۲۱۴۴۷۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

واکنش زائری به قول يكي از مراجع تقليد

حجت الاسلام محمدرضا زائری، در مطلبی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده به مهم تر بودن مساله حجاب نسبت به رباخواری اعتراض کرده است.

خبرآنلاین: حجت الاسلام زائری در مطلب خود در صفحه اینستاگرام شخصی اش چنین نوشته است:

«در خبرها جملاتي از قول يكي از مراجع تقليد خواندم كه باورم نشد، احتمال دادم شيطنت رسانه اي باشد نسبت به شخصيت محترمي كه دوستشان مي دارم و مدتي شاگرد درس خارج اصولشان بوده ام و براي همين جستجو كردم ولي ديدم متأسفانه گويا صحت دارد (و البته هنوز اميدوارم كه معلوم شود خبر نادرست بوده است). خبر اين است : "این مرجع تقلید گفت: اکنون پرداختن به مسأله حجاب مهم‌تر از پرداختن به رباخواری است ... و اعمال بدحجابان از رباخواران بدتر است" ... وعلى الاسلام والسلام ...

حالا من نگران اعتقاد و دين خودم هستم كه آيا آنچه طي سال ها در محضر اساتيد از قرآن و حديث آموخته ام كه ربا را محاربه علني و صريح با خدا و يك ريال ربا را از هفتاد بار زنا با مادر خود در كنار كعبه زشت تر و بدتر دانسته است و... درست بوده يا نه، شايد هم واقعا اين استاد بزرگوار كه متخصص علم كلام و فقه هم هستند بهتر مي دانند و آگاهند و رباخواري آنقدرها هم مهم نيست ! راستش تا حالا فكر مي كرديم طبق كلام اميرالمؤمنين و صديقه طاهره سلام الله عليهما : " و ترك السرقة إيجابا للعفة " مشكلاتي مانند بي حجابي و جراير و مفاسد اخلاقي ناشي از فساد مالي و سرقت بيت المال و رباخواري است ، و حالا به ما مي گويند رباخواري خيلي مهم نيست ! آقايان علما ، بزرگان قم ... اگر چنين است به ما بگوييد تا تكليف خود را بفهميم و اگر چنين نيست جلوي اين زاويه خطرناك و بدعت عجيب را در طرح اولويت ها بگيريد ، اين همه عالم و مرجع تقليد چرا ساكت هستند و حرف نمي زنند ؟ آيا از خطورت موضوع مطلع نيستند؟ آيا روايات دال بر قبح ربا را نديده اند ؟ آيا رواياتي شديدتر از اينها در مورد بدحجابي هست كه ديگران نديده اند و بي خبرند ؟ آيا رابطه علي و معلولي ميان مفاسد و فحشاهايي چون بي حيايي و بي عفتي را با مال حرام و گسترش ربا و رشوه درك نمي كنند؟ آيا وضعيت خطرناك بي ديني و لامذهبي مردم را مشاهده نمي كنند؟

آقايان، بزرگواران، علما، مراجع، غيرتمندان به دين و مذهب، من دست و پاي شما را مي بوسم و نوكريتان را مي كنم، شما كه عالم و آگاه و باسواد و مطلع هستيد آيا نشنيده ايد كه " إذا ظهرت البدع في امتي فعلى العالم أن يظهر علمه وإلا فعليه لعنة الله و الملائكة أجمعين"؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج