۲۱۴۷۹۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

جزئیات واردات ۷۲۰ ميليارد دلاري دولت سابق

ميزان واردات در زمان تصدي دولت‌ نهم و دهم طي سال‌هاي ۱۳۸۴ لغايت ۱۳۹۱، براساس جدول تراز پرداخت‌هاي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و ميزان خروج ارز به منظور ورود كالا و خدمات رقمي بالغ بر ۶۸۵ ميليارد دلار بود.

روابط عمومی گمرک ایران: ميزان واردات در زمان تصدي دولت‌ نهم و دهم طي سال‌هاي ۱۳۸۴ لغايت ۱۳۹۱، براساس جدول تراز پرداخت‌هاي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و ميزان خروج ارز به منظور ورود كالا و خدمات رقمي بالغ بر ۶۸۵ ميليارد دلار بود.

بهزاد شيري معاون برنامه‌ريزي و امور بين‌الملل گمرك ايران با اعلام اين خبر جزئيات واردات ۷۲۰ ميليارد دلاري در زمان تصدي دولت نهم و دهم را تشريح كرد و گفت: رقم مذكور شامل ۵۱۳ ميليارد و ۲۲۷ ميليون دلار واردات كالا، ۴۶ ميليارد و ۷۴ ميليون دلار واردات گاز و فرآورده‌هاي نفتي و ۱۲۶ ميليارد و ۳۸۱ ميليون دلار خدمات است.

وي افزود: ارقام مربوط به واردات كالا شامل رقم تعديل شده ورود كالا از مبادي رسمي (ارقام اعلام شده از سوي گمرك جمهوري اسلامي ايران بدون احتساب واردات از مناطق آزاد و ويژه، هزينه‌هاي مترتب بر ورود كالا شامل بيمه، كرايه حمل و ساير موارد)، با احتساب ورود كالا از مبادي غيررسمي و غير گمركي است.

شيري در ادامه اظهارداشت: با توجه به مطالب فوق و احتساب ساير هزينه‌هاي مترتب بر واردات رسمي كالا و واردات از مناطق آزاد و ويژه (رقم ۴۲۰ ميليارد و ۴۴۷ ميليون دلار واردات كالا در طي ۸ سال مورد بررسي و بر مبناي اسناد ثبت شده در گمرك جمهوري اسلامي ايران) و لحاظ نمودن مجموع ارقام واردات خدمات، گاز، فرآورده‌هاي نفتي و واردات غيررسمي كالا، ميزان خروج ارز به منظور ورود كالا و خدمات طي سال‌هاي مورد بررسي رقمي بالغ بر ۷۲۰ ميليارد دلار بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج