس اشتباها اون خانم دارم چه کار کن .میشه لطف کنید راهنماییم کنید

    • علی

      من درتصادفی از ناحیه سر و صورت دچار حادثه شدم بعد از دو ماه طول درمان من را به دادسرا فرستادن و قاضی مبلغی را به عنوان دیه برای من مشخص کرد اما بعد از 50 روز هنوز خبری نشده من برای پیگیری پرونده باید به کجا مراجعه کنم ؟ چقدر طول میکشه تا دیه را پرداخت کنند؟ من باید چکار کنم؟

    • محمد

      امروز چراغ خطر زرد شد من تو لاین چپ و خودرو دیگری سمت راست من بود یه دفعه ماشین های سمت راست شروع به حرکت کردند و ماشین سمت راست من برا اینکه به اونا نزنه یه دفعه داد به چپ یعنی سمت من و منم دادم چپ که نزنم بهش ولی فایده ای نداشت و سپر من خورد به درب عقب اون ماشین من خش خورده اما درب عقب اون تو رفته حالا کی مقصر هست؟؟؟

    • Parand

      سلام
      من ماشینم توی کوچه بن بست کنار شرکت پارک بوده که ی ماشین تو پیچیدن داخل کوچه میزنه بجلوش اونم با سرعتی که ماشین با اینکه رو دنده بوده 2 تا 3 متر میره عقب. ماشین را با یدک کش مجبور شدم ببرم نمایندگی و انمایندگی گفت هزینش یک میلیون هست . پلیس اومد ولی کروکی نکشید مدارک اون و من را گرفت واون را مقصر دونست وگفت که باهم کنار بیاید ولی طرف داره اذیت میکنه و هر چی قرار میزاریم نمیاد و میگه غرامت حرامه . حالا پلیس گفت باید برید شورای حل اختلاف . میخواست بدونم این موضوع چقدر طول میکشه و اینکه برم شورا بهتره یا اینکه برم دادسرا شکایت کنم تا بتونم هزینه پارکینگ ماشین را هم بگیرم ؟

    • رشید بلند

      اقا من چند روز پیش با یه اتوبوس تصادف کردم و مقصر اتوبوص بود وافسر هم امد کوروکی کشید و کپن بیمشو کند ولی مقصر از دادن کپی گواهی نامش و کپی بیمش خود داری کرد و تصادف هم تو شهرستان بود که ۸ ساعتی راه داره الان من نمیدونم چیکار کنم .

    • حمزه

      امروز تو اتوبان تصادف کردم 5 تا ماشین زدیم بهم.اون که از پشت زده مقصره فردا میریم بیمه.سوالم اینه بیمه خسارت جلوی ماشینمو میده؟؟/
      خواهش میکنم زودتر پاسخ بدین

    • میلاد

      مملکت قانون نداشت بیمه هاش ورشکست هم شدن

    • سینا

      من با206 دنده عقب میرفتم،وقتی متوجه شدم یه تیبا میخواد از یه کوچه ی کم عرض تر ،وارد خیابون بشه،واستادم و ماشینو خلاص کردم به تصور اینکه،منو میبینه،ولی راننده که یه خانم بود بدون نگاه کردن به سمت چپ ماشینش که عقب ماشین من بود راه افتاد و به عقب ماشین من برخورد کرد.من به افسر گفتم موقع برخورد کاملا توقف کرده بودم با این وجود من رو مقصر اعلام کرد،ممکنه نظرتون رو اعلام کنید؟

    • hjkh

      چند ماه پيش با يه پرايد توي اتوبان تصادف کردمٰ طرف گفت به افسر زنگ نزنيم و گفت 50 تومن بهش بدمٰ منم 50 تومن رئ بهش دادم ولي الان هي زنگ ميزنه ميگه ماشينم بيشتر از اين خسارت ديده بيا بريم بيمه وگرنه شکايت ميکنمٰ به نظرتون ميتونه شکايت کنه؟خيلي نگرانم

    • بدون نام

      من تصادف کردم زخمی ها رو هم جلو چشم افسر راهنمایی رانندگی گذاشتن تو امبولانس الان بعد از چهارده روز دادستان میگه باید بری کروکی رو جرحی کنید تا من اوکی کنم.

    • علی محمدی

      دیروز عصر هنگامیکه مسیر مستقیمی را طی می نمودم ناگهان خودرو 206 در یک دور برگران به درب عقب سمت راننده خودرم خسارت جدی وارد نمود. برای جلوگیری از سد معبر در سمت راست پارک نمودم ولی راننده 206 از محل فرا ر نمود. با 110 تماس گرفتم و در حال پی گیری از طرف دادسرا می باشم. لطفا راهنمایی بفرمایید پس از آن چکار کنم؟

    • ارمین

      سلام
      من یه سوال داشتم
      چند روز پیش یه تصادف داشتم
      صحنه اینطوری بود
      تصادفمون 3 تا ماشین بود
      ماشین اول 206 ماشین دوم مزدا وانت ماشین سوم من 206
      206 اولی زد رو ترمز ماشین وسطی که مزدا بود زن رو ترمز ولی بش نزد
      من از پشت زدم به مزدا و مزدا خورد به 206
      من مقصرم ولی الان مزدا معتقد که باید خرج جلوشو من بدم....چیکار کنم؟

    • محمود

      سلام تو جاده بر اثر ترکیدگی لاستیک چپ کردم.گردنم شکست و پلاتین گذاشتند،میخوام بدونم از طریق پزشک قانونی و اینکه خودم راننده بودم،خسارت نقص عضو بهم تعلق میگیره؟

    • محمدرضا

      سلام ی سوالی داشتم خدمتتون،ی ماشین جلوی درب پارکینگ من به مدت 45 دیقه پارک بوده و من نتونستم این اقارو پیدا کنم و به زور ماشینمو بردم داخل و به طور غیر عمد ی ضربه به درش توسط ماشینم خورده میخواستم بدونم مقصر کیه?ایشون رفته شاکی من شده و شکایت کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر شمایی رضایتش رو در همان کلانتری بگیر

      • بدون نام

        ..............طرف مزاحمت ایجاد کرده !!!!!!!!!!!!!!

    • شهاب خانبلوکی

      سلام
      خسته نباشید
      متاسفانه موتور دوترک با ماشین من تصادف کرده و من مقصر شناخته شدم
      در کلانتری رضایت داده
      ولی
      ما یه برگ پرداخت هزینه درمان و همچنین خسارت به طرف دادیم
      هزینه بیمارستان که بخیه ابرو طرف بوده را هم دادیم
      ولی مدارک مارو نداده
      تازه شکایتم کرده
      لطفا من راهنمایی کنید
      با تشکر

    • بدون نام

      سلام.من هفته قبل تصادف کردم و مقصر بودم.اما فرار کردم از صحنه.ولی خسارت ماشینا روی هم شاید 50تومن میشد.حالا میخوام ببینم میتونن من و پیدا کنن یا نه؟پلاک ماشین به نام یکی دیگست.راهنماییم کنین.ممنون

    • ندا

      سلام. پدرم توي اتوبان تصادف كرده و يه نيسان اومده و از پشت زده و حدود ٥مليون خسارت ديده وفقط كارت بيمه داده و رفته و گفته فردا بياين بريم بيمه .وقتي پدرم وفت راضي به اومدن به بيمه نشده و مجبور شديم شوراي حل اختلاف شكايت كنيم كارشناس شواري حل اختلاف ٤.٥ خسارت نوشته ولي از راننده نيسان خواستن كه به جلسه شورا بياد نيومده و گفتن ٢هفته بعد حكم دادگاه مياد ميخواستم بدونم حكم دادگاه تو اين شرايط چيه آيا حكم كيده كه بيمه اين خسارت بده؟؟؟

    • نبما

      اگر هنگام تصادف راننده مكان حادثه را ترك كرده باشد پليس با نداشتن شماره پلاك ماشين مجرم بازهم كروكي عدم سازش صادر ميكند؟!

    • نبما

      اگر هنگام تصادف راننده مكان حادثه را ترك كرده باشد پليس با نداشتن شماره پلاك ماشين مجرم بازهم كروكي عدم سازش صادر ميكند؟!

    • مرتض

      من خودرو پرایدی خریدم مدل۸۹بعد از بیست ماه خودرو را فروختم جهت تعویض پلاک مراجعه کردم که کارشناس پس از بررسی اعلام نمود عقب خودرو تعویض شده از پشت صندلی جلو ومدل ۸۶ گذاشتن آیا من میتوانم اثبات کنم که این تعویضی را من انجام ندادم وهمان کسی که به من فروخته این کار ناپسندراانجام داده حتی هنگام تعویض پلاک قبلی چون کارشناس همکارمان بود وهر دو همکار بودیم فقط جلوی موتور رانگاه کرد وپلاک برای من صادر شد لذا خواهشمندم راهنمایم کنید چگونه میتوانم به حقم برسم بی نهایت متشکرم

    • عسل

      سلام من بخاطر ۸۰ تا سرعت در جای ۶۰ تا با تذکر پلیس به سمت راست با راهنما داشتم می اومدم که یه موتوری با ۴ سرنشین و با سرعت۱۱۰ کوبید به من و پرتاب شد و تصادف جرحی شد 'الان ۳ ماه الافم 'موتوری نه گواهی نامه داره نه کارت موتور و با ۴ سرنشین و افغانی هم هست 'افسر گفت من مقصرم !! دادگاه رفتم حالا نوبت دادسرا بیمه ۶۰ تومن واسه اون ۴ نفر بربده بیمه هم میده ولی گفتن قضیه عمومی داره چیه ?کسی میتونه کمکم کنه? تورو خدا جواب بدین نگرانم

    • یحیی

      سلام بنده سه روز پیش با ماشینم بایه موتور تصادف کردم وسه روزه میرم پیش افسر راهور که کروکی بده هنوز نداده واگه من مقصرباشم چون تصادف جرحی بوده گواهینامه ام یک ماه توقیف میشه.ميخواستم بدونم که وقتی گواهینامه ام توقیف بشه چطوری بدون گواهینامه ماشینم رو از پارکینگ ترخیص کنم.

    • saeed

      من چند روز پیش تصادف جرحی داشتم اما اشتباها و از روی ترس خودم شخص را بردم بیمارستان خرجش را داده و طرف بعد از مرخص شدن داخل کلانتری رضایت داده و رفته پی کارش حالا من موندم و خسارت بیمارستان که میگن باید کروکی داشته باشی با اینکه هم کلانتری امده و هم پلیس راهور باز هم به من کروکی نمیدن من باید چیکار کنم ؟؟؟

    • فاطمه

      باسلام و تشکر. موتورسیکلت سواری بدون گواهینامه و بیمه با عابری در چهارراهی ک چراغ برای موتور سبز بوده تصادف کرده. مقصر کدامند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موتورسواری بدون گواهینامه و بیمه جرم محسوب میشه و خسارت وارده به عابر را هم باید پرداخت کند

    • حامد

      باسلام من و دوستم اهل تبریز هستیم و چند روز پیش در جاده سبزوار ماشین چپ کردیم و راننده من بودم،دوستم مصدوم شد و به بیمارستان انتقال یافت و یک روزی بستری شد ولی به علت کم تجربگی رضایت داد. ولی الان چهار تا مهره کمرش شکسته.والان میخواد شکایت کنه و از بیمه شخص ثالث دیه بگیره ولی بعلت دوری و درد شدید نمیتونه بره سبزوار.میتونه وکیل بگیره؟؟ لطفا راهنمایی کنید.سیر مراحلش نمیدونیم.

    • بدون نام

      سلام من با تاكسي پدرم تصادف كردم و مقصر شناخته شدم و كارت شهري ندارم ايا به من بيمه تعلق ميگيره تا خسارت طرف رو پرداخت كنم

    • رضا

      یا حرفهای مردم را یک کارشناس وارد گوش کنه و جواب بده که بقیه هم اطلاعت بگیرنند یا اگر کسی نیست جواب بده وقت مردم را نگیرید واین راجمع کنید

    • حسین جهانی

      سلام من روز دوم عید 95 پدرم تصادف کرده و به رحمت خدا رفت
      تصادف به این شکل بوده که داشته مسيرو با موتورش میرفته يه ماشین لایی میکشع و راهشو میبنده و پدرم به تریلی که پارک بوده برخورد میکنه
      در اصل پژو عامل انحراف بوده
      حالا ميخواستم ببینم مقصره میشه طرفو محکوم کرد؟

    • سیمین

      سلام.من دیروز با یک ماشین تصادف کردم که مقصر ماشین وانتی بود که با من تصادف کرد.ماشین من صفر بود و ضربه و تو رفتگی ایجاد شد.وچون اولین بارم بود که تصادف کرده بودم تجربه نداشتم و با اصرار طرف مقصر مجبور به مصالحه شدم و مدارک بیمه رو پس دادم.حالا شوهرم میگه ماشین خسارت زیادی دیده و باید ازش خسارت می گرفتیم.شماره ماشین رو هم یادداشت نکردم.تصمیم گرفتم برای پیدا کردن شماره ماشین به شورای حل اختلاف برم به نظر شما می تونم خسارت ماشین رو ازش بگیرم.از صحنه هم عکس ندارم.

    • علی

      من درحال عبور از خط عابر پیاده با اتومبیلی که خلاف جهت یعنی دنده عقب میومد بر خورد کردم و افسر سر صحنه حاضر شد وماروبا اور›انس بیمارستان بردند حال با وجود کروکی افسر ایا برای اثبات حقم در دادگاه به شاهد نیاز دارم و ایا ضارب میتواند خودرو خود را با قید سند آزاد کند؟

    • افسرده و ناامید

      سلام بنده با دوچرخه در حال عبور از خیابان بودم که یک عابر با عجله وارد خیابان شد و پس از برخورد به من بر روی زمین افتاد و دستش شکست که پس از مراجعه به بیمارستان چون بیمه طلایی داشت تحت درمان قرار گرفت و حالا پس از یک هفته رفته از من شکایت کرده و رضایت نمیده آیا میتونه دیه بگیره؟

    • علی

      سلام خسته نباشید.
      بنده تصادف موتورباموتورداشتم و مقصربودم موتوربیمه داره خودمم18سالمه مشکلم اینه ک گواهی نامه ندارم برای دیه چکارکنم راه کاری هست

    • اسماعیل

      سلام من چندروزپیش باموتوربه یک دختربچه 6ساله تصادف کردم که متعصفانه بچه شانه راستش ودماغش شکسته درموقع تصادف پدربچه راسری انداخت توبردبیمارستان نگذاشت افسربیاددرصورتی که من باسرعت کم وازسمت خودم میرفتم که بچه یک دفعه ازپشت سردونفردیکه باسرعت خورد به موتور...ومن هم گواهنامه ندارم ولی موتورم بیمه است ودرصورتی که من گفتم که تمام خرج کردبچه رامی دهم ولی متل اینکه دیه میخواستندوبعداز20روزبعدرفته شکایت کرده که من حق بچه ام میخوام حالا حرفش میرسه یا نه وتکلیف من که گواهینامه ندارم بیمه جواب گوهست یانه باتشکر

    • بهتاش

      سلام
      من یه سوال داشتم
      دوتا اتومبیل بهم زده اند مقصر یکی از دوستان من هست . ولی به اتومبیل طرف مقابل هیچ خسارتی وارد نشده است .ولی با طرف مقابل بحث و فحاشی پرداخته است . و طرف مقابل هم لج کرده رضایت نمیدهد تکلیف این موضوع چه میشود

    • غلامرضا رفیعی

      با سلام
      من 3شب پیش با یک کامیون در میدان ونک تصادف کردم حال بگذریم از اینکه راننده به علت نداشتن گواهینامه پایه یک ابتدا فرار میکنه بعد صاحب ماشین میآید که خود را به عنوان راننده جا بزنه که پلیس میفهمه بعد پلیس میگه چون گواهینامه نداره ماشین باید بره پارکینگ یا با هم سازش کنید و من را مجبور میکنه که مبلغ 1 میلیون باضافه کارت و بیمه نامه را بگیرم و بابت کروکی رضایت بدهم تا فردای آن شب که برویم پیش صافکاری که من میگویم و ماشین را درست کنیم ومتاسفانه من دلم به حال آن راننده میسوزه و قبول میکنم حالا طرف زده زیر حرفش و میگه بیا خاک سفید ماشینتو درست کنم ماشین من حدودا 4 میلیون غیر از افت ماشین خرج داره تو را به خدا کمکم کنید من با ماشین کار میکنم .
      الان فقط کارت و بیمه نامه کامیون دست منه چکار کنم
      با تشکر فراوان......

    • پرنیان

      سایت بسیار خوبی دارید

    • mehdi amiri

      با سلام . شخصی با موتور تصادف میکند و منجر به فوت میشود و مقصر هم هست بیمه ندارد هیچگونه مال و اموال ندارد وضعیت خسارت و دیه طرف مقابل چگونه باید پرداخت شود

    • هادی

      سلام میخواستم بدونم اگه حق تقدم با من بوده باشه و بزنم بغل یه ماشین که مستقیم میرفته البته سرعتم داشتم مقصر من میشم یا اوشون

    • الما

      سلام و درود من نویسنده هستم برای نوشتن رمانم یک سری سوال داشتم لطفا جواب بدید.آقایی با ماشین به خانمی می زنه و بعد می رسوندش بیمارستان خانم حافظه اش و از دست می ده و نمی دتونه هویتش رو شناسایی کنه تکلیف اون آقا چیه؟تکلیف خانم مصدوم چیه؟

    • محمد

      باسلام .من تصادفی داشتم که در اون تصادف مقصر شناخته شدم و طرف مقابل زیر غوزک پای چپ 4 تا بخیه خورد . حالا چون بیمه ندارم خسارت طرف مقابل چقدر میشه

    • مازیارویس محمد

      باسلام. من راننده کامیون هستم یه موتوری تو خاکی کنار دروازه کوچه مون اومد زد به چرخ جلو ی لاستیک سمت راست وموتور قسمت چپ موتور اسیب دیده با داشتن مدرک عکس از صحنه تصادف که بودن ماشین کاملا در خاکی به نظر شما مقصر کیه؟؟؟؟؟البته موتور از سمت راست ماشین پشت سر کامیون سبقت به راست گرفته و راننده پراید هم شاهدت داده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مهسا

      سلام ما با نیسان به دوتا ماشین که وسط جاده ایست کامل کرده بودن زدیم اما نمیدونیم کروکی یا خسارتش چجوریه... احتمال داره که این دوتا ماشین از قبل باهم برخورد کرده باشن؟یا فاصله ماشین ها باهمدیگه رعایت نشده بود که 2تا ماشین
      اینجوری بهم خوردن؟

    • محمد بخشی

      امروز تصادف کردیم طرف مقابل فرار کرد شمارشوبرداشتیم الان چه باید بکنیم

    • سعید

      فقط یه جمله : آئین نامه راهنمائی و رانندگی مشکل داره. در تصادفی که چند روز پیش داشتم . خودروئی با سرعت 90 کیلومتر به ماشین کناری من زد و با اینکه 3 متر فاصله داشتیم ، ماشین دوم به ماشین من برخورد کرد ، جالب اینجاست که بنده مقصر تصادف خودرو ضربه خورده از عقب ، از سمت جلو شدم. در صورتی که خود افسر راهنمائی و رانندگی گفتند من میدونم مقصر شما نیستی ولی آئین نامه میگه مقصر شمائی. حالا چون یه نفر با سرعت 90 داخل شهر زده به یه ماشین دیگه و اون ماشین به ماشین من در حالت ایست کامل برخورد کرده بنده باید هم هزینه ماشین خودم رو بدم و هم هزینه ماشینی که به ماشین من برخورد کرده. جالب اینجاست وقتی میگم به نظر شما اعتراض دارم ، میگن ماشینها باید برن پارکینگ . میگم باشه ، بعد میگه باید 400 هزارتومان هزینه کارشناسی بدید. مگه کارشناس چیکار میکنه ؟..............

    • milad

      سلام .ببخشید من 4روز پیش از پشت با موتور به یه ماشین زدم تو اتوبان همت .
      خود راننده قبول داره مقصره دستم شکسته و دنبال کارام بودم میخواسم ببینم باید چکار کنم

    • جمشید

      با سلام مي خوام تصادف مو شرح بدم. من با يك پرشیا از خیابان فرعی به اصلی وارد می شدم که خودرویه خیابان اصلی به من اجازه رفتن داد من که لاین رفت و خارج شدم و به لاین خودم رسیدم یک سمند که در حال سبقت غیر مجاز بود با من شاخ به شاخ شد من و مقصر اعلام کرد به نظرتون درسته یا من باید درخواست تجدید نظر کنم چون من هر چی فکر می کنم من خلاف نکردم سبقت غیر مجاز سمند باعس تصادفه

    • عیسی غریب زاده

      من یک سال پیش تصادف کردم ،یک پسر محصل بود اجازه دادم به بازداشتگاه نرود، و پدر اون پسر قول شفایی داد که هزینه ی بیمارستان را بدهد اما بعد از چند ماه میگه که پول ندارم ، پرونده پزشک قانونی هم گرفتیم، اگه بریم دادگاه قاضی به سود ما رای می ده؟

    • امیر

      چند روز پیش با یه موتور سیکلت تصادف کردم خیابان سه لاین و یکطرفه بود من با پراید لاین سه سمت جدول میرفتم از اینه بغل سمت راست نگاه کردم موتورسوار تو اینه دیدم که با یک متر انحراف به چپ فرمان چپ راننده موتور به گلگیر عقب سمت راست برخورد کرد و تعادلش بهم خورد و موتور سوار به زمین خورد پراید مقصره یا موتور سوار

    • مهدی

      سلام من امروز با یه موتوری تصادف کردم ولی اون‌به افسر نذاشت زنگ بزنم ولی حالا میگه باید خسارت موتورمو بدی و اگه ندی میرم شکایت میکنم ولی مامور و افسر نیومد سر تصادف لطفا راهنماییم‌کنین که اون میتونه شکایت کنه یا نه؟

    • حسين

      سلام ماشين من پارك بوده يكي زده بهش پليس اومد كروكي كشيد رفت طرف بيمه داشت كپن بيمه هم گرفتم ازش اما ماشين خودم ٧ماه هست كه بيمش تموم شده
      ميتونم از بيمه خسارت بگيرم يا بايد ماشينمو بيمه كنم قبلش؟ يا كلا نميتونم خسارت بگيرم؟ ماشينم ٥تومن خسارت ديده توروخدا راهنمايي كنيد

    • اهورا

      سلام

      ایین نامه تصادفات راهنمایی و رانندگی که کارشناس های راهنمایی رلانندگی دارن رو میخواستم ممنون میشم اگه دارین برام بفرستین

    • اشکان

      سلام وقتتون بخیر
      من سرباز وظیفه راهنمایی رانندگی هستم.هفته پیش تصادفی در حین خدمت داشتم ک منجبر به شکستگی نازک نی پای راستم شد.کروکی تصادف هم به قرارگاه بردم و رسیدگی میکنن.خواستم بدونم برای گرفتن دیه از ماشین مقصر باید شکایت کنم؟یا همون کروکی اینایی که به قرارگاه دادم همه چیزو حل میکنه؟

      پاسخ ها

      • ؟؟؟؟

        چون تصادف جرحی بود خودشون میفرستن دادگاه

    • سپهر

      سلام . یه تصادفی امروز تو اوج ترافیک داشتم . با یه پراید سپر به سپر شدم . دادو فریاد راه انداخت منم سره چهارراه پلیس و صدا زدم . به علت ترافیک پلیس کارت ماشینمو گرفت . من هم یه کم صبر کردم بعد رفتم . کارت دست پلیس من باید چه اقدامی کنم؟

    • علیرضا

      با سلام و احترام. حدود 10 روز پیش داشتم از فرعی میومدم به خیابان اصلی که متاسفانه به علت نقص فنی خودروام و عمل نکردن صحیح ترمز خودرو با یک موتورسوار که با سرعت بالا در خیابان اصلی در حال حرکت بود برخورد کوچکی داشتم. خوشبختانه موتورسوار آسیب جرحی ندید و موتورش نیز آسیب زیادی ندید. سر صحنه موتورسوار کارت ملی ام را گرفت و گفت شب بیا که باهم صحبت کنیم.من نیز شب رفتم و کارتم را از ایشان پس گرفتم و رضایت شفاهی از ایشان گرفتم. قابل ذکر است که سر صحنه به پلیس زنگ نزدیم چون واقعا تصادف کوچکی بود .بعد از گذشت 10 روز ایشان هرروز با من تماس میگیره و تهدید به شکایت و خوابوندن خودروی بنده میکنه .به نظرتون باید چیکار کنم؟

      پاسخ ها

      • ؟؟؟؟

        نه خیالت راحت

    • آرزو

      سلام و خسته نباشيد خدمت شما
      من امروز بايه خانمى که از کوچه داشت ميومد تو خيابان اصلى تصادف کردم و زد به ماشينم ولى متاسفانه تو اون شلوغى دررفت...البته من شماره پلاکشو برداشتم ولى ناقصه و 2رقمه اخرش يادم نيست ...لطفا امکان داره منو راهنمايى کنيد مى تونم با همين شماره پلاک پيداش کنم؟؟

      پاسخ ها

      • ؟؟؟؟

        خیر معمولا نمیشه مگر اینکه مطمٔن باشی مثلا حتما نمرهتهران بوده بتونی استعلام بگیری تازه اگرم داشته باشی خسارتت کمه بیگیر نشو چون یکم دوندگی داره ‍

    • شهاب

      110شماذه ماشین رو استعلام میکنه که ماشین درحال حاضر در چه وضعیتی هست
      مثلا به سرقت رفته یا تو کدوم پارکینگه یا ... ؟
      سوال کننده از 110 مالک باشه یا نباشه فرق میکنه ؟

    • محمدرضا

      با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و متشکر از سایت خوبتون
      من در برج 10 سال 94 با موتور تو خیابان بودم که متاسفانه خانمی در رو باز کرد و به صورت من برخورد کرد و صورتم دچار اسیب شد
      حالا برایم 3 درصد دیه بریده اند و من تمام مراحل قانونی رو طی کردم و الان کارم به اجرای احکام رسیده, اجرای احکام گفته باید طرف مقابل بیاد و نامه بیمه را به او بدهیم اما طرف مقابلی که باهاش تصادف کردم نه جواب تلفنم را میدهد نه حاضر است به شورای اجرای احکام بیاد حالا میخوام بدونم من با این شرایط چه جوری میتونم دیه خودم رو از بیمه بگیرم
      ممنون میشم اگه جواب سوالم رو بدید

    • بدون نام

      سلام, یک ماه پیش تصادف کردم, طرفم مقصر بود, بیمه هم نمیاد, از راهنمایی رانندگی برگه گرفتم که تصادف گزارش شده بود , حالا حل اختلاف ببرم برگه گزارشو, نامه میدن برایه بیمه؟؟ یا باید صبر کنم تا اون طرف مقصرم بیاد حل اختلاف؟؟

    • مرتضی

      سلام
      خودرویی از فرعی ب قصد گردش ب چپ ب خیابان 17متری وارد شده خودروی از سمت چپ ب صورت لایی خواسته رد کنه
      هر دو سمت شاگرد برخورد داشته
      مقصر کیست؟:

    • صمد

      سلام من راننده تاکسی هستم دو روز پیش تصادف کردم طرف مقابل مقصر شناخته شد به بیمه شخص ثالث کوثر مراجعه کردیم پس از تکمیل پرونده بیمه اذعان داره که برو ماشینت درست کن بعد بیا پول بگیر آیا چنین ادعایی قانونیه

    • فاطمه

      من سه روزپیش توو کوچه پارک بودم که یه ۲۰۶که میخواست رد کنه ماشینم رو مالوند در حد یه. غری کوچیک (ماشینم سمند صفر) طرف لول قبول کرد اما حالا زده. زیرش ،می خوام ازش شکایت کنم نتیجه داره ؟

    • علی

      باسلام،برادرم در بزرگراه پرند ساعت چهار صبح از روی پلی به ارتفاع سه متر سقوط کرده ،با توجه به گزارش کارشناس مبنی بر اینکه پل نه چراغ داشته نه گارد محافظ اداره راه را 50 درصد مقصر دانسته خوستم بدانیم نظریه ی کارشناسی تاچنددرصد می تواند مقصر بداند.با تشکر

    • بدون نام

      با سلام، پدر من با يك پرايد كه داشت دنده عقب مي اومد تصادف كرده موقعي كه افسر اومده كروكي بكشه زيربار نرفته و ميگه من دنده عقب نمي اومدم پليس مدارك هر دو رو گرفته و گفته فردا بيايد راهنمايي رانندگي تا كارشناس مقصر رو تشخيص بده
      بنظرتون كارشناس درست تشخيص ميده و اون خانم رو مقصر ميدونه يا برعكس؟
      و اينكه اون مامور كه كروكي رو ميكشه خودش نميتونسته تشخيص بده!!؟؟

    • بدون نام

      با سلام، پدر من با يك پرايد كه داشت دنده عقب مي اومد تصادف كرده موقعي كه افسر اومده كروكي بكشه زيربار نرفته و ميگه من دنده عقب نمي اومدم پليس مدارك هر دو رو گرفته و گفته فردا بيايد راهنمايي رانندگي تا كارشناس مقصر رو تشخيص بده
      بنظرتون كارشناس درست تشخيص ميده و اون خانم رو مقصر ميدونه يا برعكس؟
      و اينكه اون مامور كه كروكي رو ميكشه خودش نميتونسته تشخيص بده!!؟؟

    • شيما

      من ديروز تصادف كردم كسي كه بهش زدم حامله بود اورژانس اومد بردن بيمارستان بايد برم دادسرا ايا سند بايد ببرم ؟! ميشه كمكم كنيد

    • فرشاد

      با سلام چندی پیش یه تصادف داشتم یه موتوری به من برخورد کردن ولی مقصر بودم هم ماشین خودم و هم موتور توقیف شده .من ماشین را ازاد کردم ولی طرف مقابل هنوز اقدامی نکرده هزینه آزادی و تعمیر موتور با فرد مقصر هست یا کسی که اسیب دیده .تصادف جرحی بوده و از بیمه ثالث استفاده کردم آیا بیمه هزینه موتور کسی که زیان دیده را پرداخت میکند یا خیر
      با تشکر منتظر جواب

    • رها

      سلام
      چند روز پش تصادف کردیم.زنگ زدیم افسر اومد.طرف مقصر شد.کوپنشو به ما داد.ولی الان نمیاد بیمه طرف.افسرم کروکی نکشید.حالا بیمه میگه در صورتی خسارت میدیم که ماشین طرفم باشه.رفتم بیمه گفتم طرف ماشین نمیاره گفت اون افسرو پیدا کن بگو کروکی بکشه.
      به نظر شما برم پیش افسره کروکی میکشه؟؟؟

    • مرصاد

      من چند روز پیشتصادف کردم و مقصر بودم...و خسارتماشین طرف رو هم بیمه داد...و طرف از من هزینه افت ماشین خواست ب مبلغ 2میلیون و 500تومان..و من پرداخت کردم...ماین طرف پراید مدل 89بود...ایا هزینه افت که پرداخت نمودم درسته یا زیاد دادم..خسارت ماشینش سه میلیون شده بود..ممنون میشم راهنمایی کنید

    • پارسا

      با سلام میخواستم بدون برای خسارت فوتی اگر وسیله نقلیه بیمه باشه ولی گواهینامه نداشته باشه چطور میشه.الان بیمه نامه زده و گفته ما 50 درصد رو بدیم شما 50 درصد دیگه رو به کسی که مقصر فوت بوده میبخشید یا نه که ما گفتیم نه . و قرار شد که نامه بزنن .میخوام بدونم نتیجه چی میشه

    • حسین005

      سلام هزینه پارکینگ و جرثقیل به عهده ی مقصر هست؟یا خود زیان دیده باید پرداخت کنه؟لطفا جواب بدید مهمه

      پاسخ ها

      • ابراهیم

        سلام هزینه پارکینگ وجرثقیل بهعهده مقصر است یا زیان دیده

    • ابراهیم

      سلام تصادف کردم مقصرنبودم کارت من دست مقصره وکارتو کپن بیمه اش دست من بیمه نمیادادرس کسیکه کارت بنامشه اشتباهه لطف کنیدبگیددادگاه چقدرهزینه داره وباید چه مراحلی طی بشه ممنون

    • محمد

      سلام من با موتور تصادف کرده ام و مقسر 100%طرف مقابل است و من ساق پام پاره شد و عمل کردن برای شکایت هم مدارک موتور را خواست اما موتور بیمه ندارد و سند و کارت موتور هم گم شده اما موتور سرقتی نیست فقط مدارکش گم شده اگه شکایت کنم مدارک نباشد چ می شود خواهشا کم کنید ممنون

    • ابوالفضل

      اصلادر مواردی که تصادف کردید و دیدی خرج بالای ۲۰۰ تومنه,بدون تعارف زنگ بزنید افسر

      اصلا به دردسرش نمیارزه

      تازه اگه صافکار بهتون ۲۰۰ قیمت بدع,بیمه ۵۰۰ میده بهت.

      من ۷۰۰ از بیمه گرفتم,بردم صافکار با ۲۳۰ تومن درست کرد تازه وسطه تهران که گوش میبرن و گرون میگیرن

    • Mehdi

      با سلام.
      در خیابان دو طرفه پژو پارس انحراف به چپ کرده و از نصف سپر شاخ به شاخ به ماشین من زد. زنگ زدیم افسر آمد و من را مقصر دانست اما من قبول نکردم و روز بعد اسر دوم که درجه اش از افسر اول بالاتر بود پژو پارس را مقصر دانست اما طرف مقابل قبول نکرد و روز سوم هر دو افسر با هم امدند و پنجاه پنجاه زدند. حالا من اعتراض دارم اما افسر از دادن کروکی طفره میرود. ایا من مقصرم. و چی کار کنم؟ اعتراض بزنم؟

    • mkh

      سلام
      من در تاریخ 94/08/11 با ماشین با یه موتور تصادف کردم و من مقصرم . الان بعد از یک سال پرونده به مرحله ای رسیده که میخوام دیه بدم . سوال اینه که چه طور باید کپن بیمه رو بدم ؟
      باید کپن رو بدم به دادگاه، دادگاه دیه رو از بیمه بگیره بعد بده به شخص زیان دیده که حتما یه مدتی طول میکشه یعنی بعد از چند ماه بعد از اینکه کپن رو من دادم به داگاه و شخص پول رو از دادگاه گرفت برا من رضایت بده؟
      یا باید تو دادگاه کپن رو بدم به خود فرد و همون لحظه رضایت بده ؟
      سوال بعدی : بعضی افراد هستن که بعد از مثلا یک سال بعد از اینکه رضایت دادن دوباره میرن شورای حل اختلاف و ادعای میکنن که خرج ایاب و ذهاب و.... غیره رو میخوان درباره این باید چیکار کنم ؟
      با تشکر

      پاسخ ها

      • حسین005

        سلام نه داداش کوپن رو بیمه ازت میگیره خودشون خسارت رو پرداخت میکنن

    • حامد

      سلام خسته نباشید. ببخشید در صورتی که تصادف کنیم و طرف مقابل مقصر باشه و فرار کنه چیکار باید بکنیم؟

      پاسخ ها

      • آرش

        باید افسر بیاد و کروکی بکشه و پلاک متواری رو اعلام کنی بعد باگزارش پلیس به شورای حل اختلاف مراجعه کنی .

      • حسین005

        بگرد ببین تو اون محلی که تصادف کردی دوربینی چیزی بوده که صحنه تصادف رو ظبط کرده باشه یا نه... واسه تصادفات اینجوری حتما کروکی پلیس لازمه

    • فرشاد

      سلام
      من با یه ماشین سمند تاکسی تصادف کردم , تصادف من برا اثر شن های که شهرداری ریخته بود اتفاق افتاد که باعث سر خوردن ماشین شد و سمند به ماشین من زد حالا راننده سمند از من افت قیمت ماشین میخواد گفته شکایت میکند به نظر شما چه اتفاقی میوفتد اگر شکایت کند . با تشکر

      پاسخ ها

      • حسین005

        به هیچ وجه پیش خودتونی پولی بهش ندید بگید بره شکایت کنه که اینکارا روند قانونی خودش رو طی کنه که خودش کلی دوندگی داره طرف اصلا بیخیالش میشه

    • علیرضا

      من تو بزرگاه تو لاین وسط بودم از چپ ماشین پراید یهویی گردش به راست کرد و منو به طرفه ماشینی که کنارم بود برخود کردم و بطرف گاردلیر هاا برخورد کردم افسر اومد میگه اوی که گردش به راست کرده مقره اما ه طرفه راننده اونطرف که به گاردلیر برخورد کرده از جیب خودتون میدین این انصافه و در زمن اون ماشینی که من برخورد کردم باهاش اون ادم بی انصافیه میگه صافکار خودم باید درس کنه به هیچ صافکاری اعتماد ندارم حالا جریان چی میشه ایا این انصافه

    • حسین005

      با اینکه تصور صحنه تصادفت یکم سخت بود اما اینو بدون که هرکسی نسبت به یه چیزی مقصره...راننده پراید که گردش به راست کرد نسبت به شما مقصره/شما هم نسبت اون راننده ای که زدنیش تو گاردیل مقصرید/اون طرفی هم که خورده تو گاردیل اگه به گاردریل صدمه زده باشه باید خسارت گاردریلو بده... حالا از بیمتون یا جیبتون باید خسارت شخص سوم رو بدید...در مورد صافکارم تا اونجایی که من دیدم طرف مقصر تعیین میکنه نه زیان دیده...اگه دیدی زیر بار نرفت ببرش صافکار خودش بعد ببر چند تا صافکار (با انصاف) دیگه هم نشونش بده یه میانگین قیمتی بهش بده...چون طرف مثلا 100 تومن از شما میگیره میره ماشینشو با 50 درست میکنه 50 تومن دیگشم میزاره تو جیبش مثه خان میگرده تازه کلی هم به ریشتون میخنده :)
      در ضمن اگه خسارتت کمتر از 150 _200تومنه از بیمت استفاده نکن
      سوالی داشتی در خدمتم یا حق

    • حسین005

      یه پندی هم که من از تصادفم گرفتم اینه که سرتون رو بریدن هم ماشنتون رو به تعمیرگاه بیمه ندید که ماشینتون رو کلی میخوابونن

    • حسین005

      چند تا موضوع مهم بعد تصادف
      1: خونسردی خودتون رو حفظ کنید نپرید بیرون بحث و جدال راه بندازید و طرفو به زور مقصر کنید که بی فایدست حرف فقط حرف افسر
      2: اول ببنید کسی مجروح شده یا نه بعد به 110+115 زنگ بزنید و گزارش بدید
      3: از صحنه تصادف عکس و فیلم دقیق بگیرید همچنین از نقاط آسیب دیده ماشین خودتون و طرف مقابل(پلاک هاتون مشخص باشن)
      4: به اون افسری که که میاد سر صحنه تصادف تمام نقاطی که ماشینتون ضربه دیده رو نشونش بدید که تو کروکی قید کنه یه وقت تو بیمه به مشکل نخورید
      5: اگه دیدید وضع ماشینتون خرابه باید بره پارکینگ تا افسر نیو اومده هرچی وسایل قیمتی دارید از جمله سیستم صوتی بوق و ... رو از رو ماشین باز کنید...پارکینگ دار ها انسان هستند و انسان هم جایزالخطاست...
      5:بعد که افسر اومد مقصر معلوم شد 50 تومن جریمش میکنه اگ خسارت کم باشه که کارت هاتون رو جا به جا میکنه ولی اگه خدایی ناکرده جرحی یا فوتی باشه میگه فردا جفتتون برید پیشش براتون کروکی بکشه
      6:کروکی که گرفتید اگه تصادف جرحی یا فوتی باشه باید برید کلانتری تشکیل پرونده بدید و... که داستان داره اگه نه که ماشین زیان دیده رو میبرید دم بیمه مقصر کارشناس بیمه میاد تعیین خسارت میکنه( آه و ناله بیشتر میزان خسارت بیشتر)
      7: کارشناس بیمه از نقاط اسیب دیده عکس میگیره همه جاهای که ضریه دیده رو نشونش میدید که این برمیگرده به گزینه 4 که اگه تو کروکی نباشه بیمه زیر بار نمیره
      8:بعد بیمه دوتا راه جلو راهتون میزاره پول میگیرید خودتون درست میکنید یا بره تعمیرگاه بیمه که من گزینه دوم رو انتخاب کردم الان 2 هفتست که ماشینم خوابیده تعمیرگاه بیمه خیلی الاف میشید
      گزینه اولم دردسر های خودشو داره چون ممکنه خرجتون بیشتر بشه بازم بیمه زیر بار نمیره
      موفق باشید

    • حسین

      با سلام خدمت شما سروران گرامی
      اینجانب در تاریخ دوم فروردین سال 95 که راننده یک دستگاه پراید به همراه همسرم و فرزندم راهی مسافرت بودیم که با یک پژو که انحراف به چپ کرد تصادف کردیمبه صورت تقریبا شاخ به شاخ ودر همان موقع پراید پشت سر من با کشیدن خط ترمزی به طول 13 متر با عقب من برخورد کرد و بنده و همسرم که جلو ماشین نشسته بودیم به سختی مجروح شدیم و فرزندم که پشت سر من بود با شکستگی دست مواجه شد. اینجانب بنا به اضحارات راننده پراید پشت سر من که از اقوام بودند رضایت دادم و ایشون ماشینش را آزاد کرد که بعدا متوجه شدم که خسارات وارده از ایشون به ماشین بنده طبق گفته های خودش نبوده و خسارت بیشتری وارد کرده و دیگر اینکه من رضایت داده ام.اکنون من و همسرم در حال انجام پزشک قانونی هستیم.ضمنا راننده پژو هزینه پارکینگ و حتی جریمه تعهدات مالی بیمه را نپذیرفت و گفت من ندارم وخودم متقبل شدم که کارم زودتر انجام بگیرد فقط به خاطر مسافت زیاد دو استان .و حتی ایشون یک تماس در این 10 ماه انجام نداده تا حال من را جویا شود.
      کروکی تصادف به این شرح بود :علت تامه تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده سواری پژو 405 به علت انحراف به چپ نسبت به سواری پراید بنده ونقض ماده 125 آیین نامه راهور که خسارت وارده به پراید من از ناحیه جلوبندی و گلگیر ودرب راننده از ناحیه پژو بوده است و همچنین بی احتیاطی از جانب راننده سواری پراید که پشت سر من بود به علت عدم رعایت فاصله طولی نسبت به خسارت وارده به گلگیر عقب سمت چپ و درب عقب سمت چپ و چراق سواری پراید بنده مقصر میباشد.
      جراحات وارده به من که کلا پای چپم از سه ناحیه شکسته و خورد شده که از پلاتین استفاده شده و اینکه کف پام حس نداره و غیره دست همسرم که شکسته و پلاتین شده و غیره
      و اما سوالات بنده از این ماجرای تصادف:
      1-الان در حال پزشک قانونی هستم اقدامات و مراحل بعدی من به ترتیب بعد از پزشک قانونی؟
      2-نظر به کروکی گفته شده دیه من از ناحیه پژو حساب میشود یا اینکه پراید پشت سر من که رضایت دادم دخیل هستند؟
      3- اگر پراید پشت سر دخیل باشند چه اقدام مفیدی میتوانم انجام دهم؟
      4-اگر از پژو رضایت نداشته باشم ایا پرونده باز هم اجرا میشود و من به دیه خودم میرسم.؟
      5- طول درمان تا چه موقعی باید انجام پذیرد و آیا در دیه تاثیر دارد.؟
      6- کلا این جریانات چقدر زمان میبرد.؟
      7- الان که من 10 ماه است خانه نشین شده ام و بیشتر از این هم طول میکشد چه کسی جوابگوی مخارج من و خانواده ام می باشند.؟
      8- ایا با ارایه فاکتور مخارجم دستم به جایی بند هست ؟
      9- اگر خودم مایل به ادامه پزشک قانونی نباشم به خاطر روند زودتر پرونده چطور میشود.؟
      10- ممنون میشوم این بنده حقیر را راهنمایی کنید چون روزگار سختی را از همه لحاظ دارم میکشم.؟

    • بدون نام

      کارشناس بیمه ... مبلغ خسارت را زیر سه میلیون نوشته است در صورتیکه تعمیرگاه بیشتر از سه میلیون درخواست کرده .چطور از کارشناس بیمه شکایت کنم

    • بدون نام

      هزیته جرثقیل و پارکینگ با مقصر است یا شخص اسیب دیده ؟؟؟

      پاسخ ها

      • حسین

        هزینه پارکینگ به عهده صاحب ماشینه
        اگه دیگ شخص مقصر لوتی گری بکنه مال زیان دیده رو پرداخت کنه...
        که ناگفته نماند دوران قیصر تموم شده مرد دیدی قاب بگیر

    • abbas

      سلام
      من امروز داشتم از پارکینگ دنده عقب بیرون میومدم ک ک با ماشینی ک کنار خروجی پارکینگ بود برخورد کردم و کنار در عقب ماشینش خط افتاد آیا من مقصرم؟

    • Pania

      سوال
      سلام من حدود دو ماه پيش با يك تاكسي تصادف جزئي داشتم مقصر شناخته شدم فقط سپرشون يه مقدار تو رفتگي داشت بيمه خسارتشون رو دادن ايشون سر هيچ و پوچ افت قيمت ميخواستن رفتن حل اختلاف و يه طومار عيب تو شكايت آوردن كارشناس هم همون و امضا كرده و الان از من ٤ميليون خسارت ميخواد ميخواستم بدونم همچين چيزي ممكنه واسه يه تصادف جزئي و يه تعويض سپر واقعا دادگاه همچين افت قيمتي رو از من ميخواد؟؟؟من بايد چيكار كنم ميشه اعتراض بزنم؟

    • رضا

      من یک هفته پیش دوتاماشین اسب کامل بود یم یک از پشت سر به مازدمقصر که

    • سجاد

      سلام من امروز در ترمینال با ماشین راهنگا زدم کنار جاده و وایسادم ولی متاسفانه با جول یک مترو نیم فاصله داشتم بعد مسافر عقب خواست پیاده بشه در حین باز کردن در ب موتور سیکلتی ک قصد سبقت از سمت من را داشت خورد مسافر من هم از سمت شاگرد عقب پیاده میشد و موتور سیکلت زمین خورد مقصر کیه؟؟؟؟با تشکر

    • خانم

      دو ماه پیش با یه پرشیا ۹۲ تصادف کردم از فردای تصادف هنوز ماشین ها تو پارکینگ بودند اومد گفت پول افت قیمت من هم باید بدید این هم فیش های که به حساب شورا حل اختلاف واریز کردم کارشناس چهار ملیون براش زده بود هرچه بهش گفتم بیا ۲۵۰۰۰۰۰ بهت میدم ولی منو با یه بچه ۹ ماهه نکشون شورا قبول نکرد گفته باید ۴۰۰۰۰۰۰ کامل بهم بدی حالا موندم چهار ملیون از کجا بیارم بهش بدم همون دو و پانصد هم با فروش طلاهام تونستم به زحمت جمع کنم. شانس من با مرد که تصادف نکرم با یه نامرد که یه زن با به بچه کوچیک میکشونه دادگاه و ……

    • حمیدرضاکریمی

      باسلام من درتاریخ 10/21 باتریلی درحال حرکت بودم لاستیک تریلی که ازروبرومیامد خارج شدوبامن برخورد کردوباعث واژگونی تریلی ماشد من مجروح شدم وچون بدنم ففط کوفتگی داشت وپرم بودم اورژانس نخاست. وروز بعد بخاطردرد شدید به بیمارستان رفتم وکلبه. هزینه های درمانم راخودم دادم ومالکان تریلی حاظربه پرداخت هزینه درمان نیستن هزینه درمان من باچه کسی است

    • ايمان

      امروز از خيابان أصلي به فرعي پيچيدم با ماشين پژو ٢٠٦ به دليل لغزندگي نتونست ترمز كنه زد به گلگير سمت راننده من، چون سر پيچ بوده كي مقصره ؟

    • رضایی

      سلام در تاریخ 13/3/95در جاده استان فارس نصادف کردم که طرف مقابل 100%مقصر شناخته شد تا الان نه زنگ ونه دیدمش بار اناق عمل رفتم و2دست ویا یلاتین بینی شکسته وعصب یک طرف فلج بعد از3 ماه وتوهین وفحاشی امدبیمه با نامه جلب دادگاه وگفت %بیمه ندارم خودت بدهقاضی هم گفت خودت بده 1000000تومانیزشک قانونی دیه خوب برات زده ووبرای او جریمه غیر عمد 800000توما نچرا ؟غیر عمد برای کسی که خواب وخمار بودهوماشین تیباصفرهنوز تویارکینگ وقاضی میگه وظیفه ما فقط دیه هست وماشین رو داده شورای حل اختلافکه کارشناس زده 7300000خسارت و2000000افت قیمت ویارگینگ روزی 26000هزار تومان درحالیکه جلو ماشین رفته باطریو....هر کس دیه میگه اتاق میخواد وکارشناس بهش میگم اقا باطری وشیشه جلو و....ننوشتی میگه در عوض یارکینگ26000تومان نوشتم با تو جه به اینکه با ازانس دارم میرم سرکار 30000تومان وبرگشت 25000تومان جمعا 55000تومان دادگاه بنظرشما ایا کارشناس 3نفره بگیرم وبا این مقصر چه باید کرد که بخدا با 3مرتبه بستری ندارم ماشین را بیرون بیاور م مقصرهم که نم پس نمیده ازاینکه وقتتون رو بمن دادید سپاسگزارم ببخشید وراهنمایی کنید

    • رضایی

      سلام خدا قوت لطفا راهنمایی کنید چگونه میتوانم به نظریه کارشناس اول عتراض کنم ...

    • بدون نام

      سلام من یه ماه پیش هنگام پارک کردن خیلی جزعی به یه پراید مالیدم ولی طرف میگه چراغ و سپر که شکسته تقصیر شماس خودشم افسر زنگ نزدیم خودشم معلومه که با ضربه اونجوری شده انداخت گردن من کارت ماشینمو گرفته بنظر شما با یه مالیدن کوچیک امکانش هس که تقصیر من باشه کمکم کنید طرفم نمیاد و امروز فردا میکنه من کارتو چجوری بگیرم

    • محمد رضا

      چند روز پیش تصادف کردم مقصر بودم طرف راضی شد افسر نیاد منم هزینش رو بدم برای فردای روز تصادف قرار گذاشتیم اما نیومد هرچی زنگ زدم گفت نمیام کار دارم بعدا تماس میگیرم چند روز تماس گرفتم اما طرف جواب نداد منم پیام دادم اگه جواب ندی مدارک را سرقتی اعلام میکنم و این کار را کردم در حدود یک هفته بعد زنگ زد گفت ماشینم رو بردم صافکاری و رنگ هزینه اش 600 تومن میشه اما ماشینش اصلا نیاز به صافکاری آن چندانی نداشت فقط سپر پراید شکسته بود و به اندازه کف دست گلگیر خم شده بود اون هم بدون رنگ که کلا 100 تومن هم هزینه نداشت اما گفت باید بیای پیش صاف کار خودم درستش کنی حالا هم بعد دو هفته تماس گرفته میگه شکایت میکنم ماشینت رو بخوابونن باید این پول را بدی چیکار کنم

    • Mansour

      با سلام
      من چند روز پیش با موتور تصادف کردم که مقصر ماشینی بود که بم زد.قرار بود بدون اومدن پلیس و کروکی ختم به خیر شه و فقط خسارت واقعی رو بده.الان نمیخواد اینکارو انجام بده
      حالا من میتونم پرونده درست کنم و شکایت کنم؟؟اگه اینکارو بکنم به حقم میرسم؟؟

    • Mansour

      با سلام
      من چند روز پیش با موتور تصادف کردم که مقصر ماشینی بود که بم زد.قرار بود بدون اومدن پلیس و کروکی ختم به خیر شه و فقط خسارت واقعی رو بده.الان نمیخواد اینکارو انجام بده
      حالا من میتونم پرونده درست کنم و شکایت کنم؟؟اگه اینکارو بکنم به حقم میرسم؟؟

    • Mansour

      با سلام
      من چند روز پیش با موتور تصادف کردم که مقصر ماشینی بود که بم زد.قرار بود بدون اومدن پلیس و کروکی ختم به خیر شه و فقط خسارت واقعی رو بده.الان نمیخواد اینکارو انجام بده
      حالا من میتونم پرونده درست کنم و شکایت کنم؟؟اگه اینکارو بکنم به حقم میرسم؟؟

    • Hamzeh

      سلام خسته نباشید
      من هشت ماه پیش با ماشینی تصادف کردم که طرف مقصر بود.بستری شدم و زانوی پاذجراحی و پلاتین گذاشتن.موقع ترخیص کروکی دادم که رایگان حساب کردند.دکتر گفت باید بعد از ۱۹ ماه پلاتین برداشته شود.آخرای کار پروندم هستش که دیه بگیرم.هزینه جراحی و برداشتن پلاتین بر عهده بیمه میباشد و باید پزشک قانونی دستورش را بدهد یا قاضی؟

    • محمود ااسلامی نژاد

      پسرم 8روز پسش ترک موتور دوستش سوار بوده که راننده فاقد گواهینامه وبیمه نامه بوده وتصادف می کنندوپسرم از ناحیه زانوی راست دچار شکستگی وجراحت شده وپلیس امد اما کروکی نکشید علیرغم جرحی بودن وبیمه دفترچه پسرم که بیمه ایران است هزینه 14 میلیون تومانی بیمارستان را قبول ندارد لطفا مرا راهنمایی کنید

    • محمود

      باعر ض سلام پسرم 8روز پیش ترک موتور نشسته بود که موتور با یک خودرو تصادف می کند راننده موتور فاقد گواهینامه وبیمه بوده وپسرم از ناحیه زانوی پا دچار شکستگی می شود وپلیس امد موتور را مقصر شناخت اماعلیرغم جرحی بودن تصادف کروکی نکشید هزینه بیمارستان برای عمل پای پسرم 14 میلیون تومان شد وبا توجه به اینکه پسرم دارای دفتر جه بیمه می باشد که قردادبیمه با بیمه ایران می باشد وبیمه ایران بعلت تصادفی بودن هزینه را تقبل نمی کند لطفا راهنمایی کنید چگونه می توانم هزینه های پرداختی را وصول کنم

    • محمود

      باعر ض سلام پسرم 8روز پیش ترک موتور نشسته بود که موتور با یک خودرو تصادف می کند راننده موتور فاقد گواهینامه وبیمه بوده وپسرم از ناحیه زانوی پا دچار شکستگی می شود وپلیس امد موتور را مقصر شناخت اماعلیرغم جرحی بودن تصادف کروکی نکشید هزینه بیمارستان برای عمل پای پسرم 14 میلیون تومان شد وبا توجه به اینکه پسرم دارای دفتر جه بیمه می باشد که قردادبیمه با بیمه ایران می باشد وبیمه ایران بعلت تصادفی بودن هزینه را تقبل نمی کند لطفا راهنمایی کنید چگونه می توانم هزینه های پرداختی را وصول کنم

    • بدون نام

      سلام م

    • مهدی

      سلا م یک ماه پیش یکی ازبچه های فامیل با ماشینی تصادف کرده بود به دلیل اینکه از ناحیه سر وصورت بقیه اعضا بدن جراحت داشت حدود یه هفته در بیمارستان بستری بود کروکی کشیده شده راننده هم خودش معرفی کرده ولی در دادگاه قاضی پرونده می گه که کارشناسان به علت اینکه بچه زیر هفت سال هستش پنجاه پنجاه نوشتن ایا دیه کامل به این بچه میرسد یا نه

    • سعید

      سلام من دو ماه پیش تصادف کردم بعد دماه و نظر کارشناس 5نفر ری به 50 به 50 دادن الان طبق قانون جدید میگن اون 50درصدی که مقصر بودم بیمه خودم میددش ولی وقتی میرم میگن ما نمیدیم همون 50درصد بیمه طرف که مقصر میده در تصادف مجروح شدم

    • مهرداد

      سلام چند روز پیش تصادف کردم مقصر اون طرف هستش رفتیم بیمه گفت ببر ماشینو نمایندگی قیمت لوازم یدکیه زانتیارو نداریم ما رفتیم نمایندگی الان شده 7.5 میلیون هزینه بیمه حداکثر سقف مجاز 6.3 میلیون بهم میده این 1.5 میلیون از کجا بیاد بیارم؟؟؟؟

    • الیاس

      با سلام
      دختر برادم. 6سالش است زیر پل هوایی عابر پیاده ماشین بهش زده ران چپش شکسته و به پلاتین لازم شده روز چهارشنبه 2 فروردین 96 تصادف شده و 115بردتش بیمارستان مقسر کی میشه. و اینکه برای شکایت و پزشک قانونی باید کوروکی رو از کلانتری گرفت یا لازم نیست فعلا
      با تشکر لطفا پاسخ بدهید

    • امیرحسین

      سلام من 4روز پیش با ی 206 تصادف کردم ماشیم من وانت بوده افسر ک اومد مقصرو 206 اعلام کرد چون انحراف ب چپ داشته ولی راننده 206 اعتراض داره ب رایش افسر ی کروکی ب من داده ک ببرم شورای حل اختلاف تو کروکیش 100مقصر راننده 206 حالا اینکه کارت ماشین و بیمه راننده دست منه حالا ب این وضعیت من چیکار میتونم بکنم هزینه خودرو بر ویا پارکینگ بیمه ک ماشین داخلشه برعهده کیه و من چندروز باید صبر بکنم ایا راهی هست ک من از بیمه خسارت ماشینمو بگیرم چوون هنوز شکایتی از طرف ثبت نشده و اینکه کروکی ک افسر برای حل اختلاف نوشته میشه برای اداره بیمه استفاده کرد ؟؟ با تشکر

    • مرضیه

      همسرم یک پراید داره که دو هفته پیش با یک بنز s500که 20016 هم هست تصادف کرد.بیمه ی همسر من هم سه برابر میباشد.مالک خودروی بنز ماشینشو میبره نمایندگی میگه که 188میلیون تومان هزینه داره.می خوام بدونم که اگه این ماشین بره کارشناسی بیمه اونجا چقدر خسارت مشخص میکنن؟همسر من چه جوری وبا چه شرایطی باید پرداخت کنه؟
      یه عده ای گفتن ماشینهای مدل بالا بیمه تکمیلی دارن و از اون بیمه استفاده میکنن وشما احتیاجی نیست چیزی پرداخت کنید؟
      یه عده هم میگویند بیمه برای شما قسط میبنده؟آیا صحت داره؟لطفا راهنمایی کنید.با تشکر

      پاسخ ها

      • حسین

        این همسر دیگه واسه شما همسر نمیشه بنظر من طلاق بگیرید :|

    • مجید صفرپور

      سلام, آیا به خودروی تولید سال 92که تصادف کرده وزیان دیده است خسارت افت قیمت تعلق میگیرد؟ باسپاس

    • علی

      سلام من حدود3 ماه پیش از کوچه در حال ورود به خیابان بودم که ماشین نیسانی باهام برخورد کرد و پای چپم کاملا شکست تا به خودم بیام راننده فرار کرد متاسفانه پلاکش رو کسی رویت نکرد, من رو فورا اورژانس برد بیمارستان و یک ماهه شکایت کردم اون اطراف دوربین هم نبوده که ضبط کنه کارشناس هم اومد کروکی کشیده و جوابی نداده پلیس انتظامی هم از چندتا کسبه بعنوان شاهد بازجویی کرده, میخواستم بدونم ایا دیه یا خسارتی تعلق میگیره چون چندماه از کار و زندگی افتادم. با تشکر از شما

    • امیر

      با سلام
      اگر موتور سورای در تصادف با خودرو کلاه ایمنی نداشته باشد چقدر مقصر هست لازم به ذکر است که خودرو از نظر قوانین رانندگی صد در صد مقصر باشد ( سرعت غیر مجاز ،انحراف به چب ، سبقت غیر مجاز و ...) لطفا درصد کلاه را هم بیان کنید

    • تارا

      سلام ممنون میشم بهم راهنمایی کنید چیکار کنم
      چند روز پیش با ماشین با یک موتور تصادف کردم بعد برای اینکه بیمه ۶ سال تخفیف داشت خراب نشه تصمیم گرفتیم خودمون خسارت رو بدیم و اون فرد گفت چیزیش نیست و سالمه و هرچقدر موتورش خسارت داشت میگیره و علی الحساب ۲۰۰ تومن . که بش دادیم .‌چند وقت بعد زنگ زد باز گفت بیشتر شد ۲۰۰ تومن دیگه که باز هم دادیم . الان باز هم زنگ زده و شاکی هست و حرفای بی ربط میزنه و میگه مهمان برام اومد فهمیدن تصادف کردم باید پول بدید که ازشون پذیرایی کردم و میگه دستم درد میکنه پام درد میکنه میخوام شکایت کنم و .. کلا خسارت موتورش ۱۰۰ تومن هم نبوده معلوم نیست چشه .بعد رفتم دادگستری گفتن شما چون خودتون حل کردید مشکل رو قبل از اومدن پلیس حتی براتون ثبت نشده همچین تصادفی . واقعا نمیدونم چیکار کنم . میشه یه برگ بیمه الان به ایشون داد یا چی . اگه بگید دقیقا چیکار کنم ممنون میشم

    • صادق

      سلام وقت بخیر. من دیروز با اتومبیلم تصادف کردم و افسر اومد و مقصر طرفم بود و کارت ماشین و بیمه اون رو به من داد و کارت ماشین من رو به اون داد. طرفم آدم جالبی نیست و جلو افسر گفت که تا یه ماه دیگه هم نمیام بیمه و به من میگفت تو نقصری و برو هرجا نیخای شکایت کن و سماره تلفنشم نداد و رفت. حالا من برم بیمه بهم خسارت نیدند و تکلیف کارت ماشینم چی نیشه. آیا باید برم شکایت کنم. اگه بله کجا؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    • بدون نام

      با سلام سال گذشته برادرم با موتورسیکلت بایه کامیون تصادف کرد ومنجر به فوت برادرم شد پلسیس کروکی کشیده وموتور سوار رو مقصر کرد از کروکی معلوم بود که به نفع تریلی کشیده شده در ضمن این تصادف در سطح شهر اتفاق افتاده به نقل از شواهد منطقه تریلی از صحنه تصادف فرار کرده که این مطلب رو در پرونده درج نکردن ودر اخر هیچ حکمی به ما ابلاغ نشد چکار باید کرد که حقوحقوق متوفی رو اثبات کرد

    • بدون نام

      سلام من 22 ماه تصادف کردم دادگاه حکما داده ولی بیمه شاکی شده والان دادگاه میگه جابجایی راننده شده من الان چکار کنم

    • محمدرضا

      با سلام. داشتم در خیابان رانندگی میکردم که ناگهان راننده ماشینی که سمت راست خیابان پارک کرده بود درب خودرو را باز کرد و به درب شاگرد خودرو بنده برخورد کرد که مقدار جزئی درب ماشین بنده آسیب دید. سوال من این است که چه کسی مقصر بود؟

    • بیوک

      عالی بود تشکر بابت این مطلب

    • بیوک

      عالی بود تشکر بابت این مطلب

    • جمشید

      اینجانب در روز ۲۶ فروردینماه ۹۶ در راه رفتن به منزل با دوچرخه یه خودرو شاسی بلند پلاک اروند از بغل به بنده زد و فرار کرد و یکی از ناظرین شماره پلاک و نوع ماشین را توی گوشی من ياداشت کرد چون حالت شوک داشت بعد به پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و آمبولانس اورژانس بنده را به اورژانس بیمارستان بردن پس اقدامات لازم و بستن آتل و گرفتن عکس و تحقیقات پلیس ۱۱۰ در محل اورژانس از بنده بازجویی کردند و به دکتر متخصص ارتوپدی رفتم و دکتر تشخیص داده که رباطها ی مچ پای چپ بنده آسیب جدی دیده به به کلانتری محل رفتم نامه به پزشک قانونی دادنده و پرونده تشکیل دادند به پزشک معتمد معرفی شدم و تشخیص دادند که رباطهاي مچ پای چپ آسیب دیده بعد از رفت آمدها و دوماه پایم توی گچ بود به دادگاه رفتم و قاضی پرونده دستور کروکی و نظر کارشناس دادن که کارشناس تصادفات کروکی از بنده شاهد خواستن تو شرایط بدی که داشتم کسی را بیاد نیاوردم و حضور ذهن ندارم حالا باید چکار کنم با این همه خرج بیمارستان و دکتر و بیش از دوماه خانه نشینی و بیکاری میگویند حتمان باید شاهد داشته باشی لطفا من را راهنمایی کنید مشخص نمیکنند ماشین ضارب را توقیف کردن یا نه از تمام مدارک کلانتری پزشک قانونی و پلیس راهرو هم مدارک را کپی کرده ام دیگه از بس رفتم آمدم خسته شدم پایم هنوز خوب نشده و نمیدانم دیگه چکار کنم آیا راهکاری هست بازبان روزه بخدا درمانده شدم خانه نشینی و و بیکاری هم عذابم میده ممنونم از راهنمایی شما عزیزان باتشکر

    • بیژن مرتضوی

      درتصادف رانندگی زیان دیده هستم بعداز امدن مامور راهنمایی وگرفتن کوپن ازفرد مقصربه بیمه رفتم.سقف بیمه طرف شش میلیون وسیصدتومان میباشد.بعدازمراجعه بیمه کارشناسی به من گفتن پیش فاکتورارائه کنم.بعدازیک هفته الافی وتهیه پیش فاکتوربه بنده میگن حالایابایدماشین درست کنم یابفروشم.درصورت که پژو من درتصادف چپ کرده است ودرست شدنی نیست.اخه من اختیارماشین خودم ندارمارکنم.کمکم کنید

    • حسین

      سلام ماشین منو دوشنیه ساعت 5 عصر به مدت 72 ساعت توقیف کردن... بنظرتون پنج شنبه صبح برم دنبال کارش بهم میدنش؟؟؟ یا باید 72 ساعته توقیفش کامل بشه؟ لطفا جواب بدید

    • دیاکو

      سلام من چند روز پیش تصادف کردم بايه عابر بعد توعکساش سالم فقط يه کم کوفته شده خواستم ببينم آیا میتونم از ايشون شکایت کنم

    • سارا

      من چند ماهیه رانندگی میکنم هیچی از تصادف نمیدونم اینکه در صحنه باید چکار کنم دو روز پیش با یه خانمی تصادف کردم مطمئن نیستم کی مقصر بود ولی اون اینقد هفت خط بود که منو قورط داد 50 تومن بهش دادم البته راضیم چون نمیخوام حقی به گردنم باشه کاش موقع آموزش رانندگی مهارتهای لازم برای همچین مواقعی رو هم یاد میدادن من که خیلی اذیت شدم چون اون خانم اصلا ادب نداشت خیلی بد حرف میزد ..

    • ali

      سلام من جلوی ی خودرو در حال حرکت بودم .سپر جلو خودرو عقبی سمت چپش با گلگیر عقب سمت چپ من برخورد ولاعث واژگونی هردو خودرو در سمت راسته جاده شده مقصر حادثه کیه؟

    • اکبر

      سلام من تو مسیر اتوبان یه ماشین با اینه بغلش زد به چراغ عقبم و گلگیرم کلا زیر خط و خش شد طرف در رفت نتونستم شماره پلاکش بردارم تو مسیر دوربین نصب بود چطوری میتونم شماره ماشینش رو بردارم فقط ساعتش رو میدونم با ۵دقیقه عقب جلو و میدونم سرعتش بالا بوده و ماشینش و رنگ ماشینش هم میدونم راهنمایی کنید برم شکایت کنم چیزی دستم رو میگیره

    • بدون نام

      با سلام حدود یه ماه پیش پشت چراغ قرمز یه ماشین بدون تزمز زد به پشت ماشین من سرنشین ماشین عقبی مصدوم میشه با اومدن پلیس 110 و امبولانس افسر کلانتری گفت هر دوتا ماشین باید بره پارکینگ متاسفانه با اینکه مقصر نبودم 10روز ماشینم توقیف بود تازه مقصر هم ادم بی وجدانی بود نه کوپنشو داد نه مدارکشو تا الانم در گیر این دادگاه و اون کلانتری هستم .شورای حل اختلافم رفتم فعلا در حال بررسیه

    • سارا

      سلام
      لطفا جواب بدید
      دیروز زیر پل داشتم با ماشین میرفتم ک پراید جلویی ک سمت چپ بود یک لظه اومد سمت راست و خورد به ماشین من و من هم فرمانو گرفتم ک ماشین رو کنترل کنم،افسر اومد و کروکی هم نکشید فقط با ی نگاه گفت من مقصرم بخاطر اینکه رد لاسیتک رفته سمت راست پس مقصر هستم درصورتی ک من داشتم راهم رو میرفتم و اون اقا اومد سمت چپ ک من بودم و چسبوند این چه جامعه ای هستش که انقدر بی عدالتی توش صورت میگیره؟مقصر تا وقتی افسر بیاد عصبانی بود از اینکه مقصرع تا افسر به نفعش گفت لبخند روی لباش جاری شد،واقعا خیلی ناحقیه شما بگید

    • روح الله

      سلام وقت بخیر داداش من دیشب تصادف کرده و دو روز هم از اتمام تاریخ بیمه ماشینشون گذشته الان باید چیکار کنه ؟آیا بیمه بهش تعلق میگیره راهی هست برای ساتفاده از بیمه؟ممنون میشم راهنمایم کنید

    • رضا

      سلام.با ماشین تصادف کردم .من مقصر نبودم.و افسر اومد و کروکی نکشید.و بیمه نامه و کارت ماشین طرفو به من داد.و من اشتباه کردم و کارت ماشین و بیمه نامه رو بهش دادم.و اون بهم فقط دویست هزارتومن افت قیمت داد .در حالی که جلو سمند خسارت دید.حالا من چیکار کنک .افت ماشینمو کامل بگیرم.لطفا جواب بدید خیلی ضروریه

    • Tohi

      سلام
      من تصادف کردم و طرف صدرصد مقسر اعلام شد فقط من بیمه نامه رو گم کردم رفتم گواهی گرفتم میتونم با گواهی خسارت بگیرم گواهی رو ۹۶/۵/۲۲ گرفتم ومیخوام ۹۶/۵/۲۳ببرم بینه مشکلی پیش میاد یا نه؟همین ک گواهی گرفتم تصادف کردم اینم از شانس من

    • رضا

      تصادفی با خودرو داشتم که خودم پیاده بودم بعد برخورد بیهوش شدم واورژانس به بیمارستان بردم در بیمارستان از راننده شکایت نکردیم و افسر نیومد الان بعد از گذشت 2 هفته میشه از بیمه راننده استفاده کنم

    • بدون نام

      سلام من چند روز پیش با ماشینم با یک عابرپیاده که به شکل ناگهانی پرید وسط خیابون تصادف کردم بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم معاینه سطحی انجام داد و گفت هیچ اسیبی ندیده و همونجا برگه ی زضایت از من و اون فرد گرفت و گفت با هزینه ی شخصی و با ماشین خودم بردمش بیمارستان و پزشک براش عکس و سونوگرافی نوشت وبررسی های لازم انجام داد بستری کرد ولی شب مرخصش کرد گفت مشکلی نداره و به شکل لفظی رضایت داد والان بسیار نگران این مساله هستم که ایا این فرد می تونه از من شکایت کنه یا نه ؟
      تمام هزینه ی درمان این فرد را من به طور شخصی پرداخت کردم گواهی نامه دارم ماشینم هم بیمه دارم و من فقط از این فرد ی شماره تلفن دارم ولی الان خیلی ذهنم درگیره

    • بدون نام

      انشالله هیچوقت مشکل تصادف برای کسی پیش نیاد چونکه ولی دوندگی داره

    • یوسف

      با سلام ، اگه تو تصادف ماشین طرف غیر مقصر کلاً نابود بشه و اگه طرف مقصر هم بیمه بدنه نداشته باشه، تکلیف چیه اونوقت؟

    • سعید

      سلام
      من تصادف کردم مقصر بودم به دوتا ماشین زدم
      که خسارت کمی به هر دو وارد شده
      1من کوپن بیمه خودم رو به کدامشون بدم
      2هر دو اینها اگر با کوپن من بروند بیمه ،میتوانند خسارتشون و بگیرند یا نه

    • فریبا

      شما که راهنمایی نمیکنید

    • زهره

      سلام
      حدود یک ماه پیش ماشین من در پارک بود.در ماشین رو باز کردم.به آینه بغل یک ماشین در حال عبور برخورد کرد.آینه بغل ماشین عبوری شکست.من هزینه آینه رو پردا خت کردم.آیا هزینه نصب آینه نیز به عهده من است؟
      با تشکر

    • رضا

      س بنده چند روز پیش با موتور واژگون شدم آیا میتونم از بیمه خودم استفاده کنم

    • سعید

      سلام

    • س

      سلام من هفته پيش وايساده بودم كه يه ماشين اومد زد و فرار كرد افسر اومد سر صحنه و گفت متوارى مقصر هم بوده ولى چيزى به نام كروكى نداد چون ١١٠ گزارش نوشته بود. حالا كار به حل اختلاف كشيده و مقصر ميگه من مقصر نيستم ميشه از راهنمايى رانندگى استعلام گرفت براى كروكى چون تماس و اسم افسر ثبت شده

    • ميترا

      سلام.داخلِ خيابون يك طرفه براي وارد شدن به كوچه گردش به چپ داشتم متاسفانه با يك ماشين كه از روبه رو خلاف مي اومد وسرعتش هم غير مجاز بود تصادف كردم.الان مقصر كيه؟

    • بدون نام

      سلام من دیروز درمسیری باموتور میرفتم که خاکی بود که یک نفر باماشین ازسمت راست ازتویه کوچه به من زدالان دستم شکسته پام هم شکسته نمی دونم کارشناش من رومقصردونسته یااون طرف رو نمی دونم چیکار کنم خواهش میکنم جواب بدین یه راهی نشونم بدیم الان باید چیکار کنم؟

    • Maryam

      سلام.من سال ٨٨تصادف كردم ولي ديه نكرفتم به دلايلي...الان بعده اين همه سال اقدام كردم و راي دادگاه رو گرفتم كه ب نفع من راي داده . رفتم بيمه ميگه بايد كروكي تصادف رونم بياري درصورتي ك پرونده تصادف من بعده اون همه شال منهدم شده و هرجا وكيلم ميگرده پيدا نميشه.بايد چكار كنم؟راهنماييم كنيد لطفا خواهش ميكنم. تو تصادف من خيلي اسيب ديدم

    • el

      حدود یک هفته پیش تصادف جزئی کردم ک سپر پشت لیفان چن خط افتاد افسر اوردیم و من مقصر شناخته شدمو کارت ماشینمو گواهی نامه منو دادن به مرده و مرده گواهی نامه زنشو بهم دادو گف ایشون پشت فرمون بودن .حالا چون خسارت خیلی جزئی بودهو زیر صد تومن درمیومد این به این اقا هرچقدر زنگ میزنم ک بیاد ماشینشو درست کنه و مدارک منو بده امروز فردا میکنه شماره منو با هر شماره ای ک بهش زنگ میزنم گذاشته تو بلاک لیست گوشیش ‌.اون به این مدرکی ک دست منه احتیاج نداره ولی من واقعا به کارت ماشینم نیاز دارم .ایا میتونم ازش شکایت کنم؟

    • فاطمه

      ما چن روز پیش یه تصادف داشتیم سمت شاگرد ماشین خورده به عقب موتور ولی کارشناس نوشته سمت چپ ماشین خورده به پهلوی موتور و راننده موتور فوت کرده و مقصرش کردن ایا این درسته یا میشه راننده ماشینو مقصر کرد؟لطفا کسی جواب بده

    • بدون نام

      با سلام و عرض ادب خدمت حضرتعالی.در تصادفی بنده زیان دیده بودم و حدود ۵۰۰ هزار تومان طبق گزارش بیمه ثالث از تعهدات بیمه بیشتر بود و بیمه این مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را پرداخت نکرد و گفت از مقصر باید بگیری و نیز ماشین بنده سواری کرایه بیابانی با پلاک ع و کاربری عمومی می باشد .اگر بخواهم خواب ماشین که مدت ۱۷ روز در تعمیرگاه صافکاری نقاشی بوده و ان ۵۰۰ هزار تومان را بگیرم چه باید بکنم؟چون مقصر حاضر به پرداختش نیست.محل تصادف شهر تهران بوده.بنده ساکن تهران هستم و مقصر ساکن استان خراسان شمالی می باشد و جواب تلفن را هم نمی دهد.ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    • طیبه

      با سلام
      یک هفته پیش مادرم با یک پراید تصادف کرده و خودشان به بیمارستان خصوصی انتقال دادند و تا الان هیچ هزینه ای پرداخت نکرده ..می خواستم ببینم آیا بیمه هزینه بیمارستان که ما پرداخت کردیم کامل پرداخت می کنه...در ضمن کروکی هم نکشیدند

    • مهرناز مهرگان مجد

      با سلام بنده یکسال پیش تصادف کردم وهمان جا کارای پزشک قانونی ودادگاهم روانجام دادم الان یکسال میگذره اما هیچ خبری از دادگاه برای دریافت دیه نیومد به نظر شما باید چیکار کنم باید کجا برم اگه بخوام برم دادگاه حتما باید شماره پرونده داشته باشم که راهنماییی کنن یانه فقط با اسم وفامیل میتونم راهنماییی بگیرم

    • بدون نام

      بنده خودرویم بر اثر تصادف توسط مامورین انتظامی توقیف و توسط خودرو پارکینگ به پارکینگ منتقل شده هنگام ترخیص متوجه شدم مدارک خودرو که داخل داشبورد بوده مفقود شده است مقصر پارکینگ هست یا نیروی انتظامی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر خودتی که مدارک رو جا گذاشتی. ماشینت رو هم لخت میکردن هیچ کاری ازت بر نمی اومد. بیخودی زور نزن، برو دنبال المثنی

    • مهدی

      من تصادف کردم از پشت زدم ب ی ماشینی ماشین جلوییم روی سرعت گیر ماشینو خاموش کرده بود بین دوخط بود ینی وسط خطا وایساده بود منم باند ۳ بودم از ی طرف زدم بهش میخاستم ببینم اون مقصره یا من

    • محمد

      سلام..من چندروزپیش تصادف کرده طرف پاش کوفته شده وسرش هشت تا بخیه خورد..چقد دیه تعلق میگیره

    • حسن س

      سلام هزینه اعتراض به کارشناس تصادف چقدر است ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

      پاسخ ها

      • زهراجوکارخارکانی

        شخصی برعلیه خودروی من دربرج 6سال 95شکایت کرده که خودروی پژو405جی ال ایکس من باسرعت خیلی بالابه خودروی ایشان که پژو206اس دی میباشدسمت چپ جلوی خودروی من به سمت عقب راست خودروی ایشان برخوردکرده وخودروی ایشان 6500بااینکه ازخودروی من مقاومتربوده خسارت دیده ولی خودوری من هم که حداقل بایدبین 4تا5ملیون نسبت به ضربه ای که بخودروی ایشان واردنموده ام خسارت دیده باشم دریق ازاینکه خودروی من کوچکترین آثارتصادف یاضربه یعنی کاملا فابریک میباشدوبعدازیکهفته ازطریق راهورهم Hدرس محل سکونت مراپیداکرده وحکم توقیف خودروی مراهم گرفته بوده وبعدحتمامیادمیبنیدکه خوددروی من کاملا سالم وفابریک است دست به هیچ اقدامی نمیزندومن دربر0

    • رسول رضوانی

      با سلام خدمت دوستان و خدمتگذاران ایران عزیز
      بعضی ها هم هستن که از روی عمد با مردم تصادف میکنن مثلا خودم از پارک میخواستم بیام بیرون ولی یه سمند که کاملا مشخص بود از روی عمد این کار رو میکنه محکم زد بمن و از من خسارت رو همون لحظه گرفت بعدا کاسب های اون منطقه گفتن این سمند کارش اینه که از مردم خسارت میگیره و تا به حال پول سه تا سمند رو از مردم گرفته
      بهتر هست که برای این اشخاص هم یه چاره ای بیندیشیم

    • رضا

      سلام دوستان آیا کسی میدونه که بعد از تصادف هزینه حمل ماشین زیاد دیده توسط جرثقیل رو باید مقصر بده یا نه؟و اگر بگه نمیدم چه باید کرد؟

    • AAA SSS

      عالی بود امّا متالب انشا یی اش کم بود
      با این حال من خوشم اومد

    • محمود اکبری

      سلام چند وقت پیش حدود بهمن ماه 96 با سمند برخورد کردم و دکتر اعلام کرد که مهره 5 و 6 اسیب جدی دیده و باید پلاتین بزارم در ضمن مایع نخاعی نیز اسیب شدید دیده و پارگی نخاع هم مشهود بوده و حالا 15 م ت برای عمل ایجاد دارم که دکتر متخصص م گفته حالا با این اوصاف که پزشک قانونی از زمان تصادف تا حالا استراحت داده 1 مبلغ دیه چند هس و دوم اینکه میشه دادگاه یه مبلغی قیل از دادرسی پرداخت نماید که بمده عمل کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس چی که میشه.جهیزیه دخترات هم میده

      • بینام

        شما میمردی راحت تر مشکلت حل میشد الان متاسفانه تا دم مرگ شکنجت میکنن

    • بدون نام

      سلام ماشین به صورت برعکس در خیابون پارک بود خودمم داخل ماشین بودم که یه دفعه ماشینی که از تو کوچه دراومد سمت راستشو نگاه نکرد وگلگیر سمت شاگرد من خراب شد و دوتا از درای ماشین در حال حرکت از سمت شاگردش من صحنه تصادفو ترک کردم الان چی میشه

      پاسخ ها

      • زارا

        الان تحت تعقیبی، مراقب خودت باش

    • لیلا

      تصادف کردم به پلیس زنگ نزدم طرف قبول کرد که هزینه رو پرداخت کنه من فقط گواهینامه طرف رو گرفتم بعد این که ماشینو درست کردم طرف خسارت نمیده چیکار کنم فقط گواهینامه طرف پیشم

    • علي

      بنده چند روز پيش با يك موتور تصادف كردم كه ايشون مقصر شدند و ماشين و موتور رفت پاركينگ
      بنده رفتم كه ماشين رو در بيارم كه از شانس بد ما يا پرونده يكي دو روز گم شد و يك دو روز هم كه برگه كروكي پيدا نشد و در اخر چون ديدم دردسر داره و برگه كروكي هم نيست و از اونجايي كه بايد ميرفتم دنبال برگه و غيره كلا با موتوري تصميم گرفتيم كه ازش شكايت نكنم
      حالا كه رضايت داديم و توي كلانتري برگه رضايت رو پر كرديم اين اقاي موتوري نمياد كه خرج ماشين من رو بده و ضمنا بيمه و گواهينامه هم نداره و خرج ماشين من هم حدود ٢ ميليون و ٥٠٠ ميشه و الان ميخوام ببينم چيكار ميتونم بكنم و ايا ميتونم ازش شكايت كنم كه خرج ماشينم رو نميده ؟
      خواهشا هر كي ميتونه و اطلاعاتي داره جواب بده

    • مسعودطهماسبی

      من سال 93 با یه کامیون تصادف کردم اون مقصربوده الان سه ساله ماشین ما تو پارکینگ تازه رای صادر شده هزینه پارکینگ به عهده کیه ضمنا ماشین من بیشتر از 70درصد اسیب دیده و طبق قوانین ناجا اسقاطی بحساب میاد

    • مینو

      من 2 روز پیش با ی پژو قراضه تصادف داشتم خسارت خیلی جزیی بود ولی افسر بدون اینکه سوال کنه و دقیقا پرس و جو و نگاه ب خط و خش های ماشین کنه من رو مقصر دونست با اینکه هم من و هم بقیه ی راننده هایی ک تصادف رو دیدن مقصر رو پژو دونستن ماشین من صفره و خیلی تو ذوقم خورد و ناراحت شدم با اینکه راننده پژو اصلا ککش نگزید کلی هم خوشحال بود !!!! تو جامعه ی ما وقتی ی خانم پشت فرمون بشینه و همچین اتفاقی بیفته مقصر رو اکیدا خانم میدونه بدون اینکه دقیقا بررسی بشه ! چ روزه این مسئله خ اعصابمو خورد کرده

    • رضا

      دیروز در خیابان اصلی حرکت میکردم که یه وانت پیکان از فرعی عبور ممنوع و دور زدن ممنوع اومد بیرون و به خودرو من که دو ماه تحویل گرفتم زد از اونجا که فقط باعث خرد شدن سپر جلو شده بیمه نامه مقصر بردم بیمه آسیا با گواهینامه ولی از اونجا که شخص مقصر متواری شده وجهت انجام مراحل ناپیدا شده بیمه نیز از ایشون کاملا حمایت میکنه و نه تنها شخص متخلفو کوپن کثر نمیکنه بلکه متوجه شدم ایشون یه برگه از بیمه آسیا گرفته که مبنی بر گمشدن بیمه شخص ثالثش میخوام ببینم واقعا بیمه باید به بهانه شناشنامه و کارت ملی مقصر باید از پرداخت هزینه زیر یک میلیون امتنا کنه وشخص متخلف همچنان از محله های عبور ممنوع عبور کنه وخلاف دور بزنه پس این فرهنگ رانندگی متاسفانه از بیمه حمایت بشه

    • عاطفه

      تصادفمو میخاستم شرح بدم ب من بگید مقصر کیه یه هفته پیش من در اتوبان رانندگی میکردم ک ناگهان ماشین جلوییم ترمز کرد منم ترمز کردم ولی بازم بهش خوردم ولی گفت من مقصرم افسرم خبر نکرد گفت میخاد بره عروسی حالا ب نظرتون مقصر کیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از پشت زده باشید مقصرید چون فاصله طولی رعایت نکردید. اگر رعایت میکردید با ترمز کردن برخورد صورت نمیگرفت

    • یحیی

      من بایک خودروتیبامدل۹۶تصادف کردم که جرحی بوداماچون جراحاتشون الحمدلله سطحی بودازشکایت جرحی خودرضایت دادندالان فقط کارتعیین خسارت ازطرف مرکزبیمه ایران مونده الان طرف به غیرازخسارت ماشین ازمن افت قیمت میخوادآیاهمچین برنامه ای داریم واگراین برنامه هست آیاافت قیمت ماشین روبیمه من میده یانه؟

    • Amir

      سلام..آقا من امروز با یک موتوری تصادف کردم خداروشکر بخیر گذشت اما مشکلی که اینجا واسم پیش اومده اینه که وقتی که تصادف رخ داد اون شخصی که باهاش تصادف کرده بودم از روی عصبانیت شیشه ماشینم رو شکست..حالا سوال اینجاست که بعداز تصادف اگه به ماشین مقصر از طرف شاکی خسارت وارد بشه دقیقا حکمش چیه؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون قضیه ش جداست

    • شاهمرادی

      با سلام وخسته نباشی دخترم دانش آموز بود واز خیابان میخواسته عبور کند منتظر بود موتور عبور کند بعد حرکت کند که راننده موتور یک دست روی باک که نان داشته گذاشته بود وبا یک دست رانندگی میکرده که بر خورد میکنه به دخترم وپایش میشکند آیا دخترم مقصر بوده یا موتور در ضمن نه گواهمینامه داشته ونه بیمه با تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صد در صد موتور

    • امیر حسین

      با سلام اگر از خیابان عبور کنیم که نه چراغ راهنما و نه خط کشی عبور پیاده باشدو محله مسکونی باشد در برخورد با وسیله نقلیه مقصر کیست وشما منتظر باشی که وسیله نقلیه عبور کند وسیله نقلیه به شما برخوردکند با تشکر

    • ج

      در خیابانی خلوت خودرویی در لاین ۳توقق کامل کرده بود ترمز کردم ولی پس از ۱ متر خط ترمز برخورد کردم.زنگ زدم افسر وخودرو را پارک کردم و پیاده رفتم آنطرف خیابان از خانه کارت خودرو را بیارم. زیاندیده افسر که آمد او را رد کرد بره. بعدهرچی اصرار کرد کارت خودرو را ندادم طرف کمی مست بود . کارت ملی و گواهینامه را گرفت و فرداش هردو رفتیم صافکاری . او با نقطه ضعف من که ماشین امانتی بوده ۱۵۰۰ میخواست گفتم ندارم . تهدید کرد و مهلت داد. سر مهلت زنگ زد شماره کارت داد پول بریزم نریختم. با مالک خودرو هماهنگ کردم . کارشناس سیار بیمه را هماهنگ کردم. به طرف زنگ زدم قلدر بازی در آورد. بهش گفتم بخواب بابا اون واسه زمانی بود که نمیخواستم مالک خودرو چیزی بفهمه . گفتم نیای میرم شکایت میکنم . گفت برو. خلاصه گفت میاد و قراره امر وز ۱۱ بیاد . رفتم یه سر پیش صافکاریه من و من کرد و گفت اون قبلا خورده بوده و منه احمق اصلا فکر نکرده بودم چطور ماشینی که من زدم بهش هیچی نشده ولی اون سپرش شکسته . سینی صند وقش باید کشیده بشه در صند قش کمی بدون رنگ صافکاری میخواد . پر رو پرو به من گفته بود اصلا میخوام با پولش برم عرق بخورم نمیخوام درستش کنم حرفیه . من گفته بودم بهش نوش جونت ولی این حرفه که به من زدی خفه شده بود. حالا امروز ۱۱ اگر بیاد نتیجه رو میگم که چطور از یک شخصیت باادب و سربزیر تبدیل شدم به یک بدتر از خودش. چون فهمیدم ماشینش قبلا خورده بوده و بخاطر نداشتن کارت خودرو و بیمه قصد باج گیری طولانی مدت داشت. جلو مردم هم داد میزد سرم من کیسه ندوختم برات و میگفت من یا خیلی زرنگم یا خیلی پپه. اونشب موقع تصادف من کف این بودم که این همه سال بدترین صحنه ها رو لایی کشیدم و نخوردم چی شد یدفعه نگو طرف مست بوده و لاین ۳ تله گذاشته وقتی دیده ماشین مدل بالا خارجی سوارم. ولی حالم بهم خورد از مدعیانی که به اسم مشتی بودن مشروب میخورن و پست ترین رفتارو میکنن . افسر خر هم متوجه مستیش نشده بود درحالیکه بوش همه جا رو پر کرده بود. ایکاش دوباره زنگ میزدم ۱۱۰ یا نمیرفتم واسه کارت ماشین از ترس خلافی و پارکینگ و... نظرتون برام با ارزشه اگر بنویسید.

    • محمد

      سلام
      من مادرم با يك عابر تصادف كردن و بهشون برگه ي بيمه رو دادن الان دوباره حكم دادگاه اومده براشون اين جزو رواله يا مشكلي پيش اومده

    • امیرحسین

      سلام ببخشید من ما متور زدم به ماشین مقصر پنجاه پنجاه اعلام شد ماشین هم بیمه نبود سرم پنج تا بخیه خورد شقیقم هم دو تا بخیه می خواستم ببینم شکایت کنم از دست ماشین هیچی بهم تعلق می گیره

    • اریا

      بایک ماشین تصادف کردم واون ماشین به ماشین جلویی برخورد کرد بیمه من خصارت ماشین سوم رو میده

    • حسین

      من ۱۰ روز پیش تصادف کردم سر چهاراه چراغ سبز رفتم که یه خودرو ۲۰۶ زد بهم گواهینامه موتور ندارم افسر راهنمای که اومد مقصر منو زده تو کروکی چیکار کنم پدر خانمم پشت من نشسته بود وداغون شده الان من موندم چیکار کنم

    • عباس

      سلام من دیروز با یک موتوری تصآدف کردم یعنی از بغل زدم به اون و مقصر شناخته شدم خوشبختانه هیچ آسیب جسمی به او و موتورش وارد نیامده و ماشین من هم سالمه فقط موتوری داشته باشد موبایل صحبت مکرده و گوشی از دستش به زمین میخورد و حالا خسارت گوشی میخواد حدودا یک و سیصد خسارتشه در ضمن گواهی نامه هم موتوری نداره و خواستم بدونم خسارت بهش تعلق میگیرد یا نه

    • بدون نام

      در رانندگی صحبت کردن با گوشی ممنوع هستش ونباید بهش خسارتی پر داخت کنی

    • محمد نوری

      سلام.
      بنده از پشت با پراید به یک ام وی ام زدم .کمی پلاک ماشینش تو رفت .ایشون مدعی شد که دوربین عقب خودرو از جاش بیرون اومده.در ضمن میگه شاید زیر پلاک سپر آسیب دیده باشه.
      افسر اومد و مدارک ما رو باهم مبادله کرد.
      قرارشده بریم نمایندگی مجازی که خود ایشون سراغ دارن.
      اگر ایشون بخوادخسارتی بیش از اونچه که من وارد کردم بگیره من چه اقدامی میتونم انجام بدم.
      چون واقعا ظاهر سپر ماشین حتی به اندازه به نوک ناخن آسیب ندیده.

    • رضا

      سلام من يه پارس تيوفايو مدل ٩٦كاملا سالم وبدون رنگ داشتم تقريبا ١٥روز پيش يه پرايد از پشت محكم بهم زد وماشينم از پشت خيلى خراب شد افسر اومد كروكى كشيد ونوشت مقصر ١٠٠درصد پرايده ولى راننده پرايد رفته اعتراض زده و جواب اعتراضش اومده حالا مارو ٥٠درصد وراننده پرايد رو ٥٠درصد مقصركردن...تكليف چيه مگه افسر نگفته صردرصد وخداشاهده من دخالتى نداشتم چطور ميشه كه راى عوض ميشه؟حالا من چكاركنم هم واسه خسارت ماشينم وهم اين كه ماشين من كلى افت قيمت داره چون بدون حتى يك خش بوده

    • وحید

      سلام میخواستم بپرسم یه کامیون از سمت راست ماشین خودش به سپر سمت چپ ماشین ما که پژو ۴۰۵ بود مالید و یه خط ایجاد شد .میخواستم بدونم ک مقصر کدوم ماشین هست با تشکر

      پاسخ ها

      • علی

        اگه خطی که روی ماشین شما افتاده از ضخیم به نازک آثار گذاشته کامیون مقصره و اگر نازک به ضخیم باشه شما مقصرید بنده کارشناس راهنمایی رانندگیم

    • حسین

      سلام من با موتور تصادف کردم مقصر هم اونی که زده به من بعد دوندگی قاضی پرونده دیه رو صادر کرد رفتم اداره بیمه که طرف اومد مدارکشم آوردش تکمیل شد بیمه ایران که گفتن سه ماه زمان میبره تا دیه رو پرداخ کنن بعد سه ما که رفتم میگن پروندت مشگل داره من چی کنم

    • کیان

      سلام کنار خیابان سمت چپ.پارک کردم مسافرپیاده شد شروع به حرکت کردم بدونه اینه ازخط پارک بیرون بیام یه پژو یه دفعه جلوم پیچید درش ضربه خورد قصد پارک درجلوی من داشت خواستم ببینم کی مقصره باتشکر

      پاسخ ها

      • ali

        شما مقصرید

    • Amin

      باسلام خدمت شما لطفا اگه میشه راهنمایی کنید من چند شب پیش تصادف کردم پلیس ایست داد وای نستادم دنده عقب گرفتم یه ماشین 206 خورد به من من ماشینم داغون شد ولی 206 زیاد چیزیش نشد کاپوت و ایربکش باز شد و تو ماشین من یه افغانی بود که هیچی نداشت منم ماشینم بیمه نداره و گواهینامم چند ماه پیش گرفته بودن بعد افغانی مشروب خورده بود فرار کرد منم افتادم کنار جدول حالم بد بود پلیس افتاد دنبال افغانی گرفتش منم ترسیده بودم ولی کسی منو ندیده بود زده بدنش اونم گفته بود که خودش راننده بوده منم رفتم جلو و گفتم این داداشم بوده که تصادف کرده وبعد فکر کردم اشتباه کردم رفتم گفتم آقا خودم پشت ماشین بودم هیشکی قبول نکرد پرونده رفت دادگاه 206 هم شاکی پولشو میخاد و هم افت قیمت لطفا راهنمایی کنید چه ک

    • مهدی

      سلام لطفا یک نفر راهنماییم کنه دیشب یه پراید از پشت زد به ماشین من بعد خیلی التماس کرد پلیس زنگ نزن من کارت ملیش و کارت ماشینش گرفتم قرار شد دوروز دیگه زنگ بزنه چون گفت میخواد بره شهرستان الان اگه زنگ نزد چی؟بره اعلام مفقودی کنه چیکار کنم؟

    • ندا

      سلام من چند روز پیش تصادف کردم میخواستم بدونم من مقصر بودم ؟ تصادف به این شکل بود که من در لاین وسط چهارراه پشت چراغ قرمز وایساده بودم و یک پژو هم در سمت راست من . بعد از سبز شدن چراغ من گردش به راست کردم و گوشه ی سپر جلو پژو به گوشه سپر عقب سمت راست ماشین من برخورد کرد

    • سعید

      سلام من چند روز پیش تصادف کردم یه لکسوز بهم از پشت زد مقصر شد ولی من گواهینامه نداشتم افسر کروکی داد که برم شورا جریمه نداشتن گواهینامه رو بدم الان بعد از ۲ هفته رفت امد تو شورا ودادسرا بهم میگن به ما ارتباط نداره لطفا کمک کنید کجا باید برم جریمشو بدم که به بیمه معرفی بشم برای خسارت

    • بهنام

      دوستان م دو روز پیش کنار یکی از آزادراه ها با پراید مدل ۹۴ وایساده بودم یه لحظه تو آینه نگاه کردم دیدم یه تندر ال ۹۰ تغییرمسیرداد و محکم زد به ماشین من و منو ۱۵ متر پرت کرد اون ورتر. افسر اومد و اونو مقصر نوشت و بیمه و گواهینامه اونو به من داد و کارت ماشین منو داد به اون . موقع درخواست ازبیمه مدارک همو به هم تحوبل دادیم.حالا میخوام بدونم چرا کارت ماشین غیرمقصرو افسر میده بهمقصر؟

    • بدون نام

      اقا ی موتور سوار با یه عابر پیاده تصادف کردن موتوری فرار کرد منم پشت سرشون وایسادم ببینم چی شده عابر پیاده شماره پلاک منو داده به کلانتری حالا چطوری ثابت کنم مقصر نیستم

    • ابراهیم

      من تصادف کردم مقصر حاضر به پرداخت خسارت نیست چگونه میتونم ماشینشو توقیف کنم تا خسارت بگیرم
      تصادف جرحی بوده
      ممنون

    • محمد‌z

      سلاام، چن روز پیش با یه ماشین تصادف کردم مقصر100%کردن کروکی، حالا موتورم ضربه خورده بیمه گفته بروجنساشو پیدا کن فاکتوربزن ماپولشو میدیم، حالاهرجامیرم تماس میگیرم میگن جنس برای این نوع موتورنیست حالا چیکارباید بکنم؟
      موتورمم مدلش اویل95

    • سودایه

      سلام من دیروز تصادف کردم .برا یه ماشین بوق زدم که نیاد سمت من طرفم لج کرد وسط خیابون در اومد که من و داداشمو بزنه من اومدم که درگیر نشم رفتم لاین سرعت خیابون که دیگه برم از پارک در اومدم و حدودا توی ۳۰ قدیمی تولاین سرعت یه موتور اومد بین منو بلوار رد بشه که جاش نشد و....به هرصورت هم ماشین من و هم موتور اون اقارو بردن پارکینک و بدون هیچ اسیبی و خط و خشی چه موتور چه ماشین من فقط طرف پاش زخم شد ..پلیسم نگفت مقصر کیه وفقط موتور و ماشین رفتن پارکینگ طرفم شاکی نیست و مشکلیم نداره حالا به با این حال فردا برا تحویل ماشین ما رو میفرستن دادگاه ؟؟با اینکه طرف گفته میام امضا میکنم فردا که ما مشکلی نداریم تو کلانتری ... حالا روالش چیه ماشینمم خلافی نداره .... ما میریم دادگاه یا نه ؟؟

    • محمد

      سلام من با موتور به نیسان تصادف کردم درجاده اصلی باسرعت ۶۰ میرفتم که او در کنار جاده ایستاده بود بدون زدن چراغ راهنما دور زد ومن باشدت در جلوی ماشین برخورد کردم امبولانس امد ولی ۱۱۰ نیامد امبولانس بم گفت که چیزیت نیست ولی دستم شدید درد میکرد گفت باید عکس بگیری خوب راننده رفت ومن هم رفتم ولی گواهینامشو بردم فرداش رفتم بیمارستان ومشخص شد شکستگی در کف دست دارم ولی هنگامه تشکیل پرونده در بیمارستان نگفتم که تصادف کردم گفتم افتادم والان میخوام شکایت کنم ایا امکانش هست بتونم از بیمه دیه بگیرم راننده هم پذیرفته بیاد بگه که تصادف کردیم شاهد هم دارم

    • محمد

      سلام من با موتور به نیسان تصادف کردم درجاده اصلی باسرعت ۶۰ میرفتم که او در کنار جاده ایستاده بود بدون زدن چراغ راهنما دور زد ومن باشدت در جلوی ماشین برخورد کردم امبولانس امد ولی ۱۱۰ نیامد امبولانس بم گفت که چیزیت نیست ولی دستم شدید درد میکرد گفت باید عکس بگیری خوب راننده رفت ومن هم رفتم ولی گواهینامشو بردم فرداش رفتم بیمارستان ومشخص شد شکستگی در کف دست دارم ولی هنگامه تشکیل پرونده در بیمارستان نگفتم که تصادف کردم گفتم افتادم والان میخوام شکایت کنم ایا امکانش هست بتونم از بیمه دیه بگیرم راننده هم پذیرفته بیاد بگه که تصادف کردیم شاهد هم دارم

    • وحید حسینی راد

      سلام، من یک تصادفی داشتم، با خسارت جزئی، طرف مقابل یک پیکان بود و گلگیر چپ عقبش یکم موج افتاد، با اصرار ایشون افسر اومد و تایید کرد من مقصرم، 50 تومن هم جریمه شدم، گفت کارت ماشینو بدم ایشون تا بریم ماشینش رو درست کنیم، حالا هرچی بهش زنگ میزنم و پیام میدم جواب نمیده که نمیده، چطوری کارتم رو پس بگیرم، برم دنبال المثنی؟

    • میثم

      طرف زده فرارکرده کلی مستندات دارم ام از فیلم وعکس وشاهد من ۲۰۷ صفرم فروخته بودم صبحشم باید میرفتم تعویض پلاک طرفم با ماکسیما بود ماشین من توپارک بود اونم مست بود زده فرار الان کارشناسی شورای حل اختلاف استعلام ماکسیما از خ زنجان گرفتم بچه محلم حالا امروز فردا میکنه که بیاد حلش کنیم که نیومده به نظرتون با عکس و فیلم کارشناسی که شده برم ماشینم به خرج خودم درست کنم البته ده تومن ازماشین افتاده کارشناس زده ۶ تومن طرف هم فعلان توپیچ چکارکنم

    • سعید

      سلام من دیروز متاسفانه با موتورم به یک ۲۰۶ زدم ک زیاد خسارت ندید تقریبا ۱۵۰ تومن خسارت دیده بعد توافقی گواهی ناممو دادم بهش گفتم تا فردا یه کوپن بیمه بهت میدم ایا میتونه با اون کوپن بیمه خسارتشو بگیره یا نیاز به کروکی داشته؟؟؟

    • مهزیار

      متاسفانه هنگام گردش به چپ در دوربرگردان، خودرویی که سرعت بالا داشت برخلاف اینکه قبل از دور برگردان سرعت گیر بود با درب عقب خودروی ما برخورد نمود به نظرتان کی مقصره؟؟؟۵۰۵۰میشه یا ما مقصریم پلیس کروکی نکشید.

    • علي

      سلام يه سوال داشتم من از اصلي پيچيدم فرعي يه ٢٠٦اومد از سمت چپ سبقت بگيره توي خيابون كم عرض يهو فرمون شكست در سمت شاگردش با گلگير چپم برخورد كرد الان به من ميگه مقصري بيا خسارت بده !سوالم اينه كه با اين حجم از طلبكاري آيا ايشون حق داره؟ما قرار بود مصالحه كنيم يهو ايشون طلبكار شد.

    • منا

      سلام تو منطقه دسترسی به منازل و پارک منطقه دقیقا کنار بلوارکه بین بلوار و کندرو فضای سبز هستش یه ماشین از فرعی اومد و به سپر و چرخ عقب سمت راننده زد گفت تو مقصری چون در خلاف جهت بلوار داری حرکت میکنی درصورتی که همه ماشینا دوطرفه حرکت میکردن واز ترس جریمه بهش 150دادم وتوافقی تمام شد. حالا زنگ میزنه که بیا بریم پیش پلیس کروکی بکشه و بگه مقصر کیه یا پول بیشتر باید بدید و خرجم خیلی بیشتر از اینحرفاس.پارس چراغ جلو ماشینش وسپر جلوش اسیب دید.مقصرم کیه؟

    • امیرحسین

      سلام سپر عقبم گرفت به سپر عقب یه وانت سپر من شکست ولی وانت حتی سپرش خط هم نیفتاد راننده میگه چراغ عقبمو شکستی در صورتی که قبلا شکسته بود چجوری باید ثابت کنم که چراغشو من نشکستم؟

    • احمد

      سلام من دیروز درحین تعمیر ماشین دستم راروی تسمه گذاشتم ودوتا ازانگشتام را کشید ودرحین کشیدن پدرم ماشین را خاموش کرد یکی از انگشتام شکست برا مطالبه دیه کجا مراجعه کنم

    • مریم

      سلام دوستان من امروز دید نداشتم توی چاله ای افتادم و انگار یه سنگی از زیر ماشین رد شده غلط خورده و به سپر ماشین که نزدیکی اون چاله بوده برخورد کرده اندازه چند سانت خسارت دیده ولی ماشین من اصلا با اون برخورد نکرده ایا خسارت این ماشین بر عهده منه ممنون میشم راهنمایی کنین

    • مریم

      سلام وقت بخیر دوستان من امروز ماشینم داخل چاله ای وسط کوچه افتاد انگار چاه فاضلاب بوده که در نداشت چون از روبه رو نور به چشم می زد ندیدم افتادم و سنگی از زیر ماشین من رد میشه یه مقدار غلط می خوره به سپر ماشینی که نزدیک چاه بوده می خوره ولی ماشین من اصلا به ماشین ایشون برخورد نکرده ایا خسارت من باید بدم ممنون میشم راهنمایم کنین

    • مسعود

      سلام تصادف کردم ازناحیه دوزانو آسیب دیدم پزشک روز اول فقط پای چپم رانوشت وپای راست راگفت شش ماه استراحت داری خوب نشدبیا تا پیگیری کنیم الان پزشکی قانونی قبول نمیکند میگوید شش ماه گذشته هرچه میگویم پزشک اول کوتاهی کرده قبول ندارد پزشک اول را پیدا کردم تاییدیه گرفتم ولی پزشکی قانونی قبول نداردکسی میتواند راهنمایی کند ممنون

    • مهران

      سلام من تصادف کردم از بیمه استفاده کردم تو پاسگاه هم به هم دیگه رضایت دادیم حالا من میتونم خسارت جانی خودم رو از بیمه دریافت کنم یا نه؟

    • علی

      با سلام
      بنده وقتی از یک کوچه بن بست متقاطع با یک کوچه اصلی باسرعت بسیار کم بیرون می اومدم سپر عقب ماشینم به گلگیر چپ ماشین مقابل برخورد کردمقصر این صحنه چه کسیه؟ لطفا راهنماییم کنیم

    • بدون نام

      امروز تصادف شدید کردم لاستیک جلوم با برخورد ب گارد ریل ترکید بیمه فرد مقصر میده بیمه ایران هست

    • بهروز

      سلام ما تو اتوبان به یک سگ زدیم و تصادف کردیم دونفر از بچه های تو ماشین که ۵ ساله بودن گفتن سرنشین اضافه بودن وبیمه به هیچکدوم از تعلق نمیگیره ایا درسته تو امبولانس بچه ها رو نوشتن ولی همسرم میگه تو کروکی نبود اسمشون به نظرتون من دنبال کارام برم یا الافم

    • مهرداد

      با سلام
      من با موتوری تصادف کردم الان قرار بریم شورا حل اختلاف بعدش چی میشه ؟؟؟لطفا

    • حسن

      سلام خسته نباشید من یه تصادف داشتم جلو به عقب ومقر هستم وکروکی هم تا زیر ۷ تومن نمیخواست ونمیدونستم ماشین رو نباید دست زد و بردم صافکاری بعد که دفتیم بیمه دانا گفت باید ماشیم مقصر هم اورده شود وقتی بهشون گفتم گفت پس باید کروکی افسر را بیاورید ولی افسر نداد و با هزار خواهش و تمنا یه تاییدیه ازشون گرفتم حالا با این تاییده بیمه قبول میکند یا نه لطفا هرچی سریعتر کمکم کنین ممنون

    • مهسا

      من دوستم تصادف کرد مدرک نداشت من به جاش مدرک دادم افسر گفت توافقی حل میشه ایشون الان ۴ روزه منو سر کار میذاره نمیاد باید چی کار کنم

    • فرزانه

      سلام دوشب پیش دخترم با ماشین به کاردیل میزنه ماشین خسارت میبینه کاردیل خسارتی وارد نمیشه متاسفانه دخترم اطلاع نمیده محل ترک کرده برای بیمه بدنه کروکی لازمه چیکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • علی

      با سلام ماشین من ۷ماهه به دستورقضایی تو پارکینگه من تو این ۷ماه بیمه کردم ماشینمو چون نمی دونستم جریمه شاملش نمیشه الان که می خوام ماشینو ازاد کنم می خواستم ببینم می تونم اون هفت ماه رو برگردونم یا سوخت شده ممنون

    • مجید

      این برای من تجربه شد حتی حتی اگر کوچکترین حادثه ای هم اتفاق افتاد حتماحتما به پلیس زنگ بزنیم. طرف اولش هزارجور التماس میکنه راضیت که کرد فرداش میزنه زیره همه چیز.واسه من اتفاق افتاد خیلی دردسر کشیدم.

    • علی

      من داشتم از پارک درمیومدم یه زانتیا زد بهم البته حواسش نبود زد به ما منم قبول کردم مقصرمماشین ما پرشیا هیچیش نشد.زده بود به در راننده نزدیک لولا در.ولی خود زانتیا چراغش خردشد.سپرش هم داغون شد.کلا ماشین مزخرفیه
      من میخواستم زنگ بزنم پلیس گفت نزن توکه مقصری عیب نداره از کپنت هم استفاده نکن منم اولین بارم بود تصادف میکردم گفتم باش
      گواهینامه ماروگرفت و رفت
      الان تقریبا دو هفته هرچی زنگ میزنیم میگیم بیا بابا خصارتت بدیم.نمیادش موندیم چیکار کنیم??

    • Maryam

      سلام ببخشید همسرم حدود یکساله تصادف کرده مقصرم طرف مقابله که فرار کرده جفتشون موتوربودن بعد اینهمه دنبال گرفتن خسارت رفتیم همه مدارک و داریم یه احضاریه اومد که ۵ ماه بعددیگه باید بریم داد گستری امروز ساعت ۱۲وقتش بود اما فراموش کردیم بریم حالا باید چیکار کنیم ممنون میشم جواب بدید

    • بدون نام

      سلام من یک کامیون دارم دیروز یه پژو با سرعت ۱۵۰ تا زد به ماشینم مقصر خودش بود ماشین من الان حدود ۷۰ میلیون خرج داره اما بیمه فقط ۷ ملیون میده باید چکار کنم

    • محمد

      سلام من. با ماشین چپ کردم بیمه بدنه ندارم اما بیمه شخص ثالث دارم آیا تعلق می گیره یا نه ممنون

    • معين جم

      سلام يك سوال داشتم دوست كه تازه وارد اژانس شده بود با گواهينامه ي پايه ٣ با يك موتور سيكلت تصادف كرد و منجر به جراحت موتورسوار شد الان بيمه بهش گيرداده كه تمامي مبالغ رو بايستي اون بپردازه ميخواستم بپرسم وضعيتش چي ميشه لطفا بهم كمك كنين تا بهش بگم چيكار كنه

    • مهدی

      سلام. امروز یه نیسان از پشت به من زد . افسر اومد و چون طرف مقابل مقصر بود 2 تا از مدارکش (گواهینامه و بیمه) رو ازش گرفت و منم بهش بیممو دادم . افسره هم گفت چون خسارت زیر 7 ملیون هست فردا برید بیمه جهت دریافت خسارت. من حتی از افسره هم پرسیدم که اگه خودم تنها با مدارک این بنده خدا برم میتونم خسارت بگیرم . افسره گفت آره . مشکلی نیست.
      حالا فردا بریم بیمه ببینم چی میشه

    • حسن قرجه داغی

      سلام.من جاده حیران تصادف کردم و مقصر هستم ولی طرف مقابلم میگه باید ۳۵ میلیون بدی بعد بریم بیمه و منم از طریق پاسگاه ونبین نامه به پلیس راه و بیمه داشتم بردم طرف مقابل نمیاد بیمه و رفته شکایت کرده من چکار باید بکنم

      پاسخ ها

      • علی هاشمی

        من داشتم از کنار یه بلوار میرفتم یه موتوری با عقب ماشینم برخورد کرد من بخاطر اینکه او از عقب زد و منم عجله داشتم نموندم رفتم ولی از آینه نگاه کردم موتور کلاه سرش بود و ایستاده بود ولی موتورش افتاده بود موقعی هم که رفتم خونه نگاه کردم زیر چراغ خطرم یه خورده رنگ ماشین ریخته شده و گوشه چراغ خطرم شکسته حالا خواستم کمکم کنید الان 16 روزه از این ماجرا گذشته ولی من پیش خودم استرس دارم که نکنه طرف بره شکایت کنه که من فرار کردم

    • علی

      سلام من 16 روز پیش کنار بلوار داشتم میرفتم یه موتوری از پشت زد بهم من از اینه نگاه کردم دیدم طرف کلاه سرش هست و موتورش افتاده ولی خودش وایساده منم چون عجله داشتم نموندم رفتم بد تو خونه که نگاه کردم دیدم نصفی از چراغ خطرم و زیر چراغ خطر رنگ ماشینم یه خورده ریخته حالا خواستم کمکم کنید ببینم طرف رفته شکایت کنه یا نه که بگه من فرار کردم الان خیلی استرس دارم

    • سحر

      تاحالا دو بار واسم پیش اومده،که بعد تصادف بااینکه طرف مقابل که آقا بودن مقصرن اما زیربار نمیرن که هیچ،هزینه تعمیر یه قسمت دیگه از ماشینشون که اصلا تو محدوده ضربه خورده نیست رو میخوان.خوشبختانه هم درنهایت غیر از خسارت،هزینه جریمه پلیس رو هم پرداخت کردن

    • رمضانی

      سلام در تصادف راننده ی مقصر باید وسیله نقلیه طرف مقابل آزاد کنه

    • سعید رهبری

      سلام من امروز از کوچمون اومدم بیرون یه پراید باسرعت اومد زدم بهش سپرش شکست من مقصرم موندیم افسر اومد کارت و بیمه من داد به اون و کارت ماشین اونو داد به من حالا طرف میگه بیا دنباله مناگه نیاد که من سپرشو درست کنم حق شکایت دارم ازش ؟؟ لطفا جواب بدین

    • محمدرضا پارسا

      سلام و عرض ادب خدمت همه ی عزیزان....لطفااااا سریع محبت کنید بنده رو راهنمایی کنید کسانی که بلد هستند...
      بنده دیروز داشتم عادی رانندگی میکردم.که خودرویی دوبل پارک کرده بود و بنده راه باریکی جلویم بود وه تا آمدم رد شوم.از داخل درب عقبشات راباز کردند و از لبه ی درب جلوی من تا گلگیر عقب بنده را زده و هم صافکاری و هم نقاشی میخواهد...اما الان کارت خودرو شان دستم است و جواب دگر نمیدهند و نه بیمه داشت و نه گواهينامه؟؟!!الان بنده چگونه قانونن به حقم برسم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج