۲۱۵۷۱۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

اسپانیا به عنوان یکی از ۵ مقصد برتر گردشگری جهان، همواره برای دانشجویان تبادلی و علاقمندان به فرهنگ و زبان این کشور، به خصوص دانشجویان ایرانی، جالب توجه بوده است.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا





برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد.

با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

اسپانیا به عنوان یکی از ۵ مقصد برتر گردشگری جهان، همواره برای دانشجویان تبادلی و علاقمندان به فرهنگ و زبان این کشور، به خصوص دانشجویان ایرانی، جالب توجه بوده است.

همان طور که در سلسله مطالب مربوط به تحصیل و زندگی در خارج از کشور تا کنون اشاره کردیم، مطالبی که تحت عنوان راهنمای فرصت‌های تحصیلی برای متقاضیان ایرانی علاقمند به تحصیل در خارج از کشور ارائه می‌شود، تنها توصیه‌های کاربردی و پیشنهاداتی اجمالی است که بتوانند در مسیر پر فراز و نشیب تحصیلات در خارج از ایران، بتوانند با دید و اطلاعات خوب تصمیم گیری کنند. لینک ها و ویدئوهایی که در لابلای صدها نکته ای که تا کنون معرفی کردیم، فرصتی برای درک بهتر و شناخت غنی تر از مسیری است که قصد پیمودن دارید. اگر از همراهان این سلسله مطالب باشید، تا کنون فرصت‌های تحصیلی در سوئد ، فنلاند ، اتریش ، آلمان ، فرانسه ، مجارستان ، لهستان ، سوئیس ، هلند و بلژیک را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم و صدها فرصت تحصیلی مختلف را در دانشگاه‌های مهم این کشور ارائه کردیم. این که چطور با اساتید ارتباط برقرار کنید، مدرک زبان آیلتس و تافل بگیرید، رزومه بنویسید، بیانیه هدف بنویسید یا مدارک خود را ترجمه کرده و برای ویزای شنگن اقدام کنید، همه و همه به عنوان مقدمات تحصیل در خارج از کشور تا حدودی در گفتارهای قبلی مورد اشاره قرار گرفت.

اسپانیا، همان طور که در اول مطلب هم گفتیم، از مقاصد اصلی گردشگری در اروپا محسوب می‌شود، اما به دلیل اوضاع اقتصاد بد و بیکاری در این کشور، چند سالی است که رونق دهه‌های پیش را ندارد. اما دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بعضاً ممتازی دارد که همچنان این کشور را به قولی در واچینگ لیست خود قرار می‌دهند. یادگیری زبان اسپانیولی به دلیل کاربرد بین المللی آن، موضوعی هست که برخی ها را به شوق فراگیری آن، به سمت کشور کاتالان ها می‌کشاند. اسپانیا، فرهنگ و سنت و توانمندی‌های خاصی دارد که در هر جای اروپا قابل مشاهده نیست. اگر این کشور را برای آشنایی با فرهنگ و سنت و سبک زندگی مردمانش انتخاب می‌کنید، انتخاب خوبی خواهید داشت اما به یاد داشته باشید که زبان غالب در کل اسپانیا، اسپانیولی است و مردم این کشور بر خلاف سوئد و دانمارک، انگلیسی نمی‌دانند. راهنمای فرصت‌های تحصیلی در شهرهای مختلف اسپانیا را در امروز بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید...

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا
اسپانیا، کشوری در جنوب قاره اروپا می‌باشد و از نقطه نظر فرهنگی و علمی، از کشورهای تاثیرگذار در فرهنگ و توسعه دانش در این قاره به شمار می‌رود. زبان اسپانیولی از زبان‌های زنده دنیا می‌باشد که بیش از 400 میلیون متکلم در سراسرجهان دارد. کشور اسپانیا بیش از آن که مقصد علمی برای دانشجویان ایرانی در قیاس با کشورهای شمال اروپا باشد، مقصد گردشگری و فرهنگی بوده است اما در دهه‌های اخیر، توجه به مراکز علمی و آکادمیک این کشور و برخی از پتانسیل‌های تحصیلی و زندگی در اسپانیا سبب شده است تا دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اسپانیا را در زمره گزینه‌های اول خود قرار دهند.

نکته 703: اگر قصد دارید زبان مجاری، لهستانی یا حتی روسی یاد بگیرید و بر اساس آن، در دانشگاه‌های این کشور ها تحصیل کنید، یادگیری زبانی مانند چینی و یا اسپانیولی و حتی پرتغالی، به دلیل فواید تحصیلی و شغلی آینده، گزینه‌های بهتری برای شما می‌باشد. اکنون دو زبان چینی و اسپانیولی، هم به دلیل شمار زیاد متکلم و هم به دلیل پراکندگی متکلمان و کاربرد این زبان در هر 5 قاره جهان، شانس‌های بهتر و بیش تری را برای ایرانیان علاقمند به تحصیل به زبانی غیر انگلیسی فراهم می‌کند. این نکته را همواره در نظر داشته باشید! اگر زبان اسپانیولی و حتی چینی، زبان علم و سیاست در دنیای امروزی نباشد، زبان مجاری و لهستانی و روسی که حتماً نیست. بنابراین تمرکز بر روی این دو زبان و یادگیری مطلوب آن ها، می‌تواند به عنوان یک مدرک تحصیلی خوب برای شما قلمداد شود.

نکته 704: تحصیل در اسپانیا را تنها به واسطه دانشگاه ها و هزینه‌های تحصیلی و زندگی ارزان تر به نسبت سایر بخش‌های اروپا در دستور کار نگذارید. یادگیری زبان و تحصیل در کشوری که مقصد اول گردشگری در دنیا می‌باشد، می‌تواند چشم اندازهای متنوعی را برای شما به ارمغان آورد.

نکته 705: بسیاری از دانشگاه‌های اسپانیا، به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌کنند. اما زبان غالب در این کشور، زبان اسپانیولی هست و عدم آشنایی با این زبان، زندگی و تحصیل شما را با کیفیت خوب همراه نخواهد کرد. بنابراین در صورتی که این کشور را به عنوان گزینه نخست خود انتخاب کرده‌اید، یادگیری زبان اسپانیولی ولو در حد ضعیف را در دستور کار خود قرار دهید.

نکته 706: این که مردم اسپانیا مانند مردم فرانسه یا لهستان، زبان انگلیسی را نمی‌دانند را یک فرصت خوب برای یادگیری زبان این کشور قرار دهید. چون شما در بهترین نقطه برای یادگیری یک زبان اروپایی پر کاربرد قرار دارید!

نکته 707: تعداد زیاد مؤسسات آموزش زبان اسپانیولی در سراسر کشور، فرصتی است برای یادگیری این زبان چه به صورت حرفه ای و چه به صورت روزمره تا با این اوصاف، شانس شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌هایی که به زبان اسپانیولی تدریس می‌کنند بیش تر شود.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

نکته ۷۰۸: هزینه‌های تحصیل در اسپانیا چه برای شهریه دانشگاه و چه هزینه‌های زندگی، در قیاس با بسیاری از کشورهای اروپایی پایین است. اما به دلیل وضعیت نامساعد اقتصادی در اتحادیه اروپا، انتظار دریافت بورس تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کمی دشوار است.

نکته ۷۰۹: تجربه دانشجویان ایرانی که در سال‌های اخیر برای برخی از رشته‌های مهندسی و پزشکی مانند انرژی هسته ای، نانو فناوری و امثالهم پذیرفته شده‌اند نشان داده است که سفارت اسپانیا در تهران، به سختی نسبت به صدور روادید دانشجویی برای پذیرفته شدگان چنین رشته‌های اقدام می‌کند. بنابراین همواره پیش از اقدام کردن برای دریافت روادید و اختصاص هزینه و وقت مربوطه، نسبت به شانس دریافت روادید دانشجویی از سفارت اسپانیا استعلام کنید.

نکته ۷۱۰: تعداد قابل ملاحظه دانشجویان و محققان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا، نشان دهنده نگاه مثبت مراکز آکادمیک این کشور در جذب دانشجویان مستعد و خلاق ایرانی می‌باشد. اما این رویکرد به این مفهوم نیست که متقاضیان با رزومه ضعیف و غیر استاندارد بتوانند به راحتی به دانشگاه‌های این کشور راه یابند. ده گفتار اول را باید همواره مطالعه کنید.

نکته ۷۱۱: همانند هر دانشگاه اروپایی، دانشگاه‌های اسپانیا هم برای افرادی که به زبان رسمی کشور آگاهی و تسلط داشته باشند، امتیاز ویژه ای به نسبت سایر قائل‌اند. این آشناییت را باید به صورت یک مدرک به اثبات رسانده و ضمیمه پرونده تحصیلی خود کنید.

نکته ۷۱۲: سطح زبان انگلیسی در دانشگاه‌های اسپانیا هم سطح وضعیت موجود در کشورهای اسکاندیناوی یا هلند نیست. بنابراین اگر بتوانید به زبان اسپانیولی مسلط شوید و با این زبان با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتیان مکاتبه کنید، بیش از دو برابر شانس خود را به نسبت دیگران برای اخذ پذیرش افزایش داده‌اید.

نکته ۷۱۳: شما می دانید که در کدام نکته به چگونگی دسترسی به فهرست دانشگاه‌های اسپانیا اشاره کرده‌ایم! فهرست دانشگاه‌های اسپانیا در نشانی اینترنتی http://goo.gl/EGlRGZ در دسترس علاقمندان می‌باشد. همان طور که ملاحظه می‌کنید، اسپانیا بیش از ۶۰ دانشگاه دولتی و خصوصی بزرگ دارد که برخی از پرتال‌های اینترنتی، برخی از این ها را در صدر برترین‌های آموزشی این کشور قرار داده‌اند که در نکته ۷۱۳، به معرفی برخی از آن ها می‌پردازیم.

دانشگاه بارسلونا، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های اسپانیا می‌باشد که رشته‌های بسیاری را برای سلایق گوناگون فراهم کرده است. این دانشگاه در قرن ۱۴ بنا نهاده شد و یکی از قدیمی‌ترین و مطرح‌ترین دانشگاه‌های اروپا به شمار می‌رود که در نشانی http://goo.gl/Yb۷Mgl در دسترس می‌باشد.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

دوره‌های لیسانس، ارشد و دکترای بسیاری در دانشگاه مرکزی بارسلونا در این شهر زیبا ارائه شده است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز شاغل به تحصیل در این دانشگاه کرده است. حتی در این دانشگاه در سطح عالی، آموزش زبان فارسی داده می‌شود. مدیر این دانشگاه دارای یک وبلاگ است که هر وقت اسپانیولی شما قوی شد، بعضاً آخرین اطلاعات و اخبار دانشگاه را از این طریق می‌توانید پیگیری کنید! شرایط پذیرش در این دانشگاه سخت نیست، اما به هر حال متقاضیان تحصیل در این دانشگاه با کیفیت بسیار هستند. برای کسب اطلاعات پذیرش به بخش ادمیشن دانشگاه مراجعه کنید که اطلاعات جامع و خوبی برای مشتاقان تحصیل در شهر تیم بارسلونا فراهم کرده است.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

دانشگاه بارسلونا، رشته‌های متنوعی دارد، اما همان‌طور که در نکته‌های قبلی ذکر شد، برای برخی از رشته ها، پذیرش به دانشجویان ایرانی با تبعیض صورت می‌گیرد. در صورتی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید، تعامل با اساتید و ارتباط با برخی از ۶۳ هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در این دانشگاه را فراموش نکنید. شیوه ها و اهمیت تعامل با دانشجویان را در فرایند پذیرش قبلاً توضیح داده بودیم.

دانشگاه پلی تکنیک بارسلون، از دیگر مقصدهای اصلی دانشجویان ایرانی در یک دهه اخیر بوده است. بیش از ۱۰۰ فرصت تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۰ فرصت تحصیلی در مقطع دکترا، دانشگاه پلی تکنیک بارسلون را به یکی از معتبرترین مراکز فنی و مهندسی جنوب اروپا مبدل کرده است که در نشانی http://www.upc.edu/?set_language=en دنبال کنید.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

دانشگاه به زبان‌های کاتالان، اسپانیولی و حتی انگلیسی، رشته‌های زیادی را در عرصه‌های فنی و مهندسی و مدیریت ارائه کرده است که لیستان ها را در نشانی رشته ها دنبال کنید. ۴۲ دپارتمان، از صنایع غذایی و کشاورزی و صنایع و الکترونیک و برق گرفته تا مکانیک و عمران و سازه و معماری، در این دانشگاه فرصت‌های تحصیلی و تحقیقاتی ممتازی را برای مشتاقان به تحصیل در این دانشگاه ارائه کرده است. ارائه بیش از ۳۰۰ نتیجه جست و جو درباره فعالیت ها ایرانیان در این دانشگاه، خود نشان دهنده فعالیت گسترده دانشجویان ایرانی یو پی سی می‌باشد که قابل توجه است.

دانشگاه مادرید UAM نیز از دیگر مقصدهای اصلی دانشجویان خارجی در اسپانیا می‌باشد. این دانشگاه در نشانی اینترنتی https://www.ucm.es/english در دسترس می‌باشد و در فهرست ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. رشته ها ی متنوع و فرصت‌های بورسیه آن، فرصتی است برای علاقمندان به تحصیل در پایتخت اسپانیا.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

معرفی این دانشگاه در ویدئوی زیر امکان پذیر است.



دانشگاه سویل http://www.us.es/eng، دانشگاه گرانادا http://www.ugr.es/en/pages/universidad دانشگاه آلمرلا http://cms.ual.es/UAL/en/index.htm دانشگاه سالامانکا http://goo.gl/tCEe1Y برای علاقمندان به تحصیل در شهرهای کوچک و ارزان‌قیمت اسپانیا پیشنهاد می‌شود.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

نکته ۷۱۴: قریب به ۵۰ دانشگاه‌ها و مدرسه عالی در اسپانیا، بیش از ۱۰۰ رشته علمی را در مقاطع مختلف تدریس می‌کنند و شماری از این مراکز، هنوز مورد تائید وزارت علوم کشورمان قرار نگرفته‌اند. در صورت نیاز به ارزشیابی مدرک شما پس از فراغت از تحصیل در اسپانیا، پیش از عزیمت به این کشور، مراتب را از اداره کل امور دانش آموختگان استعلام کنید.

نکته ۷۱۵: دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا ۱ ، دانشگاه مستقل مادرید ۲ ، دانشگاه بارسلون ۳ ، دانشگاه پلی تکنیک والنسیا ۴۴ و دانشگاه کانتابریا ۵ در زمره مقاصد اصلی دانشجویان ایرانی برای تحصیل در این کشور بوده است. ده ها مرکز دیگری که در این فهرست نیست، به این مفهوم نیست که از آن ها برای پذیرش و بورس تحصیلی غافل شوید.

نکته ۷۱۶: برای پذیرش در دانشگاه‌های اسپانیا به دلیل آن که زبان تدریس اکثرا به زبان اسپانیولی می‌باشد، دانشگاه‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، مدارک زبان با نمرات بالا از دانشجویان تقاضا نمی‌کنند. اما برای برخی از رشته ها، حساسیت‌های بیشتری حتی در مورد ارائه مدرک جی آر ای‌ای و جی مت وجود دارد که باید از بخش پذیرش دانشگاه مورد نظر خود استعلام کنید.

نکته ۷۱۷: پرتال‌هایی مانند دانشگاه‌های اسپانیا ۶ و وزارت فرهنگ و آموزش اسپانیا ۷ از منابع خوب برای دریافت اطلاعات مختلف تحصیلی و فرهنگی در این کشور هست.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

نکته ۷۱۸: زبان فارسی هم اکنون در دانشگاه‌های کمپلوتنسه ۸ ، آئوتونای مادرید ۹ ، بارسلونا، آلیکانته ۱۰ و ویگو ۱۱ در اسپانیا تدریس می‌شود اما در صورتی که علاقمند به تحصیل در رشته زبان‌های ایرانی و ادب پارسی در اروپا هستید، اسپانیا نقطه مناسبی برای این کار نمی‌باشد و می‌توانید از دانشگاه‌های اتریش، آلمان و سوئد برای تحقیق درباره زبان‌های ایرانی در دانشگاه‌های اروپا استفاده کنید.

نکته ۷۱۹: سفارت اسپانیا برای تائید مدارک تحصیلی شما هزینه‌هایی را اخذ می‌کند. این هزینه ها برای تائید هر برگه و هر سند، متفاوت می‌باشد. این که مدارک شما باید حتماً به زبان انگلیسی ترجمه شود یا اسپانیولی جهت تائید سفارت، مواردی است که باید از سفارتخانه مذکور جویا شوید. به دلیل آن که سفارت این هزینه ها را به یورو دریافت می‌کند، لذا اخذ اطلاعات دقیق و آگاهی از فرآیند کار جهت پرهیز از هزینه‌های اضافی اکیداً توصیه می‌شود.

نکته ۷۲۰: با توجه به گستردگی جغرافیائی زبان اسپانیایی و نیز اعلامیه سازمان ملل متحد که طی آن از زبان اسپانیائی‌ای به‌عنوان یکی از زبان‌های رسمی در سازمان ملل نام برده شده و همه ساله همزمان با ۸۶ کشور دنیا، امتحان بین‌المللی زبان اسپانیایی (DELE) از سوی موسسه سروانتس ۱۲ (Cervantes) که مقر آن در مادرید می‌باشد، برگزار می‌شود. سفارت اسپانیا در تهران نیز همه ساله دو بار آزمون این امتحان در سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته در تهران برگزار می‌کند.

نکته ۷۲۱: هم دانشجویان ایرانی مقیم اسپانیا و هم دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در مراکز آکادمیک این کشور می‌توانند منابع خوبی برای کسب اطلاعات درباره فرصت‌های تحصیلی و زندگی در شهرهای مختلف این کشور باشند. این افراد را می‌توانید از طریق انجمن‌های دانشجویی و شبکه‌های اجتماعی اینترنت جست و جو کنید و با آنان در تعامل باشید. به دلیل آن که زبان اسپانیولی در دانشگاه‌های اسپانیا بیش از زبان انگلیسی طرفدار دارد، در صورتی که رزومه تحصیلی شما توسط یک دانشجوی اسپانیولی زبان یا آشنا به زبان اسپانیولی به اساتید مورد هدف شما ارائه شود، شانس بیش‌تری برای شناساندن قابلیت‌های خود به اساتید و دانشگاه مورد نظر را خواهید داشت. از این نکته غافل نشوید!

نکته ۷۲۲: معمولاً متقاضیان تحصیل به زبان اسپانیولی در این کشور، نیازمند اخذ مدرک آشنایی به زبان اسپانیولی به عنوان زبان خارجی می‌باشند. از طریق پرتال موسسه ۱۳ رسمی برگزار کننده این آزمون و نمایندگی‌هایش، نسبت به دریافت اطلاعات مربوطه اقدام کنید.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

نکته ۷۲۳: دانشجویانی که قصد دارند زبان اسپانیولی خود را در اسپانیا تقویت کنند، اجاره محل سکونت که با یک خانواده اسپانیایی مشترک باشد، می‌تواند در ارتقای سطح زبان محاوره ای آنان نقش بسزایی ایفا کند. چنین قابلیت‌هایی برای اجاره محل سکونت با خانواده معمولاً توسط بخش بین الملل دانشگاه‌های اسپانیا نیز به دانشجویان خارجی پیشنهاد می‌شود.

نکته ۷۲۴: پرتال‌هایی مانند آلونی ۱۴ ، لوکوئو ۱۵ ، ایده آلیستا ۱۶ و فوتوکاسا ۱۷ از جمله پرتال‌های معروف برای اجاره محل سکونت در شهرهای مختلف اسپانیا بر اساس سلیقه و بودجه‌های مختلف می‌باشد.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

به دلیل احتمال دارد صاحبان مکان‌های معرفی شده برای اجاره، به زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشند، از دوستان خود که به زبان اسپانیولی آشنایی دارند درخواست کنید تا پرسش‌های شما را درباره موقعیت مکانی و قابلیت ها و امکانات و شرایط قرارداد محل مسکونی مورد نظر شما را به طور دقیق و واضح از صاحب خانه مطرح کرده و پاسخ‌های مربوطه را به شما منعکس کنند. در اسپانیا بر اساس هر بودجه ای، مکان‌های مسکونی مختلفی برای دانشجویان در دسترس می‌باشد و دشواری‌های اجاره مکان مناسب که معمولاً برای دانشجویان کشورهای اسکاندیناوی و سوئیس مشاهده می‌شود، در این کشور بسیار کم تر است.

نکته ۷۲۵: به دلیل آن که اسپانیا از مقاصد مهم گردشگری در اروپا و دنیا می‌باشد، پیدا کردن مکان مسکونی جهت اجاره در طول سال قیمت‌های ثابتی ندارد. بر همین اساس، همواره تلاش کنید به محض دریافت پذیرش و به موازات فرآیند دریافت روادیددانشجویی، نسبت به بررسی مکان‌های مورد نظر جهت اسکان خود در این کشور اقدام کنید.

نکته ۷۲۶: طعمه آگهی‌های تبلیغاتی مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی با بورس یا اقامت فوری اسپانیا با خرید محل مسکونی مخصوص دانشجویان نشوید! تحصیل و اقامت و هر کار دیگر در این کشور، ملزومات خاص خود را دارد و هیچ گس نمی‌تواند این فرآیند را برای شما تضمین یا تعهد کند.

نکته ۷۲۷: همواره سایت‌های دولتی اسپانیا ۱۸ را به عنوان مرجعی جهت اخذ اطلاعات مختلف و موثق درباره این کشور بدانید. برخی از سایت‌های دولتی مربوط به وزارت خانه ها و نهادهای مرجع در کشورهای اروپایی، فرصت‌های بورسیه و کارآموزی مختلفی را در زمینه‌های گوناگون برای دانشجویان بین‌المللی معرفی می‌کنند که توجه به این پرتال ها بسیار راهگشاتر برای متقاضیان نسبت به آگهی‌های تبلیغاتی ناشناس! در اینترنت درباره اروپا می‌باشد.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور اسپانیا

نکته ۷۲۸: به خاطر بحران اقتصادی در اروپا به ویژه وضعیت وخیم تر آن در اسپانیا، این کشور برای آن دسته از متقاضیانی که تحصیلشان در خارج از کشور وابسته به بورس می‌باشد، نباید در گزینه نخست قرار بگیرد.

نکته ۷۲۹: پذیرش از دانشگاه‌های اسپانیا، فرآیند پیچیده یا رسمی ندارد و هر دانشجو می‌تواند بر اساس فهرست دانشگاه ها و رشته‌های ارائه شده، بر اساس نیازمندی‌های پذیرش، برای ارسال پرونده دانشجویی و انجام فرآیند پذیرش تحصیلی و حتی بورس اقدام کند و تعدد مراکز آکادمیک در این کشور، فرصتی برای ارتقای شانس پذیرش متقاضیان با وضعیت تحصیلی متوسط به بالا می‌باشد.

نکته ۷۳۰: سفارت اسپانیا در تهران ۱۹ و سفارت ایران در مادرید ۲۰ ، جهت کسب اطلاعات درباره وضعیت اقتصادی، فرهنگی، تحصیلی و دانشجویی در این کشور، منابع موثقی به شمار می‌آیند که متقاضیان تحصیل در این کشور باید این دو منبع را همواره بر استعلام‌های رسمی در نظر داشته باشند.


1- www.upc.edu

2- http://www.uam.es

3- http://www.ub.edu

4- www.upv.es

5- http://www.unican.es

6- http://www.universitiesinspain.com

7- http://universidad.es

8- www.ucm.es

9- www.uam.es

10- www.ua.es

11- www.uvigo.es

12- www.cervantes.to

13- http://www.dele.org

14- http://www.aluni.net

15- http://www.loquo.com/es_es

16- http://www.idealista.es

17- http://www.fotocasa.es

18- http://www.la-moncloa.es

19- www.maec.es/embajadas/teheran/

20- www.iranembassy.es
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج