۲۱۴۸۹۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

انتقاد از ممنوع‌ التصویری رئیس دولت اصلاحات

نماینده تبریز در مجلس در پاسخ به پرسشی درباره ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات گفت: هضم این مساله که رییس جمهور ۲ دوره کشور با سوابق فعالیت های دیگر در مجلس و دیگر عرصه ها حق نداشته باشد حرف بزند دشوار است .

خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: بر خلاف دولت های نهم و دهم که فضای ابراز نقد نسبت به رویه نادرست دستگاه اجرایی فراهم نبود، نوبت دولت یازدهم که رسید برنامه 'پایش' و دیگر برنامه های نقد را گذاشتند.

مسعود پزشکیان در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز و در نشستی با عنوان 'دوم خرداد ادامه دارد' افزود: نمی گویم که 'پایش' نگذارید، بلکه می گویم که برای همه دولت ها این گونه عمل کنید و منصفانه نقد کنید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت اصلاحات اظهار کرد: نباید در چنین برنامه های به صورت کلیشه ای و بدون استناد به اطلاعات نقد کرد؛ عوامانه حرف زدن کار آسانی است.

وی ادامه داد: این که تصویری را ارایه می دهند که مردم با گرسنگی، بیکاری، تورم و گرانی روبه رو هستند؛ پرسش اینجاست که مگر این وضعیت محصول عملکرد دولت فعلی است؟

پزشکیان اظهار کرد: دولت یازدهم میراث دار چهار هزار میلیارد ریال طرح های عمرانی نیمه تمام است که تا ۲۰ سال دیگر هم اجرای آن ها به پایان نمی رسد؛ حال اگر بخواهد این طرح ها را به سرانجام برساند که عده ای ناسزا می گویند و اگر این گونه عمل نکند که به گونه ای دیگر واکنش نشان می دهند.

وی بیان کرد: در مدت هشت سال به صدا و سیما اجازه ندادند که عملکرد دولت های نهم و دهم تحلیل شود و مانع از طرح نظر و بحث ۷۰ اقتصاددان شدند و برخی گفتند که ما همه چیز بلد هستیم؛ این در حالی است که من با وجود ۳۶ سال درس خواندن تنها می توانم در حوزه تخصصی خودم یعنی جراحی قلب صحبت کنم.

نماینده تبریز مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این مدت آمار نادرست به مردم اعلام شد و وعده دادند که در هشت سال بیکاری نخواهد ماند، سود بانکی و نرخ تورم تک رقمی می شود و دزدان و رانت خواران را نخواهید دید اما در پایان این دوره شاهد بودیم که بیکاری همه جا را فراگرفت، دزدی ها و رانت خواری ها آشکار شد.

* حمله به مطهری در شیراز

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله عده ای به علی مطهری در ۱۸ اسفندماه ۹۳ زمانی که وی از فرودگاه شیراز عازم دانشگاه شیراز برای سخنرانی بود، اظهار کرد: مسخره است که عده ای در دانشگاه تحمل حرف مخالف و نقد را نداشته باشند، دانشگاهی که تحمل شنیدن حرف مقابل را ندارد یا نقد دانشجو را بشنود را نمی توان دانشگاه نامید.

وی ادامه داد: به دنبال حمله به آقای مطهری، با نمایندگان کلنجار رفتیم که عده ای که ۲۴ ساعت حرف می زنند، بگذارند دیگری هم حرف بزند حتی اگر قرار است بی ربط حرف بزند؛ مردم می فهمند و تشخیص می دهند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: این واقعه زشتی در مجلس بود که زمانی که نماینده مجلس (علی مطهری) حرف می زد، اجازه ندادند حرف بزند؛ دانشگاه که اولی تر از مجلس است و باید اعتقادات و نظرات در آن گفته و نقد شود.

* اهمیت انتخابات مجلس

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ۹۴ تاکید کرد و گفت: باید انسان های کارشناس، توانمند و غیرمعامله گر به مجلس راه یابند و به کسانی رای داد که نان به نرخ روز خور نیستند.

وی ادامه داد: انتظار این است که دانشگاهیان به جای ورود به دعوا، شاخص ارایه دهند و بر اساس شواهد بحث کنند تا فضا برای تصمیم گیری مردم روشن شود.

این فعال سیاسی با بیان این که اصولگرا هستم اما این اصول باید با اصلاحات شکل گیرد، اظهار کرد: نقش مجلس در تصویب قانون جامع و نظارت و پیشبرد صحیح امور در جامعه بسیار مهم است.

* ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات

نماینده تبریز در مجلس در پاسخ به پرسشی درباره ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات گفت: هضم این مساله که رییس جمهور ۲ دوره کشور با سوابق فعالیت های دیگر در مجلس و دیگر عرصه ها حق نداشته باشد حرف بزند دشوار است .

وی ادامه داد: با توجه به این که رییس جمهوری اعلام کرده است که در شورای عالی امنیت ملی چنین تصمیمی گرفته نشده است؛ نمی دانم که آیا دادستانی از نظر حقوقی می تواند یا نمی تواند در این زمینه تصمیم را بگیرد.

* ضرورت پرداخت های عادلانه در جامعه

این پزشک جراح قلب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که با توجه به تخصصم در حوزه پزشکی قادر به کسب درآمد ماهانه پنج میلیارد ریال هستم و دیگر پزشکان تا ۱۰ میلیارد ریال می توانند کسب درآمد کنند اما در سوی دیگر، پزشکان و افرادی دیگر تا ۲۰ میلیون ریال حقوق دریافت می کنند، گفت این روند مبتنی بر عدالت نیست و باید اصلاح شود.

وی با پایین خواندن سطح حقوق معلمان جامعه در مقایسه با دیگر اقشار جامعه اظهار داشت: فاصله درآمدی بین قشرها اگر دو یا ۲۰ یا ۱۰۰ درصد باشد قابل تحمل است اما درآمد ۳۰۰ برابری برخی اقشار در جامعه روندی مغایر با عدالت است که باید برای اصلاح این وضعیت کوشید.

* استانی شدن انتخابات، تمرینی برای توانمندی اجتماعی

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس و احتمال نادیده شدن قومیت ها در این فرایند گفت: موافق این طرح هستم چون تمرینی برای توانمندی اجتماعی است.

پزشکیان گفت: اگر انتخابات استانی شود، مجبورم ائتلاف کنم پس دنبال آدم هایی در استان می گردم که فکرشان به من نزدیک تر است. یک مقدار من کوتاه بیایم و یک مقدار آن ها. جمعی درست می شود و ذهن ها به هم نزدیک می گردد. شبیه آنچه که احزاب دنبال می کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در صورت استانی شدن انتخابات، ذهنیت نمایندگان دست کم در رابطه با استان یکی می شود و از این رو، قدمی به جلو است. هر چند این طرح دارای معایبی نیز هست.

وی ادامه داد: این اتفاق (استانی شدن انتخابات) باید بیفتد چرا که نمایندگان را همگراتر می کند. الان در استان آذربایجان شرقی ۱۹ نماینده فعال هستند که هر فردی ساز خود را می زند. وقتی نمایندگان همگرا شوند هسته های کشوری هم می تواند شکل گیرد و در مقیاس کشوری، می تواند به گرد آمدن هسته های دیگر و تشکیل احزاب کمک کند.

* حق سوال از ظریف را دارم اما حق نقد را خیر

پزشکیان در پاسخ به پرسش دانشجویی در این نشست برخورداری از تخصص را از ملزومات نقد منصفانه گفت: من به عنوان نماینده مجلس حق دارم به عنوان نمونه از آقای ظریف وزیر امور خارجه سووال کنم اما به خود اجازه نمی دهم که آقای ظریف را نقد کنم.

وی با انتقاد از هجمه برخی نمایندگان مجلس به وزیر امور خارجه گفت: کسی می تواند آقای ظریف را نقد کند که هم علم سیاست بداند و هم در میدان سیاست حاضر باشد و حال آن که برخی در میدان سیاست نبوده اند و پشت تریبون قرار می گیرند و بی جهت به جامعه علامت و گرای غلط می دهند و عوام فریبی می کنند.

پزشکیان با بیان این که باید بدانیم که چه کسی می تواند از چه کسی نقد و سوال کند، اظهار کرد: آقای ظریف را یک متخصص کشاورزی و پزشکی نمی تواند نقد کند.

این نشست را انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز در تالار فجر پردیس ارم این دانشگاه برگزار کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قاسم

      آقاي پزشكيان احسنت به نجابت شما كه بر كسي پوشيده نيست ولي كو گوش شنوا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج