۲۱۵۳۷۹
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

تندر ۹۰، سدان زیر ۱۰۰ میلیونی

خودرویی که ابتدا با حواشی زیادی وارد بازار کشور و پس از مدت کوتاهی به یکی از محبوب‌ترین سدان‌های نسبتا ارزان قیمت تبدیل شد. تندر ۹۰ از معدود خودروهای تولید داخل است که تا حدودی ارزش مبلغ پرداختی را دارد.

تندر 90، سدان زیر 100 میلیونی
مجله تخت گاز: خودرویی که ابتدا با حواشی زیادی وارد بازار کشور و پس از مدت کوتاهی به یکی از محبوب‌ترین سدان‌های نسبتا ارزان قیمت تبدیل شد. تندر ۹۰ از معدود خودروهای تولید داخل است که تا حدودی ارزش مبلغ پرداختی را دارد. البته از نظر قیمت داستان مدل اتوماتیک تندر متفاوت است و نزدیک شدن قیمت آن به قیمت چینی خوش ساختی هم‌چون جک J۵ و یا برلیانس باعث شده تا بازار آن تحت‌الشعاع قرار بگیرد. تندر ۹۰ طوری طراحی شده که ارزان باشد، اما ارزان طراحی نشده و هنوز هم در برخی کشورهای اروپایی تولید می‌شود.

تندر 90، سدان زیر 100 میلیونی

طراحی بدنه تندر عامه‌پسند نیست و مهم دلیل این امر، عدم هماهنگی قسمت جلو و عقب و ارتفاع زیاد عقب است. هم‌چنین شیشه‌های بلند جانبی و ارتفاع بلند درها به تندر ظاهری جعبه‌ای بخشیده‌اند تا این خودروی محبوب از نظر جذابیت ظاهری در پس رقیبی هم‌چون ۲۰۶ قرار بگیرد. از تفاوت‌های ظاهری مدل اتوماتیک نسبت به مدل معمولی، می‌توان به قاب متفاوت مه شکن‌های جلو اشاره کرد. کابین تندر ۹۰ ساده و بی‌روح است و پس از مدت کوتاهی برای مالکش کسل‌کننده می‌شود.

اما در زمینه کیفیت متریال کابین و کیفیت مونتاژ نمره مناسبی را کسب می‌کند. البته این در حالی است که در این چند سالی که از حضور تندر در این می‌گذرد، کیفیت متریال کابین آن افت کرده و اگر نمونه صفر آن را با نمونه‌های اولیه مقایسه کنید، به این مورد پی خواهید برد. اما از نکات مثبت کابین می‌توان به صندلی‌های بسیار بزرگ و جادار و نرم اشاره کرد. که در مسافرت‌های طولانی، هم‌چون صندلی‌های ۲۰۶ بدن سرنشینان را خسته نمی‌کنند. برای کاهش هزینه‌ها از ایربگ شاگرد در مدل‌های جدید صرف نظر شده و فضای خالی روی کنسول جلو به زیبایی کابین لطمه وارد می‌کند. همچنین در مدل اتوماتیک، صفحه کیلومترشمار تغییر کرده و زمینه‌ای سفیدرنگ دارد.

یکی از نکات مثبت تندر، کم‌صدا بودن کابین آن است و خبری از سر و صداهای اضافی در داخل کابین نیست. البته در دورهای بالا صدای موتور که چندان هم زیبا نیست به کابین منتقل می‌شود. تندر ۹۰ از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد که قادر است ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند. قدرت تولید شده کاملا پاسخگو نیازهای تندر است و شتاب و کشش خوبی را برای آن به ارمغان آورده است. البته نمونه اتوماتیک، که در آن جعبه دنده ۵ سرعته دستی جای خود را به یک گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک داده است، با تاخیرهایی در معکوس دادن، تا حدودی قدرت موتور را تلف می‌کند.

تندر 90، سدان زیر 100 میلیونی

البته این ایراد چندان فاحش نیست، اما در مقابل رقیبی هم‌چون تیپ ۶ بیشتر خود را نشان می‌دهد. علاوه بر کابین و صندوق بار جادار، مصرف سوخت پایین نیز یکی دیگر از نکات مثبت تندر ۹۰ به شمار می‌رود. هم‌چنین ترمزهای تندر نیز توان مناسبی دارند واز این نظر یک سر و گردن بالاتر از ۲۰۶ قرار می‌گیرد.

رقبای داخلی و خارجی (هاچ‌بک)

۲۰۶ SD

JAC Tojoy Sedan

MVM ۳۱۵ Sedan

پیشنهاد نهایی

تندر ۹۰ مناسب افرادیست که با بودجه محدود دنبال سواری راحت با گیرباکس اتوماتیک هستند. اما طراحی ساده آن حتی صبورترین افراد نیز خسته می‌کند!

تندر 90، سدان زیر 100 میلیونی

تندر 90، سدان زیر 100 میلیونی

تندر 90، سدان زیر 100 میلیونی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج