جاباما
۲۱۴۴۱۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

در تالارهای مجازی بورس ایران چه خبر است؟

روزانه میلیون ها ایرانی بین ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ دقیقه صبح، به رصد لحظه ای پرتال بورس ایران می‌پردازند که درصد زیادی از این بورس بازان، در انجمن‌های اینترنتی بورس به تبادل اطلاعات می‌پردازند که جالب توجه است.

در تالارهای مجازی بورس ایران چه خبر است؟





برترین ها: در تالارهای مجازی بورس ایران چه خبر است؟ این پرسشی است که شاید بسیاری از کاربران اینترنت در ایران از آن بی اطلاع باشند و از چند و چون اخبار و رویدادها و حاشیه‌هایی که در این محیط ها می‌گذرد، بی خبر باشند. به دلیل اهمیت فعالیت در بازار مجاری ایران، خبر اول گزارش هفتگی ICT برترین ها، همواره به رویدادهای بازار سرمایه ایران اختصاص دارد.

به گزارش سرویس دیجیتال برترین ها، بیش از ۵ میلیون کد بورس برای اشخاص حقیقی در ایران صادر شده است که از این تعداد، حداقل ۱ میلیون نفر در تالارهای مجازی بورس ایران به طور روزانه فعالیت دارند. پرتال اختصاصی بورس ایران که در نشانی tsetmc.com به اطلاع رسانی لحظه ای قیمت سهام صدها شرکت پذیرفته شده در تالار بورس ایران می‌پردازد، یکی از پر مخاطب‌ترین سایت‌های ایرانی در فضای مجازی می‌باشد که بین ساعت ۸:۴۵ دقیقه تا ۱۲:۳۰ دقیقه، میلیون ها بار refresh می‌شود. کم تر سایتی در ایران وجود دارد که صدها هزار کاربرش، به صورت ثانیه ای، به بررسی اتفاقات صورت گرفته بر رویان بپردازند و صدها میلیون تومان ظرف چند ثانیه بر روی آن، معامله کنند. اکثریت معاملات امروزی در بورس ایران، از طریق پایگاه‌های مجازی کارگزاری ها و به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و معاملات سنتی و حضوری، تقریباً به صفر نزدیک شده است. در سایت تالار مجازی بورس ایران که در نشانی irvex.ir قرار دارد، آموزش مالتی مدیای فعالیت در بورس در کنار خدمات دیگر برای تازه واردان به بورس در دسترس است.

در تالارهای مجازی بورس ایران چه خبر است؟

اگر چه شاخص کل بورس ایران ظرف چند سال اخیر از ۹۲ هزار واحد به ۶۲ هزار واحد کاهش یافته است و بورس ایران که روزگاری، از پر بازده‌ترین بورس‌های جهان بود، در چند سال اخیر بیش از ۵۰ میلیارد دلار از ارزشش کاسته شده است، اما همه این مسائل سبب نشده است تا بورس بازان آنلاین ایرانی، از بازار سرمایه غافل شوند. درکنار فعالیت بر روی سایت بورس، ده ها تالار مجازی رایگان و غیر رایگان که در چند سال اخیر در فضای مجازی توسط فعالان بازار سرمایه راه اندازی شده است، میزبان میلیون ها کاربر بورس باز شده‌اند که رویدادهای مختلفی در آن در جریان است. در این گزارش، نگاهی اجمالی خواهیم داشت به رویدادهایی که در برخی از تالارهای مجازی بورس، در حال روی دادن است.

پیش از ورود به گزارش امروز، ویدئوی زیر را که درباره آشنایی با سایت‌های بورس و مفاهیم مربوط به آن هست ملاحظه کنید



آیا می‌دانستید؟

درباره بورس چه می دانید؟ پرسش و پاسخ‌های کوتاه زیر را بخوانید.

آیا می‌دانستید که روزانه قریب به 7 میلیون ایرانی از سراسر جهان، بین ساعت 8:30 تا 12:30، رصد کننده پرتال بازار سرمایه ایران (tsetmc.com) هستند؟

آیا می‌دانستید که ظرف چند ثانیه، میلیاردها تومان سهم در بازار بورس ایران به صورت اینترنتی معامله می‌شود؟

آیا می‌دانستید که 20 درصد کل جامعه بورس بازان ایرانی، از طریق دسترسی معاملات اینترنتی کارگزاران رسمی، خرید و فروش می‌کنند؟

آیا می‌دانستید همه کارگزاران ایرانی بورس، دارای پرتال مجازی برای مدیریت لحظه ای سبد سهام هستند؟

آیا می‌دانستید که روزانه ده ها هزار نوشته توسط بورس بازان ایرانی در فضای مجازی منتشر می‌شود؟

آیا می‌دانستید که ده ها هزار ایرانی بین بازه زمانی ذکر شده، هزاران پیام و تصویر و اطلاعات تخصصی در حوزه بورس و مسائل اقتصادی بین یکدیگر تبادل می‌کنند؟

آیا می‌دانستید پرتال‌های مربوط به انجمن‌های مجازی فارسی در وب، روزانه با صدها هزار مخاطب دائم همراه است؟

آیا می‌دانستید پرتال اینترنتی "تالار بورس"، بیش از 100 هزار ID مربوط به بورس بازان ایرانی را در خود ثبت کرده است؟

آری!

در تالارهای مجازی بورس ایران چه خبر است؟

این ها بخشی از واقعیت‌هایی است که به صورت روزانه از طریق فضای مجازی در بازار سرمایه ایران در حال وقوع است و شاید جامعه اطلاعاتی ۳۰ میلیون نفری ایران، از وقایع آن بی اطلاع باشد. بازار بورس ایران امروزه بر اساس گزارش‌های بین‌المللی، در زمره برترین بازارهای سرمایه جهان قرار دارد و ۵ برابر شدن شاخص کل بورس ایران از رقم ۱۵ هزار واحد به بیش از ۹۰ هزار واحد در چند سال اخیر، خود گواهی است آشکار بر این ادعا. شمار افرادی که روزانه درخواست دریافت کد معاملاتی و ثبت نام در کارگزاری‌های کشور و دریافت کد اینترنتی معاملاتی می‌دهند، ظرف یکسال اخیر بر اساس آمارهای سازمان بورس کشور مرتباً در حال افزایش است و رکود در بازارهای موازی سرمایه گذاری (ملک - ارز - طلا) خود اهمیت بازار سرمایه کشور و پتانسیل‌های متنوع آن را آشکار می‌کند.

بیش از ۴۰۰ شرکت در ده ها صنعت و زمینه فعالیتی از قند و روغن گرفته تا سیمان و پتروشیمی و تجهیزاتی، فرصت‌های سرمایه گذاری مختلفی را برای طیف‌های گوناگونی از سهامداران و سهام بازان ایرانی فراهم کرده است. اگر چه امروز، شاخص کل منفی شد و نتوانست از ۶۲۵۰۰ واحد عبور کند، اما همچنان توجه به بازار سرمایه بسیار است. در جدیدترین اقدام سازمان بورس، ارسال اطلاعات به سامانه کدال codal.ir توسط شرکت‌های بورس، به صورت مستقیم امکان پذیر شده است که تلاشی برای شفاف سازی بازار سرمایه است. البته حسن روحانی، چند روز پیش در کنفرانس خبری به مناسبت ۲۴ خرداد، از عزم دولت برای حمایت از بازار سرمایه و عدم دخالت مستقیم در آن خبر داد که البته کارشناسان بورس، خیلی این اظهارات را با واقعیت‌های بورس، همخوان نمی‌بینند.

چرا بورس؟

قدرت نقد شوندگی بالا، تنوع زمینه‌های سرمایه گذاری و از همه مهم تر، دسترسی اینترنتی وسیع و راحتی که بورس ایران در سال‌های اخیر در اختیار جامعه سهامداران قرار داده است، سبب شده تا میزان استقبال قشرهای مختلف مردم به خصوص فعالان جامعه اطلاعاتی کشور به بازار سرمایه به شدت افزایش یابد. تنها ظرف چند سال اخیر، رشد ۲۰۰۰ درصدی قیمت (۲۰ برابری) برخی از نمادهای بازار سرمایه ظرف کم تر از ۵ سال سبب شد تا شمار علاقمندان به بازار سرمایه از اواسط دهه هشتاد شمسی به این سو، روند بسیار شارپی را تجربه کند.

حضور اینترنت در سراسر کشور در کنار ابزارهای مختلفی همچون تبلت، گوشی‌های تلفن همراه، اپلیکیشن های مختلف موبایل که در زمینه بورس و تحلیل‌های اقتصادی فعال هستند و هم چنین تولد تالارهای اینترنتی رایگان و غیر رایگان، بستر ممتازی برای این حرکت عظیم ملی را فراهم کرده است. ده ها سایت خبری اینترنتی فارسی، روزانه گزارشات و اخبار نمادهای مختلف بورس را در اختیار جامعه مخاطبان خود قرار می‌دهد. سایت‌هایی مانند بورس نیوز (boursenews.ir)، صنا (sena.ir)، نما بورس (namabourse.com) و حتی پرشین تحلیل (persiantahlil.com) از جمله پرتال‌های فعالی هستند که روزانه مورد رصد صدها هزار بورس باز ایرانی در فضای مجازی قرار می‌گیرد.

تالار بورس دات کام TALAREBOURSE.COM را باید یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین انجمن های اینترنتی فعال در عرصه بورس بین ایرانی ها دانست. در این تالار، اکثریت نمادهای بورس دارای صفحه اختصاصی هستند تا کاربران بتوانند نظرات و تحلیل‌های بورسی و غیر بورسی خود را دران به اشتراک بگذارند. این شبکه اجتماعی مجازی بورس، فرصتی برای تبادل اطلاعات با بورس بازان حرفه ای هم هست که با صفحات اختصاصی، به انتشار مطالب می‌پردازند.

در تالارهای مجازی بورس ایران چه خبر است؟

علاوه بر تالار بورس که روزانه پذیرای ده ها هزار کاربر بورس باز ایرانی است و در بعضی از سهام ها و مجامع، شاهد تبادل اطلاعات داغ و حاشیه ای نیز بعضاً بین کاربرانش هستیم، سایت سیما تحلیل نیز از انجمن‌های اینترنتی جدیدی است که از سال گذشته کار خود را آغاز کرده است. پرتال simatahlil.ir نیز سبک کاری مشابه تالار بورس و سایت بورسی boursy.com دارد، با این تفاوت که حجم اطلاع رسانی مطالب بورسی دران به دلیل تازگی فعالیتش کم تر است، اما کارشناسان اینترنتی خوش نامی در این پرتال نیز فعال هستند.

در تالارهای مجازی بورس ایران چه خبر است؟

سایت بورسی به دلیل سابقه فعالیتش و حجم مطالبی که دران منتشر شده از کارشناسان به نام مجازی مانند طیب و بهنام، همواره با استقبال مخاطبان بورس باز در فضای مجازی رو به رو شده است که اگر علاقمند به دریافت اطلاعات از شرکت‌ها هستید، همواره مطالب این پرتال رایگان را نیز در نظر داشته باشید.

در تالارهای مجازی بورس ایران چه خبر است؟

اکنون، می‌توان تحلیل‌های روزانه اساتید و شرکت‌های معتبر فعال در زمینه آنالیز نمادهای بورس را به صورت لحظه ای بر روی تلفن همراه دریافت کرد. می‌توان آخرین اطلاعات و تحلیل ها و داده‌های عملیاتی و غیر عملیاتی از نمادها، گروه ها و روندهای معاملاتی را به طور رایگان دریافت کرد و با ابزارهای مختلف تحلیل نمود. بسیاری از بورس بازان جوان و غیر جوان که در زمینه بورس و سبدهای سرمایه گذاری اطلاعاتی ندارند، از طریق سایت‌های تحلیل اینترنتی، با پرداخت حق اشتراک سالانه، سیگنال‌های خرید و فروش دریافت می‌کنند که البته بعضی بسیار موفق و بعضی بسیار نا موفق بوده‌اند.

در کنار پرتال‌های مشاوره اینترنتی، پرتال‌های دیگری هم هستند که در قالب انجمن‌های اینترنتی رایگان، افراد می‌توانند با ثبت نام و دریافت یک کد کاربری و رمز عبور، به تعامل با سایت کاربران بورس باز و انتشار اطلاعات و دیدگاه‌های مختلف و دریافت مطالب درباره نمادهای مختلف بورس تهران بپردازند. در این انجمن‌های اینترنتی که امروزه بیش از ۲۰ مورد از آن ها در فضای مجازی کشور فعالیت دارند و میلیون ها کاربر ایرانی بورس به صورت روزانه در بخشی از آن ها فعالیت می‌کنند، کاربران می‌توانند نظرات افراد فعال و متخصص در نمادهای مختلف را مشاهده و در خرید و فروش سهم خود لحاظ کنند. هم چنین، در صورتی که کاربری از دید دیگر کاربران، به حجم قابل توجهی از انتشار محتوای الکترونیکی و دریافت تشکر (LIKE) از دیگر کاربران نائل شود، به رنگ‌های آبی یا قرمز یا نارنجی می‌رسد و id وی به این رنگ ها از رنگ سیاه تغییر می‌کند.

در تالارهای مجازی بورس ایران چه خبر است؟
(تصویری از انجمن اینترنتی "تالار بورس" و تبادل اطلاعات کاربران این سایت با یکدیگر)

کاربرانی که ID رنگی داشته باشند، معمولاً کاربرانی هستند که دارای تجربه، نظرات مستند و مستدل و موثق‌تری به نسبت دیگر کاربران تالارهای اینترنتی بورس می‌باشند و بالطبع، نظرات و دیدگاه‌های مشورتی این افراد می‌تواند بر روی رفتار خرید مخاطبان آن تالار تأثیر بسزایی داشته باشد. به عنوان مثال، همان طور که در عکس مشاهده می‌کنید، یکی از کاربران نارنجی پرتال تالار بورس، پستی درباره یکی از نمادهای بورس ارائه کرده است که 27 تن از دیگر کاربران بخاطر این مطلب از ایشان تشکر کرده‌اند. این کاربر ظرف 4 سال گذشته ف بیش از 5 هزار بار محتوا در وب ارائه کرده است که قریب به 70 هزار بار مورد تشکر کاربران وب قرار گرفته است. این رفتار اینترنتی، در کلیه پرتال‌های مجازی بورس کشور قابل مشاهده است.

اخیراً شماری از کاربران پرتال "تالار بورس" که انجمنی اینترنتی و فعال در زمینه بورس می‌باشد، یک هم اندیشی درباره یکی از شرکت‌های بورس (صدرا) برگزار کردند و بیش از 100 تن از کاربران این پرتال در نشست شرکت کردند و به تبادل نظر درباره حمایت از سهم مورد نظر پرداختند. ظرف 72 ساعت پس از برگزاری این نشست کاربران اینترنتی سهم مذکور، حمایتی در سطح 40 درصدی از نماد صدرا به عمل آمد که یک رفتار اینترنتی کم نظیر در بازار سرمایه ایران به شمار می‌رود. اکثر تالارهای مجازی و انجمن‌های اینترنتی در زمینه بورس، دارای ناظر یا ناظرانی برای بررسی فرآیند تولید محتوای کاربران بورس باز در این پرتال ها هستند. در صورتی که ناظر تشخیص دهد که محتوای تولید شده شما، مغایر با مرامنامه پرتال است، نسبت به اخطار و حتی مسدود کردن آی دی اقدام می‌کند. میلیون ها کاربر این پرتال ها که به صورت روزانه، محتوای نمادهای مختلف را در این انجمن ها رصد می‌کنند، هیچ علاقه ای ندارند که اعتبار آی دیان ها از بین برود یا مسدود شود. بنابراین تلاش می‌کنند تا با ارائه دیدگاه ها و نظرات مطلوب، سطح اعتبار ای دی خود را ارتقا دهند.

نام‌های عجیب و غریب!

نکته ای که قابل ذکر است آن است که برخی از کاربران در این انجمن‌های اینترنتی، نام‌های عجیب و غریب را برای نام کاربری خود انتخاب می‌کنند که بعضی از آن ها، مشاوران معتبر و شناخته شده ای هم نزد کاربران اینترنتی بورس هستند مانند: "قند عسل"، "توپولی"، "طیب"، "قطب نمای بورس" و امثالهم. سخن به گزافه نیست که سیگنال‌های خرید و فروش رایگانی که کاربران فوق الذکر در سال‌های اخیر در فضای مجازی بورس ایران به صدها هزار کاربر بورس ارائه کردند، میلیاردها تومان ارزش داشته است و همین مساله به جذابیت تالارهای مجازی بورس کشور افزوده است. بیش از 400 نماد و ده ها صنعت و یک بازار تخصصی.

اینکه چه سهمی خریده شود و چه زمانی فروخته شود و مسائلی از این دست، موضوعاتی نیست که بتوان در یک دوره آموزشی 100 ساعته فرا گرفت. بنابراین شما نیاز مند دریافت اطلاعات و مشورت‌های مستند و مستدل هستید. بهترین راه برای دریافت این خدمات، استفاده از تالارهای اینترنتی رایگان بورسی فارسی و تعامل با کاربرانی است که در این حوزه صاحب تجربه هستند و به قولی امتحان پس داده. در پایان این گزارش، فهرستی از تالارهای مجازی بورس ارائه شده است که این مقاله هیچ مسئولیتی راجع به صحت و سقم محتوای منتشر شده دران ها ندارد. امروزه در فضای بورس کشور، انواع مختلف بازار وجود دارد. بازار اول، بازار فرعی، بازار معاملات توافقی، بازار بورس کالا، بازار معاملات آتی سکه و موضوعاتی از این دست.

هر یک از این بازارها، خصوصیات و قوانین و برنامه‌های خاص خود را دارد. از طریق پرتال‌های اینترنتی و انجمن‌های مجازی، می‌توان به اطلاعات لحظه ای از آنچه در این بازار در حال وقوع است به صورت بعضاً رایگان دسترسی پیدا کرد و مبنای بررسی و تحلیل خود قرار داد. در بورس، در اختیار داشتن اطلاعات و از همه مهم تر صبوری کردن، از پول داشتن مهم تر است. چه بسا کاربرانی که با 10 میلیون تومان پول نقد، صدها میلیون تومان ظرف چند سال سود کردند و چه بسا کاربرانی که با 1 میلیارد تومان سرمایه، ظرف چند سال کم تر از 20 درصد به/از سرمایه آن ها افزوده /کاهش شد.

این طبیعت بازار سرمایه است. اکنون با قابلیت ها و ابزارهای فضای مجازی، دسترسی به اطلاعات و به اشتراک گذاریان آسان و سریع شده است و بورس باز موفق فردی است که اطلاعات را از مجاری موثق دریافت و با صبوری همراه کند. تالارهای مجازی و اینترنتی بورس، شاید خیلی ها را به نوسان گیری روزانه و هفتگی از سهام مختلف ترغیب کند که امری متداول است. اما سهامداری و نگاه بنیادین به سبد سرمایه گذاری، موردی است که با استقبال شمار قابل توجهی از کاربران اینترنتی بورس همراه شده است و تجربه نشان داده است که چنین کاربرانی از سود بهتر و بیشتری در مقایسه با سهام بازان برخوردار می‌شوند.

چند نکته مهم

1- تالارهای مجازی فعال در حوزه بورس ایران، اکثرا رایگان هستند. در صورتی که خواهان عضویت در سایت‌هایی با حق اشتراک سالانه هستند، همواره آر کارگزاری ها و مشاوران معتبر نظر خواهی کنید.

2- حتی الامکان در تالارهای مجازی بورس عضو شوید که اعتبار و فعالیت کاربران تخصصیان بالا و قابل قبول باشد.

3- از ارائه اطلاعات مرتبط با حریم خصوصی، اطلاعات دقیق سبد سهام و عنوان شیوه معاملات آنلاین در این تالارها به شدت خودداری کنید.

4- رمز عبور کد معاملات آنلاین و کد دسترسی به این پرتال‌های مجازی را هر ازگاهی تغییر دهید.

5- هیچ گاه بر اساس شیوه معاملاتی کاربران حرفه ای یا نظرات برخی از کاربران، نسبت به خرید و فروش سهم اقدام نکنید.

6- اطلاعاتی که شما در این تالارهای مجازی منتشر می‌کنید، در موتورهای جست وجو ایندکس می‌شود و قابل جست و جو می‌باشد. بنابراین در انتشار محتوای الکترونیک دقت کنید.

7- بازار بورس، بازار اطلاعات است. در واقع اطلاعات به صورت اعداد و ریال، خرید و فروش می‌شوند. بنابراین دارنده بهترین اطلاعات و تحلیل، برنده بازار سرمایه است. این اطلاعات را از طریق ابزارهای مجازی و دسترسی‌های اینترنتی به طور موثق و مستند دریافت و تحلیل کنید.

معرفی انجمن‌های مجازی بورس

1- تالار بورس: TALAREBOURSE.COM

2- بورسی: BOURSY.COM

3- سیما تحلیل: simatahlil.ir

4- فرا بورس: farabourse.asia

5- بورس 24: bourse24.ir

6- بورکس: bourex.info

7- اکسل آنلاین: excelonline.ir

8- سیمای بورس: symaybourse.com

9- بورس پدیا: boursepedia.ir

10- اکسیر: exxir.info

11- میهن تحلیل: mihantahlil.com

سرویس دیجیتال پرتال برترین ها، در هفته‌های آتی نیز به اطلاع رسانی درباره رویدادهای صورت گرفته در تالارهای مجازی بورس بازان ایران نیز خواهد پرداخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش اقایون وخانمهایی که در فضای مجازی دنبال حرفها وکارهای بیخود هستن در این سایتهای اقتصادی فعالیت کنند وضعیت کشورمون از این رو به ان رو میشد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج