۲۱۵۹۱۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کنایه آیت الله مصباح به برخی از بستگان امام

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در سال‌های ابتدای بعثت بسیاری از بستگان و اصحاب پیامبر رفوزه شدند. آن زمان برخی بستگان پیامبر عامل انحراف بودند و رفوزه شدند و اکنون برخی بستگان امام خمینی(ره).

فرارو: آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدیرئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در گفتگویی مشروح با عصر اندیشه به تبیین مهمترین مسائل پیش روی نخبگان و خواص در ایران امروز از جمله «تحریف امام خمینی» و «سازش با غرب» پرداخت.

وی گفت: امروز جامعه و خواص ما بر سر یک دو راهی قرار دارند. یا باید حرف قرآن را بپذیریم که اگر همه علیه شما باشند، خداوند می‌تواند شما را پیروز کند و نصرت دهد، کما اینکه این اتفاق افتاده است؛ یا باید بگوییم این‌ها تعارفات است و واقعیت امر چیزی جز سازش نیست. متاسفانه امروز کسانی که امروز دنبال سازش با همه دنیا هستند، کم نیستند و بخشی از جامعه و سیاستمداران ما به این سو تمایل دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در این شرایط، راهی جز هدایت نداریم. ما نمی خواهیم با مخالفان و جاهلین برخوردی متعصبانه، زورمدارانه و برتری‌طلبانه داشته باشیم؛ ما باید کاری کنیم که خدا دوست دارد و جامعه حقایق را بهتر بفهمد تا با فکر خودش تحلیل و انتخاب کند. در این میان باید جاهلینِ بدون غرض و مرض را با احسان، صمیمیت، مدارا، مهربانی و حتی دادن مقداری زکات، جذب و هدایت کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی در پاسخ به سؤال پیام فضلی‌نژاد مبنی بر اینکه اخیرا آقای هاشمی رفسنجانی گفت «تمدنی که امام می‌خواست این انقلاب ایجاد کند، دچار انحراف شده است» و حتی از شما به عنوان یکی از تحریف گران امام نام می برند، اظهار داشت: کسانی که ما را متهم به تحریف می‌کنند [آقای هاشمی رفسنجانی]، در واقع افترا می‌زنند و افترا از قدیمی ترین شگردهای شیطانی است. یکی از نعمت های الهی که خدا در این قرن به ما داد، وجود امام بود. اگر امام را تحریف کنند، یعنی دارو را تبدیل به سم کرده اند. نتیجه این است که به جای بهبود، مرگ خواهد بود. کفران نعمت نتیجه ای جز این ندارد و این یک قاعده قطعی و استثناناپذیر الهی است. برای همین، همانطور که رهبری فرمودند اگر راه امام گم شود، ملت ایران سیلی می خورد. جامعه ما در حال رشد است و هر قدر جامعه رشد میکند، امتحان ها و فتنه های آن پیچیده تر و سنگین تر می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به «رفوزه شدن برخی بستگان امام» گفت: در سال‌های ابتدای بعثت، از جمله ماجرای وفات رسول خدا، بسیاری از بستگان و اصحاب پیامبر رفوزه شدند. آن امتحان برای ١٤٠٠ سال پیش بود و از آن زمان جامعه رشد بیشتری کرده است. آن زمان برخی بستگان پیامبر عامل انحراف بودند و رفوزه شدند و اکنون برخی بستگان امام خمینی (ره). برخی حق را می شناسند، اما مانند ابوجهل تا پای جان آن را انکار میکنند. روح برتری طلبی، قانع نشدن به حق خود و تسلیم نشدن در برابر حق از عوامل روانی است که برخی آگاهانه و عامدانه حق را انکار می کنند، و حتی در مقابل حق سرمایه گزاری میکنند. ما منطق، ارزش ها، سیره پیامبر و اهل بیت را داریم، اما آسیبی که همه این ها را مخدوش می کند، تحریف است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه «گاهی برای تحریف امام به متشابهات کلام امام استناد و شأن نزول آن را انکار می کنند»، اذعان کرد: تحریف‌گران با ابزارهای مختلف از جمله جنگ روانی و افترا و تهمت به میدان آمده اند و برای آنها هدف وسیله را توجیه می‌کند، اما ما جز حق را نباید ترویج کنیم و جز از وسیله حق نمی‌توانیم استفاده کنیم. دشواری مهم این است که تحریف‌گران از تاکتیک های متنوعی استفاده میکنند که می تواند عموم مردم و خصوصا جوانان را تحت تاثیر قرار دهد و بفریبد.

وی ادامه داد: این معادله نابرابر، می تواند اراده طرفداران حق را تضعیف کند و سبب می‌شود کسانی که به حق باور دارند و می‌خواهند خدمت کنند، تصور نمایند که نمی‌توان کاری کرد، اما ما یک چیز داریم که اهل باطل ندارند و آن پشتیبانی الهی و از جمله آن امدادهای غیبی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حمله به یمن حماقتی است که راه نابودی عربستان را باز کرد و این حمله برای آل سعود بسیار بدعاقبت و بدفرجام خواهد بود.

وی در پاسخ به سردبیر عصر اندیشه که از تشییع غواصان شهید به عنوان «٩ دی هسته‌ای» نیز یاد می شود، اظهار داشت: جمله مقام معظم رهبری که «خطاب الهی را شنیدید» بسیار پرمعنی بود که اشارتی به همین موضوع داشت. هیچ کس باور نمی کرد که تشییع غواصان با چنین استقبالی مواجه شود و کسی حرکت عظیم مردم را تصور نمی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همت

      خداوند عالمان بزرگ اسلام همچو مصباح را برای ملت ایران نگه دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج