۲۱۵۹۲۸
۲ نظر
۵۰۳۵
۲ نظر
۵۰۳۵
پ

فرهاد ظریف: جنبه بالا برایم دردسر شده!

هنگامی که با قد ۱۶۶ سانتیمتر وارد عرصه والیبال شد، کسی باور نمی کرد که بتواند کار خاصی انجام دهد اما او خود با بازی های درخشانی که ارائه داد، به همه ثابت کرد که لیبروی اول و بی چون و چرای ایران است.

فرهاد ظریف: جنبه بالا برایم دردسر شده!

همشهری تماشاگر - حامد جیرودی: هنگامی که با قد ۱۶۶ سانتیمتر وارد عرصه والیبال شد، کسی باور نمی کرد که بتواند کار خاصی انجام دهد اما او خود با بازی های درخشانی که ارائه داد، به همه ثابت کرد که لیبروی اول و بی چون و چرای ایران است.

فرهاد ظریف با نام کامل فرهاد ظریف ورزنده آهنگرانی که متولد ۱۲ اسفند ۱۳۶۱ در مشهد مقدس است، والیبال را به صورت حرفه ای با بازی در صنام آغاز کرد و سپس به پیکان رفت و در این تیم بود که بازی های قابل توجهی به نمایش گذاشت.

فرهاد ظریف: جنبه بالا برایم دردسر شده!

ظریف سپس به سایپا و دوباره به پیکان بازگشت و در ادامه، حضور در تیمی مانند کاله مازندران را هم تجربه کرد و پس از کسب نایب قهرمانی لیگ برتر با قراردادی دو ساله به میزان خراسان پیوست.

او از سال ۲۰۰۶ تاکنون عضو تیم ملی بزرگسالان ایران است و جام ها و افتخارات زیادی را همراه با تیم ملی به دست آورده. قبل از مسابقات لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۳ تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت و اعلام کرد که می خواهد به فرزندن و خانواده اش برسد؛ برای همین از دنیای والیبال خداحافظی کرد اما پس از مدتی دوباره از سوی اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال به تیم ملی دعوت شد. با اینحال دوباره و در آستانه لیگ جهانی والیبال خبر خداحافظی او منتشر شده است؛ خبری که ظریف از آن اطلاعی ندارد.

فرهاد ظریف: جنبه بالا برایم دردسر شده!

چرا چند وقت پیش شایعه خداحافظی دوباره ات به راه افتاده بود؟

- باور کنید نمی دانم چرا چنین شایعاتی درباره خداحافظی ام راه می افتد. فعلا که در خدمت تیم ملی هستم.

با این شرایط پس به لژیونر شدن فکر نمی کنی؟

- من در حال حاضر در میزان خراسان بازی می کنم. البته که در سال ۸۰ هنگامی که برای نوجوانان بازی می کردم، یکی از بزرگترین شانس های لژیونر شدن را از دست دادم؛ یعنی رد کردن پیشنهاد تیم دیناموی روسیه. بعد از آن هم یکی از تیم های لیگ هلند به من پیشنهاد داده بود که به دلیل متاهل بودن این پیشنهاد را نیز رد کردم. من بعد از لیگ جهانی ۲۰۱۳ از باشگاه ویبو والنتینا ایتالیا پیشنهاد داشتم اما با اینحال قسمت نشده که لژیونر شوم.

شاید چون در مصاحبه ای از دلتنگی ات برای ترمه دخترت گفتی.

- بله، دوربین یکی از شبکه ها در بازی های آسیایی حضور داشت و روزی که خانواده های ما به کره جنوبی آمدند، شرایط خاصی پیش آمد. دخترم را بعد از مدت ها دیدم و دلتنگی او و دوری از خانواده مسائلی بود که درباره اش حرف زدم اما بحثی در مورد خداحافظی از والیبال نبود.

فرهاد ظریف: جنبه بالا برایم دردسر شده!

قبول داری که توقعات از والیبال خیلی بالا رفته؟

- طبیعی است. طی سال های اخیر والیبال توانسته درخشش خوبی داشته باشد و مردم هم واقعا از مسابقات ما استقبال کرده و برای والیبال سنگ تمام گذاشته اند. کار بسیار سختی پیش رو داریم ولی هدف ما موفقیت در این دوره از رقابت هاست.

همگروهی با روسیه، لهستان و آمریکا را چطور ارزیابی می کنی؟

- همانطور که می دانید روسیه قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن است. لهستان هم قهرمان جهان شده و آمریکا هم در دوره قبلی لیگ جهانی عنوان نخست را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین ولیبال ما کار سختی دارد.

البته دوره قبل نیز با تیم های مطرحی مثل برزیل و ایتالیا همگروه بودید اما توانستید شگفتی خلق کنید؟

- همه هدف ما هم همین است. فراموش نکنید والیبال ایران در دنیا شناخته شده و حالا دیگر آنالیزورهای حریف تک تک حرکات بچه های ما را شناسایی کرده اند؛ بر همین اساس است که می گویم کار سخت تری پیش روی ماست.

فرهاد ظریف: جنبه بالا برایم دردسر شده!

از طرفی هم تیم ایران باتجربه تر از قبل شده و اعتماد به نفس بچه ها بالاتر رفته، اینطور نیست؟

- صددرصد با شما موافق هستم. همین اعتماد به نفس در تمرینات والیبال مشهود است. تجربه بازیکنان ما به دلیل بازی در مسابقات معتبر بالا رفته و این هم می تواند نقطه قوت والیبال ایران باشد.

به عنوان یک بازیکن باتجربه فکر می کنی در این دوره چه عنوانی به ایران برسد؟

- یکی دیگر از سختی های ما هم این است که دوره قبل به دلیل میزبانی ایتالیا سه تیم از گروه ما بالا می رفت اما در این دوره از این پتانسیل بی بهره هستیم و فقط دو تیم صعود می کنند. دوستان و کارشناسان باید این نکته را هم در نظر بگیرند.

فرهاد ظریف: جنبه بالا برایم دردسر شده!

با فرهاد قائمی که حرف می زدیم از تو به عنوان باجنبه ترین ملی پوش نام برد.

- این جنبه داشتن هم برای ما دردسرساز شده و بیش از بقیه با من شوخی می کنند. البته شوخی کردم. فرهاد قائمی نمک اردوهای تیم ملی است و با خنده و شوخی هایش روحیه ما را آن هم در زمان دوری از خانواده، بالا و بالاتر می برد و همگی دوستش داریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ظریف کجایی که تیم ملی تو کشتند...

    • جابر

      راس میگه ،مشدیا جنبه ی شوخیشون بالاس - من دوره ی دانشجویی که دانشگاه تهران درس میخوندم توی خوابگاه چند تا مشهدی داشتیم و خیلی باهاشون شوخی میکردیم -جبهه نمیگرفتن و جنبه داشتن - جنوبی ها هم با جنبه ان توی شوخی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج