جاباما
۲۱۴۶۱۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سرعت اینترنت ایستگاه فضایی دایال‌آپ است!

مطمئناً زندگی در فضا تجربه‌ی بسیار حیرت‌انگیزی است و نکات مثبت بسیاری دارد اما گویا دسترسی به اینترنت پرسرعت در زمره‌ی این نکات مثبت نیست؛ به گفته‌ی فضانوردان وضعیت اینترنت در ایستگاه فضایی بین‌المللی حتی از اینترنت دایال-آپ هم کندتر است،

نوچه - آرزو مقدس: مطمئناً زندگی در فضا تجربه‌ی بسیار حیرت‌انگیزی است و نکات مثبت بسیاری دارد اما گویا دسترسی به اینترنت پرسرعت در زمره‌ی این نکات مثبت نیست؛ به گفته‌ی فضانوردان وضعیت اینترنت در ایستگاه فضایی بین‌المللی حتی از اینترنت دایال-آپ هم کندتر است، اما می‌گویند که سرویس‌های ایمیل‌شان ایمن هستند! اما چرا در جایی که همه چیز می‌بایست تا حد ممکن پیشرفته و به‌روز باشد، وضعیت اینترنت این‌طور است؟

اتصال اینترنت در فضا از طریق شبکه‌ای از ارتباطات ماهواره‌ای برقرار می‌شود، که همان مجموعه ماهواره‌هایی هستند که مهندسین ناسا از روی زمین برای برقراری ارتباط با فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی مورد استفاده قرار می‌دهند و مطمئناً این ایستگاه از لحاظ دسترسی به محصولات تکنولوژیک به هیچ وجه کمبودی ندارد. دسترسی فضانوردان و ساکنین ایستگاه فضایی بین‌المللی به اینترنت پنج سال پیش برای نخستین بار مهیا شد و ناسا معتقد است ارتباط دائمی با اعضای خانواده و ساکنین زمین موجب بهبود کیفیت زندگی این فضانوردان و کاهش حس جداافتادگی آن‌ها از جهان شده است.

سرعت اینترنت ایستگاه فضایی دایال‌آپ است!

آسان‌ترین راه برای توضیح دلیل کند بودن اینترنت ایستگاه فضایی در مقایسه با اینترنت زمین در نظر گرفتن فاصله است. وقتی فضانوردی از ایستگاه فضایی روی یک لینک کلیک می‌کند، درخواست او ابتدا باید فاصله‌ای ۳۵۵۰۰ کیلومتری را تا شبکه‌ای از ماهواره‌های زمین‌آهنگ طی کند که در فاصله‌ی نسبتاً زیادی از ایستگاه قرار گرفته‌اند. سپس این ماهواره‌ها سیگنال‌های دریافتی‌شان را به گیرنده‌ای روی زمین ارسال می‌کنند که درخواست را پردازش کرده و پاسخ آن را مجدداً از همان طریق می‌فرستد.

از طرفی مسئولین ناسا می‌گویند که هنگامی که ساکنین ایستگاه فضایی قصد اصلاح مشکل یا تغییر تنظیماتی را داشته باشند، یکی از مهندسین ناسا از روی زمین و با استفاده از همین سیستم ارتباطی این کار را برایشان انجام می‌دهد و سرعت اینترنت در زمانی که افراد مشغول کار نیستند آن‌قدرها هم بد نیست و در حدی هست که بتوانند مسابقات ورزشی یا برنامه‌های تلویزیونی را به صورت زنده تماشا کنند. به هر حال به دلیل اهمیت بسیار بالای داشتن اینترنت سریع برای ساکنین ایستگاه فضایی، قرار است ناسا اتصال اینترنت این ایستگاه را به سیستم‌های لیزری ارتقا دهد که سرعتی بسیار بالاتر از سیستم‌های کنونی خواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج