۲۱۴۳۵۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

وضعیت مرگ های ناشی از ۴ بیماری در ایران

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، گفت: مرگ های ناشی از بیماری های غیر واگیر یکی از مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور است.

خبرگزاری مهر: معاون بهداشتی وزارت بهداشت، گفت: مرگ های ناشی از بیماری های غیر واگیر یکی از مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور است.

دکتر علی اکبر سیاری گفت: در کشور ما سالانه ۸۴ هزار نفر در سن ۳۰ تا ۷۰ سالگی به علت ۴ بیماری قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، آسم و بیماری های مزمن تنفسی فوت می کنند.

وی افزود: علت بروز این بیماری ها کم تحرکی، رژیم غذایی ناسالم و مصرف سیگار است و جامعه در حالی با مرگ های ناشی از بیماری های غیرواگیر مواجه است که ریشه این بیماری ها قابل پیشگیری است.

سیاری درباره برنامه های وزارت بهداشت گفت: ما در شهرها در صدد آن هستیم که بتوانیم عوامل این ۴ بیماری را کنترل کنیم و بنا داریم تا ۱۰ سال آینده جلوی ۲۵ درصد مرگ های ناشی از بیماری های غیرواگیر را بگیریم .

معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه برای انجام این کار بزرگ مشکل اعتبار نداریم، با بیان اینکه مصرف زیاد نمک، روغن جامد و سیگار بهداشت و سلامت جامعه را تهدید می کند، گفت: استاندارد مصرف نمک در دنیا ۵ گرم در روز اما در کشور ما ۱۰ تا ۱۲ گرم است که از این میزان ۵ گرم فقط در نان وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به خطرات مصرف روغن جامد و افزیش سکته های قلبی گفت: مصرف سیگار هم از تهدیداتی است که باید برای رفع آن اهتمام جدی داشته باشیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: در کشور ما ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برای مصرف سیگار ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می کنند و از سوی دیگر برای درمان آنها ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه می شود.

وی گفت: خطر ابتلای افراد سیگاری به سرطان ریه ۲۳ برابر است و این ها هشدارهایی که صدای آن شنیده می شود.

سیاری افزود: با این حال وزارت بهداشت همه تلاش خود را برای ارتقای شاخص سلامت می کند و اجرای طرح تحول سلامت یکی از این قدم هاست.

وی گفت: وزارت بهداشت قصد دارد برای هر ۳ تا ۴ هزار نفر از جمعیت شهرنشین یک کارشناس مسئول مراقب سلامت تعیین کند و برای مردم پرونده سلامت تشکیل دهد.

سیاری همچنین با بیان اینکه وزارت بهداشت به تامین سلامت مردم در روستاها و حاشیه شهرها نیز حساسیت خاص دارد گفت: اکنون ما در روستاها پوشش کاملی داریم و مشکل کمبود پزشک، ماما، خودرو و تجهیز مراکز بهداشتی انجام شد.

وی افزود: برای روستاها حدود ۱۸۰۰ پزشک و ۴۰۰ ماما جذب کردیم، ۲ هزار و ۴۰۰ خودرو خریداری و ۱۰۰۰ خانه بهداشت افتتاح شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج