۲۱۵۸۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آمار حملات تروریستی جهان در سال ۲۰۱۴

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد، شمار حملات جهانی ۳۵ درصد افزایش داشته است و در مقایسه با سال ۲۰۱۳ شمار تلفات ۸۱ درصد افزایش نشان می‌دهد که عمدتاً به دلیل فعالیت‌های تروریستی در عراق، افغانستان و نیجریه است.

خبرگزاری ایسنا: وزارت خارجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد، شمار حملات جهانی ۳۵ درصد افزایش داشته است و در مقایسه با سال ۲۰۱۳ شمار تلفات ۸۱ درصد افزایش نشان می‌دهد که عمدتاً به دلیل فعالیت‌های تروریستی در عراق، افغانستان و نیجریه است.

در گزارش آمده است که تروریست‌های افراطی داعش سال گذشته با افزایش حملات تروریستی تلفات جهانی را ۸۱ درصد افزایش دادند و ماهانه بیش از ۱۱۰۰ حمله انجام دادند.

براساس این گزارش، ۱۳ هزار و ۴۶۳ حمله در ۹۵ کشور در سال ۲۰۱۴ انجام شد که میزان حملات در عراق، پاکستان و افغانستان بیش از مناطق دیگر بود.

بیشترین شمار حملات از سوی شبه‌نطامیان داعش انجام شده است و این گروه سال گذشته ۱۰۸۳ حمله را در راستای بخشی از پیشروی‌های خود در عراق و سوریه انجام دادند. پس از آن کشنده‌ترین گروه طالبان بود که ۸۹۴ حمله انجام داد.

همچنین شمار حملات خشونت‌بار در نیجریه نیز به شدت افزایش یافته است و شبه‌نظامیان افراطی بوکوحرام حملات تروریستی خود را در شمال این کشور افزایش داده‌اند. حدود ۷۵۱۲ تن در ۶۶۲ حمله کشته شده‌اند.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که «حملات خشونت‌طلبانه و افراطی انفرادی در غرب» افزایش یافته است و به عنوان نمونه به حملات شارلی ابدو در ژانویه امسال در پاریس اشاره شده است. تینا کیدانو، نماینده مبارزه با تروریسم آمریکا با اعلام «گزارش‌های ۲۰۱۴ کشور درباره تروریسم» گفت: چالش‌های مرتبط با تروریسم که ما با آنها مواجه هستیم، روز به روز افزایش می‌یابد و سرعت گرفته است.

ما نمی‌توانیم به صورت دقیق چشم‌انداز یک دهه آتی و حتی یک‌سال بعد را متصور شویم. ما باید اقدامات بیشتری برای رسیدگی به این چرخه افراط‌گرایی خشونت‌آمیز انجام دهیم و در همین حال شرایطی که منجر به ظهور این جنبش‌های تروریستی شده است، تغییر دهیم.

تینا کیدانو با اذعان بر اینکه بیشتر حملات ثبت شده در مناطق جنگی است، «وحشی‌گری» سال گذشته را که بیشترین تلفات را بر جای گذاشت، محکوم کرد.

براساس این گزارش آدم‌ربایی نیز یک‌سوم افزایش داشته است و بیش از ۹۴۰۰ تن گروگان گرفته شدند که سه برابر ۲۰۱۳ است. باج‌خواهی نیز از سوی داعش و القاعده به یکی از منابع کسب درآمد تبدیل شده است.

نماینده مبارزه با تروریسم آمریکا با بیان اینکه آمریکا سال گذشته ائتلافی برای مبارزه با گروه‌های شبه‌نظامیان تشکیل داد، گفت: این نبردی نیست که آمریکا بتواند به تنهایی آن را اجرا کند.

در این ارزیابی ناخوشایند همچنین آمده است که شمار حملات جهانی حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است و شمار تلفات نیز در مقایسه با سال ۲۰۱۳، ۸۱ درصد افزایش داشته که عمدتا مربوط به عراق، افغانستان و نیجریه است.

در مجموع ۳۲ هزار و ۷۲۷ تن در سال ۲۰۱۴ کشته شدند و سال ۲۰۱۳ این آمار ۱۷ هزار و ۸۰۰ تن بوده است. براساس این آمار که از سوی کنسرسیوم ملی برای مطالعه تروریسم و واکنش‌ها به تروریسم اعلام شده، ۳۴ هزار و ۷۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. در عراق مجموعاً ۳۳۶۰ حمله صورت گرفت و تقریباً ۱۰ هزار نفر کشته شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج