۲۱۵۰۰۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رونمایی زاکربرگ از دستگاه واقعیت مجازی

مارک زوکربرگ، خلق بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی اینترنت، فیسبوک، با انتشار تصاویر استفاده وی از دستگاه واقعیت مجازی جدید این شرکت به نام آکولوس ریفت، خبر از انقلاب آینده فیسبوک در عرصه واقعیت مجازی داد.

رونمایی زاکربرگ از دستگاه واقعیت مجازی





برترین ها: مارک زوکربرگ اخیراً با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در فیسبوک، تصویری منتشر کرد که دران، مشغول استفاده از نخستین محصول سخت افزاری این شرکت است. وی در این پست که با استقبال صدها هزار نفر از مخاطبانش نیز مواجه گردید، از ابراز شعف فراوان خود مبنی بر اتمام فاز اول طراحی و ساخت محصول جدید این شرکت در عرصه واقعیت مجازی Virtual Reality خبر داد.

به گزارش برترین‌ها، خالق میلیاردر فیسبوک، قبلاً اعلام کرده بود که دستگاه Occulus Rift فیسبوک که در واقع با خریداری شرکت سازنده آن به مبلغ ۲ میلیارد دلار صورت گرفت، اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. هفته گذشته بود که فیسبوک در کنفرانسی خبری، جزییاتی از محصول جدید خود را در اختیار رسانه ها قرار داد.

رونمایی زاکربرگ از دستگاه واقعیت مجازی

زوکربرگ در این باره نوشت: در طی ۳ سال گذشته، دانشمندان، مهندسان و محققان زیادی بر روی طراحی و ساخت بهترین سامانه واقعیت مجازی جهان مشغول به کار بودند که همکاری فیسبوک با شرکت Oculus از سال گذشته میلادی، سبب توسعه این پروژه بزرگ گردیده است. دستگاه واقعیت مجازی که فیسبوک آن را عرضه کرده است، کاربران را قدر می‌سازد تا محیط پیرامون خود را به صورت سه بعدی مشاهده کرده و با استفاده از کنترل‌های مختلف آن، نسبت به تنظیم شیوه نمایش و ابزار مربوط به آن، استفاده کنند. یکی از کاربردهای این دستگاه واقعیت مجازی، استفاده از بازی‌های سه بعدی است که فیسبوک علاقمند است تا طراحان بازی را برای ساخت بازی‌هایی بر مبنای پلتفرم واقعیت مجازی خود ترغیب کند. مشاهده فیلم‌های سه بعدی و ارتباط سه بعدی با دوستان در فضای مجازی نیز، از دیگر قابلیت‌های این دستگاه جدید فیسبوک در عالم دنیای مجازی می‌باشد.

رونمایی زاکربرگ از دستگاه واقعیت مجازی

زوکربرگ در تصویری که به همراه برنادان ترکسیر، از مهندسان فعال بر روی این پروژه ماجراجویانه فیسبوک منتشر کرد، مدعی شد که ساخت چنین سامانه ای، در واقع به معنی تلاش برای حل کردن شمار زیادی از چالش‌های سخت مهندسی بود که فیسبوک توانست، فناوری نمایش پیشرفته ای را در حوزه واقعیت مجازی رونمایی کند تا کاربران بتوانند به طور طبیعی، در محیط مجازی جا به جا شوند و حس جالبی از این محیط را درک کنند. زوکربرگ، طراحی سیستم روشنایی، شنیداری و استفاده آسان از این محصول را از سخت‌ترین بخش‌های طراحی این سخت افزار دانست و مدعی شد که استفاده از دستگاه واقعیت مجازی فیسبوک، همانند استفاده از کلاه بیس بال، آسان و ساده است. علاوه بر این دستگاه، فیسبوک از Oculus Touch که در واقع یک کنترلگر بدون سیم برای این دستگاه واقعیت مجازی است خبر داد که به کاربران امکان می‌دهد به طور سه بعدی، با اشیا پیرامون خود در فضای مجازی در ارتباط باشند. زوکربرگ اعلام کرد، وقتی که این دستگاه و کنترلگرهای وایرلس آن در سال آینده در اختیار کاربران قرار بگیرد، مخاطبان می‌توانند از بازی ها، اپلیکیشن های مختلف گوشی‌های هوشمند و بستری که توسعه دهندگان نرم افزار را قادر می‌کند تا برای این سامانه واقعیت مجازی، خدمات ارائه کنند، بهره ببرند. این در واقع شروع که انقلاب جدید در حوزه واقعیت مجازی می‌باشد که آینده شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را دست خوش تغییر خواهد کرد.

شرکت اکولوس که امروز مانند اینستاگرام و واتس آپ، به عنوان یکی از شرکت‌های اقماری فیسبوک شناخته می‌شود، در نشانی oculus.com، جزییات بیشتری درباره محصولات اخیر خود در حوزه واقعیت مجازی ارائه کرده است.

رونمایی زاکربرگ از دستگاه واقعیت مجازی

دستگاه‌هایی که شرکت اکولوس در زمینه واقعیت مجازی طراحی کرده است، فرصت لذت و تجربه از دنیای سه بعدی را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

رونمایی زاکربرگ از دستگاه واقعیت مجازی

استفاده آسان و راحت کاربران از دستگاه واقعیت مجازی فیسبوک، یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این وسیله است که فیسبوک تلاش می‌کند، به دلیل برنامه‌های بلند مدت خود در این عرصه، همچنان به کاربری آسان آن اشاره کند تا مانند ایکس باکس مایکروسافت، با استقبال بازار مواجه شود.

رونمایی زاکربرگ از دستگاه واقعیت مجازی

فیسبوک تلاش کرده است تا به دلیل احتمال اینکه این سخت افزار به مدت زیاد توسط کاربران استفاده خواهد شد، کاربر در استفاده از آن با مشکلی رو به رو نشود. به همین منظور، طراحی ارگونومیک واقعیت مجازی اوکولوس، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های طراحیان می‌باشد که بستری برای فعالیت‌های توسعه ای بعدی را فراهم کرده است.

رونمایی زاکربرگ از دستگاه واقعیت مجازی

حس این که هر لحظه در سینمای سه بعدی باشیم، حس جالبی برای میلیون ها نفر در سراسر جهان است. این حس را فیسبوک قصد دارد تا در برنامه‌های بعدی خود در عرصه واقعیت مجازی، به کاربران جامعه اطلاعاتی امروز ارائه کند.

شرکت واقعیت مجازی اکولوس که در زمینه طراحی بازی شهرت دارد، یکی از نام‌های معتبر در عرصه واقعیت مجازی در دنیا می‌باشد. در کنفرانس خبری که اخیراً درباره اکولوس ریفت در سانفرانسیسکو آمریکا برگزار شد، درباره قیمت و تاریخ عرضه رسمی این محصول به بازار اشاره نشده است. اما گمانه زنی ها از احتمال قیمت ۱۵۰۰ دلاری برای هر ست این محصول خبر داده‌اند گه گفته می‌شود تا مارچ ۲۰۱۶ در بازار عرضه شود. این گمانه زنی قیمتی توسط سایت‌های معتبری چون CNET.com و Wired.com صورت گرفته است. این که این سامانه از چه سخت افزار با قابلیت‌های فنی و عملیاتی بهره می‌برد، جزییاتی درباره آن منتشر نشده است.

همکاری فیسبوک با مایکروسافت در طراحی چنین محصولی قابل توجه است. هدست طراحی شده برای محصول واقعیت مجازی فیسبوک (اکولوس ریفت)، با محصول استاندارد کنترل بدون سیم One Xbox مایکروسافت سازگار است از طرفی، علاقمندان به بازی قادر خواهند بود تا بازی‌های ایکس باکس را مستقیم به اکولوس ریفت متصل کرده و از طریق ویندوز ۱۰ مایکروسافت، از آن استفاده کنند. ویندوز ۱۰ که گفته می‌شود احتمالاً آخرین سیستم عامل مایکروسافت باشد، جولای امسال (تیر ۹۴) به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس گزارشی که CNET.com منتشر کرده است، همکاری فیسبوک و مایکروسافت، ضرورتاً یک stopgap می‌باشد که به طراحان نرم افزارهای بازی اجازه خواهد داد تا برای دستگاه اوکولوس ریفت فیسبوک، بازی طراحی کنند و هم چنین برای اکولوس تاچ که کاربران را قادر می‌سازد تا با استفاده از کنترل گرهایی که بر روی دستان ها نصب می‌شود، در فضای مجازی حرکت کرده و حتی اشیا را جابه‌جا کند.

رونمایی زاکربرگ از دستگاه واقعیت مجازی

نرم افزار بازی که قرار است برای اوکولوس ریفت فیسبوک در آینده ارائه شود، EVE VALKYRIE از شرکت CCP Games می‌باشد. پلتفرمی که برای طراحی این بازی ساخته شده است، شبیه Unity and Unreal Engine ۴ می‌باشد. شرکت اوکولوس، تا کنون ۱۰ میلیون دلار برای توسعه نرم افزارهای واقعیت مجازی بازی در شرکت‌های خصوصی سرمایه گذاری کرده است.

اوکولوس ریفت در دنیای واقعیت مجازی تنها نیست و رقبای زیادی دارد که بسیار سر سخت هستند. هد ست‌های واقعیت مجازی VR Headset که توسط سونی در بازار است و Project Morpheus نام دارد یکی از این رقبا می‌باشد. گوگل هم با Carboard هم در این عرصه حضور دارد. شرکت HTC هم با HTC Vive، در زمینه واقعیت مجازی فعال است. سامسونگ نیز با Gear VR در این بازار فعال می‌باشد که اتفاقاً از نرم افزار Oculus استفاده می‌کند. به هر جا، به جز Project Morpheus، سه هدست واقعیت مجازی دیگر سبب می‌شود تا یک گوشی موبایل را با دنیای واقعیت مجازی مرتبط کند. این اطلاعات توسط شرکت سرمایه گذاری تحقیقاتی زاک Zacks.com ارائه شده است.

ورود فیس بوک به دنیای واقعیت مجازی، بستر فرصت‌های جدیدی را در دنیای دیجیتال، برای خالق شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند و از جنبه‌های مختلفی، قابل تأمل است. یکی آن که فیسبوک از لشکر دو میلیارد نفری خود در فضای مجازی برای معرفی، بازاریابی و تبلیغات این سلاح مؤثر خود در آینده استفاده خواهد گرد و تلاش می‌کند تا کاربران نرم افزارهای تعاملی خود مانند اینستاگرام و واتس آپ را نیز، به عالم واقعیت مجازی بکشاند. این که چطور این کار صورت خواهد گرفت، به نظر می‌رسد حداقل یکسال صبر نیاز دارد تا جزییات بیشتر استراتژی فیسبوک در عرصه مدیریت استارت آپ های جنبی فعال در این عرصه مشخص و رونمایی شود. از طرفی، بازی‌هایی که در دنیای سه بعدی روی می‌دهد، این بار از طریق دستگاه‌هایی چون اوکولوس ریفت و نمونه‌های کوچک ترش در آینده ای نزدیک، با انقلابی رو به رو خواهند شد و این پلتفرم، فرصت آفرینی فوق العاده ای برای طراحان اپلیکیشن های موبایل، نرم افزارهای بازی و حتی شرکت‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی و آموزشی آنلاین خواهد بود.

ویدئوی زیر نگاهی دارد به ایده‌های خلاقانه زوکربرگ در توسعه دستگاه اوکولوس ریفت

https://www.youtube.com/watch?v=D۹p۲uHJajQo
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج