جاباما
۲۱۵۳۲۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

شرایط روزه‌ داری در مبتلایان به آسم و آلرژی

بیماران مبتلا به آسم در صورتی که بیماری‌شان تحت کنترل باشد با رعایت دوری از عوامل تشدید کننده بیماری می‌توانند روزه بگیرند.

خبرگزاری ایسنا: بیماران مبتلا به آسم در صورتی که بیماری‌شان تحت کنترل باشد با رعایت دوری از عوامل تشدید کننده بیماری می‌توانند روزه بگیرند.

دکتر مریم محلوجی‌راد، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیات مدیره کلینیک آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اعلام این مطلب گفت: آن دسته از بیمارانی که به انواع آلرژی‌ها به ویژه آلرژی‌های تنفسی که به علت عوامل استنشاقی موجود در هوا تشدید می شود مبتلا هستند، به شرط احتیاط و دوری از عوامل تشدید کننده مجاز به روزه‌داری هستند.

وی در خصوص بیماران مبتلا به آسم افزود: بیشتر داروهایی که در آسم مورد استفاده قرار می گیرند به صورت ۲ بار در روز مصرف می‌شوند که می‌توان دفعات مصرف دارو را برای ساعات سحر و افطار تنظیم کرد. بنابراین این قبیل افراد که بیماریشان به این ترتیب تحت کنترل قرار می گیرد منعی برای روزه داری ندارند.

بنابر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، محلوجی با اشاره به آن دسته از افرادی که آسم شدید دارند، تصریح کرد: بیمارانی که آسم شدید و کنترل نشده دارند و مجبورند در طول روز نیز دارو مصرف کنند مجاز به روزه‌داری نیستند.

عضو هیات مدیره کلینیک آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که آیا بیمارانی که در طول روز از اسپری استنشاقی استفاده می‌کنند، می‌توانند روزه بگیرند، گفت: برخی از مراجع تقلید استفاده از این نوع اسپری ها را باطل کننده روزه نمی دانند بنابراین توصیه می شود که این دسته از بیماران به منظور رعایت جوانب شرعی، به رساله مرجع تقلید خود رجوع نمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج