۲۱۴۹۸۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

دستگیره‌های جدید خودشان را تمیز می‌کنند!

دو نوجوان هنک کنگی دستگیره هایی را اختراع کردند که ۹۹.۸ درصد از میکروب هایی که از طریق دست های آلوده به دستگیره منتقل می شود، از بین می برند.

مجله مهر - عطیه همتی: دو نوجوان هنک کنگی دستگیره هایی را اختراع کردند که ۹۹.۸ درصد از میکروب هایی که از طریق دست های آلوده به دستگیره منتقل می شود، از بین می برند.

دستگیره‌های جدید خودشان را تمیز می‌کنند!

دو نوجوان نابغه هنگ کنگی می توانند با تولید انبوه این محصول انقلابی را در حوزه بهداشت و کنترل عفونت به پا کنند. دستگیره آنها بلافصله بعد از لمس هر دست، میکروب های آن را از بین می برد.

این دو دانش آموز ۱۷ و ۱۸ ساله که «سیمون» و «کینگ پونگ» با نام اختصاری «مایکل» نام دارند، در تحقیقاتشان متوجه شدند که بسیاری از اشیاء به طور روزمره مورد لمس اشخاص مختلف قرار گرفته و بسیار آلوده می شوند. مثلا دستگیره های در، نرده ها و سبدهای خرید بخشی از این اجسام آلوده در اطراف ما هستند. در استفاده از این ابزارها، دست به دست شدن ها باعث آلودگی شدید این اشیاء خواهد شد و محل مناسبی برای انتقال آلودگی و بیماری های مختلف است.

دستگیره‌های جدید خودشان را تمیز می‌کنند!

پس از انجام آزمایش ها و تحقیقات مختلف سیمون و مایکل متوجه شدند که دی اکسید تیتانیوم قاتل شگفت انگیزی برای کشتن میکروب هاست. همچنین فهمیدند که این ماده همراه با اشعه ماوراء بنفش خورشیدی موثرتر هم خواهد شد. اما دستگیره ها در بیشتر در فضاهای بسته و به دور از نور خورشید استفاده می شود. بنابراین آنها مجبور شدند یک منبع مصنوعی با انرژی کارآمد UV استفاده کنند.

بعد از فکر کردن زیاد این دو نابغه نوار استوانه شکل شیشه ای ساختند تا ماده مورد نظرشان را داخلش بریزند. یک لامپUV نیز در این سازه قرار دارد که از خودش اشعه ماوراءبنفش ساطع می کند. بنابراین هنگامی که یک فرد در را لمس می کند این لامپ LED روشن و دی اکسید تیتانیوم فعال می شود و بلافاصله باعث کشتن باکتری ها در طول تماس می شود.

سیمون و مایکل اختراع منحصربه فردشان را برای آزمون به آزمایشگاه فرستادند و در آزمایشی مشخص شد ۹۹.۸ درصد میکروب ها از این طریق کشته شدند. هزینه تولید این دستگاه فقط ۱۳ دلار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج