۲۱۴۲۳۲
۱ نظر
۵۱۱۵
۱ نظر
۵۱۱۵
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور هلند

تجربه تحصیل در کشور گل دنیا، تجربه خوبی برای افرادی است که قصد دارند در کشوری زیبا و آرام و البته صنعتی، اما در فضایی به نسبت کوچک در شمال اروپا، در مقاطع عالیه تحصیلی فعال باشند.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور هلند





برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد.

با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور هلند

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور هلند

تجربه تحصیل در کشور گل دنیا، تجربه خوبی برای افرادی است که قصد دارند در کشوری زیبا و آرام و البته صنعتی، اما در فضایی به نسبت کوچک در شمال اروپا، در مقاطع عالیه تحصیلی فعال باشند.

سلام بر همراهان همیشگی سلسله مقالات تحصیل و زندگی در خارج از کشور...

در سلسه مطالب مربوط به معرفی فرصت‌های تحصیلی و زندگی در خارج از ایران، موضوعات متنوعی درباره اصول و مبانی اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی در ده‌ها گفتار در ماه‌های اخیر ارائه گردید. هم چنین، فرصت‌های تحصیلی متنوع و گسترده ای در کشورهایی چون سوییس ، فنلاند ، نروژ ، آلمان ، اتریش ، فرانسه ، لهستان ، مجارستان ، ایتالیا و سوئد ، در اختیار علاقمندان به تحصیل در این کشورها قرار گرفت. امروز به معرفی فرصت‌های تحصیلی و زندگی در کشور زیبای هلند می‌پردازیم.

هلند در یکی دو دهه اخیر، به دلیل افزایش تعاملات صنعتی و علمی دو کشور، یکی از مقاصد دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در اروپا به شمار آمده و برخورداری این کشور از دانشگاه‌های با کیفیت در عرصه‌های فنی و مهندسی، و آشنایی به زبان انگلیسی سبب شده است تا پایتخت گل اروپا، همواره از مقاصد خوب برای ایرانیان به ویژه در مقطع دکترا و پسا دکترا باشد. بلژیک و هلند، دو همسایه مستقر در شمال غرب قاره اروپا هستند که به دلیل هم مرز بودن با فرانسه و آلمان، همانند کشور سوئیس، چند زبانه می‌باشند. در هنلد، زبان داچ و در بلژیک، زبان آلمانی مخاطب بیش تری دارد. اما زبان‌های فرانسه و انگلیسی نیز در این دو کشور در دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی و تجاری آن‌ها، کاربرد دارد.

به دلیل قابلیت‌های صنعتی و تحقیقاتی دو کشور به ویژه در سه دهه اخیر و وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی متنوع و معتبر، دانشجویان ایرانی بسیاری پس از انقلاب به این دو کشور سفر کرده‌اند. میزان علاقمندی دانشجویان ایرانی برای تحصیل در کشور هلند، به مراتب بیش تر از بلژیک بوده است اما بروکسل به دلیل آن که مقر اتحادیه اروپا دران جا قرار دارد، زمینه‌هایی برای کارآموزی و پژوهش در موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را برای علاقمندان به این عرصه‌ها فراهم کرده است. گفتار امروز، به ارائه توصیه‌هایی به متقاضیان تحصیل در هلند اختصاص یافته است تا با ظرفیت‌های علمی و آکادمیک این دو کشور آشنا شوند.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور هلند

نکته ۶۶۴: در هلند بیش از ۱۶۰ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف علمی وجود دارد که با وجود کوچک بودن این کشور در قیاس با وسعت سایر کشورهای اروپایی و شمار دانشگاه‌هایشان، رقم قابل توجهی می‌باشد. اما توجه داشته باشید که بیش از نیمی از این مراکز علمی در ارزشیابی تحصیلی اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم ایران، با شرایط خاصی مورد تائید قرار گرفته‌اند که متقاضیان تحصیل در آن مراکز، باید پیش از اقدام به اخذ پذیرش، این شرایط را مطالعه و بررسی کنند.

نکته ۶۶۵: تحصیل در دانشگاه‌های هلند برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا رایگان نیست. اما فرصت‌های تحصیلی متنوع و بورس‌هایی که برای دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر اختصاص یافته، امکان تحصیل آسان و بی دغدغه را برای دانشجویان خارجی به ویژه ایرانیان در دو دهه اخیر فراهم نموده است.

نکته ۶۶۶: تحصیل در دانشگاه‌های ممتاز هلند، بین ۳۰۰۰ تا ۳۰ هزار یورو در سال هزینه در بر دارد. اما هلند فقط مختص متقاضیانی با سطح درآمد و قابلیت‌های مالی بالا نیست و شمار متعدد دانشگاه‌های این کشور، فرصتی برای انتخاب گزینه‌های مختلف برای دانشجویان خارجی به ویژه ایرانیان می‌باشد. صدها دانشگاه، صدها فرصت تحصیلی متفاوت را برای شما رقم می زند. به این موضوع تأمل کنید.

نکته ۶۶۷: فیلیپس ۱ و رویال داچ شل ۲ ، دو شرکت صنعتی و نفتی مطرح دنیای امروزی می‌باشند. با یافتن شرکت‌های معتبر و مطرح هلندی، فرصت‌های کارآموزی و بورسیه ای معرفی شده توسط این مجموعه‌ها را دنبال کنید و از این رهیافت، برای ارتباط با مراکز آکادمیک بر اساس گفتارهای قبلی استفاده کنید.

نکته ۶۶۸: دسترسی به فهرست دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هلند را در نکته‌های قبلی اشاره کردیم. فراموش که نکرده‌اید! اما اگر فراموش کرده‌اید به نشانی: http://goo.gl/VCSbdL مراجعه کنید. فهرستی از معتبرترین دانشگاه‌های هلند با مشخصات کلی آن‌ها، به شرح زیر ارائه می‌شود که اکثر دارای دانشکده پزشکی نیز می‌باشند:

۱- دانشگاه دولتی آمستردام (قدمت: قرن ۱۶ / تعداد دانشجو: ۳۳ هزار نفر)

۲- دانشگاه VU آمستردام (قدمت: قرن ۱۸ / تعداد دانشجو: ۱۸ هزار نفر)

۳- دانشگاه گرونینگن (قدمت: قرن ۱۶. تعداد دانشجو: ۲۷ هزار نفر)

۴- دانشگاه لیدن (قدمت: قرن ۱۵ / تعداد دانشجو: ۱۹ هزار نفر)

۵- دانشگاه ماستریخت (قدمت: قرن بیستم / تعداد دانشجو: ۱۱ هزار نفر)

۶- دانشگاه رادبود (قدمت: قرن بیستم / تعداد دانشجو: ۱۷ هزار نفر)

۷- دانشگاه اراسموس روتردام (قدمت: قرن بیستم / تعداد دانشجو: ۲۰ هزار نفر)

۸- دانشگاه تیبورگ (قدمت: قرن بیستم / تعداد دانشجو: ۱۱ هزار نفر)

۹- دانشگاه اتوریخت (قدمت: قرن ۱۶ / تعداد دانشجو: ۲۷ هزار نفر)

۱۰- دانشگاه فنی و مهندسی دلف (قدمت " قرن ۱۸ / تعداد دانشجو: ۱۴ هزار نفر)

کلیه دانشگاه‌های فوق‌الذکر، مورد تأیید اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم می‌باشد. علاوه بر این‌ها، موارد زیر هم برای تحصیل در علوم کاربردی توصیه می‌شود.

• msterdamse Hogeschool voor de Kunsten, Amsterdam

• Artez Institute of Arts, Arnhem

• Avans Hogeschool, 's-Hertogenbosch/Tilburg/Breda/Etten-Leur

• Christelijke Agrarische Hogeschool Dronten, Dronten

• Christelijke Hogeschool Ede, Ede

• Christelijke Hogeschool Nederland, Leeuwarden

• Christelijke Hogeschool Windesheim, Zwolle

• Design Academy Eindhoven, Eindhoven

البته صحبت اطلاعات این موارد را که بیشتر کالج و موسسه تحقیقاتی هستند را بهتر است از وزارت علوم استعلام کنید. شیوه مربوط را در گفتار ارائه شده درباره ارزشیابی مدارک تحصیلی قبلاً اشاره کردیم.

دانشگاه آمستردام از دانشگاه‌های مطرح هلند است که در زمینه‌های پزشکی، مهندسی و علوم انسانی رشته‌های زیادی را برای مخاطبان ارائه می‌کند. این دانشگاه در نشانی: http://www.uva.nl/en/home قرار دارد. دانشگاه آمستردام بر اساس QS World University Ranking در فهرست ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است و تا کنون، ۵ تن از نخست وزیران این کشور، فارغ‌التحصیل این دانشگاه بوده‌اند. از اعتبار علمی این دانشگاه همین اندازه بدانید که تا کنون ۶ تن از محققان این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل در عرصه‌های مختلف شده‌اند. دانشگاه آمستردام برای هر سلیقه ای از پزشکی تا مدیریت و اقتصاد و تجارت و وکالت، فرصت‌های تحصیلی و تحقیقی را به زبان‌های انگلیسی آماده کرده است که به نظر می‌رسد باید در صدر انتخاب‌های دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور باشد.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور هلند

فهرست کاملی از رشته‌های لیسانس، فوق لیسانس و دکترای این دانشگاه در نشانی اینترنتی: http://www.uva.nl/en/education در دسترس می‌باشد. ویدئوی زیر به شما می‌گوید در ۲ دقیقه که چرا این دانشگاه برای تحصیل در کشور هلند مطلوب می‌باشد.



البته زندگی در آمستردام به عنوان پایتخت هلند که دانشگاه‌های زیادی هم در خود جای داده است، نیازمند اطلاعاتی است که ویدئوی زیر تلاش کرده است، شما را در سفری مجازی، به گشت و گذاری در داخل هلند ببرد. با این سفر همراه شوید.



دانشگاه ارسموس روتردام که در نشانی اینترنتی www.rsm.nl قرار دارد، برای برخی از دانشجویان نام آشنایی است.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور هلند

دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه ارسموس روتردام به عنوان یکی از برترین مراکز دانشگاهی در اروپا شناخته می‌شود. برخی از مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ هلندی، فارغ‌التحصیل این مدرسه هستند. یکی از رشته‌های پر طرفدار این دانشکده، رشته EXECUTIVE MBA می‌باشد که به دلیل کورس ها و اساتیدی که ان را تدریس می‌کنند، مورد انتخاب شمار زیادی از علاقمندان از سراسر اروپا می‌باشد. بخش دکترا و تحقیقات عالی این دانشگاه نیز در نشانی اینترنتی: http://www.rsm.nl/research قرار دارد که برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا، پیشنهاد خوبی در عرصه مدیریت می‌باشد.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور هلند

ویدئو زیر می‌تواند راهنمای خوبی برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باشد.



علاوه بر دانشگاه‌های مورد اشاره، دانشگاه ماستریخت نیز در شهر کوچک 119 هزار نفری ماستریخت هلند، می‌تواند انتخاب ارزنده ای باشد. این دانشگاه در نشانی: http://www.maastrichtuniversity.nl قرار دارد که دومین دانشگاه جوان هلند به شمار می‌رود.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور هلند

فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه ماستریخت هلند نیز از طریق ویدئو زیر تا حدی قابل شناسایی می‌باشد که بهتر است به آن توجه کنید.



برای پیدا کردن مکان اقامت در اطراف این دانشگاه نیز ویدئو زیر، راه حل‌های ارائه کرده است.



علت نشان دادن مکرر ویدئوهای مرتبط با مطالب در سلسله مطالب تحصیل و زندگی در خارج از کشور به این دلیل است که این مطالب تلاش دارد تا تجربه‌های عینی و واقعی افراد مختلف را درباره زندگی و تحصیل در دانشگاه‌های آسیایی، اروپایی و بعداً آمریکایی به اطلاع هم‌وطنان گرامی برساند تا سطح آگاهیان ها در عرصه‌های مختلف افزایش یابد.

هلند در رشته‌های پزشکی و حقوق نیز از مراکز برتر اروپا می‌باشد که فهرستان ها را در نکات قبلی اشاره کردیم و مخصوصاً در 5 دانشگاه ارائه شده در نکته 668، شماری از آن ها معرفی گردید.

نکته 669: پرتال دولت هلند 3 ، یکی از منابع موثق درباره دریافت اطلاعات درباره فرصت‌های تحصیلی و بورسیه معرفی شده توسط نهادهای مختلف این کشور برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی می‌باشد. هم چنین از این پرتال می‌توان برای مشاوره و رایزنی درباره فرصت‌های پژوهشی و حمایتی در عرصه‌های گوناگون صنعتی و تجاری استفاده کرد که برای متقاضیان تحصیل در مقاطع دکترا و بالاتر توصیه می‌شود.

نکته 670: پرتال تحصیل در هلند 4 ، یکی از منابع متنوع درباره فرصت‌های تحصیلی، بورسیه‌های داخلی و بین‌المللی در دانشگاه‌های هلند و هم چنین محفلی برای تبادل نظر درباره تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور زیبای اروپایی می‌باشد. دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور می‌توانند از چنین پرتال‌هایی برای افزایش شانس خود در فرآیند پذیرش استفاده کنند.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور هلند

نکته ۶۷۱: یادگیری زبان داچ جهت ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات هلند که به این زبان تدریس و تحقیق می‌کنند، برای یک فعالیت کوتاه مدت توصیه نمی‌شود. چرا که این زبان جز هلند یا آلمان، مخاطب دیگری در دنیا ندارد. اما زبان‌های فرانسه، اسپانیولی و حتی پرتغالی... ..! خودتان مطلب را گرفتید! بنابراین در کشورهای اروپایی که زبانشان در دیگر کشورها مخاطب ندارد، تنها در صورتی به اختصاص وقت و هزینه کلان برای یادگیری مبادرت کنید که برنامه مدون و منظمی برای تحصیل و تحقیق و زندگی در آن جا در دستور کار داشته باشید.

نکته ۶۷۲: دانشگاه‌هایی مانند آمستردام ۵ ، توئنته ۶ ، اوترخت ۷ ، واگنینگن ۸ ، ماستریخت ۹ و دلفت ۱۰ و آیندهوون ۱۱ ، از مقاصد عمده تحصیلی دانشجویان ایرانی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در سال‌های اخیر بوده است. اما این فهرست نباید شما را از بررسی فرصت‌های تحصیلی در ۱۶۰ مرکز دیگر نیز غافل کند! حتی اگر شما نمی‌توانید مقطع کارشناسی ارشد را در یکی از برترین دانشگاه‌های هلند یا اروپا طی کنید، تلاش کنید تا با تحصیل خوب و با کیفیت در دانشگاه رتبه پایین تر، شانس خود را برای مقطع دکترا در دانشگاه‌های طراز بالا امتحان کنید. معمولاً دانشگاه‌ها نظر مساعدتری به جذب داوطلبانی دارند که پیش تر، یک مقطع پایین تر را در کشور خود یا اتحادیه اروپا طی کرده باشند. این قضیه فراگیر است و فقط اختصاص به هلند ندارد.

نکته ۶۷۳: معمولاً دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکترا در دانشگاه‌های هلند، مانند دانشگاه‌های نروژ، حقوق ماهیانه بعد از کسر مالیات دریافت می‌کنند. بنابراین ضرورت زیادی برای اقدام کردن جهت اخذ بورس تحصیلی به موازات فرآیند پذیرش برای این دسته از متقاضیان در هلند وجود ندارد.

نکته ۶۷۴: به دلیل آن که هلند مانند سوئیس کشور کوچکی هست، در صورتی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید، اکیداً به شما توصیه می‌شود که نسبت به یافتن مکان اقامت مناسب بر اساس بودجه مورد نظر خود، به محض دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه مقصد اقدام کنید. حتی اگر دانشگاه نمی‌تواند به خاطر ترافیک دانشجویان در ترم جدید، مکان مناسبی را در اختیار شما قرار دهد، تلاش کنید تا نام شما در رزرو لیست کمپ دانشگاه قرار بگیرد تا در ترم آینده مکان مناسبی از طرف دانشگاه به شما پیشنهاد شود.

نکته ۶۷۵: اخذ پذیرش تحصیلی و حتی بورس از مراکز علمی و تحقیقاتی هلند، تضمینی برای اخذ روادید تحقیقاتی یا تحصیلی از این کشور نیست. همواره باید سفارت هلند در تهران را نسبت به الزام سفر خود به این کشور توجیه کنید.

نکته ۶۷۶: تجربه نشان داده است به دلیل پاسخ گویی منظم و سیستماتیک دانشگاه‌های هلند به درخواست‌های مختلف دانشجویان برای ورود به مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور و نظم حاکم بر فرآیند ارسال، بررسی و ارزشیابی پرونده‌های دانشجویی، استفاده از مؤسسات اعزام دانشجو به این کشور ضروری نیست و فقط به افرادی توصیه می‌شود که هیچ تجربه و شناختی نسبت به فرآیند اخذ پذیرش و اقدام برای بورس تحصیلی و ارتباط با مراکز آکادمیک اروپا ندارند و شاید زمان کافی برای این کار در اختیار ندارند. البته انتظار می‌رود با مطالعه گفتارهای این کتاب، بسیاری از مشکلات متقاضیان ناوارد نیز حل شود!

نکته ۶۷۷: دانشجویان و اساتید ایرانی زیادی در مراکز علمی و صنعتی این کشور فعالیت می‌کنند که شناسایی و تعامل دو سویه با آنان، می‌تواند سطح آگاهی شما را نسبت به تحصیل در این کشور از جنبه‌های مختلف ارتقا دهد. چنین پتانسیل‌هایی را از طریق وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی و هلندی جست‌وجو کنید.

نکته ۶۷۸: اطلاعات جامع و موثق درباره وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی تحصیلی در کشور هلند را می‌توانید از طریق سفارت هلند در تهران ۱۲ و سفارت ایران در لاهه ۱۳ دریافت کنید.

نکته ۶۷۹: در صورتی که شما یک مقطع تحصیلی را در آلمان یا سوئیس و حتی پرتغال گذرانده باشید و قصد ادامه تحصیل در هلند را برای یک مقطع بالاتر داشته باشید، شانس شما برای پذیرش، بیش تر از داوطلبی است که کل مقاطع تحصیلی را در کشور خود گذرانده است. یکی از دلایل آن است که سیستم تحصیلی در دانشگاه‌های اروپایی معمولاً از یک ساختار واحد پیروی می‌کند و امکان استعلام و ارزیابی مدارک صادره از دانشگاه‌های اروپایی برای دانشگاه‌های این قاره آسان تر از مدارک صادره از خارج از این اتحادیه می‌باشد. به هر حال همواره به راه حل‌های مختلف بیاندیشید و نا امید نباشید!

نکته ۶۸۰: بر خلاف تبلیغاتی که بعضاً در سایت‌ها و نشریات دیده می‌شود، حتی نمایندگی‌های رسمی دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی هلند نیز اجازه ندارند تا بدون دریافت و ارزیابی پرونده دانشجویی و دریافت تائیدیه رسمی و مکتوب از دانشگاه هلندی که نمایندگی آن را بر عهده دارند، نامه پذیرش به متقاضی ارائه دهند. در صورت مشاهده چنین تبلیغاتی، مراتب را به وزارت علوم اطلاع دهید تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

نکته ۶۸۱: اگر چه در گفتارهای قبلی، درباره شیوه‌های اخذ بورس تحصیلی در اروپا توضیحاتی ارائه شد، اما علاقمندان به دریافت فهرستی از کمک هزینه‌های تحصیلی در کشور هلند، می‌توانند به پرتال گرنت فایندر ۱۴ مراجعه کنند. گرنت فایندر در واقع یک موتور جست و جوی آنلاین برای پیدا کردن فرصت‌های اخذ بورس و کمک هزینه تحصیلی در کشور هلند است که دانشجویان را از بررسی منابع موازی و پراکنده بی نیاز می‌کند. به هر حال شمار متقاضیان تحصیلی در این کشور به نسبت برخی از کشورهای اروپایی مانند پرتغال و بلاروس و اتریش، بالاست و برای گرفتن بورسیه، باید با رقبای سرسختی، رقابت کرد. البته از نظر علمی.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور هلند

صدها فرصت بورسیه در این پرتال ارائه شده است که انتخاب خوبی برای متقاضیان تحصیل رایگان در هلند می‌باشد. یکی از امکانات خوب این سایت، معرفی بورسیه‌های مربوط به دانشجویان کشورهای مختلف جهان است. مثلاً برای متقاضیان ایرانی، در آوریل ۲۰۱۵ میلادی، بیش از ۷۰ مورد پیشنهاد شده است که قابل توجه است.

نکته ۶۸۲: زبان داچ تا حدودی به زبان انگلیسی نزدیک است و شاید همین شباهت سبب شده است تا هلندی‌های به نسبت دیگر ملیت‌های اروپایی، به زبان انگلیسی مسلط باشند. اما به هر حال یادگیری این زبان برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و زندگی و کار در این کشورکوچک اروپایی را ندارند و نگاه موقتی به تحصیل در هلند دارند، برگ برنده محسوب نمی‌شود. شاید اگر زبان انگلیسی خود را تقویت کنند یا اسپانیولی و حتی فرانسوی در این کشور یادبگیرند، در آینده آنان مفید تر خواهد بود. اگر قصد دارید به هلند سفر کنید و در این کشور تحصیل کنید، آموزش زبان داچ می‌تواند شما را در زندگی راحت تر و حتی پیدا کردن شغل و ارتباط بهتر با مردم هلند، کمک کند. اگر نمی‌دانید این زبان چه صورتی دارد، ویدئوی زیر یک مقدمه خوب است.



نکته 683: اگر چه به نسبت هلند و برخی از کشورهای اروپایی، بلژیک به عنوان یکی از مقاصد اصلی دانشجویان ایران در قاره اروپا به شمار نمی‌آید، اما ظرفیت‌های علمی و فرصت‌های تحقیقاتی متنوع این کشور در برخی از رشته‌ها، زمینه جذب ایرانیان مشتاق را فراهم کرده است. بنابراین بلژیک را به عنوان همسایه آلمان و فرانسه و هلند، از گزینه‌های خود خارج نکنید.


نکته ۶۸۴: اگر به دنبال دانشگاه‌هایی هستید که علوم کاربری را تدریس می‌کنند، هلند انتخاب خوبی است. ویدئو زیر در ۵ دقیقه، شما را با این مراکز آشنا می‌کند. این ویدئو توسط اتحادیه دانشگاه‌های علوم کاربردی هلند منتشر شده است.



نکته 685: همواره برای زندگی دانشجویان خارجی، مساله پیدا کردن مکان‌های مطلوب برای اقامت، موضوع مهمی است. در هلند، لینک‌های زیر می‌تواند دانشجویان را برای پیدا کردن مکان اقامت خوب و زندگی در شهرهای مختلف این کشور یاری دهد.

سایت WWW.HOLLAND.COM یک منبع اطلاعاتی خوب برای دانشجویان خارجی است.

بخش هلند سایت راف گایدز، مطالب قابل اعتمادی درباره فرصت‌های زندگی در شهرهای مختلف این کشور ارائه کرده است.

برخی از دانشجویان جدید الورود به هلند، سایت پاراریوس که در آدرس http://www.pararius.com/english قرار دارد را به عنوان منبع اطلاعاتی خوب برای یافتن محل اقامت در آمستردام و مناطق اطراف اعلام کردند.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور هلند

همان طور که در گفتارهای قبلی اشاره کردیم و این جا نیز مجدداً یادآوری می‌کنیم، سایت‌هایی مانند airbnb.com و booking.com باید آخرین گزینه برای یافتن محل اقامت برای دانشجویان باشد. شما باید ابتدا از طریق سایت‌های محلی و منابع محلی، نسبت به یافتن مکان اقامت منطبق با شرایط خود اقدام کرده و در صورتی که موفق نشدید و accommodation officer دانشگاه نیز نتوانست محل خوبی برای شما پیشنهاد بدهد، از پرتال‌های بین‌المللی استفاده کنید.


1- www.philips.com

2- www.shell.com

3- www.government.nl

4- http://www.studyinholland.nl

5- www.uva.nl

6- www.utwente.nl

7- www.uu.nl

8- www.wur.nl

9- www.maastrichtuniversity.nl

10- www.tudelft.nl

11- www.tue.nl/en/

12- iran.nlembassy.org

13- www.iranianembassy.nl

14- http://www.grantfinder.nl
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نازنین

      درود مرسی از راهنماییاتون متاسفانه من در مورد رشته تئاتر و موسیقی توی دانشگاه های هلند ندیدم مطلبی باشه میشه لطفا راهنماییم کنید سپاسگزارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج